Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Il guercio

Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Il guercio » 26 nov 2015, 14:30

Het moge duidelijk zijn. Alle chaos die momenteel in gebieden in het midden oosten heerst, en de gevolgen die wij hier merken (aanslagen, waarbij het aantal slachtoffers in het niet valt vergeleken bij het aantal doden veroorzaakt door modern westers `state of the art` wapen`tuig`; er is zelfs al een kernbom neergedonderd! Interpreteert u dit alstublieft niet dat ik geen medelijden heb met de nabestaanden van die aanslagen) is door het `vrije` westen georkestreerd, met als doel het te rechtvaardigen die chaos met groffe militaire (nogmaals: een kernbom!! Hallo, wakker worden!) middelen op te heffen en daarna een nieuwe orde te vestigen: de westerse orde.
Zie en huiver!

:knots:
Laatst gewijzigd door Il guercio op 26 nov 2015, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door univers » 26 nov 2015, 14:41

Kijk dit is nu :post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

gusteman

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door gusteman » 26 nov 2015, 17:59

Il guercio schreef:... er is zelfs al een kernbom neergedonderd!
Oeps, die heb ik dan wel gemist.
Waar en wanneer was dat? En wie heeft hem 'neergedonderd'?

De ontploffingen in de YouTube video waarnaar je verwijst zijn geen kernexplosies, ook niet van een neutronenbom.

Zeker ben ik niet maar dat wat ik zie lijkt sterk op het effect van een conventionele bom op een chemische of wapenopslagplaats.

Mensen hebben geen idee van wat een conventioneel wapen kan aanrichten.
En ze hebben nog minder een idee van wat een kernwapen aanricht, zeker niet als het ondergronds ontploft.

Trouwens, in de begeleidende tekst bij de video wordt gesproken over een "tactisch kernwapen" wat zou gedropt zijn door Israël.

Nou moet iemand mij toch eens verklaren hoe Israël er zou in slagen om zo'n wapen in Yemen te gebruiken. En hiermee bedoel ik dus: leg eens precies uit hoe het gebeurd is, op welke manier hebben ze dat wapen tot in Yemen gekregen en op welke manier werd het gebruikt (vanaf een vliegtuig, met een kruisraket, met een artilleriebeschieting, enz...).
Ik ben benieuwd naar de modus operandi.

Oh ja, hieronder nog een paar van die "kernexplosies". :wink:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door entropy » 26 nov 2015, 18:03

Serieus, dit ziet er niet uit als een kernbom!! Ik denk eerder een bom op een munitiedepot of zoiets... :peace:

Ah, Gusteman, je was me net voor zie ik. ;)

gusteman

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door gusteman » 26 nov 2015, 23:32

@ Il guercio

Als man die sterk geïnteresseerd is in fysica zal je het waarschijnlijk wel eens zijn met het volgende:
gusteman schreef:De ontploffingen in de YouTube video waarnaar je verwijst zijn geen kernexplosies, ook niet van een neutronenbom.
In de video zie je een explosie waarbij een grote vuurbal wordt gevormd. Dat wordt gefilmd met een smartphone.
Indien dit werkelijk een kernontploffing zou zijn geweest dan zou de smartphone door de neutronenstraling defect zijn geraakt, zeker indien het om een neutronenbom ging.
Aangezien die straling zich verplaatst aan zowat de snelheid van het licht zou het niet meer mogelijk zijn geweest om met die smartphone ook de luchtverplaatsing (en dus ook de knal) te filmen.

Dus kan het in die video niet om een kernontploffing gegaan hebben.

Waardoor je argument komt te vervallen.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door univers » 26 nov 2015, 23:35

Lijkt mij meer op een brand in een raffinaderij.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Il guercio

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Il guercio » 27 nov 2015, 12:03

Het is zo´n leuk bommetje dat zich door de grond heen explodeert, om daarna een andere lading tot ontploffing te brengen. Waarschijnlijk is er een opslagplaats voor munitie geraakt.
Overigens zijn de beelden van echte atoomexplosies wel indrukwekkend, ja zelfs van een bijna hemelse schoonheid.
Ik weet nog dat ik in mijn jongere jaren frequent droomde dat ik op een balkon stond en aan de horizon een atoombom ontplofte (wat een invloed zo´n bom op mensen kan hebben, zelfs als ze niet echt ontploffen), waarna ik pijnloos in de explosie werd opgenomen en angstig wakker werd. Gelukkig, ondanks het feit dat er nog zo´n 30 000 klaar staan om afgevuurd te worden (voornamelijk in Rusland en de V.S.), heb ik daar geen last meer van. Voor de liefhebber: (tromgeroffel) de tsar bomba!!!
Overigens was de reden (zonder deze bomdroppingen geen einde aan WO2) om twee(!) atoombommen op Japan te doen donderen ook een goed onderwerp voor deze rubriek geweest. :?

Il guercio

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Il guercio » 27 nov 2015, 23:45

De referentie naar een atoombom was een complotje van mijzelf om de aandacht te vestigen.
Dit neemt echter niet het geopperde samenzweringscomplot weg van de ondergrondse activiteiten in het domein van westerse machthebbers en het met hen verbonden biljoenen verslindende militaire complex.
Net zoals in het geval van 9/11 (waarvan uit rapporten van de FBI bleek dat het plegen van de aanslag al vier dagen van te voren bij de hoge heren en enkele dames bekend was; er zijn zelfs complot theorieen die verklaren dat de vliegtuigen in de beelden van de explosies in het WTC door de Bush and the gang gemanipuleerd waren; op you tube zijn hier vele documentaires aan besteed) een uitkomst was voor de kleine Bush, een president, zoals uit zijn eigen mond te horen was, met oorlog altijd in zijn achterhoofd. Hij kreeg er de `patriot act` door en wist velen te voorzien van een rechtvaardiging een oorlog te beginnen in Irak, dat banden met al qaida zou hebben, na eerst met een relatief kleine militaire operatie voor de show achter Osama aan te gaan in Afghanistan, waarna Irak grootschalig werd aangevallen.
Dit was het begin van de destabilisatie en een langzaam verval naar chaos (ondanks, of dankzij, de vele dictators in het nabije oosten was er een vrij stabiele toestand). En werd langzaam de tijd rijp voor een opnieuw grootschalig militair optreden. Dit keer was IS de grote boosdoener, die juist uit deze chaos was voortgekomen, of (nog een complottheorie) een door de Mossad gefabriceerde schijn daarvan. Natuurlijk kan IS, net als welke groepering of land dan ook (op Rusland na), met gemak door de V.S. bestreden worden, waarna er een door het almachtige westen (V.S.) geintroduceerde nieuwe orde de plaats van de chaos (net zoals een chaos ontstond na de aanval van de V.S. op Irak waarbij alle opgekropte frustraties van de verscheidene stammen tot een gewelddadige uitbarsting kwamen; het constructiebedrijf van ik meen Dick Cheney was er als de kippen bij deals voor de wederopbouw van de chaos te verkrijgen; en jawel, de V.S. zwaaien nu de scepter in Irak) hetgeen de toekomst echter nog zal moeten uitwijzen.

P.S.
Deze móet je zien!

:knots: :hahaha: :peace: :loveU:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door entropy » 28 nov 2015, 00:34

Il guercio schreef:De referentie naar een atoombom was een complotje van mijzelf om de aandacht te vestigen.
Míjn humor wordt ook nooit begrepen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Vitharr » 28 nov 2015, 10:30

Il guercio schreef:Overigens was de reden (zonder deze bomdroppingen geen einde aan WO2) om twee(!) atoombommen op Japan te doen donderen ook een goed onderwerp voor deze rubriek geweest. :?
Ja, dat zou blijkbaar zeker een goed onderwerp voor dit topic zijn geweest. Dat die twee bommen een einde hebben gemaakt aan de tweede wereldoorlog is doorsnee westerse propaganda.

Feit is helaas dat die bommen enkel gedropt zijn om het Amerikaanse ego te strelen. De Japanners hadden er verder lak aan en hebben uiteindelijk enkel bakzeil gehaald omdat de Russen aan de deur stonden en de Japanners daarvan in hun broek scheten. Wetende dat de rooie rakkers een eind aan het keizerlijke gebeuren zouden maken gebeurde iets wat nog nooit eerder voorgekomen was. De keizer van het 'goddelijke ras' koos voor zichzelf en gaf zich over aan het westen wetende dat de elitaire status daarmee gered was.

Al die gesmolten Japanners zijn dus gesneuveld om cowboy-ego's te kietelen en daarna verraden door hun eigen keizer. Past prima bij het westen dus.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door univers » 28 nov 2015, 10:53

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Il guercio

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Il guercio » 28 nov 2015, 16:09

Precies (slaat op beide bovenstaande berichten ;P! )! De Cow-Boys wisten voor het gooien van de bommen allang dat het keizertje nog kleiner werd bij het zien van de enorme Russische beer. Als er nog een derde soort bom was geweest, hadden de Cow-Boys die zeker een derde stad een dikke zoen laten geven.
Overigens, bij het bepalen welke stad op de lijst met een aantal steden gekozen ging worden, werden enkele bij voorbaat al van de lijst geschrapt, aangezien er in die steden een aanzienlijke hoeveelheid musea vol waardevolle kunstschatten te vinden was. Als de Cow-Boys een neutronenbom in handen zouden hebben gehad, zou die zeker ook gedropt zijn. Als, als..

:peace:

Il guercio

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Il guercio » 30 nov 2015, 12:28

Mij is via dit forum onder ogen gekomen (ik zou toch iets meer de krant moeten lezen of naar t.v. kijken) dat er Russisch gevechtsvliegtuig neergeknald is. Dit is een typisch voorbeeld van oorlogszenuwen (zoals in `the battle of Los Angeles).
De chaos in het wespennest daar is nu compleet. Je zou Natuurlijk ook kunnen denken: ``Wat een gedoe om één vliegtuigje`, dat in mijn ogen nog belangrijker gevonden wordt dan de piloten ervan, maar daar kan ik fout in zitten. Maar het wórdt als een provocatie gezien door Rusland, en daar kan je ze geen ongelijk in geven. Als iemand mijn hond een vergiftigd stuk vlees zou hebben gegeven, zou ik diegene (als ik wist wie het was) een flinke les leren!
Op het landelijk niveau, laat staan op het niveau van pacten van landen, wordt een conflict echter op een enorm veel grotere en hardere en onpersoonlijkere, en niet met de handen, maar met een enorme diversiteit aan wapens (vaak gedragen door raketten: dank u meneer von Braun!) wijze uitgevochten. Ik heb nooit begrepen waarom de wereld in landen, met een centrale leiding, is opgedeeld. Een oorlog tussen twee landen, lijkt op een knokpartij tussen twee personen, maar dan op een veel grotere, hardere... (oeps, ik val in de herhaling) en zo wordt er ook over gesproken (`Irak heeft aanvallen uitgevoerd op Iran, hetgeen Iran niet op zich liet zitten`)
Het is nu slechts een kwestie van tijd tot het westen (waartoe inmiddels eigenlijk al bijna de hele wereld toebehoort; ook Rusland is, hetzij wat groffer, zoals een beer betaamt, westers ingericht, waaraan ik toch de voorkeur geef boven de adelaar van Amerika, die je, gemener, geniepiger, heimelijker, hypocritisch van boven aanvalt+ waarmee ik overigens geen afbreuk wil doen aan de schoonheid van een échte arend) het hele zaakje daar recht gaat bombarderen.
En laat ze de leden van IS (als dit geen deel van een westers complot uitmaakt) gewoon een stuk land toekennen. Laat de mensen die dat zelf willen in hun kalifaatje een plekkie zoeken, en laat dan na elke aanslag die er dan hier nog volgt een, een straffe vergelding op volgen, om het hen af te leren. Wapenkracht genoeg, dacht ik zo.
En, allahu akhbar, laat er in vredesnaam geen atomair treffen (er zijn nog 30 000 van die krengwapens, gebruiksklaar, aan beide zijden aanwezig!), optreden tussen de beer en de adelaar! Dat zou de de opwarming op Aarde alleen maar teniet doen als de atomaire invalt! Ik had mij al zo verheugd op Driebergen aan zee...


:knots: Hier kan ik mij nog wel (enigszins) in vinden, maar meer in :peace:

gusteman

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door gusteman » 30 nov 2015, 14:23

Il guercio schreef:En laat ze de leden van IS (als dit geen deel van een westers complot uitmaakt) gewoon een stuk land toekennen. Laat de mensen die dat zelf willen in hun kalifaatje een plekkie zoeken, en laat dan na elke aanslag die er dan hier nog volgt een, een straffe vergelding op volgen, om het hen af te leren.
Als dat zou mogelijk zijn dan was dit een bruikbare denkpiste geweest.
Het probleem met het Kalifaat is echter dat het een Kalifaat is, een door en voor Allah gevoerde oorlog.

Het Kalifaat wordt uitgeroepen door "rechtgeaarde gelovigen" die hiermee de strijd aangaan met de ongelovigen waarbij het de bedoeling is die ongelovigen uit te roeien en tezelfdertijd het grondgebied van het Kalifaat uit te breiden met de gebieden die veroverd werden op de ongelovigen.
Dit heet "de eindstrijd" en is de voorbode van de komst van de Messias, de Verlosser.

Het is dus de bedoeling dat het Kalifaat op termijn wereldomvattend is.

Waaruit volgt dat de leden van IS nooit zullen genoegen nemen met een gebied dat aan hen wordt toegekend.
En het verklaart ook waarom, buiten het huidige door het Kalifaat veroverde grondgebied, er wereldwijd terreur wordt gezaaid.

Il guercio

Re: Chaos in het midden oosten en het `vrije` westen

Bericht door Il guercio » 30 nov 2015, 18:26

Of ze wereldheerschappij willen of niet, je dwingt ze gewoon hun heilstaatje binnen de grenzen te houden. Met behulp van het westers (inclusief Rusland) arsenaal aan wapens lijkt mij dit geen probleem. Ik vind dat zelfs het soort extremisten als IS (indien geen onderdeel van een westers complot), ook al ben ik het kalifaat, uuh, falikant met ze oneens, een plek onder de Zon verdienen. Het is Natuurlijk een niet te verteren, gruwelijke en psychopatische, manier van doen om mensen te onthoofden, of mensen opgesteld in een rij een voor een een kogel door de kop te jagen, dit te filmen en op youtube te plaatsen, maar beelden van een bom die inslaat, zouden die bestaan, hadden er net zo gruwelijk uitgezien (ik zag een onschuldige burger die nadat er een bom op zijn en omringende huizen was gedropt een romp, als een lap vlees, innig tegen zich aangedrukt houden; geen wonder aangezien dat het enige was wat er van zijn vrouw overgebleven was).
De verklaring die jij geeft voor de wereldwijde aanslagen (waarvan het aantal slachtoffers relatief aan de slachtoffers aan IS-kant en onder de onschuldige goedwillende mensen, door de regen van bommen die zij over zich heen gekregen hebben, klein is) lijkt mij niet helemaal juist.

Plaats reactie