Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 12 jul 2018, 18:40

Als iedereen op dezelfde dag geboren zou zijn wel.
Maar is niet zo en daar komt de zon om de hoek kijken.
Die is bepalend bij je geboortemoment en bepaalt wanneer de hormonen gestuurd worden.
Samenwerking tussen beiden dus.

Om maar weer even zijdelings on topic te gaan, velen beweren dat de maan kunstmatig en hol is en daar door een hogere ( buitenaardse ) beschaving geplaatst.
Juist om voortplanting mogelijk te maken.
En een samenwzwering om dat verborgen te houden ( net als de maanlandingen )

Om maar weer eens terug naar Sitchin te gaan....
In zijn eerste boek stelde hij dat de buitenaardse Annunaki genetisch manipuleerden met buitenaards en aards DNA.
Echter zoals bij dieren bekend is, zullen nakomelingen van een kruising van 2 verschillende soorten zich nooit kunnen voortplanten.

Dit was ook het geval met de eerste gecreeerde humanoide slaven,waren erg zwak en stierven een vroege dood zonder zich te kunnen voortplanten.
Was dus een tijdrovende genetische bezigheid om elke keer nieuwe slaven aanwas te creeren.

Totdat er iets op gevonden werd waardoor de humanoiden zich wel konden voortplanten.
Niet alleen de directe inseminatie van de Annunaki i.p.v. de petri-dish bevruchting met genetische ( controle ) beperkingen,maar misschien ook wel het hele maangebeuren.
Nare bijkomstigheid was dat deze 2e lichting bewustzijn kreeg,wat dus niet de bedoeling was ( het breken van de Annunakiwet door één van de leiders, Enki, die daarvoor verbannen werd naar huidig Noord en Zuid Amerika ).

Maar goed,dat zijn natuurlijk fabels en mythen of een goedbewaarde samenzwering..... *1* :mrgreen:
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door gusteman » 12 jul 2018, 22:45

Fenna schreef:
10 jul 2018, 11:30
Daar heeft Gast1 gelijk in MetalPig.
Dus de maan zou een rol spelen in de vruchtbaarheidscyclus van de vrouw?

Dan moet die ook een rol spelen in de vruchtbaarheidscyclus van andere zoogdieren, en dat is ....... allesbehalve de waarheid.

Wat wel de waarheid is: de mens is van nature uit nieuwsgierig en wil verklaring voor feiten en gebeurtenissen.
Wanneer dan die gebeurtenissen niet zo meteen kunnen verklaard worden zal de mens nogal makkelijk die verklaring zoeken in "bovenmenselijke" tot zelfs buitenaardse, al dan niet verzonnen, invloeden.

Daar zijn we gelukkig al geruime tijd aan voorbij: de mens is, net als alle levende wezens op deze planeet, het gevolg van evolutie.
Moest de maan een rol hebben gespeeld bij de hormoonhuishouding van mensen dan had ze dat, gezien de evolutionaire groei, ook gedaan bij andere zoogdieren. Maar daar valt niets van te merken.
Wat wel merkbaar is: de toevallige samenloop van de maancyclus en de hormonale cyclus bij een deel van de vrouwen. Daar ligt de bron voor het idee dat de maan een invloed zou hebben.
Maar die samenloop is niet algemeen want bijvoorbeeld mijn echtgenote heeft een cyclus van 22 dagen (plus of min) wat dus totaal niet strookt met de maancyclus. En zo zijn er voorbeelden zat. Vraag dat maar eens na bij gynaecologen.

Je moet dit wel willen zien, ook al rijmt het niet met het beeld wat zich doorheen de jaren in je brein heeft gevormd.

Zo is er ook een "volkse wijsheid" die stelt dat vrouwen, en bij voorkeur diegene die roodharig zijn, bij volle maan beduidend hitsiger zouden zijn dan op andere dagen.
Klopt ook geen ene moer van, maar voor velen is het nog steeds een gulden regel bij het benaderen van dames op feestjes.

