Tweede MH17 incident in de maak?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Osiris » 09 nov 2015, 19:23

Een groot deel van de wereldbevolking heeft intuitieve voorgevoelens.
Vooral als het globale events betreft, die behoorlijke impact hebben.
En dat is meerdere malen gemeten vlak voor zo'n event.

Jaren terug een tijdje gecorrespondeerd via mail met Roger Nelson van Princeton University over zijn onderzoek hiernaar.
Het enige nadeel is, dat we als collectief 'weten' dat er iets groots staat te gebeuren,maar niet wat en/of waar.

http://global-mind.org/

Blijkbaar heb ik iets meer mogen oppikken ??

Heb er ook geen rationele verklaring voor.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Vitharr » 09 nov 2015, 19:52

Osiris schreef:Een groot deel van de wereldbevolking heeft intuitieve voorgevoelens.
Vooral als het globale events betreft, die behoorlijke impact hebben.
En dat is meerdere malen gemeten vlak voor zo'n event.

Jaren terug een tijdje gecorrespondeerd via mail met Roger Nelson van Princeton University over zijn onderzoek hiernaar.
Het enige nadeel is, dat we als collectief 'weten' dat er iets groots staat te gebeuren,maar niet wat en/of waar.

http://global-mind.org/

Blijkbaar heb ik iets meer mogen oppikken ??

Heb er ook geen rationele verklaring voor.
Weten we het? Of veroorzaken we het? :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Vitharr » 09 nov 2015, 19:57

Osiris schreef:Wat niet klopte was de 'rationele' onderbouwing die ik op dat moment probeerde te vinden voor dat voorgevoel, *knip*
Dat is ZO herkenbaar. Stop er ook eens mee! :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Osiris » 09 nov 2015, 20:56

Vitharr schreef:
Osiris schreef:Wat niet klopte was de 'rationele' onderbouwing die ik op dat moment probeerde te vinden voor dat voorgevoel, *knip*
Dat is ZO herkenbaar. Stop er ook eens mee! :mrgreen:
:grin: :mrgreen: :-P
I know,maar dan moet ik het forum vaarwel zeggen...
Ik kan hier geen ervaring van 'gevoel' meegeven.
Ik wil anderen graag deelgenoot maken van wat ik 'ervaar', ook al weet ik dat het voor controverse en discussie zorgt.

Simpelweg omdat het voor mij het duidelijk 'intuitief weten' is ,maar voor anderen rationeel moet onderbouwen om die duidelijkheid te geven.
Wat dus vaak niet (volledig ) lukt, vanuit die rationele analyse.

Dilemma dus [joker]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Osiris » 09 nov 2015, 21:05

Vitharr schreef:
Osiris schreef:Een groot deel van de wereldbevolking heeft intuitieve voorgevoelens.
Vooral als het globale events betreft, die behoorlijke impact hebben.
En dat is meerdere malen gemeten vlak voor zo'n event.

Jaren terug een tijdje gecorrespondeerd via mail met Roger Nelson van Princeton University over zijn onderzoek hiernaar.
Het enige nadeel is, dat we als collectief 'weten' dat er iets groots staat te gebeuren,maar niet wat en/of waar.

http://global-mind.org/

Blijkbaar heb ik iets meer mogen oppikken ??

Heb er ook geen rationele verklaring voor.
Weten we het? Of veroorzaken we het? :wink:
We kunnen het alleen veroorzaken als er een specifieke collectieve focus is op exact dezelfde gebeurtenis ( wishfull thinking of self-fullfilling prophecy ).

Onderzoek van Nelson geeft aan dat dat ( tot nog toe ) als collectief bewustzijn, dus niet te achterhalen is.
We 'voelen' een gebeurtenis,maar niet welke en hoe/wat/waar.
Dus ik houdt het voorlopig toch op het eerste ; 'weten'. :wink:

Hoewel sommigen anderen dat wel lijken te kunnen,onder de noemer 'remote viewers'/helderziend of clairvoyant.
Laatst gewijzigd door Osiris op 09 nov 2015, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door univers » 09 nov 2015, 21:06

Geen dilemma, gewoon doorgaan.
Er zijn nu eenmaal dingen die niet te verklaren zijn.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Osiris » 09 nov 2015, 21:16

univers schreef:Geen dilemma, gewoon doorgaan.
Er zijn nu eenmaal dingen die niet te verklaren zijn.
Don't worry, ben niet zo maar verdwenen.
Zitten een aantal ' gelijkgestemde muchacho's en muchacha's ' hier [jaja] .
Dus sta gelukkig niet alleen :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 17 nov 2015, 12:56

Rusland is er nu ook van overtuigd dat de ramp met het toestel van Metrojet in Egypte een terroristische aanslag was, meldt persbureau Reuters. Volgens de Russische geheime dienst FSB zijn tussen de wrakstukken sporen van explosieven gevonden.

De Russische president Vladimir Poetin sprak van 'een van de bloedigste misdaden' tegen Rusland en verklaarde dat de verantwoordelijken worden opgespoord. "Niet voor het eerst wordt Rusland geconfronteerd met barbaarse terroristische misdaden", aldus Poetin.

Explosie
De Airbus A321 stortte op 31 oktober neer in de Sinaï in Egypte, waarbij alle 224 inzittenden omkwamen.De crash werd in eerste instantie toegeschreven aan een technisch mankement, maar al snel druppelde informatie binnen die erop wees dat het toestel door een aanslag naar beneden was gekomen. Een lid van een Egyptisch onderzoeksteam maakte op 8 november bekend dat geluiden die zijn opgenomen in een van de zwarte dozen wijzen op een explosie.

Volgens Egypte was die explosie 'voor 90 procent zeker' veroorzaakt door een bom, maar Rusland weet nu zeker dat het om een aanslag ging. "Men kan ondubbelzinnig zeggen dat het een terroristische daad was", aldus Alexander Bortnikov, hoofd van de FSB.

Islamitische Staat
Het vermoeden bestaat dat Islamitische Staat met de vliegramp te maken heeft. De terreurgroep kondigde kort na het neerstorten van het toestel aan dat het daaroor verantwoordelijk was. Aanvankelijk werden die berichten weggewuifd door experts, mede omdat IS niet zou beschikken over raketten om een vliegtuig op grote hoogte uit de lucht te halen. Maar er werd geen rekening gehouden met het scenario dat er een bom aan boord van het toestel zat.

Rusland heeft vandaag luchtaanvallen uitgevoerd op de Syrische stad Raqqa, het 'hoofdkwartier' van IS. Volgens een Franse functionaris laat dit zien dat Rusland steeds meer het gevaar van de terreurgroep inziet.


http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... slag.dhtml
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 17 nov 2015, 13:39

De Russische president Vladimir Poetin sprak van 'een van de bloedigste misdaden' tegen Rusland en verklaarde dat de verantwoordelijken worden opgespoord. "Niet voor het eerst wordt Rusland geconfronteerd met barbaarse terroristische misdaden", aldus Poetin.
"Eén van de bloedigste misdaden" ???

Nou, in vergelijking met wat Stalin heeft uitgespookt met het Russische volk is dit toch maar een peulschilletje hoor. Die man heeft veel ergere "barbaarse terroristische misdaden" gepleegd.

Oh ja ..... oeps, sorry, dat mag niet gezegd worden in Rusland. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 17 nov 2015, 14:29

gusteman schreef:
De Russische president Vladimir Poetin sprak van 'een van de bloedigste misdaden' tegen Rusland en verklaarde dat de verantwoordelijken worden opgespoord. "Niet voor het eerst wordt Rusland geconfronteerd met barbaarse terroristische misdaden", aldus Poetin.
"Eén van de bloedigste misdaden" ???

Nou, in vergelijking met wat Stalin heeft uitgespookt met het Russische volk is dit toch maar een peulschilletje hoor. Die man heeft veel ergere "barbaarse terroristische misdaden" gepleegd.

Oh ja ..... oeps, sorry, dat mag niet gezegd worden in Rusland. :mrgreen:

Hij heeft zelf ook bloed aan zijn handen. De MH17 is niet door motorpech naar beneden gestort….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 17 nov 2015, 17:41

Zoeker schreef:Hij heeft zelf ook bloed aan zijn handen. De MH17 is niet door motorpech naar beneden gestort….
Alhoewel MH174 ontegensprekelijk het slachtoffer was van een beschieting met een BUK raket betekent dit daarom nog niet dat Poetin hiervoor verantwoordelijk is geweest.

Het is hoogst waarschijnlijk wel een Russische lanceerinstallatie geweest die door Rusland aan de rebellen werd ter beschikking gesteld.

Maar het gaat te ver om dan meteen ook te veronderstellen dat dit door Poetin werd bevolen met de bedoeling een lijnvliegtuig neer te halen. En dat is een vereiste vooraleer je kan zeggen dat hij in deze zaak bloed aan zijn handen heeft.

Het meest waarschijnlijke scenario is dat een overijverige rebel heeft gebruik gemaakt van zo'n raketlanceerder zonder over voldoende kennis en ervaring te beschikken.
Indien het was gedaan door iemand met een degelijke opleiding dan had die onmiddellijk gezien dat het een lijnvliegtuig betrof.

En zo gek zijn die rebellen nu ook weer niet.
Het valt trouwens op te maken uit de telefoongesprekken vlak na de crash dat de rebellen verwachtten de wrakstukken van een militair toestel te vinden.

Wat nog maar eens aantoont: geef geen hoogtechnologisch wapentuig in handen van lieden die er niet voor opgeleid zijn.

Beter zou natuurlijk nog zijn om geen enkel wapentuig in handen van om het even wie te geven.
Maar zo ver is de mensheid nog niet.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Susan » 17 nov 2015, 18:30

Is iemand alleen schuldig en dader dus, indien hij persoonlijk de trekker over haalt?
Of zoals hier daadwerkelijk dat vliegtuig uit de lucht heeft geschoten?
Nee! Ook als je mede toestemmer/bedenker bent om zoiets gruwelijks uit te halen, heb je
bloed aan je handen.En ben je net zo schuldig. En Putin is vast niet onwetend geweest, maar
'zijn mindere knechten' mochten het uit voeren.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 17 nov 2015, 20:33

Susan schreef:Is iemand alleen schuldig en dader dus, indien hij persoonlijk de trekker over haalt?
Of zoals hier daadwerkelijk dat vliegtuig uit de lucht heeft geschoten?
In de meeste gevallen wel, ja.
Als je werkelijk de schuld gaat doortrekken tot de kleinste uithoeken dan zou je vreemde resultaten boeken ..... zoals bijvoorbeeld: mede door de olietransacties van IS is de olieprijs de afgelopen weken sterk gedaald. Dus steunt iedereen die een olieproduct aankoopt onrechtstreeks IS (want je weet nooit waar die olie effectief vandaan komt) en zijn we met zijn allen mee verantwoordelijk voor de daden van IS.

Susan schreef:Nee! Ook als je mede toestemmer/bedenker bent om zoiets gruwelijks uit te halen, heb je bloed aan je handen.En ben je net zo schuldig.
Mede bedenker van een misdrijf wordt beschouwd als mede dader en gezien als het vormen van een complot. In principe volstaat het dat één van de complotters de mede bedenkers noemt om schuldig bevonden te worden.

Wanneer het gaat over "toestemmen" wordt het al wat moeilijker.
Vooraleer je kan hard maken dat iemand zou toestemming gegeven hebben moet je toch één of ander bewijs in handen hebben.
Susan schreef:En Putin is vast niet onwetend geweest, maar 'zijn mindere knechten' mochten het uit voeren.
Ook hier zou je toch één of ander, al was het indirect, bewijs moeten kunnen aanvoeren.

