Illuminati plannen

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Fenna » 18 sep 2015, 09:08

gusteman schreef: de welstellende west Europese burger wordt bang van die stroom vluchtelingen en vreest voor zijn luxe leventje.
Ik denk niet dat mensen zo zeer bang zijn voor hun luxe leventje maar voor de kans dat hun vredige leventje ondergesneeuwd raakt door al die culturen die graag ons hun normen en waarden willen opdringen en wil daarbij wijzen op wat er in de Schilderswijk gebeurt.
Het gebeurt ook op andere plaatsen in Nederland, daar waar de moslimbroeders/zusters de overhand krijgen willen zij gaan dicteren hoe wij ons moeten gedragen.
Ik ondervind dit vaak zelf omdat ik bij een moskee in de buurt woon en vaak genoeg getuige ben van misstanden waarbij een moslim oudere vrouwen, niet de oudere mannen maar juist vrouwen intimideren, van het voetpad af jagen terwijl de oudere daar wandelt en de moslim op bijv. brommer rijdt en haar tevens de meest vreselijke dingen toewenst, jonge meisjes die liggen te zonnen en water over zich heen krijgen direkt gevold door het verzoekt op te zouten omdat dit niet hoort ??? etc. etc.
Het zijn altijd de vrouwen die door de heren moslim worden lastig gevallen, ik hoor en zie vrijwel nooit dat de mannen die problemen ondervinden.
Ook en cultuurprobleem wat bij ons niet speelt maar waar zij maar niet aan kunnen wennen dat vrouwen hier gelijk worden behandeld.
Toen ik er in de buurt ging wonen dacht ik hoe meer zielen hoe meer vreugd, maar na een half jaar ben ik daar op teruggekomen nadat zij mij bespuugden, mijn hond trapten terwijl ik de hond bij hen weg hield, ik wist dat zij daar niet van gediend waren, maar ze liepen mij gewoon na om te trappen of spugen.
Ik heb terug gespuugd en ben die schopper met een ketting achterna gegaan, ik pik dit soort zaken niet als ik geen overlast veroorzaak dat zij mij dan na komen en dit soort rottigheid uithalen.
argwaan tegenover andere culturen.
Ik denk dat wij dat station al gepasseerd zijn, wij hebben andere culturen met open armen ontvangen maar en hebben daar onze lering uit getrokken, vandaar dat wij argwanend zijn geworden.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Fenna » 18 sep 2015, 09:19

:post: Vithar ;P!
Menigeen zal mij misschien voor gek verklaren maar ik ben niet zo'n tegenstander van de Russen ook al zijn het geen engeltjes.
Wat Vithar schrijft ben ik het geheel mee eens.
Vitharr schreef:De lijst met excessen van deze groep was extreem. Maar ironisch genoeg zijn we bevrijd door de Russen. Ergens kregen die 2 groepen onderlinge strijd en na wat wild-west vuurgevechten in rustige dorpjes en stadjes waren we er aan deze kant eindelijk van verlost. En Russische 'vluchtelingen' lijken gezien de statistieken gelukkig minder trek te hebben in gewapende overvallen en verkrachtingen.
Ook ben ik van mening dat wij beter niet teveel Rusland moeten bashen, maar beter met hen kunnen gaan samenwerken.
Brussel zou ook het plan moeten laten varen met hun ongezonde expansie drift om Georgië en Oekraïne bij Europa te willen toelaten, ze willen zo lijkt het bonje met Rusland door constant Rusland te provoceren.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 18 sep 2015, 10:19

Was opzoek naar wat anders, en kwam dit tegen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Illuminati plannen

Bericht door Susan » 18 sep 2015, 10:49

Afgrijzen bekruipt me bij wat er her en der te horen en te lezen is, ik bedoel dit in het algemeen en heb het dus niet speciaal over wat hier op het forum geschreven werd.
Met name door de primitieve reacties die op tv te horen waren van mensen uit verschillende plaatsen
hier in ons land waar noodopvang geregeld is. Het lijkt het wel of er een horde 'wilden', kinderverkrachters, dieven die je spullen komen stelen hier opgevangen worden, die op ons losgelaten worden, hoezo tolerant Nederland wat wel eens gezegt werd..Nu het idd 'naast'hun deur komt blijkt er niets van over te zijn en vinden zichzelf lijkt het wel, stukken beter/verheven bijna, boven andere culturen, andere gewoonten en gebruiken én huidskleur. (lekker handig is het wel natuurlijk he, die kleur.. indien zo iemand dicht langs je loopt..op straat of in de winkels, langs jouw huis, kan je meteen je tas én dochter veilig stellen..)
Alsof het allemaal leugenaars zijn over hun jarenlange ellendige ervaringen in hun land van herkomst, worden ook nog eens gezien als banen/huizeninpikkers..enz enz, schandalig hoe men voor mijn gevoel generaliserend over deze mensen denkt.

(Werd ook bij anderen gedaan die geen vluchteling waren,maar bijv. uit de Antillen of Suriname kwamen om hier te wonen,werken,studeren)

Natuurlijk zitten hier ook lui tussen met minder goede bedoelingen, dat is toch overal zo, waarom..? omdat het mensen zijn.. Maar daarom hoeven we nog niet al die mensen zó negatief te bejegenen, zoals indien er diefstallen gepleegt zijn er meteen naar asielzoekers werd gewezen (Ter Apel)terwijl een stel asociale dorpsgenoten dat gedaan hadden, en bijv de beestachtige verkrachting en moord op Marianne Vaatstra waar tot in het absurde meteen geageerd werd naar asielzoekers...terwijl een 'buurman' dit op zijn geweten heeft, die er echter 'netjes' uitzag...ook qua gedrag járenlang daarom niet als verdachte werd gezien...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 18 sep 2015, 21:07

Lieve Susan,

Ik vind het commentaar even afgrijselijk als jij. Zelf heb ik dat inmiddels echter ook met precies het tegenovergestelde commentaar. Men vind het blijkbaar prettig om comfortabel in groepjes aan het uiteinde van een schaal te gaan hangen. En wee je gebeente als je ergens tussenin durft te schuifelen, dan zal je het weten ook. Belachelijk.

De enige vorm van angst die ik persoonlijk ken in dit verhaal is herhaling van mijn ervaringen. Ik ben in ieder geval absoluut niet bang dat de stroom vluchtelingen 'mijn luxe leventje' zou kosten. Misschien valt het niemand op, maar in situaties als deze zijn de geldstromen directer en wordt er in eerste instantie minder gegraaid dan gebruikelijk. De kosten van 10.000 vluchtelingen zijn dan ook slechts een schijntje van de kosten van 10.000 van onze ouderen, want in die geldstromen wordt gegraaid als een bezetene. In plaats van te roepen dat de vluchtelingen ons zoveel geld kosten, kan misschien beter de vraag gesteld worden waar dat verschil in kosten in zit. Maar dat is constructief, en dat is voor de massa natuurlijk te ver.

Wat een vereiste is om mijn angst waarheid te doen worden, is een verborgen instroom van onzuivere lieden. Jij zegt dat die onder elke groep mensen te vinden zijn, en dat is juist. Maar lieve Susan, deze mensen slaan op de vlucht omdat er daar ter plaatse een buitengewoon hoog aantal van die vogels zit, en nog niet de meest sociale ook. Daar komt nog bij dat er voor die dwazen voordeel kan zitten aan meereizen met deze stroom. Terugkerende Jihadisten worden in de gaten gehouden, nieuwe helaas niet.

Deze kans maakt het voor IS heel makkelijk om een netwerk op te zetten. En het is niet ondenkbaar dat de stroom dus de zaden van het conflict mee neemt naar hier. Zaden is misschien al niet eens juist meer, waarschijnlijk is het pokon.

Een andere vrees die ik namelijk heb, is die van de stompzinnigheid van onze mens. Slechts een handjevol terroristen is afdoende om hier de algemene opinie helemaal krankzinnig te maken. Er zal dan steeds minder onderscheid gemaakt worden tussen moslims met mogelijk heel bekende gevolgen. Met dit tempo, en de media-aandacht, is het niet eens ondenkbaar dat de vluchtelingen straks hier geconfronteerd worden met soortgelijke gruwelen als waarvoor zij zijn gevlucht?

Vluchtelingen moeten dus een veilige haven vinden. Immigranten moeten echter niet de illusie koesteren dat ze hier even snel hun positie kunnen verbeteren. En IS 'strijders', die moeten ze vastbinden aan een paalhoofd bij laag water.

Het allergrootste gevaar van dit moment schuilt in onszelf. De keuzes zijn al gemaakt, maar de afkaderingen zijn te vervormbaar. En IS wil niets liever dan hier moslimhaat kweken. Daar trap ik niet in.

Dat neemt niet weg dat ik wel vind dat aanvullende maatregelen vereist zijn. Bij voorkeur wordt er bij aankomst in Europa beter geregistreerd en efficiënter getransporteerd. De 120 vluchtelingen die in het veilige Duitsland uit een trein gevlucht zijn om spoorloos te verdwijnen helpen niet mee aan het opbouwen van vertrouwen. Dan moet er maar bewaking mee op die treinen. Daar vind ik niets inhumaans aan hoor.

Vluchtelingen zijn wat mij betreft dus absoluut welkom. Ik hoop dat ik duidelijk heb gemaakt waar ik mijn kritiek op richt. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 18 sep 2015, 21:07

Oeps, dubbele post. Tablets ....
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tardis » 18 sep 2015, 23:07

Ben ik twee dagen niet op het forum, lees ik in de kop iets met illuminati en dan blijkt de discussie in een mum van tijd over vluchtelingen te gaan. Nou, dan doe ik fijn ook een duit in het zakje met mijn mening over de vluchtelingen.

Twee weken geleden zag ik een krantenfoto met daarop een lange rij mannen die allemaal te voet op weg waren naar Duitsland. Duitsland was hun doel, en geen denken aan een ander land dan Duitsland. Vreemd? Nee. Duidelijk. Economische vluchteling heet zo iemand. Maar zelf zeggen ze dat ze op de vlucht zijn voor de oorlog.

Zijn ze dan niet bereid om te vechten voor hun land? Dat is de vraag die me steeds bekruipt als ik de diverse berichten over vluchtelingen lees, hoor en zie.

Ik heb nog geen enkele politicus horen zeggen dat alle manlijke vluchtelingen van boven de 18 naar de militaire keuring moeten, waarna ze in korte tijd worden klaargestoomd om onder bevel van de NAVO naar de fronten in Syrië te worden gestuurd. Als ze hun land weer terug hebben veroverd mogen vrouwen en kinderen terug en zullen helpen met de wederopbouw van hun land, zoals Nederland en andere landen na WO2 met oorlogsschade financieel zijn geholpen met de wederopbouw. Maar dat opbouwen hebben we toen zelf moeten doen en dat was goed, net zoals de Syriërs zelf hun land zullen moeten opbouwen.

Dit lijkt mij allemaal volkomen logisch en rechtvaardig, maar waarom heeft niemand het daar over? Zeer verontrustend. In de tussentijd heeft Poetin al partij gekozen voor Assad, iets wat ik in hem waardeer. Een paar jaar geleden gold Assad als onderdrukker en schreven de journalisten hoopvol over een Syrische lente, alles zou anders en beter worden zonder Assad. Nu is niet Assad, maar IS het allergrootste gevaar en dat blijft niet beperkt tot Syrië, maar de vertegenwoordigers van IS kunnen in principe naast je in de trein zitten en daar rottigheid gaan uithalen. Nou, lekker dan. Europa vlucht niet, valt niet aan, maar verstijft. Veel gekrakeel, maar geen daadkracht omdat Europa niet met één mond spreekt. Hadden we maar één enkele leider, dan kon die de verantwoordelijkheid niet op andere leiders afschuiven, zoals de laatste weken gebeurde, iedereen keek naar elkaar, wees naar elkaar en er stak ook huichelachtigheid de kop op. De grenzen moesten dicht riepen o.a. de politici in Engeland in koor en kranten zoals The Sun kopten met chocoladeletters dat die vluchtelingen Engeland niet in mochten. Totdat een enkele foto van een aangespoeld lijk van een jongetje dezelfde krant van mening deed veranderen en wel 180 graden andersom. Huichelaars! leg de krantenkoppen maar naast elkaar en zie het zelf.

Poetin is geen democraat en bepaalt zelf zijn strategie. Dus hij handelt waar andere 'leiders' verstijven. Hem valt kritiek uit Europa ten deel, maar die kritiek is te vergelijken met blaffende honden die niet bijten. Voor democratie is in tijden van oorlog geen plaats. 'Het grote licht' Wilders spint hier garen bij, hij zal wel weer stijgen in de polls, die worden beschouwd als beursnoteringen van aandelen. Wilders is een volksmenner die er niet voor het volk is, het volk is er voor hem. Peilingen geven hem schijnbaar aanzien en daar geniet hij van, ook al doet hij voor spek en bonen mee aan de politiek want hij slaat met zijn strijdvaardige retoriek effectief nog geen deuk in een pakje boter. Blaffende honden bijten niet. Ook al heeft hij in mijn ogen gelijk met te zeggen dat de Europese politici de cultuurschok die de Syrische vluchtelingen hier te verwerken krijgen onderschatten. Of wat dachten we van neo-nazi's in Duitsland, die op het punt staan te knappen en op een kwade dag een stel willekeurige vluchtelingen met een mitrailleur neer maaien? Dat gevaar is niet denkbeeldig. Wilders blijft maar hameren op zijn wens alle vluchtelingen tegen te houden en terug te sturen, maar dat zijn opmerkingen voor de bühne, in de praktijk onuitvoerbaar. Van alle politici zijn Wilders en zijn mede PVV-kamerleden de meest waardeloze omdat ze geen constructieve bijdrage hebben geleverd of nog zullen leveren. Ieder Tweedekamerlid verdient ca. 100.000 Euro per jaar, het is maar dat u het weet.

Oorlog is iets wat je koste wat kost dient te vermijden, maar ik vind dat als het eenmaal oorlog is je je met hand en tand dient te verzetten, anders ben je in mijn ogen geen knip voor de neus waard. Mobiliseer de Syrische mannen en stuur ze naar het front.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tammy » 19 sep 2015, 02:31

Vind het heel triest Vitharr en Fenna om over jullie ervaringen te lezen.
Vind ik echt erg.
Jullie kijk op de situatie ondersteun ik.
En ook wat Tardis net schreef.

Gusteman en Susan willen iets wat we eigenlijk allemaal willen.
Namelijk onze medemens helpen op aarde.
Zo zou het ook moeten, maar zo werkt het niet in deze situaties.
We hebben hier te maken met een massaverhuizing die niet alleen uit echte vluchtelingen bestaan die de gruwelijkheden van een oorlog ontvluchten maar ook economische vluchtelingen en de grote mogelijkheid dat IS meereist.
Onderschat die terreurgroep niet.

In een ideale wereld is het samen komen van culturen een verrijking voor de mens.
Je leert iets van een ander en het is een verrijking van je wereldbeeld.
Nederland heeft vele culturen die samen leven.
Met velen gaat die band uitstekend.
Maar laten we ook eerlijk zijn naar elkaar toe om vast te moeten stellen dat sommige culturen niet echt samen gaan.
En dan heb ik het dus inderdaad over de Islamitische wereld.

En nee, niet allemaal maar voor een groot deel wel gaat die wereld zeer moeilijk om met de Westerse wereld.
Na tientallen jaren weten we dat nu wel.
Daar hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Klinkt dat hard van mij ?
Nee, dat is zien wat er werkelijk is.

Deze massaverhuizing gaat niet goed.
Dat idee van 1 Europa spat als een zeepbel uit elkaar.
Elk land begint zijn eigen maatregelen al te nemen.
Hekken, grenzen sluiten en grenscontroles.
Want het is wel degelijk chaos nu in Europa.

De normen en waarden van de mensen die nu komen verschillen ontiegelijk veel van de onze.
Dat kan en dat mag ook, elke cultuur is anders.
Maar de tolerantie en kijk op vrouwen, homo`s en ongelovigen zijn zeer laag bij veel van deze mensen.
En dat mag ook wel eens genoemd worden.
En nu komen er gigantische aantallen naar Europa toe.
Dat mensen angst hebben vind ik dus heel normaal.
Niet omdat hun zogenaamde luxe leventje op zijn kop zal gaan staan, maar omdat hun manier van leven zoals we dat kennen bedreigd kunnen gaan worden.

Tardis heeft het over dat de mannen moeten vechten voor hun eigen land .
Dat zouden ze inderdaad moeten doen.
En wat al eerder werd gezegd hier, een echte vluchteling is al blij als hij of zij een veilig land bereikt.
Die heeft geen eisen.

De chaos in Europa zal moeten worden gestopt.
Want dit kan zo niet doorgaan.
De Europese leiders hebben te lang weg gekeken.
En dit is het resultaat.

Dat de Illuminatie hier achter zit weet ik niet.
Ik weet niet of die nog actief is of niet.
Maar dat veranderd niks aan het feit dat er heel snel een oplossing moet worden gevonden voor dit gigantische probleem.
Zodat mensen niet verzuipen op volle zee en kinderen niet dood aanspoelen op het strand.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Illuminati plannen

Bericht door Fenna » 19 sep 2015, 10:48

:post:
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 11:07

Vitharr schreef:
gusteman schreef:Ik schrijf wat ik zie gebeuren: de welstellende west Europese burger wordt bang van die stroom vluchtelingen en vreest voor zijn luxe leventje.
En daar is het stokpaardje weer. Wat een eenzijdige onzin zeg. Wat versta jij eigenlijk onder 'luxe leventje'?
Op de wereldranglijst van welstellende landen staat Nederland in de top tien. Zo'n dertig tot honderd plaatsen hoger dan alle landen waar vluchtelingen nu vandaan komen.
De doorsnee Nederlander bevindt zich inderdaad in een luxueuze positie ten overstaan van de vluchtelingen.
Vitharr schreef:Laat ik je wat uit mijn eigen ervaring vertellen dan. Niet iedereen heeft dezelfde kijk op vluchtelingen. Tijdens de Balkanoorlog heeft Nederland ook hals over kop vluchtelingen binnengelaten. Toen hadden we kunnen leren dat storende elementen daar misbruik van maken. In de regio kregen we te maken met de meedogenloze Balkancrimineel en wegens politiek correcte onzin werd daar werkelijk niets aan gedaan.

Toen zo'n 'vluchteling' een pistool in mijn gezicht duwde om, naar eigen zeggen, van mijn geld in de randstad te willen gaan stappen werd ik al iets minder tolerant. Toen mijn toenmalige vriendin verkracht werd door een 'familielid' van diezelfde vluchteling zag ik me gedwongen om realistisch te worden.
Laat ik je wat uit mijn eigen ervaring vertellen: ongeveer veertig jaar geleden trok ik mee naar Amsterdam met het in Gent gevestigde chapter van de Hell's Angels, op bezoek bij het chapter van Amsterdam. Die zelfde avond gingen we "op stap" in de stad. Bij het verlaten van een kroeg strompelde een oude dronken man tegen een Gentse Hell's Angel aan; die haalde een mes boven en met één welgemikte zwaai haalde hij de strot open van die man. Ontsteltenis alom, politie erbij, iedereen naar het politiekantoor; na verhoor werd de Gentenaar vastgehouden en wij terug naar het clublokaal om daar ons verhaal te doen. De toenmalige "voorzitter" begaf zich toen naar dat politiekantoor met de melding "ofwel laten jullie die man vrij, ofwel gaan wij met zijn allen op stap in de stad". Resultaat: de Gentenaar werd op vrije voeten gezet en de volgende ochtend keerden wij met zijn allen netjes terug richting Gent.

Wat wil ik hiermee verklaren?
Schurken die nietsontziend geweld gebruiken vind je in elke bevolkingsgroep.
Maar als je daarom je beeld over vluchtelingen gaat "bijstellen" dan ben je niet goed bezig.

Vitharr schreef:Aangezien slechts een miniem deel van de vluchtelingen voor dergelijke overlast zorgt, moet, gezien het betrekkelijk lage totaal aantal vluchtelingen, dat hele minieme deel in onze regio hebben gezeten.
Misschien .... ofwel heb jij gewoon pech gehad?
Vitharr schreef:De lijst met excessen van deze groep was extreem. Maar ironisch genoeg zijn we bevrijd door de Russen. Ergens kregen die 2 groepen onderlinge strijd en na wat wild-west vuurgevechten in rustige dorpjes en stadjes waren we er aan deze kant eindelijk van verlost. En Russische 'vluchtelingen' lijken gezien de statistieken gelukkig minder trek te hebben in gewapende overvallen en verkrachtingen.
Mij lijkt hret veeleer dat jullie baat hebben gehad bij een machtsstrijd tussen twee clans, waarvan de uitkomst in jullie voordeel is uitgevallen.
Vitharr schreef:Gek he? Dat sommige mensen 'angstig' zijn. Niet voor hun 'luxe leventje' hoor, maar voor hun eigen universele mensenrechten. En dat heeft niets met racisme van doen, maar met een reactie op de falende gevolgen van het Nederlandse borstklopbeleid.
Je hebt de leiders waarvoor gekozen werd; als die falen dien je HEN ter verantwoording te roepen en niet de gevolgen van dat falende beleid op de rug van anderen te schuiven.
Vitharr schreef:Het is namelijk niet enkel de eigen veiligheid die op het spel staat, maar ook die van de vluchtelingen die hier opgevangen worden. Op de een of andere manier kun je de verschillende groepen namelijk blijkbaar ook niet bij elkaar zetten. Want hoewel ze vluchten voor oorlog, nemen velen toch hun vetes mee. En dat zijn zaken die ik zelf heb aanschouwd en me ook medegedeeld zijn door de vluchtelingen zelf. Zij zijn vaak, tot in de opvang, omringd door dezelfde plaaggeesten waar ze voor wegvluchten zeggen ze.
Dat is een probleem wat zij zelf onder elkaar dienen op te lossen.
Vitharr schreef:Maar hoe jij het ziet strookt dus niet met hoe ik en de regionaal opgevangen vluchtelingen het zien. Dus blijkbaar gaat in België alles vlekkeloos. Top man. ;P!
Neen, in België gaat niet alles vlekkeloos, het gaat er anders ..... net zoals het er in andere landen ook anders aan toe gaat.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat België (of om het even welk land) een paradijs voor vluchtelingen zou zijn.
Je trekt hier heel erg zwart-witte conclusies.
Vitharr schreef:
gusteman schreef:En wijzen naar de Arabische Golfstaten is al even onrealistisch en getuigt van een onverholen opportunisme.
Wil je een lollie?
Zal niet goed lukken via een internetverbinding maar het mag altijd; liefst aardbeismaak dan wel.
Vitharr schreef:Ik hoor namelijk niets over het vergelijk met WO-I, wat de aanleiding voor mij was om het artikel te posten. Ik vind het verschrikkelijk dat men die IS sponsors buiten schot laat namelijk. Daar is niets opportunistisch aan.
Vergelijken met WO-I is niet realistisch aangezien het over een totaal andere situatie gaat. Toen was er geen kat die enig idee had over wat werkelijk aan de hand was, men werd gewoon geconfronteerd met vluchtelingen.
Nu wordt iedereen van seconde tot seconde op de hoogte gehouden van wat zich afspeelt: de vluchtelingen kunnen in real-time hun plannen en keuzes aanpassen en de bevolkingen van de landen waar ze heen trekken hebben een vrij duidelijk beeld van wat hen te wachten staat.
Vitharr schreef:
gusteman schreef:Het is niet omdat iemand zijn medemens als een "üntermensch" behandelt dat dit automatisch het recht geeft om die medemens aan zijn lot over te laten. Dan kan je net zo goed zeggen "waarom zou ik die vluchtelingen NIET wegjagen en andere WEL?"
Aha, duidelijk, jij verwelkomt ook IS want waarom zou je de ene vluchteling WEL wegjagen en de andere NIET he? Dat maakt je reacties een stuk begrijpelijker. Natuurlijk het zijn allemaal mensen, maar met Jihadisten heb ik een onoverbrugbaar meningsverschil. Dus ik heb liever dat die niet naar hier komen hoor.
Je begrijpt niet wat ik heb geschreven dus kan ik daar moeilijk op in gaan.
Vitharr schreef:Er is, in dit topic, ook nergens sprake van mensen aan hun lot overlaten. Sommige mensen denken na over de consequenties en daar lijk je moeite mee te hebben. Hoeveel heb jij er zelf al opgevangen eigenlijk?
Je bent hier de doelpalen aan het verzetten, daar kan en wil ik niet op in gaan.
Vitharr schreef:
gusteman schreef:Een vluchteling is een vluchteling ... punt. Die haal je binnen en help je zo goed als je kan.
Huh? Een vluchteling vang je op, een immigrant haal je binnen. Vluchtelingen gaan ergens vandaan, immigranten ergens naartoe. Ergens moet je die schiften en gezien de beperkte opvangmogelijkheden doet men dat beter zo snel mogelijk.
Een ongelukkige woordkeuze van mij, dat geef ik toe. Ik had moeten schrijven "... die laat je binnen ...". Zo beter?
Vitharr schreef:
gusteman schreef:En voor alle klachten en ongenoegen over overheidsdiensten, ambtenaren en regeringsleden: wend u tot de betrokkene en oefen uw democratisch recht uit waarmee u die personen kan ter verantwoording roepen.
Maar vooral: zorg bij de volgende verkiezingen dat je zeker je stem uitbrengt en geef die niet meer aan één van de grote, gevestigde partijen.
Iedereen die bij de laatste verkiezingen wel een stem heeft gegeven aan één van de grote partijen is mee verantwoordelijk voor de rotzooi en mag mee in de rij gaan staan om het op te ruimen.
:hahaha: Zo werkt Nederland niet meer. Cruciaal beleid komt uit een hoek die zichzelf verkiest. En dan heb ik het hier voor de duidelijkheid niet over een dubieus complot.
Nou, als Nederland zo niet meer werkt dan versterkt dit nog mijn argument: roep de beleidvoerders ter verantwoording.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 11:28