We leven wel in een hoogtechnologische maatschappij maar in onze gedragingen schuilen nog heel wat trekjes uit de oertijden.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 05:43

gusteman schreef:
12 jul 2018, 22:45


We leven wel in een hoogtechnologische maatschappij maar in onze gedragingen schuilen nog heel wat trekjes uit de oertijden.
Tja, en het is nu juist die technologie met al zijn stralingsvormen en eigen (magnetische ) velden die meer en meer van de ' normale natuurlijke ' cyclische patronen totaal verstoord en misvormd.
Maar word permanent in alle toonaarden ontkend.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door gusteman » 13 jul 2018, 07:55

Osiris schreef:
13 jul 2018, 05:43
Tja, en het is nu juist die technologie met al zijn stralingsvormen en eigen (magnetische ) velden die meer en meer van de ' normale natuurlijke ' cyclische patronen totaal verstoort en misvormt.
Maar wordt permanent in alle toonaarden ontkend.
Ook in deze materie is het een kwestie van "willen zien" ...

Zelfs in het land van de grote boeman, de VS, is men er maar al te goed van op de hoogte dat straling van microgolven gevaarlijk kan zijn wanneer die te sterk is.
Zo zie je bijvoorbeeld op televisiebeelden almaar vaker mensen mobiel bellen met het toestel op ongeveer veertig centimeter van het hoofd af. Dat is voor veel amerikanen een voorbeeld om te volgen ... buiten het gegeven dat die straling met de regelmaat van een klok aan bod komt in panelgesprekken en in de media in het algemeen.
Dit wordt allesbehalve permanent in alle toonaarden ontkend .... maar de risico's worden ook niet overroepen, dat is dan wel weer waar.

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 08:42

MetalPig schreef:
10 jul 2018, 11:11
Gast1 schreef:
10 jul 2018, 09:15
Mypos schreef:
09 jul 2018, 19:10
De maan heeft een enorme invloed op water (eb en vloed). Wat zal het met een lichaam doen dat voor een groot deel uit water bestaat?
Veel ...
De 'maan'delijkse periode van de vrouw heeft er ook mee te maken.
Vertel...
Sorry, ik ben even een paar dagen wat minder op het forum geweest.
Dat wat ik te vertellen heb (had) is al keurig door Osiris beantwoord.
Dank daarvoor Osiris.
Het is een kwestie van 'willen zien' waarbij ik me afvraag of jij het wilt zien.
Ik denk dat je het 'gewoon' weet. ;P!
Het 'maaneffect' werd al beschreven in antieke Assyrische en Babylonische geschriften.
De 'wetenschap' heeft vooralsnog geen correlatie gevonden tussen de maancyclus en de menselijke biologie of menselijk gedrag.
Voor wat dat -wetenschappelijjk- betreft heeft gusteman dus 'gelijk'... tot nu toe. :wink:

De zwaartekracht van de maan trekt aan de dichtstbijzijnde oceaan, iets minder sterk aan het centrum van de aarde en nog minder sterk aan de verste oceaan.
Lees verder onder de kopjes 'De getijden eb en vloed' en 'Afhankelijk van de maan' ...
Hoe je het ook keren of wenden wilt, niet enkel de zon maar ook zeker de maan heeft invloed op het leven op Aarde.

En dat zal de wetenschap vroeg of laat gaan bevestigen.
Of ze nou willen (zien) of niet. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Fenna » 13 jul 2018, 09:46

:post:
Afbeelding
Afbeelding

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Mypos » 13 jul 2018, 11:06

gusteman schreef:
12 jul 2018, 22:45
Fenna schreef:
10 jul 2018, 11:30
Daar heeft Gast1 gelijk in MetalPig.
Dus de maan zou een rol spelen in de vruchtbaarheidscyclus van de vrouw?

Dan moet die ook een rol spelen in de vruchtbaarheidscyclus van andere zoogdieren, en dat is ....... allesbehalve de waarheid.

