9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Il guercio

9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Il guercio » 09 dec 2015, 01:35

De V.S. bleken al vier dagen voor de heftige aanslagen op de Twin Towers daarvan op de hoogte. Vervolgens werden machtige figuren uit Saudi Arabië (een Islamitisch land waar de sharia consequent wordt toegepast; er hebben daar meer onthoofdingen plaats gevonden dan de IS er tot nu toe heeft uitgevoerd) snel op het vliegtuig gezet naar huis (waarvan zij er ook vele in de V.S. bezitten; net zoals 13% van alle bezittingen in de V.S. in handen hebben) gezet. Hoe kan het dat een land als de V.S. zulke goed banden heeft met een dictatuur, vergelijkbaar met dat van Sadam Hoessein (de laatste was echter niet op de Islam gebaseerd; het grote voorbeeld van Hoessein en zijn Bath-partij was Josef Stalin), en tegelijkertijd de IS bestrijdt, die in principe een soortgelijke staat voor ogen als die in Saudi-Arabië (of als in nazi-Duitsland)? Het geijkte antwoord is Natuurlijk `olie`. Er zijn zelfs lieden die denken dat de beelden van de vliegtuigen, waarvan er klein aantal in ons geheugen zijn geprint, m.b.v. beeldsoftware gemanipuleerd zijn. Kijk maar eens op internet over de gedachtegangen van lieden (waarvan er legio aanwezig zijn) die dat denken dat dat zo is. Hele studies zijn er van de inslagen gemaakt. Ik heb daar zo mijn twijfels over, maar vaststaat dat de aanslagen meneer Bush goed uitkwamen (ondanks zijn steeds maar herhalen: `Make no mistake, they wíll be brought to justice`. Daarna volgde een relatief kleinschalig militair ingrijpen in Afghanistan, terwijl de mensen beetje bij beetje werden klaargestoomd om achter een grote aanval op Irak te gaan staan; vanwege de zogenaamde aanwezigheid, en zogenaamde bewijzen daarvoor,van massavernietigingswapens (waarvan de V.S. er meer dan wie dan ook hebben en ook Israel er een aanzienlijk aantal van heeft). Toen dat niet het geval bleek ging het er opeens om het Irakese volk te bevrijden van een brute dictator, van hetzelfde soort dat in Saudi Arabië de touwtjes in handen heeft) en kon hij zijn `Patriot act` in de praktijk brengen. Dick Cheney heeft flink aan de oorlog in Irak verdient. Zijn constructiebedrijf kreeg grote orders binnen om de puinhopen, waaraan hij zelf medeplichtig was , weer op te bouwen, De waanzin ten top.
Het verhaal doet de ronde dat IS een uitvinding ván en gesponsord dóór het westen is. Met als doel een nieuwe vijand te creëren die het militair ingrijpen in die regio rechtvaardigt. Om zo ook andere delen van het midden oosten onder controle te krijgen. Enge toestanden. Het lijkt alsof er weer een nieuwe koude oorlog een aanvang heeft genomen. En ik durf mij niet voor te stellen wat er gebeurt als dat een hete oorlog wordt...
Heel in het kort.

Gast1

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Gast1 » 09 dec 2015, 06:37

Ik ben nieuwsgierig naar de bron Il guercio.
Deze bron komt in de buurt, maar representeert niet de exacte tekst van jou, die waarschijnlijk niet van jou is, wel? [think]

gusteman

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door gusteman » 09 dec 2015, 09:33

