IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 12:05

Frank51 schreef:JA, ik heb de technische analyse gemaakt. Pas achteraf heb ik gezien dat er meerdere dit ook gezien hebben.
Waarom zou ik daarover liegen?
Resultaten uit het verleden en zo. Bij 9/11 bleek je je wijsheid ook van internet te halen, dus ik vroeg even voor de zekerheid.
Als ik iets niet zeker weet dan doe ik namelijk geen aannames om vervolgens te zeggen dat het een feit is; ik stel een vraag. Ik begrijp dat dat verwarrend voor je is.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 12:07

Ik zit eigenlijk nog te wachten op de opmerking dat er hier ook overheidtrollen zitten, zelfs in deze thread. En dat we daaruit onze conclusie maar moeten trekken.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Vitharr » 25 jan 2015, 12:09

Witte wel schreef:
Vitharr schreef:Ik probeer bewust te zijn en zelf na te denken. Iedereen die me dat wil beletten zie ik als een bedreiging.
Ik niet. Ik zie dat als een inspiratie verder los te komen van de ristrictie. De duisternis is de bron van inspiratie en biedt de mogelijkheid tot verlichting, vooruitgang. Zonder deze duisternis bestaat er geen vooruitgang. Het is echter niet de bedoeling op te gaan in de duisternis waardoor je er een onderdeel van wordt. Echter duisternis ziet men vaak als negativiteit maar dat is het niet.
Dat is zonder meer waar. Op dit gebied ben ik echter aanzienlijk 'jonger' dan jou. Ik ervaar het nog alsof ik aan mijn haren ergens ingesleurd wordt. En dan is het ook een bedreiging. Ik weet echter ook dat ik daar zelf een rol in speel. De herkenning is er dus al, nu het vertrouwen nog. Grashopper studeert voort. :mrgreen:
Witte wel schreef:
Vitharr schreef:Werkelijke intelligentie bevindt zich dus in kamp 3. :wink:
De kampen bestaan niet. Het is een groot geheel wat wij zelf in "kampen" verdelen. Het kampement is een illusie.
Dat is uiteraard correct. Ik sprak vanuit de illusie. Er zijn diverse krachten aanwezig die de stromingen willen veranderen op ingrijpende wijze. Niet elke verandering is echter een verbetering. Inzien dat iets 'slecht' is, maakt niet automatisch elk alternatief 'goed'. Zelf geloof ik dat angst een slechte raadgever is. Elk angstzaaiend argument benader ik dus argwanend. Ongeacht uit welke hoek het komt. :wink:
Vitharr schreef:In lak'ech mijn Brabantse vriend. :grin:
In Lak'ech Ala K'in :wink:[/quote]
;P!

One love, one people...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:10

Die Mick West runt enkele debunkwebsites.
https://www.youtube.com/user/Epoxynous/videos
De videos op zijn kanaal zijn lachwekkend. Zoals dat filmpje dat hij op een blik gaat staan en dit vergelijkt met de instorting van wtc7
:mrgreen:
Die man serieus nemen is intellectueel verkeerd

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 12:10

Determinist schreef:Ik zit eigenlijk nog te wachten op de opmerking dat er hier ook overheidtrollen zitten, zelfs in deze thread. En dat we daaruit onze conclusie maar moeten trekken.
Ja, die had ik al veel eerder verwacht.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 12:11

Determinist schreef:Als je threads op dit soort websites leest zie je dat er geen enkel argument is of kan bestaan die het tegendeel kan bewijzen.
Dat is nu precies ook wat er in "Die Psyche der breiten Masse" staat geschreven. Je ziet het duistere en laat je erdoor mee voeren maar wat er werkelijk speelt ontgaat je op deze wijze. Slechts een klein deel van de bevolking heeft dat door en ook dat staat beschreven.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door taigitu » 25 jan 2015, 12:13

Premier Japan: Beelden onthoofding lijken echt

Het filmpje waarbij één van de twee door IS gegijzelde Japanners een foto in zijn handen houdt van zijn onthoofde medegevangene lijkt echt. Dat zegt premier Shinzo Abe in een interview met de zender NHK.

Abe vraagt IS om 'onmiddelijke vrijlating' van de Japanse journalist Kenji Goto, die nog gevangen wordt gehouden. Hij stond op het filmpje dat zaterdag naar buiten kwam met in zijn handen een foto van de onthoofde medegevangene Haruna Yukawa.

