ILLUMINATI PLANS 2015 - To Kill Billion People

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

ILLUMINATI PLANS 2015 - To Kill Billion People

Bericht door univers » 05 mei 2015, 05:47

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: ILLUMINATI PLANS 2015 - To Kill Billion People

Bericht door gusteman » 05 mei 2015, 16:13

Toch wel fascinerend die Illuminati en ook enigszins verbijsterend.

Ik begrijp niet hoe die lui zoveel macht en rijkdom hebben weten te verzamelen.

Een stelletje oenen is het, ja.

Ze zijn nog niet eens in staat om de basisregels van een complot te respecteren: als je een geheim plan hebt, doe er dan ook alles aan om het GEHEIM te houden.

Als ze dit al niet weten voor elkaar te krijgen wordt het ook niks met dat uitroei-programma.

Met dit in het achterhoofd vraag ik mij dan ook af: waar zit het verstand van die lui die dit soort "reportage" maken?
Wat me echter nog het meest intrigeert: welke bedoelingen hebben zij bij het verspreiden van dit soort "informatie"???

Misleiding, dat had ik al door ja. Maar de hamvraag is dan: ten voordele van wie/wat, en dus ook ten nadele van wie/wat???

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: ILLUMINATI PLANS 2015 - To Kill Billion People

Bericht door Determinist » 05 mei 2015, 16:33

gusteman schreef: Met dit in het achterhoofd vraag ik mij dan ook af: waar zit het verstand van die lui die dit soort "reportage" maken?

Wat me echter nog het meest intrigeert: welke bedoelingen hebben zij bij het verspreiden van dit soort "informatie"???

ten voordele van wie/wat, en dus ook ten nadele van wie/wat???
Omdat er een markt voor is, genoeg zieltjes die hier open voor staan.
Er gaat erg veel geld in om. Boeken, documentaires, bijeenkomsten, tijdschriften etc etc.

Het maakt totaal niet uit wat de inhoud is, als het maar geslikt en vooral viral over het internet gaat.

Het valt in dezelfde categorie als de TV dominees. Het gaat niet over inhoud, maar over zieltjes winnen.
Dat staat gelijk aan geld en macht.

gusteman

Re: ILLUMINATI PLANS 2015 - To Kill Billion People

Bericht door gusteman » 05 mei 2015, 17:13

Determinist schreef:Het gaat niet over inhoud, maar over zieltjes winnen.
Dat staat gelijk aan geld en macht.
Net wat ik er ook over denk, hoe meer spektakel hoe vaker de kassa rinkelt. En daar moet ergens wel iemand beter van worden.
Ik vrees dat er altijd een publiek zal voor bestaan en jammer genoeg zitten daar dan nog heel vaak behoorlijk intelligente lui tussen.

Gast1

Re: ILLUMINATI PLANS 2015 - To Kill Billion People

Bericht door Gast1 » 05 mei 2015, 17:44

Determinist schreef:Het valt in dezelfde categorie als de TV dominees. Het gaat niet over inhoud, maar over zieltjes winnen.
Dat staat gelijk aan geld en macht.
Een nog beter vergelijk is dat van de RK kerk.
Het grootste commerciële succes aller tijden, toch?
Totdat de secularisatie begon uiteraard ...

Plaats reactie