diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door oktagon » 13 mar 2016, 13:25

Verslaggeving in onze dagbladen melden dat een verzekeringsmaatschappij in Nederland door Nederlandse wetenschappers heeft laten onderzoeken,dat er voor diabetici aan 10 miljard Euries aan medicijnen onnodig worden gebruikt,helemaal niet nodig!

Als men nu eenvoudig rekent op onze 17 miljoen inwoners in Nederland,kan er dus 588 Euries per Nederlander worden gereduceerd op de Zorgpremie,laat staan op de onnodige medische en administratieve `begeleiding`,dat nog vele Euries extra ten voordele van het Nederlandse
volk en de procentueel weinige vluchtelingen zal komen.

Wat zijn dit voor sprookjes, die gelanceerd worden onder het oog van allerhande controlerende instanties met duizenden controleurs, het lijkt of er ergens een Chaos wordt gecreeerd zoals Hubble ons momenteel toont door steeds meer Galaxies met Black Holes te tonen, dat lijkt op een
alles omvattende Chaos, waar wij met onze 17.000.000 Nederlanders een micro of minder deeltje van uitmaken.

Maar de Zon schijnt gelukkig nog en het lijkt dat het voorjaar actief begint te worden,geloofd zij onze Heer, Allah, Manitoe,en vele andere Aanbedenen. :peace: :cheers:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door taigitu » 13 mar 2016, 14:45

oktagon schreef:Verslaggeving in onze dagbladen melden dat een verzekeringsmaatschappij in Nederland door Nederlandse wetenschappers heeft laten onderzoeken,dat er voor diabetici aan 10 miljard Euries aan medicijnen onnodig worden gebruikt,helemaal niet nodig!

Als men nu eenvoudig rekent op onze 17 miljoen inwoners in Nederland,kan er dus 588 Euries per Nederlander worden gereduceerd op de Zorgpremie,laat staan op de onnodige medische en administratieve `begeleiding`,dat nog vele Euries extra ten voordele van het Nederlandse
volk en de procentueel weinige vluchtelingen zal komen.

Wat zijn dit voor sprookjes, die gelanceerd worden onder het oog van allerhande controlerende instanties met duizenden controleurs, het lijkt of er ergens een Chaos wordt gecreeerd zoals Hubble ons momenteel toont door steeds meer Galaxies met Black Holes te tonen, dat lijkt op een
alles omvattende Chaos, waar wij met onze 17.000.000 Nederlanders een micro of minder deeltje van uitmaken.

Maar de Zon schijnt gelukkig nog en het lijkt dat het voorjaar actief begint te worden,geloofd zij onze Heer, Allah, Manitoe,en vele andere Aanbedenen. :peace: :cheers:
Zou je mij zo'n nieuwsbericht kunnen aanwijzen, via een link, want ik heb hier nog niets
van meegekregen. En ik ben nieuwsgierig wie het onderzoek heeft gedaan en wat die
conclusies eventueel kunnen gaan betekenen voor diabetespatiënten. Alvast bedankt.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door oktagon » 13 mar 2016, 15:24

Gelezen in PZC van Za 12 mrt 2016,hoofdpagina;ik copieerde en poog deze naar Tammy te versturen en zodoende op het forum te bekijken!
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door oktagon » 13 mar 2016, 15:24

Doublure gewijzigd in het volgende:

Stel dat die Nl.geleerden gelijk hebben en de overheid zet een diabetes-receptuur in de wijziging,dan vraag ik me af of de produceneten er genoegen mee nemen en mogelijk miljarden verlies aan lijden;ik neem aan dat de patienten geen premie-verlichting van de verzekeringsmaatschappijen zullen krijgen en ook niet van onze bestuurders.

Geld is er altijd tekort en nieuwe doelen zijn er wel te creeeren.( De ECB kan overigens ook de drukkerijen in werking stellen om de centrale en landelijke banken in de gelegenheid te stellen om "goedkoop" gecreeerd geld in circulatie te brengen met als vereist onderpand wel meer waardevaste goederen!) :rolleys:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door Tammy » 14 mar 2016, 03:26

Hier een foto van Oktagon. :grin:

>>>>>>>>>>>>>

Hallo Tammy

Graag plaatsing op het forum; mooi weer in Tholen!

Bij voorbaat mijn dank voor de hulp!

>>>>>>>>>>>>>>>>>



Afbeelding

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door taigitu » 14 mar 2016, 13:10

Jammer dat ik het bericht niet kan lezen, de letters zijn te klein.
Wat ik net wel kan lezen is:
"Zeven verschillende pillen slikken kan verleden tijd zijn.
Dat leert een kleinschalige, maar revolutionaire proef.
Ik heb wel op de site van die krant het volgende bericht gevonden van 11 maart 2016:
Diabetespatiënten juist gebaat bij extra vetten
11 maart 2016 - EenVandaag

Diabetes werd als chronische ziekte beschouwd, maar door een koolhydraatarm dieet te volgen en te sporten kunnen veel patiënten voortaan van de pillen af. Dit wijst een kleinschalige proef uit.