'Abe is schuldig'
De man zegt in het Engels dat Abe schuldig is aan de dood van Yukawa, omdat hij niet binnen 72 uur met het geëiste losgeld, 200 miljoen dollar, op de proppen kwam. Ook zegt hij dat IS niet langer om geld vraagt voor zijn vrijlating en dat mensen daarom niet bang hoeven te zijn dat ze de terroristen financieren, aldus de zender NHK.

Vrouwelijke terrorist
Goto zegt dat IS bereid is hem vrij te laten in ruil voor een vrouwelijke terrorist die in Jordanië gevangen zit, Sajida al-Rishawi. Abe heeft inmiddels met koning Abdullah van Jordanië gesproken over de situatie. De kans is groot dat de beelden authentiek zijn, zo heeft Abe verklaard.

RTL Nieuws / ANP
Dit is wat er nu op het nieuws is.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:15

MetalPig schreef:
Frank51 schreef:JA, ik heb de technische analyse gemaakt. Pas achteraf heb ik gezien dat er meerdere dit ook gezien hebben.
Waarom zou ik daarover liegen?
Resultaten uit het verleden en zo. Bij 9/11 bleek je je wijsheid ook van internet te halen, dus ik vroeg even voor de zekerheid.
Als ik iets niet zeker weet dan doe ik namelijk geen aannames om vervolgens te zeggen dat het een feit is; ik stel een vraag. Ik begrijp dat dat verwarrend voor je is.
Ik analyseer video's, foto's, getuigenissen. Zowel de fake als de niet fake. De conclusie die ik achteraf eraan verbind bestaat uit een logische analyse van de feiten. Ik werk meestal op de fenomenologische manier. De mening van een ander interesseert me niet.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 12:16

Dat de paus in veel opzichten voor mij een nogal vreemde wereldvisie op na houdt is geen reden om per definitie elke uitspraak van deze man meteen (met dat als argument) als zodanig te betitelen.

Laat je dus niet verblinden door je indruk vooraf met voorbeelden van ongerelateerde zaken, maar neem deze zaak als afzonderlijk en bekijk de argumenten op inhoud.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 12:20

Frank51 schreef:Ik analyseer video's, foto's, getuigenissen. Zowel de fake als de niet fake. De conclusie die ik achteraf eraan verbind bestaat uit een logische analyse van de feiten.
Grappig; als we in het 9/11-topic om feiten vragen dat heb je ze niet. Als we om je analyses vragen dan krijgen we ze niet. Vind je het raar dat we dan een bepaald beeld van je krijgen?

Zeker als je met opmerkingen komt als
Frank51 schreef:ik heb inderdaad nog niet veel eigen inbreng of mening
Dit staat nogal haaks op wat je nu schrijft.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Witte wel » 25 jan 2015, 12:21

Vitharr schreef:Ik weet echter ook dat ik daar zelf een rol in speel. De herkenning is er dus al, nu het vertrouwen nog.
Dat komt als het moment daar is.
Vitharr schreef: Er zijn diverse krachten aanwezig die de stromingen willen veranderen op ingrijpende wijze. Elk angstzaaiend argument benader ik dus argwanend. Ongeacht uit welke hoek het komt.
Ervaar dat "uit welke hoek het komt" en de "angstzaaiende argumenten" alles te maken hebben met de IK uit de vorige quote. :wink:
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:22

taigitu schreef:
Premier Japan: Beelden onthoofding lijken echt

Het filmpje waarbij één van de twee door IS gegijzelde Japanners een foto in zijn handen houdt van zijn onthoofde medegevangene lijkt echt. Dat zegt premier Shinzo Abe in een interview met de zender NHK.

De kans is groot dat de beelden authentiek zijn, zo heeft Abe verklaard.

RTL Nieuws / ANP
Dit is wat er nu op het nieuws is.
Oei. Stap 1 is al gezet. Nu nog een analist die geen onregelmatigheden ziet in het filmpje en de Metalpigs en Deterministen van deze maatschappij zijn overtuigd

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:26

MetalPig schreef:Grappig; als we in het 9/11-topic om feiten vragen dat heb je ze niet. Als we om je analyses vragen dan krijgen we ze niet. Vind je het raar dat we dan een bepaald beeld van je krijgen?
Geen feiten? Dan ben jij niet alleen lesbisch maar ook blind.
Geef eens toe dat ik juist zat, stuur maar foto in PM (schrijf anders Metalpig op jouw voorhoofd om vervalsingen te voorkomen)
Laatst gewijzigd door Frank51 op 25 jan 2015, 12:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Determinist » 25 jan 2015, 12:28

Frank51, ik vroeg je om argumenten voor de onregelmatigheden en de verklaringen die we nu voor ons hebben liggen.
Je reactie is een bevestiging van mijn punt, dat je bij voorbaat al uitgaat van een complot in deze zaak.