Gast1 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de bron Il guercio.
Deze bron komt in de buurt, maar representeert niet de exacte tekst van jou, die waarschijnlijk niet van jou is, wel? [think]
Als ik af ga op de schrijfstijl, het gebruik van haakjes en hoofdletters, lijkt het mij behoorlijk zeker te zijn dat de tekst geschreven werd door Il guercio.
Hij (de tekst dus) kan wel gebaseerd zijn op iets wat Il guercio gelezen heeft en grote gelijkenissen vertonen.
Il guercio schreef:De V.S. bleken al vier dagen voor de heftige aanslagen op de Twin Towers daarvan op de hoogte.
Dit wordt door sommigen aangenomen, vast staat enkel dat de VS door inlichtingendiensten van diverse landen werden op de hoogte gebracht dat er plannen zouden bestaan voor een grote terroristische aanslag binnen een korte tijdsbestek.
Voor zover dit werd vrij gegeven heeft geen enkele inlichtingendienst precieze details over de aard en locatie van een te verwachten aanslag kunnen leveren aan de VS.
Il guercio schreef:Vervolgens werden machtige figuren uit Saudi Arabië (een Islamitisch land waar de sharia consequent wordt toegepast; er hebben daar meer onthoofdingen plaats gevonden dan de IS er tot nu toe heeft uitgevoerd) snel op het vliegtuig gezet naar huis (waarvan zij er ook vele in de V.S. bezitten; net zoals 13% van alle bezittingen in de V.S. in handen hebben) gezet. Hoe kan het dat een land als de V.S. zulke goed banden heeft met een dictatuur, vergelijkbaar met dat van Sadam Hoessein (de laatste was echter niet op de Islam gebaseerd; het grote voorbeeld van Hoessein en zijn Bath-partij was Josef Stalin), en tegelijkertijd de IS bestrijdt, die in principe een soortgelijke staat voor ogen als die in Saudi-Arabië (of als in nazi-Duitsland)?
Er bestaan inderdaad hele goede relaties tussen de families Bush en enkele Saoedi-Arabische rijke oliebaronnen.
Dus lijkt het vrij logisch dat de president van de VS zijn vrienden aanraadt om zo snel mogelijk te verdwijnen wanneer het heet dreigt te worden.
Waarom heeft de VS zulke goede banden met de Saoedi's? Eigenlijk gaat hert hier om economische banden tussen oliebedrijven. Politiek en diplomatiek zijn die banden heel wat minder hecht. Zo overweegt Saoedi-Arabië al geruime tijd, en dit hebben zij trouwens ook publiek kenbaar gemaakt, om kernwapens te maken omwille van de verslechtering van hun relaties met de VS.
Il guercio schreef:Het geijkte antwoord is Natuurlijk `olie`.
Zoals zo vaak draait het hier inderdaad rond olie, dit is te zeggen: rond de macht die kan uitgeoefend worden door diegenen die de controle over de oliekranen bezitten.
Il guercio schreef:Er zijn zelfs lieden die denken dat de beelden van de vliegtuigen, waarvan er klein aantal in ons geheugen zijn geprint, m.b.v. beeldsoftware gemanipuleerd zijn. Kijk maar eens op internet over de gedachtegangen van lieden (waarvan er legio aanwezig zijn) die dat denken dat dat zo is. Hele studies zijn er van de inslagen gemaakt. Ik heb daar zo mijn twijfels over, maar vaststaat dat de aanslagen meneer Bush goed uitkwamen (ondanks zijn steeds maar herhalen: `Make no mistake, they wíll be brought to justice`.
Ook ik heb die denkpiste geruime tijd gevolgd, daar kan je trouwens genoeg over terug vinden binnen dit forumonderdeel Complottheorieën.
In tussentijd heb ik echter de moeite genomen om die beelden nogmaals grondig te bestuderen. Nu heb ik echter wel rekening gehouden met de kwaliteit van de beelden, voornamelijk de hoeveelheid pixels in de opnames en de kwaliteit van de lenzen in de toestellen.
De meeste opnames zijn genomen met smartphones of zelfs gewone GSM mobieltjes.
Wanneer je de beelden van 9/11 gaat vergelijken met bijvoorbeeld beelden van dashcams en mobieltjes zie je dezelfde "vreemde" beelden die het gevolg zijn van goedkope apparatuur: bij bepaalde soorten van belichting, of bij snel bewegende voorwerpen of wanneer de lens zelf beweegt ten overstaan van het onderwerp, krijg je beeldvervorming. Sommige zones laten alleen grijze strepen zien, voorwerpen geven de indruk schokkerig te bewegen, kleuren zijn niet waarheidsgetrouw, perspectieven lijken vertekend te zijn.
Als je die beelden terug gaat bekijken, rekening houdend met de imperfectie van de opnameapparatuur, dan zie je nergens iets wat verdacht of ongewoon is. Tenzij je dat echt "wil" zien natuurlijk.
Il guercio schreef:Daarna volgde een relatief kleinschalig militair ingrijpen in Afghanistan, terwijl de mensen beetje bij beetje werden klaargestoomd om achter een grote aanval op Irak te gaan staan; vanwege de zogenaamde aanwezigheid, en zogenaamde bewijzen daarvoor,van massavernietigingswapens (waarvan de V.S. er meer dan wie dan ook hebben en ook Israel er een aanzienlijk aantal van heeft).
Ik veronderstel dat je hiermee doelt op kernwapens? Op dit ogenblik bezit de VS 5113 kernwapens en Israël (naar schatting) 100 tot 200.
Rusland bezit op dit ogenblik 5138 kernwapens, dus 25 meer dan de VS, wat Rusland (nog steeds) tot de grootste kernmacht maakt.