Ruim tweederde van de 55 patiënten met diabetes type 2 die deelnamen aan het experiment, slikken inmiddels geen of veel minder pillen. Zij deden mee aan een proef van stichting Voeding Leeft; een groep artsen, wetenschappers, diëtisten en koks. In een meerdaagse training in het Brabantse Uden leerden de deelnemers andere eetgewoonten aan en werd met elkaar gesport.

Het meest opvallende advies: eet meer vet als vlees en kaas en minder koolhydraten als brood en pasta. Jarenlang adviseerden diëtisten het tegenovergestelde.

Ouderdomssuiker
Bijna één miljoen mensen in Nederland lijdt aan diabetes type 2, ook wel ouderdomssuiker genoemd. Bij deze groep maakt het lichaam te weinig insuline aan, wat kan leiden tot hart- en vaatziekten, blindheid en nierschade. De bekendste oorzaken zijn overgewicht, ongezond eten, maar ook erfelijke aanleg.

De proef 'Keer diabetes om' wordt gefinancierd door zorgverzekeraar VGZ. De eerste resultaten zijn zo positief dat de verzekeraar overweegt de training in de toekomst te vergoeden.

http://www.pzc.nl/algemeen/specials/gez ... -1.5814786
Misschien was dit het bericht wat je bedoelde en staat er de verkeerde datum bij?
Grappig is dat mijn vriendin aan dit onderzoek meedoet.
Zij is sinds eind vorig jaar, na meer dan 10 jaren zonder medicijnen, ook medicijnen gaan slikken omdat haar waarden te hoog bleven en haar lichaam 'protesteerde'.
Binnen een paar dagen kon ze van de twee middelen die ze gebruikte er met één stoppen. Het gaat heel goed met haar en ze heeft verslag gedaan aan een aantal huisartsen hier en waarschijnlijk gaat de ziekenkostenverzekering alhier anticiperen op dit onderzoek.
Het is een onderzoek van een paar maanden maar het is frappant zoals zij erop reageert en volgens haar, alle deelnemers aan dit project.
Zelf heb ik ook ruim 10 jaar diabetes zonder medicijngebruik en het is voor mij uiteraard belangrijk dat dit onderzoek inzicht kan geven, wat naast hetgeen ik zelf doe, om het zonder medicijnen te blijven doen.

* Alleen de kop boven het bericht dekt de lading niet helemaal.
Deze video gaat over die proef van Voeding Leeft.
Diabetes type 2 is omkeerbaar tot in 80% van de gevallen! Je hoeft daarvoor niet minder, maar ánders te gaan eten. Veelal smaakvoller. Bekijk de trailer en deel! De film gaat over het Voeding Leeft Groepsprogramma. Bekijk hoe in 6 maanden tijd een groep mensen met diabetes type 2 gezonder wordt, medicijnen kan minderen en een hogere kwaliteit van leven ervaart doordat hun hele leefstijl verandert. De film is gemaakt door Metropolis Film en gefinancierd door InnovatieNetwerk (Ministerie van EZ).
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door Vitharr » 14 mar 2016, 13:47

Als ik de artikeltitel van Oktagons foto in Google plak dan wordt ik inderdaad verwezen naar de site van de PZC maar op de site zelf is inderdaad niets te vinden. Daar heeft deze krant meer last van overigens.

Maar als ik oktagon's openingstekst lees dan moet ik denken aan 2015, toen verzekeraars wilden dat goedkopere varianten van medicijnen voorgeschreven werden. In de reactie uit de medische hoek stonden verdachte citaten waardoor ik het vermoeden krijg dat er meer speelde.

In een citaat reageerde de medische hoek namelijk verdedigend op een niet genoemd verwijt van de verzekeraars. Het betrof bewuste overdosering van medicijnen om te voorkomen dat er problemen ontstonden bij de patiënt. Gezien de verdediging lijkt het er dus op dat de verzekeraars niet alleen goedkopere medicijnen wilden, maar ook minder. Waarschijnlijk zelfs in dergelijk lage hoeveelheden dat patiënten er wel last van konden krijgen.

Artikelen zoals op de foto van oktagon vallen in die lijn.

Daarbij moet ik wel eerlijk vertellen dat ik deze krant bijzonder laag heb zitten. Het was namelijk deze krant die liever sensatie verkocht dan waarheid in de kwestie rond mijn ex-werkgever. Dit veranderde ook niet toen ze diverse malen waren gewezen op geplaatste vergissingen. Als een verzekeraar dus een plek zoekt om zijn propaganda te promoten dan denk ik dat hij hier aan het juiste adres is.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door univers » 14 mar 2016, 16:14

Daarbij moet ik wel eerlijk vertellen dat ik deze krant bijzonder laag heb zitten.
Met andere woorden.
Je kan je **** er mee afvegen.
Als de lettertjes maar niet blijven plakken. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door oktagon » 14 mar 2016, 18:11

Volgens de film kun je er oud mee worden door hun receptuur te volgen;ik ben in 2003 gestart met 3 pillen 50 mg.metformine per dag en was toen 71; een jaar of vier later toegevoegd met 1 insul./avonds 30 eenh.Mijn voeding was al overwegend goed,we lijken soms konijnen vanwege groente en fruit;wat minder knoflook en meer vis en minder van het "verken",heel af en toe de laatste tijd wat van een geschoten wild zwijn,tamelijk droog vlees.
De jager constateerde mijn conditie en gaf me nog een jaar of dertig,dus ik ga nog vele politieke veranderingen in het MiddenOosten meemaken,ook als het vriend Rutte lukt president te worden van een afgesplitste Noordelijke EU.

Ik leef,zoals je constateert, nog steeds en ga op dezelfde voet verder;ik heb het idee,dat hier weer iets getoverd door gemanipuleerde groupies,die kom je tegenwoordig op verschillende nivo's tegen. :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door Paulus » 16 mar 2016, 02:18

de nationale zorggids schreef:Meer dan twee derde van de 55 patiënten met diabetes type 2 die deelnemen aan een proef van zorgverzekeraar VGZ, Voeding Leeft en zorggroep Synchroon hoeven geen of veel minder diabetesmedicatie te gebruiken. Dit blijkt uit de eerste tussentijdse resultaten van de proef ‘Keer Diabetes Om’ in Uden waarbij voeding als medicijn wordt gebruikt. Dit meldt VGZ.
Het hele artikel lees je hier

Het feit dat zorgverzekeraar VGZ als grote belanghebber dit "onderzoek" heeft laten uitvoeren, maakt mij onmiddellijk enigszins wantrouwend.
Dat dit locaal uitgevoerde onderzoek gedaan is met steun van een groepje (huis)artsen, boeren, koks en wetenschappers, versterkte dit gevoel eigenlijk alleen maar.

De claim dat twee derde van de 55 patiënten met diabetes type 2 geen of minder medicatie meer hoeven te gebruiken is hooguit een indicatie en geen vaststaande en overtuigende conclusie.
Als dit resultaat bevestigd zou worden in een of meer (grote en gerandomiseerde) landelijke onderzoeken krijgt die claim meer warde.
Mogenlijk wordt dan ook enigzins duidelijk waarom de ene patiënt geen medicijn meer hoeft te gebruiken en een andere patiënt wel.

Eigenlijk had ik van de "nationale zorggids" wel een kritischere blik verwacht en dat er niet alleen het persbericht van VGZ geplaatst werd.
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: diabetus 1 en 2 medicijnen onnodig!

Bericht door taigitu » 16 mar 2016, 11:12

Paulus schreef:
De claim dat twee derde van de 55 patiënten met diabetes type 2 geen of minder medicatie meer hoeven te gebruiken is hooguit een indicatie en geen vaststaande en overtuigende conclusie.
Als dit resultaat bevestigd zou worden in een of meer (grote en gerandomiseerde) landelijke onderzoeken krijgt die claim meer warde.
Mogenlijk wordt dan ook enigzins duidelijk waarom de ene patiënt geen medicijn meer hoeft te gebruiken en een andere patiënt wel.
Zoals ik al eerder in dit topic schreef doet mijn vriendin mee aan dit onderzoek.
Zij heeft 9 jaar zonder medicijnen gekund en is in vorig jaar medicijnen gaan gebruiken. Na een paar maanden kreeg ze er een tweede middel bij. Maar toch ging het niet goed.
Nu ze meedoet met dit experiment kon zij na dat eerste weekend één medicijn weglaten. Ik heb haar van de week gesproken en zij is nu medicijn vrij en ze is 6 kilo afgevallen. Tijdens het eerste weekend op locatie met alle diabetespatiënten bleken de meeste een lagere bloedwaarde te prikken en konden sommige ook met minder medicatie. Het was theorie en praktijk die duidelijk maakte dat, wat werd onderwezen en bewezen door een andere voedingswijze, werkelijk effectief is.

Het is natuurlijk niet zo dat het makkelijk is om je thuis aan deze leefwijze te houden. En dat er geen vragen en twijfels komen of zijn. Maar er zijn terugkeer dagen van eens per maand waar alles weer eens wordt doorgenomen, en er is onderling contact van de groep deelnemers. Ze steunen en adviseren elkaar. Ze worden gevolg door de organisatoren.

Ik zet hier de complete video neer. Het eerste deel staat in een bovenstaande reactie.
Maar in het tweede helft van deze video staan gesprekken met de deelnemers die vertellen wat ze tegenkomen tijdens deze wijze van eten e.d. Misschien maakt het dit wat duidelijker dat het 'werken aan jezelf' is om dit vol te houden en het tot 'gewoonte' te maken.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Plaats reactie