Wat wel de waarheid is: de mens is van nature uit nieuwsgierig en wil verklaring voor feiten en gebeurtenissen.
Wanneer dan die gebeurtenissen niet zo meteen kunnen verklaard worden zal de mens nogal makkelijk die verklaring zoeken in "bovenmenselijke" tot zelfs buitenaardse, al dan niet verzonnen, invloeden.

Daar zijn we gelukkig al geruime tijd aan voorbij: de mens is, net als alle levende wezens op deze planeet, het gevolg van evolutie.
Moest de maan een rol hebben gespeeld bij de hormoonhuishouding van mensen dan had ze dat, gezien de evolutionaire groei, ook gedaan bij andere zoogdieren. Maar daar valt niets van te merken.
Wat wel merkbaar is: de toevallige samenloop van de maancyclus en de hormonale cyclus bij een deel van de vrouwen. Daar ligt de bron voor het idee dat de maan een invloed zou hebben.
Maar die samenloop is niet algemeen want bijvoorbeeld mijn echtgenote heeft een cyclus van 22 dagen (plus of min) wat dus totaal niet strookt met de maancyclus. En zo zijn er voorbeelden zat. Vraag dat maar eens na bij gynaecologen.

Je moet dit wel willen zien, ook al rijmt het niet met het beeld wat zich doorheen de jaren in je brein heeft gevormd.

Zo is er ook een "volkse wijsheid" die stelt dat vrouwen, en bij voorkeur diegene die roodharig zijn, bij volle maan beduidend hitsiger zouden zijn dan op andere dagen.
Klopt ook geen ene moer van, maar voor velen is het nog steeds een gulden regel bij het benaderen van dames op feestjes.

We leven wel in een hoogtechnologische maatschappij maar in onze gedragingen schuilen nog heel wat trekjes uit de oertijden.
Als jouw bijdrages nou enige substantie zouden hebben door bronmateriaal zou er wat meer achter zitten. Nu blijft het gewoon bij een mening. Een mening die ik in ieder geval niet deel.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Mypos » 13 jul 2018, 11:10

Osiris schreef:
13 jul 2018, 05:43
gusteman schreef:
12 jul 2018, 22:45


We leven wel in een hoogtechnologische maatschappij maar in onze gedragingen schuilen nog heel wat trekjes uit de oertijden.
Tja, en het is nu juist die technologie met al zijn stralingsvormen en eigen (magnetische ) velden die meer en meer van de ' normale natuurlijke ' cyclische patronen totaal verstoord en misvormd.
Maar word permanent in alle toonaarden ontkend.
Hoogtechnologisch is ook ontzettend relatief trouwens. We kunnen met al die technologie nog niet eens de piramides nabouwen, iets wat ze duizenden jaren geleden al konden. We zijn als maatschappij het beste te vergelijken als een aap dat een technologisch snufje heeft gevonden maar niet zo goed weet hoe hij het moet gebruiken.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 15:42

Er bestaat al honderden jaren,misschien al veel langer, een gegeven ; de rijksten zorgen ervoor dat de armen nog armer worden en dat religieuze macht ervoor zorgt dat mensen dom en onbewust gehouden worden.
In onze tijd zijn er vele financiele en commerciele autoriteiten die dat arm houden bewerkstelligen.
En tal van religies die mensen dom houden met zogenaamde 'facts' , behalve de geloofsreligie hebben we de wetenschappelijke religie,de politieke religie,de farmaceutische religie, de media religie etc etc.

Allen zijn onderdeel van de verdeel en heers methode en dus kleinere samenzweringen, overkoepeld door een duizenden jaren oude samenzwering om de totale wereld controle te bewerkstelligen en slavernij tot stand te brengen.
Degenen die hier al door de eeuwen heen achter zitten, zijn speciaal geselecteerd op basis van families,rijkdom en universitaire achtergronden, zien zichzelf als úbermenschen.
Zij zitten op alle cruciale posities om alles te kunnen sturen in de richting die ze willen.

Geldt voor talloze topfuncties binnen regeringen,financiele inststellingen,wetenschappelijke instituten,mediamagnaten,kerkelijke instituten etc etc.