Even een vraagje: waarom wordt Israël hier plots betrokken bij 9/11 en IS? Waaruit bestaat het verband?
Het kan niets te maken hebben met kernwapens en bondgenootschappen want dan zouden ook Groot Brittannië (200 kernwapens) en Frankrijk (300 kernwapens) moeten vernoemd geweest zijn, en dat is niet het geval.
Dus moet er een ander verband zijn, welk is dat dan?
Il guercio schreef:Toen dat niet het geval bleek ging het er opeens om het Irakese volk te bevrijden van een brute dictator, van hetzelfde soort dat in Saudi Arabië de touwtjes in handen heeft) en kon hij zijn `Patriot act` in de praktijk brengen. Dick Cheney heeft flink aan de oorlog in Irak verdient. Zijn constructiebedrijf kreeg grote orders binnen om de puinhopen, waaraan hij zelf medeplichtig was , weer op te bouwen, De waanzin ten top.
Daarvoor hoef je niet alleen naar de VS te wijzen, er spelen nog andere krachten mee achter de schermen.
Zo is bijvoorbeeld het Balkan conflict uitgelokt en in gang gestoken door de Italiaanse Maffia. Zij hebben paramilitaire groepen uit Servië en Kroatië gefinancierd en bewapend (onder andere met geld dat werd gestolen bij overvallen op geldtransporten doorheen Europa) met de bedoeling een burgeroorlog op te starten en voor verwoesting te zorgen.
Het uiteindelijke doel was om de toeristische sector langs de Adriatische kust in het voormalige Joegoslavië in handen te krijgen aangezien de Russische Maffia op het punt stond zich daar te nestelen. Die kuststrook is ook een uitvalsbasis voor smokkelwaar vanuit de vroegere Oostblok landen naar de rest van Europa toe.
Als je gaat opzoeken welke constructiebedrijven hebben gezorgd voor de wederopbouw zal blijken dat die banden hebben met de Camorra. Net zoals de hotelketens aan de kust.
Il guercio schreef:Het verhaal doet de ronde dat IS een uitvinding ván en gesponsord dóór het westen is. Met als doel een nieuwe vijand te creëren die het militair ingrijpen in die regio rechtvaardigt. Om zo ook andere delen van het midden oosten onder controle te krijgen.
Dat verhaal doet de ronde, net zoals de verhalen over Al Qaeda. Die waren gebaseerd op het gegeven dat de CIA in eerste instantie opleiding en steun hebben verleend aan de Taliban bij hun strijd tegen de Russische bezettingsmacht.
De CIA heeft echter de Taliban laten vallen nadat ze die niet meer nodig hadden om de Russen tegen te werken. Voornamelijk omdat zij zich in de steek gelaten voelden is dan vanuit die Taliban Al Qaeda ontstaan in de vorm zoals het zich heeft geprofileerd de laatste 25 jaar.
Il guercio schreef:Enge toestanden. Het lijkt alsof er weer een nieuwe koude oorlog een aanvang heeft genomen. En ik durf mij niet voor te stellen wat er gebeurt als dat een hete oorlog wordt...
Heel in het kort.
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen die vrezen voor een nucleair conflict.
Doe eens de moeite om op te zoeken over welke wapens het gaat, wie welke middelen heeft om ze in te zetten, en wat de uitkomst zou zijn van een scenario waarbij één van de hoofdspelers één keer op "de knop" zou drukken.
Dan besef je meteen dat geen enkele van die hoofdspelers, al was het maar een fractie van een seconde, zelfs maar overwéégt om op die knop te drukken.

En die koude oorlog? Die is nooit echt weg geweest, die werd opgestart in 1945 en is nog steeds aan de gang.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door univers » 09 dec 2015, 09:57

:post: ;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Gast1 » 09 dec 2015, 16:48

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de bron Il guercio.
Deze bron komt in de buurt, maar representeert niet de exacte tekst van jou, die waarschijnlijk niet van jou is, wel? [think]
Als ik af ga op de schrijfstijl, het gebruik van haakjes en hoofdletters, lijkt het mij behoorlijk zeker te zijn dat de tekst geschreven werd door Il guercio.
Hij (de tekst dus) kan wel gebaseerd zijn op iets wat Il guercio gelezen heeft en grote gelijkenissen vertonen.
Heu ... [doh]
Sorry, ik doelde vooral hier op:
Il guercio schreef:De V.S. bleken al vier dagen voor de heftige aanslagen op de Twin Towers daarvan op de hoogte.

Gast1

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Gast1 » 09 dec 2015, 17:00

gusteman schreef:Doe eens de moeite om op te zoeken over welke wapens het gaat, wie welke middelen heeft om ze in te zetten, en wat de uitkomst zou zijn van een scenario waarbij één van de hoofdspelers één keer op "de knop" zou drukken.
Dan besef je meteen dat geen enkele van die hoofdspelers, al was het maar een fractie van een seconde, zelfs maar overwéégt om op die knop te drukken.
Ik denk dat dit een misvatting is ...
Dat hoeven niet perse de landen te zijn die het eerst bij ons opkomen, zoals Rusland of de VS.

Er zijn talloze mensen die zich opblazen, met de bedoeling 'er een aantal mee te nemen'.
Hoe meer deze 'helden' er mee nemen, hoe groter de held en hoe groter de hoofdspeler.
De jongens die zich met anderen tegen de Twin Towers te pletter vlogen, hebben er velen meegenomen.
Mocht een nucleair wapen in de handen van dergelijke personen vallen, en deze in staat stellen om op boven op de Eiffeltoren of waar dan ook in het hartje van een liefst zo groot als mogelijke stad tot exploderen te brengen en zich daarbij zelf 'op te offeren', dan ... wat denk je?
Die krijgt geen hele volksstam aan maagden in het hiernamaals ...
Dat zou ook zomaar eens een natie kunnen zijn, die daar voor kiest.

gusteman

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door gusteman » 09 dec 2015, 17:29

Gast1 schreef:Ik denk dat dit een misvatting is ...
Dat zou kunnen beste Gast1.

Ik had uit de tekst van Il guercio begrepen dat hij verwees naar een nucleaire escalatie van een "koude oorlog", hierbij refererend naar de vorige "koude oorlog" tussen Sovjets en NAVO.

Indien een kleine groep zou de mogelijkheid hebben een kernwapen te gebruiken dan zou dit inderdaad voor extreem veel vernieling en verschrikking kunnen zorgen. Als ze er al zouden in slagen om dat kernwapen ook effectief tot explosie te brengen wat niet zo eenvoudig is als meestal wordt verondersteld.

Maar dan zie ik toch echt niet hoe daarin een escalatie kan gevonden worden van "koude oorlog" naar "hete oorlog" ..... en dat is toch wat Il guercio schreef.

Gast1

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Gast1 » 09 dec 2015, 17:50

En zo is dat Gusteman ... :-|

Tijd dat Gast1 weer eens aan het mediteren gaat.
Dat is nooit eerder nodig geweest, maar ik denk dat het nu tijd gaat worden.
In de discussie tussen Il guercio en Vitharr blunderde ik ook al ... :oops:

Tijd voor bezinning en tijd voor veel meer rust.
Excuses ... :oops:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door univers » 09 dec 2015, 17:53

Je kan maar 1 ding tegelijk doen Gast1,
Het andere is belangrijker, als je daar maar attent op bent.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Gast1 » 09 dec 2015, 18:06

Zo is dat, broeder Univers ...
Ik word nog steeds flink 'op de proef gesteld' ...

Wijs is om te proberen een aantal topics los te laten en over te gaan tot luchtigere onderwerpen.
De IS zoekt het maar uit, net als de Sovjets en de NAVO, Turkije of Syrië of de EU enzovoorts.

Il guercio

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Il guercio » 10 dec 2015, 00:32

gusteman schreef:
Gast1 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de bron Il guercio.
Deze bron komt in de buurt, maar representeert niet de exacte tekst van jou, die waarschijnlijk niet van jou is, wel? [think]
Als ik af ga op de schrijfstijl, het gebruik van haakjes en hoofdletters, lijkt het mij behoorlijk zeker te zijn dat de tekst geschreven werd door Il guercio.
Hij (de tekst dus) kan wel gebaseerd zijn op iets wat Il guercio gelezen heeft en grote gelijkenissen vertonen.
Heb je het over de tekst in het artikel?

Il guercio schreef: Dus lijkt het vrij logisch dat de president van de VS zijn vrienden aanraadt om zo snel mogelijk te verdwijnen wanneer het heet dreigt te worden.
Je zou juist denken dat, zoals bij elk politieonderzoek, ieder verhoord zouden moeten worden, aangezien een groot deel van de daders uit Saudi-Arabië afkomstig was, net als Osama bin Laden.
gusteman schreef:
Il guercio schreef:De V.S. bleken al vier dagen voor de heftige aanslagen op de Twin Towers daarvan op de hoogte.
Dit wordt door sommigen aangenomen, vast staat enkel dat de VS door inlichtingendiensten van diverse landen werden op de hoogte gebracht dat er plannen zouden bestaan voor een grote terroristische aanslag binnen een korte tijdsbestek.
Voor zover dit werd vrij gegeven heeft geen enkele inlichtingendienst precieze details over de aard en locatie van een te verwachten aanslag kunnen leveren aan de VS.
Net wat je zegt: `Voor zover dit werd vrijgegeven.` Niemand anders dan de inlichtingendienst zelf weet wat de waarheid is.
gusteman schreef:
Il guercio schreef:Er zijn zelfs lieden die denken dat de beelden van de vliegtuigen, waarvan er klein aantal in ons geheugen zijn geprint, m.b.v. beeldsoftware gemanipuleerd zijn. Kijk maar eens op internet over de gedachtegangen van lieden (waarvan er legio aanwezig zijn) die dat denken dat dat zo is. Hele studies zijn er van de inslagen gemaakt. Ik heb daar zo mijn twijfels over, maar vaststaat dat de aanslagen meneer Bush goed uitkwamen (ondanks zijn steeds maar herhalen: `Make no mistake, they wíll be brought to justice`.
Ook ik heb die denkpiste geruime tijd gevolgd, daar kan je trouwens genoeg over terug vinden binnen dit forumonderdeel Complottheorieën.
In tussentijd heb ik echter de moeite genomen om die beelden nogmaals grondig te bestuderen. Nu heb ik echter wel rekening gehouden met de kwaliteit van de beelden, voornamelijk de hoeveelheid pixels in de opnames en de kwaliteit van de lenzen in de toestellen.
De meeste opnames zijn genomen met smartphones of zelfs gewone GSM mobieltjes.
Wanneer je de beelden van 9/11 gaat vergelijken met bijvoorbeeld beelden van dashcams en mobieltjes zie je dezelfde "vreemde" beelden die het gevolg zijn van goedkope apparatuur: bij bepaalde soorten van belichting, of bij snel bewegende voorwerpen of wanneer de lens zelf beweegt ten overstaan van het onderwerp, krijg je beeldvervorming. Sommige zones laten alleen grijze strepen zien, voorwerpen geven de indruk schokkerig te bewegen, kleuren zijn niet waarheidsgetrouw, perspectieven lijken vertekend te zijn.
Als je die beelden terug gaat bekijken, rekening houdend met de imperfectie van de opnameapparatuur, dan zie je nergens iets wat verdacht of ongewoon is. Tenzij je dat echt "wil" zien natuurlijk.
Juist vanwege die, steeds weer dezelfde heel makkelijk te manipuleren beelden van slechte opnameapparatuur!
gusteman schreef:
Il guercio schreef:Daarna volgde een relatief kleinschalig militair ingrijpen in Afghanistan, terwijl de mensen beetje bij beetje werden klaargestoomd om achter een grote aanval op Irak te gaan staan; vanwege de zogenaamde aanwezigheid, en zogenaamde bewijzen daarvoor,van massavernietigingswapens (waarvan de V.S. er meer dan wie dan ook hebben en ook Israel er een aanzienlijk aantal van heeft).
Ik veronderstel dat je hiermee doelt op kernwapens? Op dit ogenblik bezit de VS 5113 kernwapens en Israël (naar schatting) 100 tot 200.
Rusland bezit op dit ogenblik 5138 kernwapens, dus 25 meer dan de VS, wat Rusland (nog steeds) tot de grootste kernmacht maakt.
Lees dit artikel eens.
gusteman schreef: Even een vraagje: waarom wordt Israël hier plots betrokken bij 9/11 en IS? Waaruit bestaat het verband?
De Mossad zou verantwoordelijk zijn (volgens de complottheorie) voor het creëren van de IS. Waarom vinden er nooit aanslagen in Israël plaats in naam va de IS? Je zou dan het eigen volk tot slachtoffer maken van iets wat je zelf in het bestaan hebt geroepen.
gusteman schreef:
Il guercio schreef:Toen dat niet het geval bleek ging het er opeens om het Irakese volk te bevrijden van een brute dictator, van hetzelfde soort dat in Saudi Arabië de touwtjes in handen heeft) en kon hij zijn `Patriot act` in de praktijk brengen. Dick Cheney heeft flink aan de oorlog in Irak verdient. Zijn constructiebedrijf kreeg grote orders binnen om de puinhopen, waaraan hij zelf medeplichtig was , weer op te bouwen, De waanzin ten top.
Daarvoor hoef je niet alleen naar de VS te wijzen, er spelen nog andere krachten mee achter de schermen.
Zo is bijvoorbeeld het Balkan conflict uitgelokt en in gang gestoken door de Italiaanse Maffia. Zij hebben paramilitaire groepen uit Servië en Kroatië gefinancierd en bewapend (onder andere met geld dat werd gestolen bij overvallen op geldtransporten doorheen Europa) met de bedoeling een burgeroorlog op te starten en voor verwoesting te zorgen.
Het uiteindelijke doel was om de toeristische sector langs de Adriatische kust in het voormalige Joegoslavië in handen te krijgen aangezien de Russische Maffia op het punt stond zich daar te nestelen. Die kuststrook is ook een uitvalsbasis voor smokkelwaar vanuit de vroegere Oostblok landen naar de rest van Europa toe.
Als je gaat opzoeken welke constructiebedrijven hebben gezorgd voor de wederopbouw zal blijken dat die banden hebben met de Camorra. Net zoals de hotelketens aan de kust.
Je ziet wat ik bedoel!
gusteman schreef:
Il guercio schreef:Het verhaal doet de ronde dat IS een uitvinding ván en gesponsord dóór het westen is. Met als doel een nieuwe vijand te creëren die het militair ingrijpen in die regio rechtvaardigt. Om zo ook andere delen van het midden oosten onder controle te krijgen.
Dat verhaal doet de ronde, net zoals de verhalen over Al Qaeda. Die waren gebaseerd op het gegeven dat de CIA in eerste instantie opleiding en steun hebben verleend aan de Taliban bij hun strijd tegen de Russische bezettingsmacht.
De CIA heeft echter de Taliban laten vallen nadat ze die niet meer nodig hadden om de Russen tegen te werken. Voornamelijk omdat zij zich in de steek gelaten voelden is dan vanuit die Taliban Al Qaeda ontstaan in de vorm zoals het zich heeft geprofileerd de laatste 25 jaar.
;P!

-Eén gek is voldoende! It only takes two to tango... en om de wereld in een nucleaire winter te doen belanden. Overigens een goed wapen tegen het broeikaseffect! :peace:

gusteman

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door gusteman » 10 dec 2015, 03:46

Il guercio schreef:Lees dit artikel eens.
Jammer dat in dat artikel geen bronnen worden vermeld.
Dan ga ik liever te rade bij bijvoorbeeld FAS (Federation of American Scientists).
Niet dat het feit dat het om een werkgroep van wetenschappers gaat ook automatisch zou betekenen dat de informatie meer betrouwbaar zou zijn, maar op die website krijg je tenminste de bronnen welke zij aanspreken om tot hun conclusies te komen.
En ik hecht meer geloof aan conclusies waarbij ik inzage krijg in de bronnen die werden gebruikt dan aan een artikel waarin, zonder enige verifieerbare onderbouwing of verwijzing, een aantal getallen wordt opgesomd.
Il guercio schreef:Je zou juist denken dat, zoals bij elk politieonderzoek, ieder verhoord zouden moeten worden, aangezien een groot deel van de daders uit Saudi-Arabië afkomstig was, net als Osama bin Laden.
Dit gaat duidelijk over 9/11.
Je verwijst naar een politieonderzoek maar er is nooit een politieonderzoek of gerechtelijk onderzoek geweest naar dat gebeuren.
Er is een senaatscommissie geweest en er werd door de FBI een onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van de daders.
Een gerechtelijk onderzoek naar het geheel van alle aspecten van 9/11 is er nooit gekomen, wat zeer verwonderlijk is aangezien het duidelijk om een misdaad ging.