Tardis schreef:Poetin is geen democraat en bepaalt zelf zijn strategie.
De "strategie" van Poetin is heel duidelijk:
- zorg er voor dat je een machtspositie bereikt;
- zet vrienden van jou op belangrijke posten;
- grijp de volledige macht;
- zorg er voor dat vanaf nu alle belangrijke posten door vrienden van jou worden bezet;
- zet bedrijfsleiders onder druk en verplicht hen aan jou een deel van hun winst door te sluizen;
- zorg dat de miljarden welke je hiermee bijeen rijft veilig op buitenlandse rekeningen staan;
- rek dit zo lang mogelijk en als de grond onder je voeten te heet wordt verdwijn dan om voor de rest van je leven te genieten van het geld wat je ontstolen hebt aan je landgenoten.
Te gebruiken middelen om deze doelstellingen te bereiken: misbruik van vertrouwen, afpersing, geweld, moord en nog van dat fraais.
Tardis schreef:Dus hij handelt waar andere 'leiders' verstijven. Hem valt kritiek uit Europa ten deel, maar die kritiek is te vergelijken met blaffende honden die niet bijten. Voor democratie is in tijden van oorlog geen plaats.
Hoezo oorlog?
Sinds wanneer is Rusland in staat van oorlog? En met welk land dan wel?
Volgens Poetin zelf is Rusland met niemand in staat van oorlog en is dat ook niet de bedoeling.
Waarom is er dan geen plaats voor democratie?

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 11:38

Tammy schreef:We hebben hier te maken met een massaverhuizing die niet alleen uit echte vluchtelingen bestaan die de gruwelijkheden van een oorlog ontvluchten maar ook economische vluchtelingen en de grote mogelijkheid dat IS meereist.
Onderschat die terreurgroep niet.
Hoeveel slachtoffers van terreurgroepen zijn er in West-Europa de afgelopen twintig jaar gevallen?
En hoeveel mensen zijn in diezelfde periode het slachtoffer geworden van geweld in het verkeer?
Welke groep moeten we het meeste vrezen?

Kijk om je heen en trek je besluiten: gisteren is een jongeman op het laatste nippertje op een Thalys trein gesprongen en heeft zich verstopt in het toilet in de hoop een gratis ritje te kunnen versieren.
Hoe heeft men gereageerd?
Buiten alle proporties.
Dit toont aan hoe diep de angst voor terreuraanslagen zit, en niet alleen bij de gewone burger, ook bij de overheden.
Deze vorm van reageren is gewoon waanzinnig en geeft uiting aan een volslagen gebrek aan realiteitszin.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 19 sep 2015, 12:05

gusteman schreef:Op de wereldranglijst van welstellende landen staat Nederland in de top tien. Zo'n dertig tot honderd plaatsen hoger dan alle landen waar vluchtelingen nu vandaan komen.
De doorsnee Nederlander bevindt zich inderdaad in een luxueuze positie ten overstaan van de vluchtelingen.
De positie van Nederland in een dergelijke top tien zegt niets over de positie van de doorsnee Nederlander als werkelijk persoon. Bij dergelijke 'onderzoeken' maakt men gewoon een eenvoudige balans tussen lasten en baten en middelt die over de populatie. Een paar enorm rijke miljardairs met 17 miljoen slaven zonder geld levert exact hetzelfde fictieve gemiddelde op.
Vitharr schreef:Wat wil ik hiermee verklaren?
Schurken die nietsontziend geweld gebruiken vind je in elke bevolkingsgroep.
Maar als je daarom je beeld over vluchtelingen gaat "bijstellen" dan ben je niet goed bezig.
Mijn beeld over vluchtelingen is ongewijzigd. Wat wel veranderde was mijn beeld van vluchtelingenstromen en vluchtelingenbeleid.

En voor de duidelijkheid, de ervaringen waren slechts de aanleiding om grondig de oorzaken te onderzoeken alvorens ik mijn beeld bijstelde. En persoonlijk ben ik overigens van mening dat je niet goed bezig bent als je zulk idioot gedrag als wat je beschrijft van de Angels tolereert.

gusteman schreef:
Vitharr schreef:Aangezien slechts een miniem deel van de vluchtelingen voor dergelijke overlast zorgt, moet, gezien het betrekkelijk lage totaal aantal vluchtelingen, dat hele minieme deel in onze regio hebben gezeten.
Misschien .... ofwel heb jij gewoon pech gehad?
In welke zin bedoel je dat? De structuur van hun organisatie had zijn zwaartepunt in onze regio en daar domineerden ze ook hun mede-vluchtelingen. Over hun aantal bestaan dan ook afdoende zekerheden. Mijn 'pech' is hier overigens aanzienlijk minder relevant dan de 'pech' van hun andere slachtoffers.

In ieder geval vind ik het dus volkomen begrijpelijk dat er mensen zijn die de verhoogde risico's niet miskennen. Zoals ik al zei heeft dat niet zoveel van doen met een vermeend 'luxe leventje'.
quote schreef:Mij lijkt hret veeleer dat jullie baat hebben gehad bij een machtsstrijd tussen twee clans, waarvan de uitkomst in jullie voordeel is uitgevallen.
Zo lijkt het inderdaad.
Vitharr schreef:Je hebt de leiders waarvoor gekozen werd; als die falen dien je HEN ter verantwoording te roepen en niet de gevolgen van dat falende beleid op de rug van anderen te schuiven.
Dat beleid van de 'leiders' bestaat slechts uit een raamwerk. Het zijn de uitvoerenden die er armen en benen aan geven, en op hun rug schuif ik de gevolgen.
gusteman schreef:
Vitharr schreef:Het is namelijk niet enkel de eigen veiligheid die op het spel staat, maar ook die van de vluchtelingen die hier opgevangen worden. Op de een of andere manier kun je de verschillende groepen namelijk blijkbaar ook niet bij elkaar zetten. Want hoewel ze vluchten voor oorlog, nemen velen toch hun vetes mee. En dat zijn zaken die ik zelf heb aanschouwd en me ook medegedeeld zijn door de vluchtelingen zelf. Zij zijn vaak, tot in de opvang, omringd door dezelfde plaaggeesten waar ze voor wegvluchten zeggen ze.
Dat is een probleem wat zij zelf onder elkaar dienen op te lossen.
Nee, dat lijkt me een vergissing. Het hele doel van die operatie is om van 'zij' een deugdelijk 'wij' te maken. Niemand is hier gebaat bij een reactieve houding, dus geef ik de voorkeur aan een proactief beleid.
gusteman schreef:
Vitharr schreef:Maar hoe jij het ziet strookt dus niet met hoe ik en de regionaal opgevangen vluchtelingen het zien. Dus blijkbaar gaat in België alles vlekkeloos. Top man. ;P!
Neen, in België gaat niet alles vlekkeloos, het gaat er anders ..... net zoals het er in andere landen ook anders aan toe gaat.
Ik heb trouwens nooit beweerd dat België (of om het even welk land) een paradijs voor vluchtelingen zou zijn.
Je trekt hier heel erg zwart-witte conclusies.
Ik krijg ook zwart-wit voer.
gusteman schreef:
Vitharr schreef:Ik hoor namelijk niets over het vergelijk met WO-I, wat de aanleiding voor mij was om het artikel te posten. Ik vind het verschrikkelijk dat men die IS sponsors buiten schot laat namelijk. Daar is niets opportunistisch aan.
Vergelijken met WO-I is niet realistisch aangezien het over een totaal andere situatie gaat. Toen was er geen kat die enig idee had over wat werkelijk aan de hand was, men werd gewoon geconfronteerd met vluchtelingen.
Nu wordt iedereen van seconde tot seconde op de hoogte gehouden van wat zich afspeelt: de vluchtelingen kunnen in real-time hun plannen en keuzes aanpassen en de bevolkingen van de landen waar ze heen trekken hebben een vrij duidelijk beeld van wat hen te wachten staat.
Precies. Maar over zo'n post hoor ik je niet terwijl mijn post over de golfstaten wel de moeite waard is om beoordeeld te worden.
gusteman schreef:
Vitharr schreef:
gusteman schreef:Het is niet omdat iemand zijn medemens als een "üntermensch" behandelt dat dit automatisch het recht geeft om die medemens aan zijn lot over te laten. Dan kan je net zo goed zeggen "waarom zou ik die vluchtelingen NIET wegjagen en andere WEL?"
Aha, duidelijk, jij verwelkomt ook IS want waarom zou je de ene vluchteling WEL wegjagen en de andere NIET he? Dat maakt je reacties een stuk begrijpelijker. Natuurlijk het zijn allemaal mensen, maar met Jihadisten heb ik een onoverbrugbaar meningsverschil. Dus ik heb liever dat die niet naar hier komen hoor.
Je begrijpt niet wat ik heb geschreven dus kan ik daar moeilijk op in gaan.
Jammer, want het omhelst hier de kern van de onenigheid. De ene is wel welkom, de andere niet. Als je zorgen uit over degenen die niet welkom zijn wordt je direct verweten dat je de rest ook niet wil. Beetje kortzichtig.
gusteman schreef:
Vitharr schreef:Er is, in dit topic, ook nergens sprake van mensen aan hun lot overlaten. Sommige mensen denken na over de consequenties en daar lijk je moeite mee te hebben. Hoeveel heb jij er zelf al opgevangen eigenlijk?
Je bent hier de doelpalen aan het verzetten, daar kan en wil ik niet op in gaan.
Jammer, ik weet graag hoeveel iemand zelf doet als ik bekritiseerd wordt. Dan kan ik daar een voorbeeld aan nemen.
gusteman schreef:
Vitharr schreef:
gusteman schreef:En voor alle klachten en ongenoegen over overheidsdiensten, ambtenaren en regeringsleden: wend u tot de betrokkene en oefen uw democratisch recht uit waarmee u die personen kan ter verantwoording roepen.
Maar vooral: zorg bij de volgende verkiezingen dat je zeker je stem uitbrengt en geef die niet meer aan één van de grote, gevestigde partijen.
Iedereen die bij de laatste verkiezingen wel een stem heeft gegeven aan één van de grote partijen is mee verantwoordelijk voor de rotzooi en mag mee in de rij gaan staan om het op te ruimen.
:hahaha: Zo werkt Nederland niet meer. Cruciaal beleid komt uit een hoek die zichzelf verkiest. En dan heb ik het hier voor de duidelijkheid niet over een dubieus complot.
Nou, als Nederland zo niet meer werkt dan versterkt dit nog mijn argument: roep de beleidvoerders ter verantwoording.
In Nederland hebben we een indirecte democratie. Dat betekent dat wij de leiders kiezen, en die vervolgens hun eigen gang gaan. Daarbij hebben zij een arsenaal aan middelen ter beschikking om de opinie te sturen. Precies het omgekeerde van een directe democratie dus. De bevolking stuurt de leiders niet, de leiders sturen de bevolking. Op welke grond zouden ze dan ook ter verantwoording geroepen moeten worden?
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Illuminati plannen

Bericht door Vitharr » 19 sep 2015, 12:39

gusteman schreef:
Tammy schreef:We hebben hier te maken met een massaverhuizing die niet alleen uit echte vluchtelingen bestaan die de gruwelijkheden van een oorlog ontvluchten maar ook economische vluchtelingen en de grote mogelijkheid dat IS meereist.
Onderschat die terreurgroep niet.
Hoeveel slachtoffers van terreurgroepen zijn er in West-Europa de afgelopen twintig jaar gevallen?
En hoeveel mensen zijn in diezelfde periode het slachtoffer geworden van geweld in het verkeer?
Welke groep moeten we het meeste vrezen?
Een dergelijk vergelijk verteld je hoe groot het verschil in kans om te overlijden door een bepaalde gebeurtenis was en is. In de realiteit is de vraag van belang hoe groot de kans is dat jij het slachtoffer wordt.

Statistisch bekeken stelde 9-11 'niet veel voor'. Dat laat echter buiten beschouwing dat een klein aantal idioten een enorme hoeveelheid slachtoffers heeft veroorzaakt.

Aanvoeren dat de kans klein is, lijkt daarom op je veilig voelen en accepteren dat er af en toe iemand een compleet kantoorgebouw opblaast om een statement te maken.

Nu zeg je echter iets moois op het einde gusteman. Welke groep moeten we het meeste vrezen. Ik hou van auto's en motoren, en ik vergeef ze hun zonden. Heel anders denk ik over die ......

Onderschat die terreurgroep dus niet.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Illuminati plannen

Bericht door Osiris » 19 sep 2015, 13:05

Stukje van teletekst wat ik van de week las.
Werkgeversorganisaties pleiten bij de politiek om snellere afhandeling van asielaanvragen.
Waarom ook al weer ?
Van de Syriers is zo'n 70 % hoog opgeleid en kunnen zo aan de bak.
Uiteraard tegen een veel lager starterssalaris dan de Nederlanders.

Fijn dat de werkgevers de laatste jaren ook zo veel inzet getoond hebben om de 600.000 Nederlanders aan het werk te krijgen.
Oops sorry,nee natuurlijk niet, kost te veel geld en levert niets op met de te 'hoge' salarissen van Nederlanders.

Slavendrijvers,die maar wat blij zijn met de toekomstige nieuwe slaven dus....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Illuminati plannen

Bericht door univers » 19 sep 2015, 13:14

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 13:18

Vitharr schreef:En persoonlijk ben ik overigens van mening dat je niet goed bezig bent als je zulk idioot gedrag als wat je beschrijft van de Angels tolereert.
Heb ik ergens geschreven dat ik dergelijk gedrag tolereer?
Ook mijn identiteit werd genoteerd door de Amsterdamse politie. Jaren later werd de dader bij verstek veroordeeld: noch hijzelf noch enige andere aanwezige getuige werd daarvoor opgeroepen.
Ik had anders best wel willen getuigen maar ik vermoed dat door de getuigenissen het Amsterdamse politiekorps (en dus ook het stadsbestuur) wel in heel nauwe schoentjes had komen te staan en dat dit de hoofdreden was waarom niemand werd opgeroepen.
Vitharr schreef:De positie van Nederland in een dergelijke top tien zegt niets over de positie van de doorsnee Nederlander als werkelijk persoon. Bij dergelijke 'onderzoeken' maakt men gewoon een eenvoudige balans tussen lasten en baten en middelt die over de populatie. Een paar enorm rijke miljardairs met 17 miljoen slaven zonder geld levert exact hetzelfde fictieve gemiddelde op.
Net zoals de mogelijkheid van een paar IS infiltranten tussen een stroom vluchtelingen leidt tot een verkeerde inschatting van de reële risico's.
Begrijp je mijn redenering nu? Ik haal argumenten aan, jij gaat die relativeren maar haalt daarmee meteen ook je eigen argumenten onderuit.
Ik vraag me alleen af waarom je dit niet niet zelf in de eerste plaats doet.
Vitharr schreef:Dat beleid van de 'leiders' bestaat slechts uit een raamwerk. Het zijn de uitvoerenden die er armen en benen aan geven, en op hun rug schuif ik de gevolgen.
Toch wel een beetje een kromme redenering denk ik. De uitvoerenden worden in functie gesteld door de leiders waardoor de eindverantwoordelijkheid nog steeds bij de leiders berust. Dit doet echter niets af aan de verantwoordelijkheden van de uitvoerders.
Indien dit niet het geval zou zijn dan werd op het Neurenberg proces zwaar geblunderd en had men alle Nazi kopstukken moeten vrij laten en enkel Hitler aansprakelijk stellen.
Vitharr schreef:In ieder geval vind ik het dus volkomen begrijpelijk dat er mensen zijn die de verhoogde risico's niet miskennen.
Nou, uit het voorval op de Thalys blijkt duidelijk dat die risico's niet alleen overschat worden, het begint al aardig trekjes van paranoia te vertonen.
Vitharr schreef:Ik krijg ook zwart-wit voer.
Verwijs je daarmee naar de argumenten die ik aanbreng of zie je dat ruimer?
Vitharr schreef:Precies. Maar over zo'n post hoor ik je niet terwijl mijn post over de golfstaten wel de moeite waard is om beoordeeld te worden.
Mijn reacties gaan over de vaststelling dat er onmiskenbaar overdreven gereageerd wordt (en daarmee doel ik in het algemeen en niet specifiek op jou) waar het mogelijke risico's zou betreffen.
Jouw post over de houding van de Golfstaten toont aan dat er inderdaad een onevenwicht bestaat.
Maar dat mag geen reden zijn om hier in het Westen weigerig te staan om mensen op te vangen.
Ik heb trouwens een hartsgrondige hekel aan het feit hoe men hier het lef heeft om mensen in vakjes onder te delen: oorlogsvluchteling of economische vluchteling.
In een land als Syrië bestaat op dit ogenblik geen economische toekomst voor de burgers, waardoor iedere vluchteling een economische vluchteling wordt.
Laat ik het zo stellen: als jij zelf zou geboren zijn in Syrië en woonachtig in de streek van Aleppo (gewoon een voorbeeld als een ander), zou jij dan ter plaatse blijven of zou jij ergens naartoe trekken waarvan je verwacht dat jij daar je gezin een fatsoenlijk bestaan zou kunnen bieden?
Hoe zou jij dan staan tegenover landen waar wordt gezegd: "jij bent geen oorlogsvluchteling maar een economische vluchteling, sorry hoor, geen plaats"?
Vitharr schreef:Jammer, ik weet graag hoeveel iemand zelf doet als ik bekritiseerd wordt. Dan kan ik daar een voorbeeld aan nemen.
Ik ga even voorbij aan de (mogelijk) sarcastische ondertoon: wij steunen elk initiatief wat bedoeld is om vluchtelingen hulp te bieden.
Indien de lokale overheid zou de vraag stellen of wij vluchtelingen kunnen herbergen (wat tot nu toe nog niet het geval is) dan zullen wij daar op in gaan; wij kunnen wel twee extra monden voeden, zolang dit niet voor onbepaalde tijd is, wel te verstaan.
Vitharr schreef:In Nederland hebben we een indirecte democratie. Dat betekent dat wij de leiders kiezen, en die vervolgens hun eigen gang gaan. Daarbij hebben zij een arsenaal aan middelen ter beschikking om de opinie te sturen. Precies het omgekeerde van een directe democratie dus. De bevolking stuurt de leiders niet, de leiders sturen de bevolking. Op welke grond zouden ze dan ook ter verantwoording geroepen moeten worden?
Ik dacht dat Nederland een "vertegenwoordigende" democratie was?
Dit houdt in dat de bevolking mensen aanduidt die hen vertegenwoordigen; dat die volksvertegenwoordiging de wetten maakt en dat de regering die wetten ten uitvoer brengt.
In een vertegenwoordigende democratie zijn niet alleen de volksvertegenwoordigers verantwoording verschuldigd aan de burgers, tevens zijn de burgers verantwoordelijk voor het toezicht op de handelingen van die volksvertegenwoordigers.
Maar daar gaan die burgers (ook hier in België en de ons omringende landen) liever aan voorbij: het is makkelijker om die verantwoordelijkheid door te schuiven naar anderen.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 13:27

Vitharr schreef:Ik hou van auto's en motoren, en ik vergeef ze hun zonden. Heel anders denk ik over die ......
Hier maak je dus duidelijk een onderscheid naar afkomst en overtuiging.
Hoe heet dat ook alweer?
Oh ja, discriminatie ..... alhoewel ik het bij jouw voorbeeld eerder zou hebben over een onbalans in toegeeflijkheid ten overstaan van diverse groepen ..... jammer genoeg komt dit dus wel neer op ..... inderdaad, discriminatie.
Vitharr schreef: In de realiteit is de vraag van belang hoe groot de kans is dat jij het slachtoffer wordt.
[/quote]Inderdaad, en hoe groot is die kans dan?
En hoeveel groter wordt die kans door het opvangen van vluchtelingen?
Laatst gewijzigd door gusteman op 19 sep 2015, 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.

gusteman

Re: Illuminati plannen

Bericht door gusteman » 19 sep 2015, 13:30

Osiris schreef:Stukje van teletekst wat ik van de week las.
Werkgeversorganisaties pleiten bij de politiek om snellere afhandeling van asielaanvragen.
Waarom ook al weer ?
Van de Syriers is zo'n 70 % hoog opgeleid en kunnen zo aan de bak.
Uiteraard tegen een veel lager starterssalaris dan de Nederlanders.
Zijn daar bewijzen voor of is dit een aanname?
Osiris schreef:Fijn dat de werkgevers de laatste jaren ook zo veel inzet getoond hebben om de 600.000 Nederlanders aan het werk te krijgen.
Zijn dat ook 600.000 hoog opgeleiden?

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Illuminati plannen

Bericht door Tardis » 19 sep 2015, 13:44

gusteman schreef:Hoezo oorlog?
Dat zal ik je vast niet hoeven uit te leggen.
gusteman schreef:Sinds wanneer is Rusland in staat van oorlog? En met welk land dan wel?
Ik had het over Syrië en een deel van de buurlanden, daar heerst oorlog.
gusteman schreef:Volgens Poetin zelf is Rusland met niemand in staat van oorlog en is dat ook niet de bedoeling.
Ik weet niet wat Poetin allemaal wel en niet gezegd heeft, ik stel hem als voorbeeld voor iemand die niet weifelt, los van de vraag of ik zijn handelingen goedkeur of niet.
gusteman schreef:Waarom is er dan geen plaats voor democratie?
In tijden van oorlog is geen plaats voor democratie. Democratie werkt alleen als er tijd genoeg is en er iets te verdelen valt. In tijden van nood is er gebrek aan beide en een samenleving of groep mensen is dan gebaat bij iemand die zich ontpopt als natuurlijke leider, d.w.z. iemand die zijn/haar hersens bij elkaar houdt en volgens een bepaalde visie opdrachten geeft aan anderen om die uit te voeren. Dit is een universeel principe dat van toepassing is om brandende gebouwen te blussen, noodhospitalen in te richten en daar gewonden te verzorgen, enzovoorts. In dit soort gevallen heeft democratie geen enkele zin, is dan zelfs contraproductief.
Laatst gewijzigd door Tardis op 19 sep 2015, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie