Complot tot werelddominantie?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Complot tot werelddominantie?

Bericht door entropy » 13 jan 2016, 18:04

Als je zegt dat er wellicht een complot voor werelddominantie gaande is (wat helemaal niet ondenkbaar is, aangezien politici en het bedrijfsleven twee handen op één buik zijn, en het volk steeds harder onderdrukt wordt in steeds meer plaatsen - dat het nog niet voor de deur gebeurt wil niet zeggen dat het niet gaande is!) dan word je weggezet als paranoïde schizofreen en vindt iedereen je eng, precies wat ze willen!

Nu, ik beweer niet dat er een complot is, want dat weet ik niet. Maar om de mogelijkheid tot een complot tot werelddominantie (waarom niet - wat is nu mooier voor corrupte machthebbers?? En waar zijn ze momenteel mee bezig - weleens opgevallen?) zou best eens onderzocht kunnen worden. Je hoort er niets over in de journalistiek (die bar slecht is tegenwoordig). Maar dat je er niets over hoort zegt niets - het gebeurt namelijk onder je neus! (De beste manier om het te verbergen is om er rond voor uit te komen [alsof het normaal is]).

In Amerika is anti-intellectualisme al de norm! Niet dat je niet tegen intellectuelen mag zijn, maar als je dat bent zegt dat m.i. wel iets over je.

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Zoeker » 13 jan 2016, 18:34

Wie in zo' n complot wil geloven, die moet dat vooral doen.
Voorlopig zie ik nog weinig werelddominantie.
Rusland vaart een eigen koers. Sji'ieten en Soennieten hebben ieder eigen ideeen.
In de EU wil de eenheid ook nog niet zo lukken.
Turkije heeft weer aspiraties om het Ottomaanse rijk op te tuigen.
India en Pakistan, moet ik het daar over hebben?
China maakt ruzie met bijna alle buren die dezelfde zee claimen.
Zuid Amerika is ook al geen toonbeeld van eenheid ondanks dezelfde culturele achtergrond.
Afrika is nog altijd een lappendeken. Waarbinnen de afzonderlijke staten allerlei stammen vechten om de macht.
Oh ja, dan hebben we de VS nog. Die mogen al blij zij als ze zichzelf overeind houden.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

gusteman

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door gusteman » 14 jan 2016, 09:12

:post:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door entropy » 14 jan 2016, 11:19

Ik hoop dat je gelijk hebt, Zoeker...

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Zoeker » 14 jan 2016, 12:06

Ik weet het vrijwel zeker, Entropy. Natuurlijk zijn bedrijfsleven en politici in elkaar verstrengeld. Rusland is daarin een mooi voorbeeld. Maar Rusland is nou niet bepaald verstrengeld met het westen. En ook in het westen is 'bedrijfsleven' niet 1 entiteit.

En ook in het Midden oosten zie je dat de Saoedies uit zijn op persoonlijke macht van het koningshuis. Maar daar is men het in Iran nou niet bepaald mee eens. En zo spelen overal conflicten over macht en religie. (waarbij religie vaak het instrument is om toegang te verschaffen tot macht en daarmee geld en seks)

Als je weet hoe ego werkt, dan begrijp je de wereld. Overal duiken de haantjes op die voor zichzelf bezig zijn.
En die haantjes hebben niet de neiging om samen te werken met andere haantjes in een wereldomspannend complot. Haantjes werken alleen samen uit opportunisme.
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door entropy » 14 jan 2016, 13:41

Je kunt niet ontkennen dat Monsanto hard op weg is (als ze er al niet zijn) naar het overnemen van patenten op allerlei voedsel, dat de bio-industrie een keiharde lobby heeft, dat ontbossing gewoon doorgaat ten gunste van palmolieplantages, dat de conservatieven in Amerika een veelvoud van fondsen binnenkrijgt ten opzichte van de meer liberale partijen, om van de olie-, alcohol- en tabakslobby nog maar te zwijgen. Poetin papt aan met het midden oosten, overal wordt het rechtser, en waar het rechts is zijn er minder rechten voor burgers en meer rechten voor bedrijven.

Maar dat is misschien weer wat anders. ;)

Gebruikersavatar
Zoeker
Wetenschapper
Berichten: 3205
Lid geworden op: 19 feb 2014, 17:37

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Zoeker » 14 jan 2016, 17:18

Iedere EU inwoner staat het volkomen vrij om Monsanto-vrij voedsel te verbouwen of te eten.
En het is nog aan te bevelen ook. Dat noem ik geen dominantie.
De olie, alcohol en tabakslobby laat ik ook op persoonlijke titel links liggen.
Ik rijd zo milieuvriendelijk als mogelijk, tabak laat ik links liggen. En qua alcohol plezier ik de lokale producenten.

Enfin, zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Jij en ik bepalen de 'werelddominantie' door onze keuzes.
Zit jij iedere week bij MacDonalds, eet je plofkip en iedere dag 3 gehaktballen, dan doe je het helemaal zelf.
Met je keuzes bepaal je of je de multinationals dient of dat je moeder aarde dient.

En dat heeft met rechts of links niks te maken. Ook niet met complotten.
Nog even wachten tot de vorstkans geweken is en dan gaan bij mij de eerste zaden de grond weer in.
Rund of varkensvlees (Monsanto!) eet ik sowieso niet. Back to basics is mijn advies.

Het ligt dus geheel aan je zelf, Entropy of je de afgod Monsanto wilt aanbidden of dat je naar jezelf wilt terugkeren. Ik veroordeel jou niet als je net je hamlapje zit te verteren, maar kom bij mij niet klagen over Monsanto….
Tegenstellingen zijn twee variaties van hetzelfde.

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door entropy » 14 jan 2016, 17:46

Makkelijk praten. In een democratie kan dat. Maar niet overal is het democratie. Buiten dat kopen mensen gewoon plofkip en eten ze bij KFC. Het kan de burger geen moer schelen hoe het met de wereld gaat totdat deze op hun deurbel drukt en er geen weg meer terug is. De opwarming van de aarde was al een feit toen ik nog student was. En zelfs nu zijn er nog politici die het bagatelliseren omdat het, natuurlijk, om de ping ping gaat. Een burger die zo passief is heeft geen werkelijke invloed, en daar maken de 'haantjes' om ze zo even 'vriendelijk' te benoemen, gebruik van. Ik ben niet van het 'het zal zo'n vaart niet lopen' type. Velen lijken dat wel te zijn. Stem met je portemonnee vind ik een goeie. Maar de gemiddelde burger is de gemiddelde burger. Democratie sukkelt hem in slaap.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Osiris » 14 jan 2016, 19:13

Binnen een paar weken word het hier - 20, kunnen we met z'n allen even afkoelen.....
Yeah, back to the sixties :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Gast1 » 14 jan 2016, 19:15

Osiris schreef:Binnen een paar weken word het hier - 20 ...
Pardon?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Osiris » 14 jan 2016, 19:36

Je kent me toch?
De 'fantast', die onzin verkondigt :grin:

In ergens oktober vorig jaar bericht over twee meteorologen in Engeland die een zeer koude anomalie in de golfstroom ontdekten,die onze kant op komt.
Met temperaturen die vergelijkbaar waren met begin jaren 60 van vorige eeuw.

Op dat moment 'voorvoelde' ik echter geen witte kerst,hoge temperaturen tot ongeveer half januari '16, maar daarna.....
Benieuwd wat mijn 'voorgevoel' verder brengt,misschien toch nog een elfstedentocht :mrgreen: woeha.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Osiris » 14 jan 2016, 20:11

Toch nog een stukje on topic ( sorry ).
Met zulke temperaturen gaat het land plat ( eindelijk,want op een andere manier durft niemand meer ) De hedendaagse auto's zijn niet meer gebouwd voor dat soort temperaturen ( een enkele uitgezonderd ) en zullen het laten afweten of je rijdt alles aan gort ( tenzij die een verwarmde garage ter beschikking heeft ).

Treinen kun je dan zeker vergeten,met al dat achterstallig onderhoud en de verouderde shit.
Een enkel herfstblaadje is tegenwoordig al voldoende voor ellende ( doen ze in Moskou een heel stuk beter ).

Als dat een tijdje aanhoudt kan dat toch een aardige tik opleveren voor de dominerende bedrijven.

Zo, heb ik er toch nog een draai aan gegeven.
Voor de rest, met je eens Entropy .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Gast1 » 15 jan 2016, 09:03

Osiris schreef:Je kent me toch?
De 'fantast', die onzin verkondigt :grin:
Je weet dat ik je beslist niet zo 'ken' en ik weet dat je het als grapje bedoelt. :wink:
Gisterenavond zag ik op de teletekst van Limburg dat het hier over een paar dagen tot wel 8 graden C. kan gaan vriezen.
Ik heb nog even aan jou gedacht.
Dit is wat ik voel: we krijgen een kleine 'stuiptrekking' van de winter, wat maar heel even gaat duren.
Daarna gaan de temperaturen weer flink omhoog en de temperaturen zullen die jaar tot ongekende hoogtes stijgen.
De laatste drie jaren zijn mijn gevoelens inzake het klimaat allemaal uitgekomen...

Wat natuurlijk geen garantie is ...

Zie overigens deze én deze link.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Fenna » 10 aug 2018, 19:04

Lord Rothschild waarschuwt dat de Nieuwe Wereld Orde in gevaar is
Xander 10-08-2018 17:10- in Algemeen Nieuws, Economie, Eindtijd & Profetie, EU, Iran / Syrië, Islam & Terreur, Maatschappij, NWO-Complot, VS
Hier leest u in de media vrijwel niets over: ‘Schuldenniveau eurozone tot potentieel verwoestende hoogte gestegen’ – Turkse dictator Erdogan over lira crisis: ‘Jullie hebben dollars, maar wij hebben Allah’


Afbeelding: Getty Images (4).

Lord Jacob Rothschild, van de roemruchte –of moeten we zeggen gehate?- bankiersfamilie, waarschuwt dat het wereldwijde economische en geopolitieke systeem dat na de Tweede Wereldoorlog werd opgebouwd in gevaar is. Daar waar de wereldmachten in 2008 nog samenwerkten om in de financiële crisis aan te pakken, verloopt die samenwerking 10 jaar later veel moeizamer. Rothschild ziet de handelsoorlog tussen de VS en China, en de crisis in de eurozone –die overal in de wereld als een crisis wordt gezien, behalve in de EU- als de meest acute problemen die de stabiliteit van de economische orde bedreigen.



In 2014 noemde Lord Rothschild de ‘geopolitieke situatie het gevaarlijkst sinds de Tweede Wereldoorlog’, en een jaar later waarschuwde hij tegen de gevolgen van ‘wat ongetwijfeld het grootste experiment in monetair beleid in de wereldgeschiedenis is’. Een jaar geleden uitte hij zijn grote zorgen over de naar onvoorstelbare hoogte gestegen aandelenkoersen, terwijl de economische groei bijna overal afgezwakt of nihil is.

Later zei Rothschild dat deze periode van monetair beleid (‘quantitative easing’ = het uit het niets creëren van honderden miljarden dollars en euro’s) op zijn einde loopt, mede omdat de geopolitieke spanningen op de wereld blijven oplopen, en steeds moeilijker op te lossen zijn. En ‘natuurlijk’ noemde de NWO-sleutelfiguur ook het zich verspreidende ‘populisme’ een van de oorzaken – wat niets anders is dan dat volken in opstand beginnen te komen tegen deze elite, en tegen hun open grenzen, welvaart- en cultuurafbraak, en superstaten met geforceerde ‘diversiteit’ en islamisering.

‘Schuldenniveau eurozone verwoestend hoog’

Die spanningen worden voor een aanzienlijk deel veroorzaakt door de EU en eurozone, waar ‘het schuldenniveau tot potentieel verwoestende hoogten’ is gestegen. Denk echter maar niet dat u daar ook maar één serieuze waarschuwing in de reguliere Nederlandse en Europese media over leest. Iedereen, ook journalisten en zelfs politici, lijken te geloven dat je onbeperkt geld kan blijven ‘bijdrukken’, wat ook nog eens vrijwel uitsluitend ten goede komt van een klein eliteclubje.

Het commentaar op Rothschilds jongste waarschuwing is niet mals, want ‘als een van de mensen die overvloedig geprofiteerd heeft van de ‘wereldorde na de oorlog’ waarschuwt dat die orde op zijn laatste benen loopt, wordt het wellicht tijd om je zorgen te maken’, aldus Tyler Durden (Zero Hedge). En inderdaad, de Rothschilds hebben hun risicovolle posities fors afgebouwd, een teken dat ze verwachten dat de markten over hun top heen zijn.

De wereldwijd snelle groei van het ‘populisme’ laat zien dat veel mensen vinden dat er niet snel genoeg een einde kan komen aan de ‘Nieuwe Wereld Orde’ van de Rothschilds, Rockefellers, Bushes, Clintons, Obama’s, het Amerikaanse MIC (militair industriële complex), de EU en het Vaticaan.

Turkije steekt wereld aan

Signalen van een wankelende NWO en nieuwe financiële crisis zijn er genoeg, zoals de scherpe daling van de Turkse lira (35% in een jaar, nog sneller dan de val van de Argentijnse peso), die ondanks ‘geruststellingen’ van dictator Recep Tayyip Erdogan dat ‘zij dan dollars mogen hebben, maar wij Allah’, inmiddels wereldwijde consequenties begint te hebben. Financiële markten zijn bang dat Europa, dat grote belangen in Turkije heeft, wordt aangestoken. ‘Het lijkt op een complete crash (van de lira), dus ze moeten nu iets doen. De lira zal blijven dalen als ze de rente niet vandaag laten stijgen,’ verklaarde een analist. (2)(3)

En anders kan Erdogan altijd nog één van zijn al zo vaak aangekondigde imperialistische islamitische oorlogen beginnen tegen Griekenland, Cyprus, Israël en/of Egypte, of een begin maken met het herstel van het Ottomaanse Rijk door een militaire aanval op de Balkan. Ook in dit opzicht lijkt zijn opkomst, retoriek en totalitaire machtsgreep als twee druppels water op die van een andere dictator in de jaren ’30 van de vorige eeuw. We weten allemaal hoe dat is afgelopen, en dat dreigt nu opnieuw te gebeuren.

http://xandernieuws.punt.nl/content/201 ... -gevaar-is
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Gast1 » 10 aug 2018, 19:20

Ik heb (met alle respect Fenna) even door de site van 'xandernieuws' gescrold en mogelijk klopt dat allemaal ... of juist helemaal niet.
Ik weet het niet en het verwart me, blij word ik er niet van.
Misschien dien ik gewoon mijn leven te leiden en daarmee verder gaan.
Er is hier nog steeds zoveel moois.
Misschien is het goed om dat te koesteren en het lief te hebben.
Zo lang het nog gaat en het gaat nog steeds prima.

Zou ik al dat wat ik lees in xandernieuws mij ter harte nemen, dan zou ik daarvan heel verdrietig worden.
Gewoon omdat ik het mij maar al te goed inbelden kan.

Helaas kan ik al dat niet beïnvloeden, en dus beperk ik het tot datgene wat ik wel kan beïnvloeden.
En daar ben ik dagelijks mee bezig. Vaak zijn dat erg mooie dingen om te doen.

Met een knipoog van Pierre

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Fenna » 10 aug 2018, 20:38

Gast1 schreef;
"Misschien dien ik gewoon mijn leven te leiden en daarmee verder gaan".
Dat moet je altijd doen, want er zijn mensen die ons zo besturen.
Wij hebben daar geen invloed op en daarom leef je leven zoals je denkt dat het goed is.
Afbeelding
Afbeelding

Gast1

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Gast1 » 11 aug 2018, 06:27

Fenna schreef:
10 aug 2018, 20:38
Wij hebben daar geen invloed op ...
En precies die woorden zijn ook altijd mijn woorden, zo is het Fenna ;P!

Gast1

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Gast1 » 11 aug 2018, 06:38

Zoeker schreef:
13 jan 2016, 18:34
Turkije heeft weer aspiraties om het Ottomaanse rijk op te tuigen.
Ahum, ahum ...

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door univers » 11 aug 2018, 06:49

Hij had een vooruitziende blik.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Complot tot werelddominantie?

Bericht door Mypos » 11 aug 2018, 14:08

Gast1 schreef:
10 aug 2018, 19:20
Ik heb (met alle respect Fenna) even door de site van 'xandernieuws' gescrold en mogelijk klopt dat allemaal ... of juist helemaal niet.
Ik weet het niet en het verwart me, blij word ik er niet van.
Misschien dien ik gewoon mijn leven te leiden en daarmee verder gaan.
Er is hier nog steeds zoveel moois.
Misschien is het goed om dat te koesteren en het lief te hebben.
Zo lang het nog gaat en het gaat nog steeds prima.

Zou ik al dat wat ik lees in xandernieuws mij ter harte nemen, dan zou ik daarvan heel verdrietig worden.
Gewoon omdat ik het mij maar al te goed inbelden kan.

Helaas kan ik al dat niet beïnvloeden, en dus beperk ik het tot datgene wat ik wel kan beïnvloeden.
En daar ben ik dagelijks mee bezig. Vaak zijn dat erg mooie dingen om te doen.

Met een knipoog van Pierre
Ik word hier juist enorm blij van. Alles wat ongunstig is voor de Rothschilds of de status quo is gunstig voor ons! Laat maar kopen die ineenstorting van de elite. :peace:

Plaats reactie