Die verdeel en heersmethode zorgt er onverminderd voor dat alles versnipperd is en iedereen elkaar in de haren blijft vliegen met zijn of haar eigen geloofsovertuiging.
Zolang dat gecreeerde spel niet doorzien word en iedereen dus onbewust gehouden blijft van de werkelijke gang van zaken, heb je een samenzwering van immense proporties,die dus al duizenden jaren stand houdt..... [jaja]
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door univers » 13 jul 2018, 15:55

:post:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 16:27

Sluit ik me helemaal bij aan. :post:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Vitharr » 13 jul 2018, 17:40

Osiris schreef:
13 jul 2018, 15:42
Die verdeel en heersmethode zorgt er onverminderd voor dat alles versnipperd is en iedereen elkaar in de haren blijft vliegen *knip*
En daar verschillen we dus zo van mening in. Jij ziet daders en slachtoffers waar ik de donkere kant van de totale mensheid zie. Rijke mensen zijn daar machtiger in dan arme maar we zijn allen schuldig aan dezelfde 'zondes'.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 18:12

Vitharr schreef:
13 jul 2018, 17:40
Osiris schreef:
13 jul 2018, 15:42
Die verdeel en heersmethode zorgt er onverminderd voor dat alles versnipperd is en iedereen elkaar in de haren blijft vliegen *knip*
En daar verschillen we dus zo van mening in. Jij ziet daders en slachtoffers waar ik de donkere kant van de totale mensheid zie. Rijke mensen zijn daar machtiger in dan arme maar we zijn allen schuldig aan dezelfde 'zondes'.
Ik zie verschil in polariteiten,dualiteit.
Ieder heeft een keuze in bepalen welke polariteit.
We hebben allen de keuze toe te geven aan verleidingen/zondes.

Echter,om maar een zonde te noemen, stelen , kan totaal verschillende beweegredenen hebben.
De rijke die steelt van een arme doet dit uit hebzucht,uit ego controle dominantie,voor de fun.
De arme die steelt van een rijke doet dit om te overleven,te eten te hebben, uit die controle matrix te kunnen stappen.

En zo krijg je inderdaad daders en slachtoffers,maar net vanuit welk perspectief je hanteert.
De 'zonde of verleiding' is dezelfde.

Uiteraard zijn er meer beweegredenen en is het zeker geen zwart/wit situatie
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

gusteman

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door gusteman » 13 jul 2018, 18:15

Vitharr schreef:
13 jul 2018, 17:40
Jij ziet daders en slachtoffers waar ik de donkere kant van de totale mensheid zie. Rijke mensen zijn daar machtiger in dan arme maar we zijn allen schuldig aan dezelfde 'zondes'.
Inderdaad, beste Vitharr, "machtige" mensen zijn maar zo machtig als hen door de "gewone" mensen wordt toegestaan.
Er kan enkel misbruik bestaan wanneer er mensen zijn die zich laten misbruiken, die het spel mee spelen.

Zo sprak ik onlangs onze huisbaas die naast de woning welke wij nu huren een tweede woning wil bouwen, namelijk een tweewoonst: de éne helft voor zijn zoon (die op zijn ééntje niet voldoende centen bij elkaar krijgt) en in de andere helft zou hij gaan wonen.
Om dit project te kunnen financieren heeft hij wel zijn eigen woning moeten verkopen aan de bank.
Ik heb hem eens duidelijk gemaakt hoe de banken te werk gaan en zijn enige reactie was: "ja, allemaal goed en wel, maar wij kunnen niet anders dan daar in mee gaan, anders kunnen wij dat huis niet bouwen".
En dat is nu net de sterkte van het kapitaal: die enorme massa aan "kleine" burgers die elk op zich zo veel mogelijk willen lijken op die "grote, rijke heren".

Inderdaad, de schuld ligt niet bij de machtigen maar in de allereerste plaats bij de kleintjes, de zonde van hoogmoed.

Offtopic: Ik hoop dat Mypos hier geen bron voor nodig heeft want die kan ik hem niet geven ..... behalve natuurlijk mijn uitzonderlijk rijke levenservaring, mijn buitenmaatse intelligentie en scherpzinnigheid ..... en nog een hoop andere argumenten waar hij toch niks aan heeft.
En dat is dan weer heel erg jammer voor hem.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 18:28

gusteman schreef:
13 jul 2018, 18:15
Vitharr schreef:
13 jul 2018, 17:40
Jij ziet daders en slachtoffers waar ik de donkere kant van de totale mensheid zie. Rijke mensen zijn daar machtiger in dan arme maar we zijn allen schuldig aan dezelfde 'zondes'.
Inderdaad, beste Vitharr, "machtige" mensen zijn maar zo machtig als hen door de "gewone" mensen wordt toegestaan.
Er kan enkel misbruik bestaan wanneer er mensen zijn die zich laten misbruiken, die het spel mee spelen.

Zo sprak ik onlangs onze huisbaas die naast de woning welke wij nu huren een tweede woning wil bouwen, namelijk een tweewoonst: de éne helft voor zijn zoon (die op zijn ééntje niet voldoende centen bij elkaar krijgt) en in de andere helft zou hij gaan wonen.
Om dit project te kunnen financieren heeft hij wel zijn eigen woning moeten verkopen aan de bank.
Ik heb hem eens duidelijk gemaakt hoe de banken te werk gaan en zijn enige reactie was: "ja, allemaal goed en wel, maar wij kunnen niet anders dan daar in mee gaan, anders kunnen wij dat huis niet bouwen".
En dat is nu net de sterkte van het kapitaal: die enorme massa aan "kleine" burgers die elk op zich zo veel mogelijk willen lijken op die "grote, rijke heren".

Inderdaad, de schuld ligt niet bij de machtigen maar in de allereerste plaats bij de kleintjes, de zonde van hoogmoed.

Offtopic: Ik hoop dat Mypos hier geen bron voor nodig heeft want die kan ik hem niet geven ..... behalve natuurlijk mijn uitzonderlijk rijke levenservaring, mijn buitenmaatse intelligentie en scherpzinnigheid ..... en nog een hoop andere argumenten waar hij toch niks aan heeft.
En dat is dan weer heel erg jammer voor hem.
En wederom, het toestaan dat het gebeurt komt dus door de belangrijkste factor van samenzwering; het dom en onbewust houden van de ' gewone mensen ', die dus zo onbewust het spel mee spelen.
En daar is dus de media samenzwering met propaganda tools het belangrijkste middel voor geworden.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 18:28

Oeps, ik had de berichten na jouw post -Vitharr- nog niet gelezen.
Ik plaats mijn bericht ongewijzigd :wink:
Vitharr schreef:
13 jul 2018, 17:40
Osiris schreef:
13 jul 2018, 15:42
Die verdeel en heersmethode zorgt er onverminderd voor dat alles versnipperd is en iedereen elkaar in de haren blijft vliegen *knip*
En daar verschillen we dus zo van mening in. Jij ziet daders en slachtoffers waar ik de donkere kant van de totale mensheid zie. Rijke mensen zijn daar machtiger in dan arme maar we zijn allen schuldig aan dezelfde 'zondes'.
Ook jouw mening kan ik delen Vitharr, maar ik distilleer dat niet uit het citaat van Osiris wat je aanhaalt.
Als je een 'arme' macht geeft -en dat zou kunnen door geld- zal hij zich vaak gaan gedragen zoals de 'rijken' dat doen.
En dan klopt het door Osiris gestelde weer, maar ook dat wat jij stelt: de donkere zijde van de totale mensheid.
Ik zei vroeger wel eens: "grote stelen en kleine stelen, maar grote stelen het meest!"

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 18:32

Osiris schreef:
13 jul 2018, 18:12
Echter,om maar een zonde te noemen, stelen , kan totaal verschillende beweegredenen hebben.
Opmerkelijk, zie mijn vorige post.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Osiris » 13 jul 2018, 18:40

Gast1 schreef:
13 jul 2018, 18:28
Oeps, ik had de berichten na jouw post -Vitharr- nog niet gelezen.
Ik plaats mijn bericht ongewijzigd :wink:
Vitharr schreef:
13 jul 2018, 17:40
Osiris schreef:
13 jul 2018, 15:42
Die verdeel en heersmethode zorgt er onverminderd voor dat alles versnipperd is en iedereen elkaar in de haren blijft vliegen *knip*
En daar verschillen we dus zo van mening in. Jij ziet daders en slachtoffers waar ik de donkere kant van de totale mensheid zie. Rijke mensen zijn daar machtiger in dan arme maar we zijn allen schuldig aan dezelfde 'zondes'.
Ook jouw mening kan ik delen Vitharr, maar ik distilleer dat niet uit het citaat van Osiris wat je aanhaalt.
Als je een 'arme' macht geeft -en dat zou kunnen door geld- zal hij zich vaak gaan gedragen zoals de 'rijken' dat doen.
En dan klopt het door Osiris gestelde weer, maar ook dat wat jij stelt: de donkere zijde van de totale mensheid.
Ik zei vroeger wel eens: "grote stelen en kleine stelen, maar grote stelen het meest!"
Bij een groot deel zal dit i.d.d. het geval zijn.
Maar ook hier weer, hoe bewust of onbewust ben je van het grotere geheel.
Hoeveel 'weet' je van oorzaak en gevolg,karma.
Wat 'weet' je van spirituele wetmatigheden.
Geef mij dat geld en ik zal velen uit hun misere kunnen helpen,naast het uit de matrix stappen, dat is een 'spirituele' keuze die ik zou maken.
Maar velen helaas niet....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 18:47

gusteman schreef:
13 jul 2018, 18:15
En dat is nu net de sterkte van het kapitaal: die enorme massa aan "kleine" burgers die elk op zich zo veel mogelijk willen lijken op die "grote, rijke heren".
Het is de kunst om zichzelf te blijven ...
En zo ken ik mensen die zich enorm 'opgewerkt' hebben en financieel rijk zijn geworden, die zichzelf zijn gebleven.
Maar wat heb je eraan als je financieel rijk bent, als je 'van binnen' niet rijk bent.
Van 'binnen rijk' zijn kent geen macht, maar geluk en ziedaar het verschil.
Liever arm en rijk van binnen, dan rijk aan gelden en arm van binnen.
Ik zie vaak geen gelukkige gezichten bij 'rijken', maar des te meer bij 'armen' ...
gusteman schreef:
13 jul 2018, 18:15
Inderdaad, de schuld ligt niet bij de machtigen maar in de allereerste plaats bij de kleintjes, de zonde van hoogmoed.
Zou het niet kunnen zijn dat de 'kleine' burgers helemaal niet zoveel mogelijk willen lijken op die 'grote, rijke heren' -alsof er geen 'grote, rijke dames' zijn-?
Zou het niet eerder kunnen dat die 'kleine' burgers zich misschien ook eens iets extra's willen gunnen?

"De schuld ligt bij de kleintjes, bij het gepeupel!" heb ik als eens eerder gehoord ... van een financieel ongelukkige 'rijke' ... :?
Laatst gewijzigd door Gast1 op 13 jul 2018, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: Een grote samenzwering is maar een kort leven beschoren

Bericht door Gast1 » 13 jul 2018, 18:48

Osiris schreef:
13 jul 2018, 18:40
Maar ook hier weer, hoe bewust of onbewust ben je van het grotere geheel.
Hoeveel 'weet' je van oorzaak en gevolg, karma.
Wat 'weet' je van spirituele wetmatigheden?
Geef mij dat geld en ik zal velen uit hun misère kunnen helpen,naast het uit de matrix stappen, dat is een 'spirituele' keuze die ik zou maken.
Maar velen helaas niet....
Klopt inderdaad ...

Plaats reactie