Maar aangezien er geen gerechtelijk, en dus ook geen politie-onderzoek werd opgestart bestond er ook geen juridische grond om de Saoedische vrienden van George Bush te verhoren.
Il guercio schreef:De Mossad zou verantwoordelijk zijn (volgens de complottheorie) voor het creëren van de IS. Waarom vinden er nooit aanslagen in Israël plaats in naam va de IS? Je zou dan het eigen volk tot slachtoffer maken van iets wat je zelf in het bestaan hebt geroepen.
Non sequitur.
Indien het simpele feit dat IS (nog) geen aanslagen heeft gepleegd in Israël zou betekenen dat IS een Mossad operatie zou zijn dan gaat dit ook op voor elk land waar IS nog geen aanslagen heeft gepleegd. Je hebt de keuze tussen meer dan honderd landen. :mrgreen:
Il guercio schreef:
gusteman schreef:
Gast1 schreef:Ik ben nieuwsgierig naar de bron Il guercio.
Deze bron komt in de buurt, maar representeert niet de exacte tekst van jou, die waarschijnlijk niet van jou is, wel? [think]
Als ik af ga op de schrijfstijl, het gebruik van haakjes en hoofdletters, lijkt het mij behoorlijk zeker te zijn dat de tekst geschreven werd door Il guercio.
Hij (de tekst dus) kan wel gebaseerd zijn op iets wat Il guercio gelezen heeft en grote gelijkenissen vertonen.
Heb je het over de tekst in het artikel?
Waar ik schrijf Hij (de tekst dus) ... verwijs ik naar de openingspost die door Il guercio werd geplaatst.

Deze tekst dus
Il guercio schreef:De V.S. bleken al vier dagen voor de heftige aanslagen op de Twin Towers daarvan op de hoogte. Vervolgens werden machtige figuren uit Saudi Arabië (een Islamitisch land waar de sharia consequent wordt toegepast; er hebben daar meer onthoofdingen plaats gevonden dan de IS er tot nu toe heeft uitgevoerd) snel op het vliegtuig gezet naar huis (waarvan zij er ook vele in de V.S. bezitten; net zoals 13% van alle bezittingen in de V.S. in handen hebben) gezet. Hoe kan het dat een land als de V.S. zulke goed banden heeft met een dictatuur, vergelijkbaar met dat van Sadam Hoessein (de laatste was echter niet op de Islam gebaseerd; het grote voorbeeld van Hoessein en zijn Bath-partij was Josef Stalin), en tegelijkertijd de IS bestrijdt, die in principe een soortgelijke staat voor ogen als die in Saudi-Arabië (of als in nazi-Duitsland)? Het geijkte antwoord is Natuurlijk `olie`. Er zijn zelfs lieden die denken dat de beelden van de vliegtuigen, waarvan er klein aantal in ons geheugen zijn geprint, m.b.v. beeldsoftware gemanipuleerd zijn. Kijk maar eens op internet over de gedachtegangen van lieden (waarvan er legio aanwezig zijn) die dat denken dat dat zo is. Hele studies zijn er van de inslagen gemaakt. Ik heb daar zo mijn twijfels over, maar vaststaat dat de aanslagen meneer Bush goed uitkwamen (ondanks zijn steeds maar herhalen: `Make no mistake, they wíll be brought to justice`. Daarna volgde een relatief kleinschalig militair ingrijpen in Afghanistan, terwijl de mensen beetje bij beetje werden klaargestoomd om achter een grote aanval op Irak te gaan staan; vanwege de zogenaamde aanwezigheid, en zogenaamde bewijzen daarvoor,van massavernietigingswapens (waarvan de V.S. er meer dan wie dan ook hebben en ook Israel er een aanzienlijk aantal van heeft). Toen dat niet het geval bleek ging het er opeens om het Irakese volk te bevrijden van een brute dictator, van hetzelfde soort dat in Saudi Arabië de touwtjes in handen heeft) en kon hij zijn `Patriot act` in de praktijk brengen. Dick Cheney heeft flink aan de oorlog in Irak verdient. Zijn constructiebedrijf kreeg grote orders binnen om de puinhopen, waaraan hij zelf medeplichtig was , weer op te bouwen, De waanzin ten top.
Het verhaal doet de ronde dat IS een uitvinding ván en gesponsord dóór het westen is. Met als doel een nieuwe vijand te creëren die het militair ingrijpen in die regio rechtvaardigt. Om zo ook andere delen van het midden oosten onder controle te krijgen. Enge toestanden. Het lijkt alsof er weer een nieuwe koude oorlog een aanvang heeft genomen. En ik durf mij niet voor te stellen wat er gebeurt als dat een hete oorlog wordt...
Heel in het kort.