Ik wordt overtuigd door argumenten en niet door insinuaties.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Tammy » 25 jan 2015, 12:31

Frank51, wat heeft lesbisch hiermee te maken met dit topic ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 12:34

Frank51 schreef:Geen feiten? Dan ben jij niet alleen lesbisch maar ook blind.
Geef eens toe dat ik juist zat, stuur maar foto in PM (schrijf anders Metalpig op jouw voorhoofd om vervalsingen te voorkomen)
Kun jij aan een foto zien of ik blind en/of lesbisch ben?

Net zoals je op een foto kunt zien of een stalen balk in de verte gebroken of gesneden is zeker.

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:39

Determinist schreef:Frank51, ik vroeg je om argumenten voor de onregelmatigheden en de verklaringen die we nu voor ons hebben liggen.
Je reactie is een bevestiging van mijn punt, dat je bij voorbaat al uitgaat van een complot in deze zaak.

Ik wordt overtuigd door argumenten en niet door insinuaties.
Nee, ik ga zeker niet uit van een complot, ik zeg alleen dat het een fake video is, op basis van mijn gegeven argumenten. ALS dit filmpje niet gemaakt is door aanhangers van IS, dan pas kunnen we concluderen dat dit ferm ruikt naar een complot.

Dat jij een filmpje ziet met een zon die op de ene persoon van links komt en op de andere persoon van rechts, dan is dat uw probleem.
Kijk naar het filmpje van de man met witte t-shirt. de onderkant van de t-shirt geeft de juiste schaduw aan. Hij heeft alleen een truc toegepast met zijn hoofd en positie om het zoals het filmpje te doen lijken. En dat is ook een analyse

Frank51

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Frank51 » 25 jan 2015, 12:40

Tammy schreef:Frank51, wat heeft lesbisch hiermee te maken met dit topic ?
Niets. Ik leg het stil

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door MetalPig » 25 jan 2015, 12:43

Frank51 schreef:
Tammy schreef:Frank51, wat heeft lesbisch hiermee te maken met dit topic ?
Niets. Ik leg het stil
Frankie is gewoon op zoek naar foto's van jonge vrouwen met zwarte kleren en piercings. Ieder zijn fetisj, zullen we maar zeggen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: IS video van Japanse gijzelaars is FAKE

Bericht door Vitharr » 25 jan 2015, 12:50

Frank51 schreef:Geen feiten?
Je verteld als IT'er die materialenkennis heeft gehad aan o.a. een constructietechnisch onderlegde man, een oud-zeeman en een process-engineer dat staal niet kan breken. Dit noem je een feit en voert als onderbouwing aan dat architecten je dit hebben verteld. Vervolgens negeer je de aangevoerde weerleggingen die onomstotelijk aantonen dat je verkeerd voorgelicht bent.

En dan durf je met droge ogen te beweren dat je logisch redeneert met feiten?

Als je geïnteresseerd was in feiten en logica dan zag je je vergissing in, en zou je proberen om antwoord te krijgen op de herhaaldelijk gestelde vragen. In plaats daarvan bega je een cruciale redenatiefout. Je concludeert dat kritiek op jouw beweringen tevens inhouden dat de critici geloven in hetgeen jij verwerpt. En dat terwijl er op dit forum boekwerken vol geschreven zijn door dezelfde personen die een heel ander beeld schetsen.

Je demonstreert dus dat je niet zorgvuldig bent met achtergrondonderzoek, geen feit van fictie kan onderscheiden en hear-say als valide bron accepteert. En dat juist dit de bron van onenigheid is lijkt je ook te ontgaan.

Hoe kan iemand nou ooit een waarschuwing tegen misleiding van jou serieus nemen?

Ook in dit topic wals je met zevenmijlslaarzen door de materie heen. Je negeert aangedragen verklaringen en zal ze dus ook nooit op aannemelijkheid kunnen toetsen. En toch blijf je je verwonderen dat anderen tot andere conclusies kunnen komen...
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie