Tweede MH17 incident in de maak?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 07 nov 2015, 16:16

Zoeker schreef:En een raket kan toch ook doelen herkennen?
Slechts een beperkt aantal raketten kan een doel "herkennen".
En dan gaat het meestal over raketten die worden afgevuurd vanaf een vliegtuig waarbij het doel wordt "ge-locked" door gebruik te maken van infrarood (meestal via satelliet, AWACS of drone) of GPS signalen.
Andere raketten (specifiek naar vliegtuigen of voertuigen toe) zijn hittezoekend.

Vanop de grond worden dan weer andere types gebruikt: hittezoekend of bestuurd via een kabel; er zijn ook tuigen die een infrarood signaal volgen wat wordt gestuurd door een "voorwaartse waarnemer", iemand die vrij kort bij het doel verstopt zit en dat doel in het vizier houdt.

En dan zijn er nog de RPG's (Rocket Propelled Grenade), een lichte raket die vanop de schouder middels een lanceerbuis wordt afgevuurd.

In het geval van het vliegtuig wat moest uitwijken, er van uit gaand dat het effectief ging om een raket die op het vliegtuig gericht was, zou het hoogstwaarschijnlijk om iets dergelijks gaan.

Om het even om welk wapen het ging, één zaak staat vast: indien de raket op het vliegtuig gericht was, een toestel dat begonnen was een landing in te zetten, dan had de piloot geen schijn van kans om de impact te vermijden. Ook niet door een uitwijkmaneuvre uit te voeren.
Mij lijkt het veeleer dat het inderdaad om een oefening ging en de piloot uit schrik heeft gereageerd.

Maar zoals ik al schreef: om hier iets zinnigs uit te halen zou je moeten het volledige verslag van het incident kunnen inkijken, in de veronderstelling dat het werkelijk om een incident ging.
Want dan moet er een verslag zijn van de luchtvaartautoriteit (de luchtverkeersleiding) en moet het vliegveld onmiddellijk gesloten geweest zijn tot de veiligheid weer kon worden gegarandeerd. De politie moet op de hoogte geweest zijn net zoals de krijgsmacht, het ministerie van Binnenlandse en Buitenlandse Zaken, de ambassade van het betrokken toestel, nu ja, een heel uitgebreide procedure komt dan op gang en daar moet je toch iets over terug kunnen vinden.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Vitharr » 07 nov 2015, 16:28

Ik geloof de bewering van die Britten wel, maar vind het moeilijk om me een beeld van de gebeurtenis te vormen. Zeker ook omdat mijn kennis van dergelijk wapentuig wat aan de lage kant is.

Zoals het stuk geschreven is, komt het op mij over dat er uitgeweken is om een botsing tussen een raket en een passagiersvliegtuig te voorkomen. Dat het passagiersvliegtuig succesvol uitwijkt doet me verbaasd afvragen wat voor raket dat geweest is?

De mogelijkheden die in mij opkomen zijn stuk voor stuk komisch. Het kan een raket zijn die het vliegtuig als doelwit had maar dan was het ofwel een hele domme of trage raket, of een meesterlijke piloot. Ik zie de capriolen al voor me. Het kan ook een proeflancering geweest zijn van een experimentele Egyptische astronaut. In dat stadium kan die niet meer echt uitwijken dus krijg ik een beeld van een paniekerige Arabier achter zo'n patrijspoortje die het dun door de soepjurk loopt. :mrgreen:

Het lijkt me verstandig om me er maar geen mening over te vormen. :wink:

Emirates hebben daar trouwens hun mannetjes voor:
http://www.youtube.com/watch?v=dFCQJ5sYGtI
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 07 nov 2015, 17:14

Ik weet het ook allemaal niet. Maar het is wel vreemd dat er binnen het tijdsbestek van een paar maanden bijna een vliegtuig geraakt wordt een raket en dat er een daadwerkelijk verongelukt.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Vitharr » 07 nov 2015, 17:22

Zoeker schreef:Ik weet het ook allemaal niet. Maar het is wel vreemd dat er binnen het tijdsbestek van een paar maanden bijna een vliegtuig geraakt wordt een raket en dat er een daadwerkelijk verongelukt.
Vlak het effect van de media niet uit in die beschouwing. Misschien gebeuren dit soort zaken wel regelmatig en worden ze daarom niet beschouwd als nieuws. Nu er een vliegtuig neergestort-/gehaald is heeft een zoekopdracht in de database dit incident mogelijk tevoorschijn getoverd. Ik zeg niet dat het zo is, maar het zou natuurlijk wel zo kunnen zijn. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Vitharr » 07 nov 2015, 17:29

Fenna schreef:Ik denk dat dit artikel duidelijkheid verschaft over de islamitische jodenhaat.
http://wimjongman.nl/artikelen/islam/is ... nhaat.html
Ik vind dat de auteur van het artikel te ver doorschiet in zijn conclusies. Ik heb Joden en Moslims gekend die elkaar niet haatten. Natuurlijk weet ik dat er wel degelijk moslims bestaan die Joden haten. Maar in de Jihad draait het vaak specifieker om Israël en wat het wordt geacht te vertegenwoordigen. Dat heb ik geprobeerd aan te geven.

Het is nog niet zo erg als het vaak lijkt, maar het wordt dat wel, heel erg snel. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 07 nov 2015, 23:38

Vitharr schreef:Zoals het stuk geschreven is, komt het op mij over dat er uitgeweken is om een botsing tussen een raket en een passagiersvliegtuig te voorkomen. Dat het passagiersvliegtuig succesvol uitwijkt doet me verbaasd afvragen wat voor raket dat geweest is?

De mogelijkheden die in mij opkomen zijn stuk voor stuk komisch. Het kan een raket zijn die het vliegtuig als doelwit had maar dan was het ofwel een hele domme of trage raket, of een meesterlijke piloot.
Dat was ook mijn eerste bedenking.
Ik krijg de indruk dat dit verhaal wat extra sensatie heeft mee gekregen.
Wanneer een vliegtuig de landing heeft ingezet en de piloot zou een plots uitwijkmaneuver uitvoeren dan slaat het ding onherroepelijk tegen de grond.
Het voorbeeld daarvan hebben we gezien in 1996. Het ligt misschien niet meer zo vers in het geheugen maar toen is op de Vliegbasis Eindhoven een Belgische C130 Hercules, met aan boord de leden van een Nederlandse militaire muziekkapel, gecrasht tijdens de landing bij het ontwijken van een vlucht vogels.
Wanneer een vliegtuig begonnen is aan een landing vliegt het aan bijna-stall snelheid, net snel genoeg om niet neer te storten. Elk bruusk maneuver waarvoor extra vermogen vereist is zorgt ervoor dat het toestel oncontroleerbaar wordt.
Zelfs tijdens het aanvliegen naar het vliegveld (de zogeheten CTR) zou het heel erg moeilijk, zo niet onmogelijk, zijn om een uitwijkmaneuver uit te voeren. Moest dit toch het geval zijn dan moet het toestel sowieso de landingsprocedure afbreken en aan de luchtverkeersleiders de toestemming vragen om opnieuw aan te vliegen.
De piloot moet dan melding doen van het incident waarop onvermijdelijk een veiligheidsprocedure wordt opgestart zoals ik voorheen al beschreef.

Ik sta dan ook volledig achter wat Vitharr hierover schrijft
Vitharr schreef:Vlak het effect van de media niet uit in die beschouwing .....
...... Nu er een vliegtuig neergestort/-gehaald is heeft een zoekopdracht in de database dit incident mogelijk tevoorschijn getoverd.

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 08 nov 2015, 01:21

En kijk, dit lijkt er al heel wat beter op
Brits vliegtuig ontsnapte aan “raketaanval” boven Sharm el-Sheikh
Het woord "raketaanval" staat tussen aanhalingstekens en niet zonder reden: uit het artikel blijkt dat het niet gebeurd is tijdens een landing maar gewoon in volle vlucht en niet in de buurt van een vliegveld.
Beter nog, het zou niet eens gaan om een raket maar om een vuurpijl die werd afgevuurd tijdens een oefening van het Egyptische leger.
‘We hebben het incident toen onderzocht en kwamen tot de conclusie dat het geen gerichte aanval was en dat het waarschijnlijk toe te schrijven was aan routine-oefeningen uitgevoerd door het Egyptische leger’, zegt een regeringswoordvoerder. TUI Group, de moedermaatschappij van Thomson Airways, heeft het over een “ongevaarlijke lichtkogel die vermoedelijk afkomstig was van militaire oefeningen”.
BRON

Kortom, een maat voor niks, een storm in een glas water. Maar toch ..... "solved:


Ietwat OffTopic (alhoewel dit ook opgaat voor onderwerpen op een forum) geef ik toch graag even een ander artikel mee: Wie goed doet ..... komt nooit in het journaal (en dat is een groot probleem)

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 08 nov 2015, 09:26

Ja, een lichtkogel is al weer heel wat anders.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Gast1 » 08 nov 2015, 09:29

Wie goed doet ..... komt nooit in het journaal (en dat is een groot probleem).
Tja, inderdaad.
Mijn vrouw en ik hebben het daar ook wel eens over.

:post:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Osiris » 09 nov 2015, 06:13

Ging uit van een 'voorgevoel' toen ik de openingspost plaatste.
Hoewel de context anders is gebleken,voor mij voldoende bevestigd.

Er worden smerige spelletjes gespeeld op alle vlakken,waar de leugen regeert,helaas.
Zoals in vele facetten in deze wereld.

Ik geloof dat alles aan een zuivering onderhevig is,echter zullen we dit soort zaken voorlopig nog blijven zien, waar het 'oude' vast blijft houden aan de verdorven macht.
En zo de conflictsituaties blijft voeden.

Je zou het als een wereldwijd complot kunnen zien,waar alles aan gedaan word om de mensheid aan banden te leggen en houden; controle en macht.

Ik geloof dat dat geen stand meer gaat houden, al zullen we dit soort ellende nog even moeten gaan zien,als de stuiptrekkingen van die 'oude' instortende matrix.

Hetzelfde geldt voor banken en het geldsysteem,regeringen,instituten etc.
De wereld zal hoe dan ook gaan veranderen.....

Keep the faith :wink:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 09 nov 2015, 10:23

Inmiddels is het vrijwel zeker dat het om een aanslag ging. Maar uiteraard was Egypte beducht om de toeristenindustrie. Maar ik vraag me wel af hoe Osiris dit op 12 Okt al wist….;-)
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gast1

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Gast1 » 09 nov 2015, 10:47

Zoeker schreef:Maar ik vraag me wel af hoe Osiris dit op 12 Okt al wist….;-)
Mijn verjaardag ... :grin:

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door herman50 » 09 nov 2015, 11:27

ik wil niet veel zeggen , praat er niet graag over politiek en geloof zijn erg teer .... máár van alles wat je leest en hoort zou zeggen , al word je door de hond of kat gebeten , het doet zeer :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door herman50 » 09 nov 2015, 11:27

ik wil niet veel zeggen , praat er niet graag over politiek en geloof zijn erg teer .... máár van alles wat je leest en hoort zou zeggen , al word je door de hond of kat gebeten , het doet zeer :roll:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door univers » 09 nov 2015, 11:38

Welkom herman50.
Als je een berichtje stuurt moet je tot 28 tellen, de post heeft hier wat vertraging.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door herman50 » 09 nov 2015, 12:10

:hands: bedankt ...zal er aan denken fine dag nog
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Zoeker » 09 nov 2015, 12:18

Gast1 schreef:
Zoeker schreef:Maar ik vraag me wel af hoe Osiris dit op 12 Okt al wist….;-)
Mijn verjaardag ... :grin:

Het wordt steeds mysterieuzer….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door univers » 09 nov 2015, 12:27

Het heet hier niks voor niets Mysterie :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door gusteman » 09 nov 2015, 15:26

Zoeker schreef:Maar ik vraag me wel af hoe Osiris dit op 12 Okt al wist….;-)
Ja, inderdaad, hoe kon Osiris "dit" al weten?
Even de openingspost er bij nemen kan misschien wat meer duidelijkheid verschaffen.
Osiris schreef:Geadviseerd ; vliegverbod over Syrie/Iran, vanwege de kruisraketaanvallen van Rusland.
KLM negeert het advies ( vanmiddag in radionieuws ) en vliegt toch over het gebied.
Onder mom van vlieghoogte waar de kruisraketten niet kunnen komen.
Het ging in de SinaÏ duidelijk niet over een toestel van KLM, het ging ook niet over Syrië/Iran en er kwamen geen Russische kruisraketten aan te pas.
Osiris schreef:En wat als er zo toch weer 'toevallig' een vliegtuig neergehaald word boven dat gebied, met een projectiel dat 'per ongeluk' wel die hoogte bereikt ??
Volgens de laatste vaststellingen ging het in de Sinaï niet om een vliegtuig dat "toevallig" werd neergehaald met een projectiel dat "per ongeluk" een bepaalde hoogte kon bereiken.
Osiris schreef:Het lijkt wel of er opdracht gegeven word om dit soort scenario's ten uitvoer te brengen.
Dat er sprake is van één of andere opdracht lijkt al maar meer te behoren tot de werkelijkheid maar het past niet in de scenario's waarnaar het OT verwijst.
Osiris schreef:Straks blijkt IS ( VS mercenaries ) over dat soort wapens te beschikken en weer in de doofpot te verdwijnen.
Er blijkt een aantoonbare band te zijn tussen de crash en een lokale afdeling van IS (Sinaï Province) maar tot zover werd hierbij geen enkele verband ontdekt met VS huurlingen.
Osiris schreef:Sorry,maar word nu wel erg doorzichtig.
Een KLM die niet geleerd heeft van de laatste keer ??
Nogmaals: er is geen enkel verband met KLM.


En dan nu opnieuw de vraag van Zoeker: hoe kon Osiris dit weten op 12 oktober?

Antwoord: Osiris kon dit niet weten en heeft dit trouwens ook nergens beweerd.

De vraag van Zoeker is het gevolg van onjuiste deductie en heeft geen uitstaans met dit voorval.
univers schreef:Het heet hier niks voor niets Mysterie :mrgreen:
Mysterie opgelost "solved:

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Tweede MH17 incident in de maak?

Bericht door Osiris » 09 nov 2015, 18:44

Mijn voorgevoel was dat er een tweede MH17 incident in de maak was waar de Russen de dupe van zouden zijn/worden.

Wat niet klopte was de 'rationele' onderbouwing die ik op dat moment probeerde te vinden voor dat voorgevoel, met de op dat moment aanwezige situatie en gegevens ( wat dus vaker een probleem is met een intuitief voorgevoel; je krijgt nu eenmaal helaas niet alles gedetaileerd op je bord gepresenteerd als bewijs ) .

Wat ik al aangaf ; de context was toch even anders.

Wat wel klopte;
Een aanslag op een passagiersvliegtuig.
De Russen die er de dupe van werden.
Wederom een terreur/rebellen scenario.
En de nodige misleidingen daaromtrent ( false flag, ook al zullen daar de meningen over verdeeld zijn ).

Zie nu eerder een soort van spiegel t.ov. het MH17 incident.
Dat Gusteman het uiteraard anders ziet, is zijn goed recht.
Ieder zijn mening....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Plaats reactie