Il guercio

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Il guercio » 10 dec 2015, 04:11

gusteman schreef: Er is een senaatscommissie geweest en er werd door de FBI een onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van de daders.
Er werd een onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van de daders? Was het dan de vraag of de daders er bij betrokken waren? Het antwoord op die vraag lijkt mij nogal voor de hand liggend...

gusteman

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door gusteman » 10 dec 2015, 19:05

Il guercio schreef:Was het dan de vraag of de daders er bij betrokken waren? Het antwoord op die vraag lijkt mij nogal voor de hand liggend...
"Voor de hand liggend"heeft juridisch geen enkele waarde, de betrokkenheid moet ook kunnen aangetoond en bewezen worden.
Daarvoor bestaan er gerechtelijke procedures.

Il guercio

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Il guercio » 10 dec 2015, 22:19

Ja, maar als je een dader bent, dan ben je toch automatisch betrokken?

gusteman

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door gusteman » 11 dec 2015, 10:19

gusteman schreef:
Il guercio schreef:Was het dan de vraag of de daders er bij betrokken waren? Het antwoord op die vraag lijkt mij nogal voor de hand liggend...
"Voor de hand liggend"heeft juridisch geen enkele waarde, de betrokkenheid moet ook kunnen aangetoond en bewezen worden.
Daarvoor bestaan er gerechtelijke procedures.
Il guercio schreef:Ja, maar als je een dader bent, dan ben je toch automatisch betrokken?
Dat is inderdaad voor de hand liggen, maar zoals ik al schreef heeft "voor de hand liggend" geen enkele juridische waarde.
Er dient ook te worden aangetoond dat er bewijzen zijn voor die betrokkenheid.
En dat kan enkel via een gerechtelijk onderzoek, wat door de FBI werd uitgevoerd en wat geleid heeft tot een hoorzitting.

Ik dacht dat je dat toch zelf al had kunnen uitdokteren :roll:

Gast1

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Gast1 » 11 dec 2015, 10:47

9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?
Het maakt niet uit ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door univers » 11 dec 2015, 10:59

Het maakt niet uit ...
Gedane zaken, nemen geen keer.

Het blijft allemaal gissen.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door Vitharr » 11 dec 2015, 11:50

gusteman schreef:
Il guercio schreef:Ja, maar als je een dader bent, dan ben je toch automatisch betrokken?
Dat is inderdaad voor de hand liggen, maar zoals ik al schreef heeft "voor de hand liggend" geen enkele juridische waarde.
Er dient ook te worden aangetoond dat er bewijzen zijn voor die betrokkenheid.
En dat kan enkel via een gerechtelijk onderzoek, wat door de FBI werd uitgevoerd en wat geleid heeft tot een hoorzitting.
Volgens mij is dit weer een handicap van taal. Ik heb net die wettelijke definities uit mijn hoofd moeten leren en begrijp denk ik wat Il guercio bedoelt, maar ook wat gusteman bedoelt.

In het Nederlandse juridisch gebeuren is er sprake van een verdachte totdat een rechter vaststelt dat de verdachte aan de criteria voldoet die hem een dader maken. En daar gaat een onderzoek aan vooraf.

Chronologisch is het dus verdachte => rechtszaak => dader. (Dader is weer niet automatisch 'veroordeelde' want een dader kan vrijgesproken worden op uitsluitingsgronden.)

Als een rechter echter iemand tot dader heeft bestempeld, en je spreekt daarna over het onderzoek dat daartoe heeft geleid, dan kun je in de spreektaal dus weer wel spreken over een dader in plaats van over een verdachte. Dader is dan immers bedoelt om de persoon mee te duiden en aangezien inmiddels is vastgesteld dat het een dader is zeg je dan niets verkeerds.

Een andere optie is dat gusteman me op mijn neus slaat. Dan kan ik hem in spreektaal direct dader noemen. Juridisch is hij dan echter nog steeds verdachte tot de rechter tot dezelfde conclusie komt en dat gebeurt dus ook niet altijd. In zo'n geval zou de verdachte zelfs vrijgesproken kunnen worden door bijvoorbeeld een gebrek aan bewijs. In NL is gusteman dan ook juridisch geen verdachte meer.
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: 9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?

Bericht door gusteman » 11 dec 2015, 12:59

Gast1 schreef:
9/11 en IS: gefabriceerd door het westen?
Het maakt niet uit ...
Dan is deze voor jou, beste Pierre

Plaats reactie