Illuminati plannen

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Cardassian
Student
Berichten: 238
Lid geworden op: 22 jan 2007, 17:32

Illuminati plannen

Bericht door Cardassian » 16 sep 2015, 21:02

Het internet is vandaag weer eens verstoord met foto's van vluchtelingen in Duitsland die met minstens 2 vermeende ISIS vlaggen stonden te zwaaien. Zeer verontrustend! Zie de volgende links:

https://twitter.com/Limerick1914/status ... wsrc%5Etfw
http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... ow-6447418

Maar het allemaal een FAKE. Deze vlaggen lijken voor een leek op ISIS vlaggen, maar voor de Islam zijn dit GEEN vlaggen van ISIS. De verwarring is makkelijk te maken; groot zwart doek met witte veelal voor ons onleesbare krullen erop, lijkt al gauw op een ISIS vlag. Anyway, dit heeft me wel tot denken gebracht inzake de Illuminati....Ze regelen alles achter de schermen? Alles wat gebeurt, gebeurt omdat de Illuminati het wil of in beweging zet. Waarom Europa overspoelen met zoveel vluchtelingen? Het enige dat ik kan beginnen is een goede reden:

Evacueer eerst alle onschuldige mensen uit Syrie en andere ISIS bezette streken, en bombardeer daarna* de hele ISIS van de kaart af, met zo min mogelijk burgerslachtoffers. *Wanneer is daarna...tja, dat kan jaren duren. Maar een andere reden is zeer negatief en dat is dat de Illuminati zijn voordeel van de ISIS ziet en "meewerkt" om totale chaos te scheppen in o.a. Europa.

Ervan uitgaand dat de Illuminati bestaat natuurlijk.

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Illuminati plannen

Bericht door goudroes » 17 sep 2015, 00:30

Dat met die vlaggen heb ik vandaag ook al een paar keer voorbij zien komen.

En ook ik vraag me stomverwonderd af wat er toch allemaal gebeurd. Hoe komen al die duizenden mensen opeens aan het geld voor overtochten? Hoe komen al die jonge manlijke vluchtelingen aan al die nieuwe telefoons waar je een abonnement voor moet afsluiten? Dat peutertje wat verdronken was, bleek een economische vluchteling te zijn. Ze woonden al een paar jaar in Turkije. En als dit nu het eerste peuter slachtoffertje was??? Waarom gebeurd dit en wat zit er achter? Wie hebben hier voordeel bij?
Waarom moet er een chaos uitbreken in Europa en hoe gaat het nu verder met T TIP en Griekenland?
De ebola is ook opeens uit het nieuws verdwenen en dat net nu ze een vaccin naar buiten hebben gebracht.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 17 sep 2015, 02:26

goudroes schreef:De ebola is ook opeens uit het nieuws verdwenen en dat net nu ze een vaccin naar buiten hebben gebracht.
Misschien toch maar eens wat meer (of andere) informatiebronnen raadplegen?
Sierra Leone village in quarantine after Ebola death
goudroes schreef:Waarom moet er een chaos uitbreken in Europa ...
Is dat zo? Breekt er chaos uit in Europa? Of is de doorsnee Europeaan bang dat zijn/haar knusse leventje zou kunnen geconfronteerd worden met de ellende die in andere landen dagelijkse kost is? Bang dat de "ver van mijn bed show" plots heel erg dichtbij komt en erover lullen niet meer volstaat om met een gerust geweten naar bed te kunnen?
goudroes schreef:Dat peutertje wat verdronken was, bleek een economische vluchteling te zijn. Ze woonden al een paar jaar in Turkije. En als dit nu het eerste peuter slachtoffertje was??? Waarom gebeurd dit en wat zit er achter? Wie hebben hier voordeel bij?
Word je zelf niet zo'n héél klein beetje misselijk wanneer je dit leest?
Economische vluchteling of oorlogsvluchteling of stammentwist vluchteling of religieus ge-bekvecht vluchteling, het is allemaal om het even. Het gaat om MENSEN, mensen die het recht hebben op een vreedzaam, gelukkig leven voor hen en voor hun kinderen. - - - - -> Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Zulke mensen help je en je vangt hen op ..... de rest is gelul.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tammy » 17 sep 2015, 04:41

Goudroes schreef:

Waarom moet er een chaos uitbreken in Europa ...