Persoonlijk zou het mij zeer sterk verwonderen, ik houd het zelfs voor uitgesloten, dat Putin zou op de hoogte geweest zijn, en er zijn toestemming voor gegeven hebben, dat een lijnvliegtuig zou uit de lucht geschoten worden.
De man is behoorlijk agressief waar het de positie van Rusland op het wereldtoneel betreft, maar hij is niet gek.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 17 nov 2015, 23:36

gusteman schreef:
Zoeker schreef:Hij heeft zelf ook bloed aan zijn handen. De MH17 is niet door motorpech naar beneden gestort….
Alhoewel MH174 ontegensprekelijk het slachtoffer was van een beschieting met een BUK raket betekent dit daarom nog niet dat Poetin hiervoor verantwoordelijk is geweest.

Het is hoogst waarschijnlijk wel een Russische lanceerinstallatie geweest die door Rusland aan de rebellen werd ter beschikking gesteld.

Maar het gaat te ver om dan meteen ook te veronderstellen dat dit door Poetin werd bevolen met de bedoeling een lijnvliegtuig neer te halen. En dat is een vereiste vooraleer je kan zeggen dat hij in deze zaak bloed aan zijn handen heeft.

Het meest waarschijnlijke scenario is dat een overijverige rebel heeft gebruik gemaakt van zo'n raketlanceerder zonder over voldoende kennis en ervaring te beschikken.
Indien het was gedaan door iemand met een degelijke opleiding dan had die onmiddellijk gezien dat het een lijnvliegtuig betrof.

En zo gek zijn die rebellen nu ook weer niet.
Het valt trouwens op te maken uit de telefoongesprekken vlak na de crash dat de rebellen verwachtten de wrakstukken van een militair toestel te vinden.

Wat nog maar eens aantoont: geef geen hoogtechnologisch wapentuig in handen van lieden die er niet voor opgeleid zijn.

Beter zou natuurlijk nog zijn om geen enkel wapentuig in handen van om het even wie te geven.
Maar zo ver is de mensheid nog niet.
Poetin had het recht niet om zich te mengen in een conflict in een buurland.
Als ik een kleuter een doorgeladen pistool geef in een druk winkelcentrum, wie is er dan verantwoordelijk?
Maar dat Poetin bevel heeft gegeven om de MH17 neer te halen, dat denk ik natuurlijk ook niet.
Doch het is wel een gevolg van zijn handelen. En daarmee verdient hij toch wel om voor het hekje te komen.

Maar hij heeft al weer een nieuwe oorlog ontdekt.
De misdaden vernemen we t.z.t. wel….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 18 nov 2015, 01:20

Zoeker schreef:Poetin had het recht niet om zich te mengen in een conflict in een buurland.
Dat is een moeilijke kwestie. Wanneer we het strikt bekijken heeft geen enkel land het recht zich te moeien met een interne kwestie in een ander land. En dan kunnen meteen ook alle Nederlandse troepen weggehaald worden uit Irak, Afghanistan, Mali, Bahrein, Somalië, Bosnië-Herzegovina, Burundi en nog een paar landen.
En dat geldt dan natuurlijk ook voor alle landen ter wereld die troepen hebben in een ander land.
Zoeker schreef:Als ik een kleuter een doorgeladen pistool geef in een druk winkelcentrum, wie is er dan verantwoordelijk?
Als een land wapentuig verkoopt aan een ander land, zijn zij dan verantwoordelijk?
Nederland verkocht de afgelopen 10 jaar op jaarbasis gemiddeld voor 1,1 miljard euro aan wapentuig. En dat was niet altijd aan landen die kunnen model staan op gebied van democratie en mensenrechten.
Onrechtstreeks heeft Nederland (samen met zowat de rest van de wereld) ook bijgedragen aan de terreurdaden van IS.

Ik begrijp je insteek maar de vergelijking tussen de rebellen in Oekraïne en een kleuter in een winkelcentrum loopt behoorlijk mank.
Zoeker schreef:Maar dat Poetin bevel heeft gegeven om de MH17 neer te halen, dat denk ik natuurlijk ook niet.
Doch het is wel een gevolg van zijn handelen. En daarmee verdient hij toch wel om voor het hekje te komen.
Neen het is niet een gevolg van het handelen van Poetin, toch niet waar het betreft het leveren van een SAM systeem.
Het neerhalen van MH17 was het gevolg van een gebrek aan degelijke leiding van een zootje ongeregeld dat in opstand was gekomen tegen de legitieme overheid.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door univers » 18 nov 2015, 08:16

Duidelijk. ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door herman50 » 18 nov 2015, 13:07

middag,, ik kwam deze vliegtuigen tegen op George k wat zijn die ´dikke´uitlaten?, of zijn ze in revisie ?

Afbeelding ,,,, [doh]


Foto verkleind door Tammy.
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door univers » 18 nov 2015, 14:00

is dat niet zijn staartmotor?

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.


Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Susan » 19 nov 2015, 08:29

gusteman schreef:Als je werkelijk de schuld gaat doortrekken tot de kleinste uithoeken dan zou je vreemde resultaten boeken ..... zoals bijvoorbeeld: mede door de olietransacties van IS is de olieprijs de afgelopen weken sterk gedaald. Dus steunt iedereen die een olieproduct aankoopt onrechtstreeks IS (want je weet nooit waar die olie effectief vandaan komt) en zijn we met zijn allen mee verantwoordelijk voor de daden van IS.
Als we heel precies op de hoogte zijn waar alle producten vandaan komen en, op welke wijze ze verwerkt/gemaakt/geplukt zijn, ja dan hebben we allemaal boter op ons hoofd natuurlijk die de ingevoerde producten kopen. (tot en met onze kleding en voeding aan toe)
Indirect kunnen we zo 'mee werken' aan misdadige oneerlijke praktijken, maar dat voert te ver om het nu hier over te hebben.
Wanneer het gaat over "toestemmen" wordt het al wat moeilijker.
Vooraleer je kan hard maken dat iemand zou toestemming gegeven hebben moet je toch één of ander bewijs in handen hebben.
Ook hier zou je toch één of ander, al was het indirect, bewijs moeten kunnen aanvoeren.
Ja natuurlijk Gusteman, dat spreekt toch van zelf. Eerder kan je ook geen schuldigen ter verantwoording roepen. En ik zal deze Putin ook niet zo maar beschuldigen, dat kan helemaal niet
omdat ik daar niet bij was en hooguit mijn vermoedens kan uitspreken. Net als jij en alle anderen
het immers ook niet precies kunnen weten.
Persoonlijk zou het mij zeer sterk verwonderen, ik houd het zelfs voor uitgesloten, dat Putin zou op de hoogte geweest zijn, en er zijn toestemming voor gegeven hebben, dat een lijnvliegtuig zou uit de lucht geschoten worden.
De man is behoorlijk agressief waar het de positie van Rusland op het wereldtoneel betreft, maar hij is niet gek
Ook dat zal voor niet ingewijden heel moeilijk te bewijzen zijn, maar anderen een lanceerder in handen geven zoals vermoedelijk het geval is, weten ze toch wel aan wie ze dat dan doen met mogelijke gevolgen.... daarom blijft het voor mij vooralsnog bij een gedachte/aanname dat hij niet onwetend was van deze daad, en indirect betrokken geweest kan zijn bij die aanslag. Omdat ik Putin niet als een 'gek' zie, maar wel keihard en heel uitgekookt in een strategie uit te stippelen, uiteraard samen met anderen waarin hij zelf geheel buiten schot blijft.

En als hij inderdaad achter de schermen via anderen de opdracht liet geven, dus hier mee instemde, verbaas ik mij er niet over áls de waarheid ooit nog boven tafel komt... waarin men dit kan bevestigen. Dat er misschien perongeluk een lijntoestel neergehaald is, dat zou dan een lastig bijkomstig 'foutje door anderen begaan' voor hem kunnen zijn, maar tevens blijft hij zijn handen in onschuld wassen...
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie