De ``Patriot act`` en de ``Enablings act`` in nazi-Duitsland

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Il guercio

De ``Patriot act`` en de ``Enablings act`` in nazi-Duitsland

Bericht door Il guercio » 12 sep 2015, 19:17

Wat de ``Patriot act`` inhoudt weten we allemaal.
Nu werd er ooit in nazi-Duitsland een soortgelijks iets ingesteld na het in de fik zetten van de Reichstag door Marinus van der Lubbe. Er wordt nu algemeen aangenomen dat de brand door de nazi´s zelf veroorzaakt is met als doel de communisten (Marinus van der Lubbe was een fervent communist) tot terroristen te bombarderen en vervolgens werd de ``enablings act`` (de Duiste term is mij onbekend) door het nazi regime ingevoerd om de burgers minder vrijheden te geven en het gezag dus meer vrijheid. Meer vrijheid om communisten zonder reden op te pakken en gevangen te zetten, te martelen en af te voeren naar de kampen.
Zou het regime van Bush hetzelfde hebben gedaan i.v.m.de verschrikkelijk aanslagen op de Twin Towers en het Pentagon? M.a.w. zou de regering Bush zélf achter de aanslagen hebben gezeten, om op die manier meer macht over het volk te verkrijgen.
Ik denk dat dit wel eerder ter sprake is gekomen, maar ik vergelijk het nu met een soortgelijke wet n.a.v. een soortgelijke aanslag (behalve wat het aantal slachtoffers betreft Natuurlijk) in nazi Duisland. [burn]

Plaats reactie