Gusteman schreef:

Is dat zo? Breekt er chaos uit in Europa? Of is de doorsnee Europeaan bang dat zijn/haar knusse leventje zou kunnen geconfronteerd worden met de ellende die in andere landen dagelijkse kost is? Bang dat de "ver van mijn bed show" plots heel erg dichtbij komt en erover lullen niet meer volstaat om met een gerust geweten naar bed te kunnen?
Ja Gusteman, er breekt wel degelijk chaos uit, het is al aan de gang.
Goudroes heeft in mijn ogen gelijk daarin.
En ik ga proberen het uit te leggen zoals ik het zie.

Er is een Exodus aan de gang.
Complete massaverschuiving van mensen naar Europa.
En compleet ongecontroleerd.
Dat laatste heeft Europa aan zichzelf te danken.
Door de slappe houding van de Europese leiders en het wegkijken waar ze zo goed in zijn.

En ja beste Gusteman, het zijn allemaal mensen.
Maar dat is geen excuus om ze allemaal binnen te laten op deze ongecontroleerde manier.
Je hebt vluchtelingen uit oorlogsgebieden en economische vluchtelingen.
De eerste moeten we zeker helpen, de anderen horen via de officiele kanalen binnen te komen.
Dus visum aanvragen en een werkvergunning.
Zoals wij dat ook moeten doen als wij naar een ander land willen emigreren.
Dat gebeurt nu niet, en dat maakt de chaos compleet.

Wie is echte vluchteling en wie niet ?
En ja, elk mens heeft recht op een goed bestaan, maar zoals het nu gaat werkt niet.
En niet elke Europeaan Gusteman heeft een knus leventje op dit continent.
Bij lange na niet voor veel mensen.

We worden overspoeld op het ogenblik met chaos in Europa.
Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.
De Berlijnse muur is afgebroken en Hongarije zet er eentje op.
Triest maar ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.
Hongarije is niet in staat om ze allemaal op te vangen.
En sinds gisteren is er dus ook geweld aan die grens.
Nog triester .
Er breekt paniek uit, zelfs Merkel schrikt zich te pletter.
En die dame is geen zacht vrouwtje, maar dit had ze niet voorzien.
Behoorlijk stom van haar.

En naast de vreselijke tragische beelden van mensen in echte nood, zie je ook beelden van mensen die hun aangeboden voedsel weggooien.
Echte vluchtelingen zijn blij als ze voet zetten in een veilig land en eten en drinken krijgen.
Die mensen moeten we helpen, allemaal.
Maar de anderen kunnen niet zomaar de grenzen plat trappen Gusteman.
En dat gebeurt nu wel.

Hieronder een link met een duidelijk artikel uit het NRC met vele vragen en antwoorden omtrent deze in mijn ogen wel degelijke chaos in Europa.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/14/dit ... begrijpen/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Il guercio

Re: Illuminati plannen

Bericht door Il guercio » 17 sep 2015, 09:12

@gusteman
:post:
Kijk eens hoeveel Belgische mensen er tijdens de eerste wereldoorlog, waar Nederland zich buiten hield, op de vlucht voor het geweld van die oorlog, werden ondergebracht in Nederlandse gezinnen. Ze werden vaak met open armen ontvangen. Na de oorlog gingen de meesten weer terug, of bleven in Nederland (sommigen waren klaplopers, zoals je die overal hebt, en wilden na de oorlog gewoon op kosten van het gezin waar ze verbleven blijven, zonder op zoek te gaan naar eigen bestaansmiddelen. Maar ja klaplopers zijn ook mensen. Waar je Natuurlijk als ander mens wat van mag zeggen en hen manen hun geluk elders te gaan zoeken).
Daar zouden veel mensen nu een voorbeeld aan kunnen nemen. Vooral de mensen die het zich kunnen veroorloven. Maar mensen zijn bang geworden vreemden, en helemaal vreemdelingen van ver weg, zomaar binnen te laten, laat staan een verblijf te geven, hoewel ik gelukkig wel geluiden heb gehoord van mensen die dit graag doen. Laat die politici voor wat ze zijn (blah blah blah) en de mensen zélf het initiatief nemen.
Elk mens heeft het recht te gaan waar hij of zij wil. Grenzen zijn er om doorbroken te worden, of, beter nog, om opgeheven worden. Dan is de Aarde zelf de grens. Kijk hoe de grenzen in Afrika tussen landen gelegd zijn. Vaak kaarsrecht, dwars door verschillende groepen mensen heen. Dat heeft het continent geen goed gedaan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Fenna » 17 sep 2015, 09:30

Dit soort chaotisch toestanden worden vaak gebruikt om andere gevaarlijker dingen te maskeren.
Wees op je hoede.
Nu is deze vluchtelingen stroom ook niet te onderschatten want het is een reële kans dat dit gaat escaleren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 17 sep 2015, 09:32

Goed opgemerkt Fenna ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Fenna » 17 sep 2015, 09:38

Ik gun idereen een vredig leven, maar hoe willen ze dit waarmaken?
We zitten in Nederland met 600.000 werkelozen en halen nu mensen binnen die de taal niet machtig zijn, onze cultuur evenmin en die moeten dan even aan een baan geholpen worden?
Het duurt minstens 2 jaar voor dat die mensen ook maar van enig nut kunnen zijn om een baan te betrekken.
En ook zijn er genoeg mannen onder deze vluchtelingen die het nooit zullen accepteren dat zij moeten samenwerken met een vrouw laat staan orders van een vrouw aan nemen.
Denk ook eens aan die mensen die al jaren op de lijst staan voor een huis waarvan sommigen zelfs jaren noodgedwongen bij hun ouders in moeten wonen met het hele gezin en nu gepasseerd worden door een assielzoeker die binnen drie maand een huis krijgt.
Het is waarschijnlijker dat ze nooit aan het werk komen maar wel aan een uitkering en ons land nooit meer verlaten.
Wij als burger moeten deze last dragen, de dames en heren uit den Haag boeit het niet hoe wij straks op een houtje moeten bijten.

Ze zijn burgerlijke onrust aan het creëren wat vaak de opmaat is voor oorlog en dat is nou net wat Bilderberg, Illuminati etc. wil.
Het draait bij die gasten aan het einde van het riedeltje altijd weer om macht en geld.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Illuminati plannen

Bericht door Zoeker » 17 sep 2015, 12:37

Fenna schreef: Ze zijn burgerlijke onrust aan het creëren wat vaak de opmaat is voor oorlog en dat is nou net wat Bilderberg, Illuminati etc. wil.
Het draait bij die gasten aan het einde van het riedeltje altijd weer om macht en geld.


De oplossing is simpel: we doen gewoon niet mee aan die burgerlijke onrust.
Ik niet tenminste….

Dus als Bilderberg, Illuminati toch hun oorlog krijgen, dan is het niet mijn schuld!
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 17 sep 2015, 14:49

Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Fenna » 17 sep 2015, 15:03

Heb je dit dan al gezien?
Ze kunnen in een maal zo'n beetje alle vluchtellingen opvangen in comfortabele accomodaties.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... is_op.html
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 17 sep 2015, 15:17

En dan gaan die maffe idioten hier zich schuldig voelen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Illuminati plannen

Bericht door Osiris » 17 sep 2015, 19:23

Ik denk ook dat die burgerlijke onrust gaat komen.
Huidige werkgevers wrijven zich al in de handen; de ontslagversoepeling is er door en duizenden veel goedkopere werkslaven dienen zich aan.

Ben zeker voor opvang voor deze mensen,zij hebben niet gekozen voor de oorlog in hun land ( betreffende de Syriers ).

Maar als dit op het conto komt van de eigen bevolking in een land ( zoals de banen in beslag nemen en de woningen, nog niet gesproken over waar al de kosten gedeponeerd gaan worden ), waar de armsten al het gelag van de crisis betalen,zal dit niet positief uitpakken.

Maar goed, overal in de maatschappij ( en in de wereld ) begint alles te escaleren.
Misschien tijd dat de mensheid zijn exit maakt, we creeren al genoeg ellende op deze planeet.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: Illuminati plannen

Bericht door goudroes » 17 sep 2015, 19:24

gusteman schreef:
goudroes schreef:De ebola is ook opeens uit het nieuws verdwenen en dat net nu ze een vaccin naar buiten hebben gebracht.
Misschien toch maar eens wat meer (of andere) informatiebronnen raadplegen?
Sierra Leone village in quarantine after Ebola death
De normale media heeft het hier niet over, de alternatieve wel.
goudroes schreef:Waarom moet er een chaos uitbreken in Europa ...
Is dat zo? Breekt er chaos uit in Europa? Of is de doorsnee Europeaan bang dat zijn/haar knusse leventje zou kunnen geconfronteerd worden met de ellende die in andere landen dagelijkse kost is? Bang dat de "ver van mijn bed show" plots heel erg dichtbij komt en erover lullen niet meer volstaat om met een gerust geweten naar bed te kunnen?
Dit zijn woorden vanuit jouw ervaringswereld. Ik zat meer te denken aan al die andere asielzoekers die hier al zijn. Die al jaren bezig zijn voor een verblijfsvergunning, waarvan er soms halve gezinnen niet mogen blijven of komen. Wat denk je wat dat teweeg brengt als Juncker nu met paspoorten enz. begint te zwaaien. Wat een onrust of dat geven kan, ik zelf zou behoorlijk pistoff zijn hoor nu alles opeens veel sneller kan. Maar ook veel onrust voor de mensen die al jaren op een woning wachten en nu een pas op de plaats moeten maken omdat een medelander de woning krijgt toegewezen. Er is gewoon niet goed over nagedacht en het zijn er teveel. Dit kan gewoon niet. En laten ze eens wat aan het probleem doen en niet aan symptoombestrijding doen. Dit is dweilen met de kraan open en de dweilenverkoper en waterleverancier zullen niets ondernemen om het te stoppen.
goudroes schreef:Dat peutertje wat verdronken was, bleek een economische vluchteling te zijn. Ze woonden al een paar jaar in Turkije. En als dit nu het eerste peuter slachtoffertje was??? Waarom gebeurd dit en wat zit er achter? Wie hebben hier voordeel bij?
Word je zelf niet zo'n héél klein beetje misselijk wanneer je dit leest?
Economische vluchteling of oorlogsvluchteling of stammentwist vluchteling of religieus ge-bekvecht vluchteling, het is allemaal om het even. Het gaat om MENSEN, mensen die het recht hebben op een vreedzaam, gelukkig leven voor hen en voor hun kinderen. - - - - -> Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.
Zulke mensen help je en je vangt hen op ..... de rest is gelul.
Wordt jij niet een beetje misselijk bij het idee dat dit jongetje wordt uitgebuit. Foto's van kinderen en dieren zorgen voor het onderbuikgevoel van de mensen. Daardoor worden er beslissingen genomen niet goed doordacht zijn. En zoals jij het zo mooi stelt, dat het om mensen gaat die recht hebben op een vreedzaam en gelukkig leven. Denk je nu werkelijk dat ze dat niet liever in hun eigen land zouden willen doen.
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 17 sep 2015, 21:55

goudroes schreef:De normale media heeft het hier niet over, de alternatieve wel.
Nou, ik denk dat je niet eens de moeite hebt genomen om de link te bekijken want het artikel waar ik naar verwees stond op BBC, wat je bezwaarlijk een "alternatieve" nieuwsbron kunt noemen.
goudroes schreef:Dit zijn woorden vanuit jouw ervaringswereld. Ik zat meer te denken aan al die andere asielzoekers die hier al zijn. Die al jaren bezig zijn voor een verblijfsvergunning, waarvan er soms halve gezinnen niet mogen blijven of komen. Wat denk je wat dat teweeg brengt als Juncker nu met paspoorten enz. begint te zwaaien. Wat een onrust of dat geven kan, ik zelf zou behoorlijk pistoff zijn hoor nu alles opeens veel sneller kan. Maar ook veel onrust voor de mensen die al jaren op een woning wachten en nu een pas op de plaats moeten maken omdat een medelander de woning krijgt toegewezen. Er is gewoon niet goed over nagedacht en het zijn er teveel. Dit kan gewoon niet. En laten ze eens wat aan het probleem doen en niet aan symptoombestrijding doen. Dit is dweilen met de kraan open en de dweilenverkoper en waterleverancier zullen niets ondernemen om het te stoppen.
Uit mijn ervaringswereld?
Ja, dat kan je gerust zeggen.
Ik schrijf wat ik zie gebeuren: de welstellende west Europese burger wordt bang van die stroom vluchtelingen en vreest voor zijn luxe leventje.
Dat is wat ik lees in al die reacties in kranten en op internet.
Wat ik vooral lees en hoor is een onderliggend racisme dat almaar meer de boventoon begint te voeren.
En niet zozeer racisme puur gebaseerd op huidskleur maar vooral het racisme dat zijn oorsprong vindt in een argwaan tegenover andere culturen.

En wijzen naar de Arabische Golfstaten is al even onrealistisch en getuigt van een onverholen opportunisme.

Het is niet omdat iemand zijn medemens als een "üntermensch" behandelt dat dit automatisch het recht geeft om die medemens aan zijn lot over te laten. Dan kan je net zo goed zeggen "waarom zou ik die vluchtelingen NIET wegjagen en andere WEL?"

Een vluchteling is een vluchteling ... punt. Die haal je binnen en help je zo goed als je kan.

En voor alle klachten en ongenoegen over overheidsdiensten, ambtenaren en regeringsleden: wend u tot de betrokkene en oefen uw democratisch recht uit waarmee u die personen kan ter verantwoording roepen.
Maar vooral: zorg bij de volgende verkiezingen dat je zeker je stem uitbrengt en geef die niet meer aan één van de grote, gevestigde partijen.
Iedereen die bij de laatste verkiezingen wel een stem heeft gegeven aan één van de grote partijen is mee verantwoordelijk voor de rotzooi en mag mee in de rij gaan staan om het op te ruimen.

Il guercio

Re: Illuminati plannen

Bericht door Il guercio » 18 sep 2015, 01:02

Daarom zeg ik: kinderen van deze tijd, bevrijdt jullie zelf van de moderne economie, moderne staatsinrichting met alle instituten daaraan verbonden, xenofobie, wantrouwen, het arbeidsethos, het verdelen van mensen in soorten (hoewel er Natuurlijk vele manieren zijn waarop mensen leven), de overdaad aan materialistisch denken, een wereld verdeeld door grenzen, een overdaad aan regels, de illusie dat die regels nodig zijn, etcetera, en misschien van jullie zelf, toon medeleven (zonder dat verdomde wantrouwen) en alles zal goed komen!!
Ik zie hier veelvuldig het woord chaos voorbij komen. Alsof het in de wereld nog geen chaos is achter een geciviliseerd laagje. En wat is er tegen chaos. Bertold Brecht zei ooit dat orde alleen daar is waar niets is.

:loveU:

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Just-me » 18 sep 2015, 01:50

Mijn opinie is dat werkelijke vluchtelingen, mensen die een oorlogsgebied ontvluchten natuurlijk opgevangen dienen te worden, indien mogelijk op een tijdelijke basis.

De vraag is echter of die hele stroom vluchtelingen die nu op gang is gekomen daadwerkelijk vluchten omdat ze door een oorlog bedreigd worden of dat een groot deel economische vluchtelingen zijn die hun kans zien. Het is nogal vreemd dat zoveel mensen in staat lijken te zijn om een flink bedrag neer te leggen en met een vast plan naar een land willen waar ze vantevoren al een keuze over hebben gemaakt.

Persoonijk zou ik als ik geweld en oorlog zou ontvluchten blij zijn met iedere plek waar ik veilig zou kunnen zitten.

Ik zie dingen gebeuren en ik hoor dingen waardoor er bij mij wat waarschuwingslampjes gaan branden en ik ben niet de enige persoon. Dat heeft totaal niets te maken met racisme of xenofobie. Het heeft alles te maken met een hoop signalen die er op wijzen dat er iets niet klopt. Dit is geen gewone vluchtelingenstroom zoals wij die eerder hebben meegemaakt.

Overigens, er zijn een paar miljard mensen op deze aarde die het slechter hebben dat wij in West Europa. Moeten we maar gewoon iedereen die het slechter heeft toelaten in onze Europese landen? Dan krijg je het effect van een sprinkhanenplaag, alles wordt kaalgevreten en er blijft een kale vlakte over, niet letterlijk natuurlijk.

Onze westerse wereld heeft de welvaart te danken aan de cultuur die erachter ligt, om onze culturen vol te laten stromen met vele mensen uit een andere cultuur die notabene niets moet hebben van onze cultuur is het vragen om problemen en zal uiteindelijk de welvaart waar eeuwen over gedaan is om op te bouwen in een grote vaart worden afgebroken omdat we teveel van onze eigen cultuur en normen en waarden zullen moeten inleveren.

In onze westerse culturen zit nog de christelijke gedachte om andere mensen in nood zoveel mogelijk te helpen, als we doorgaan op de weg die we nu zijn ingeslagen zal die goede gedachte onze ondergang wel eens kunnen worden.

Natuurlijk, het is niet politiek correct om dit te zeggen, maar met struisvogelpolitiek schiet ook niemand iets op.

Maar om terug te komen op de vraagstelling, ik heb geen idee wie of wat er achter zit, Illuminatie? Geen idee, wel heb ik het vermoeden dat vele van de vluchtelingen met een doel naar Europa komen en dat de kans erin zit dat deze gesponord worden. Misschien ben ik erg achterdochtig, maar de afgelopen jaren hebben we al genoeg waarschuwingen gehad en hebben we al kunnen ervaren waar bepaalde groeperingen toe in staat zijn. En daar zullen we onze ogen niet voor mogen sluiten, met wat voor goede bedoelingen dan ook.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 18 sep 2015, 02:10

Il guercio schreef:Daarom zeg ik: kinderen van deze tijd, bevrijdt jullie zelf van de moderne economie, moderne staatsinrichting met alle instituten daaraan verbonden, xenofobie, wantrouwen, het arbeidsethos, het verdelen van mensen in soorten (hoewel er Natuurlijk vele manieren zijn waarop mensen leven), de overdaad aan materialistisch denken, een wereld verdeeld door grenzen, een overdaad aan regels, de illusie dat die regels nodig zijn, etcetera, en misschien van jullie zelf, toon medeleven (zonder dat verdomde wantrouwen) en alles zal goed komen!!
Ik zie hier veelvuldig het woord chaos voorbij komen. Alsof het in de wereld nog geen chaos is achter een geciviliseerd laagje. En wat is er tegen chaos. Bertold Brecht zei ooit dat orde alleen daar is waar niets is.
:post: "solved:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tammy » 18 sep 2015, 07:13

Just-me , je slaat de spijker op zijn kop.
Heel duidelijk en goed verwoord. :post:
Zo zie ik het dus ook.
En dat heeft niks te maken met mensen niet willen helpen.
Jij beschrijft het zoals het is.
En dat gaan we ook merken ook.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 18 sep 2015, 08:45

gusteman schreef:Ik schrijf wat ik zie gebeuren: de welstellende west Europese burger wordt bang van die stroom vluchtelingen en vreest voor zijn luxe leventje.
En daar is het stokpaardje weer. Wat een eenzijdige onzin zeg. Wat versta jij eigenlijk onder 'luxe leventje'?

Laat ik je wat uit mijn eigen ervaring vertellen dan. Niet iedereen heeft dezelfde kijk op vluchtelingen. Tijdens de Balkanoorlog heeft Nederland ook hals over kop vluchtelingen binnengelaten. Toen hadden we kunnen leren dat storende elementen daar misbruik van maken. In de regio kregen we te maken met de meedogenloze Balkancrimineel en wegens politiek correcte onzin werd daar werkelijk niets aan gedaan.

Toen zo'n 'vluchteling' een pistool in mijn gezicht duwde om, naar eigen zeggen, van mijn geld in de randstad te willen gaan stappen werd ik al iets minder tolerant. Toen mijn toenmalige vriendin verkracht werd door een 'familielid' van diezelfde vluchteling zag ik me gedwongen om realistisch te worden.

Aangezien slechts een miniem deel van de vluchtelingen voor dergelijke overlast zorgt, moet, gezien het betrekkelijk lage totaal aantal vluchtelingen, dat hele minieme deel in onze regio hebben gezeten.

De lijst met excessen van deze groep was extreem. Maar ironisch genoeg zijn we bevrijd door de Russen. Ergens kregen die 2 groepen onderlinge strijd en na wat wild-west vuurgevechten in rustige dorpjes en stadjes waren we er aan deze kant eindelijk van verlost. En Russische 'vluchtelingen' lijken gezien de statistieken gelukkig minder trek te hebben in gewapende overvallen en verkrachtingen.

Gek he? Dat sommige mensen 'angstig' zijn. Niet voor hun 'luxe leventje' hoor, maar voor hun eigen universele mensenrechten. En dat heeft niets met racisme van doen, maar met een reactie op de falende gevolgen van het Nederlandse borstklopbeleid.

Het is namelijk niet enkel de eigen veiligheid die op het spel staat, maar ook die van de vluchtelingen die hier opgevangen worden. Op de een of andere manier kun je de verschillende groepen namelijk blijkbaar ook niet bij elkaar zetten. Want hoewel ze vluchten voor oorlog, nemen velen toch hun vetes mee. En dat zijn zaken die ik zelf heb aanschouwd en me ook medegedeeld zijn door de vluchtelingen zelf. Zij zijn vaak, tot in de opvang, omringd door dezelfde plaaggeesten waar ze voor wegvluchten zeggen ze.

Maar hoe jij het ziet strookt dus niet met hoe ik en de regionaal opgevangen vluchtelingen het zien. Dus blijkbaar gaat in België alles vlekkeloos. Top man. ;P!
gusteman schreef:En wijzen naar de Arabische Golfstaten is al even onrealistisch en getuigt van een onverholen opportunisme.
Wil je een lollie? Ik hoor namelijk niets over het vergelijk met WO-I, wat de aanleiding voor mij was om het artikel te posten. Ik vind het verschrikkelijk dat men die IS sponsors buiten schot laat namelijk. Daar is niets opportunistisch aan.

Het verwijzen naar de Golfstaten is heel realistisch. Dit in tegenstelling tot een vergelijk met WO-1. Opvang van vluchtelingen had namelijk niets met naastenliefde van doen, maar was een verplichting die bij de neutraliteit hoorde. Nederland deed in eerste instantie echter niets toen de eerste golf Belgen hier aankwam. Dat moest de lokale bevolking maar uitzoeken. Pas toen men bang werd dat de Belgen anti-Duitse sentimenten over zouden dragen, god verhoede zeg, besloot men de Belgen te clusteren in de toenmalige variant van AZC's, Belgendorpen genaamd.
gusteman schreef:Het is niet omdat iemand zijn medemens als een "üntermensch" behandelt dat dit automatisch het recht geeft om die medemens aan zijn lot over te laten. Dan kan je net zo goed zeggen "waarom zou ik die vluchtelingen NIET wegjagen en andere WEL?"
Aha, duidelijk, jij verwelkomt ook IS want waarom zou je de ene vluchteling WEL wegjagen en de andere NIET he? Dat maakt je reacties een stuk begrijpelijker. Natuurlijk het zijn allemaal mensen, maar met Jihadisten heb ik een onoverbrugbaar meningsverschil. Dus ik heb liever dat die niet naar hier komen hoor.

Er is, in dit topic, ook nergens sprake van mensen aan hun lot overlaten. Sommige mensen denken na over de consequenties en daar lijk je moeite mee te hebben. Hoeveel heb jij er zelf al opgevangen eigenlijk?
gusteman schreef:Een vluchteling is een vluchteling ... punt. Die haal je binnen en help je zo goed als je kan.
Huh? Een vluchteling vang je op, een immigrant haal je binnen. Vluchtelingen gaan ergens vandaan, immigranten ergens naartoe. Ergens moet je die schiften en gezien de beperkte opvangmogelijkheden doet men dat beter zo snel mogelijk.
gusteman schreef:En voor alle klachten en ongenoegen over overheidsdiensten, ambtenaren en regeringsleden: wend u tot de betrokkene en oefen uw democratisch recht uit waarmee u die personen kan ter verantwoording roepen.
Maar vooral: zorg bij de volgende verkiezingen dat je zeker je stem uitbrengt en geef die niet meer aan één van de grote, gevestigde partijen.
Iedereen die bij de laatste verkiezingen wel een stem heeft gegeven aan één van de grote partijen is mee verantwoordelijk voor de rotzooi en mag mee in de rij gaan staan om het op te ruimen.
:hahaha: Zo werkt Nederland niet meer. Cruciaal beleid komt uit een hoek die zichzelf verkiest. En dan heb ik het hier voor de duidelijkheid niet over een dubieus complot.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Plaats reactie