Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
gusteman

Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door gusteman » 23 mar 2016, 08:28

Ronduit verbijsterend.
Het was voorspelbaar dat in de nasleep van dit drama YouTube opnieuw zou overspoeld worden door False Flag filmpjes.
Wat deze kerel echter presteert grenst aan het ongelooflijke: deze video werd 23 uren geleden op YouTube geplaatst, en het is nu exact 08:00u lokale tijd op woensdag 23 maart 2016 zowat 24 uren nadat de eerste bommen ontploften in de vertrekhal van de luchthaven van Zaventem.
Dus luttele minuten nadat de eerste informatie via internet, Twitter en de gevestigde media werd verspreid wist deze man, helemaal aan de andere kant van de wereld, al perfect wie er achter de bomaanslagen zit, en waarom dit zo is.
Misschien zouden ze hem kunnen gebruiken om echte terroristen op te sporen?
Ik ben er zeker van dat het volstaat hem voldoende te betalen, dan doet-ie het wel. :mrgreen:
En wat nog meest verbijsterend is: het onwaarschijnlijke aantal idioten dat deze onzin voor waar aanneemt.
Het verwondert mij echt niet dat Donald Trump zo'n grote aanhang heeft.

Hoe gaat het ook weer in dat Amerikaanse volkslied ..... "Land of the brave"?
Veeleer "Land of the dumb", ja.

Gast1

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door Gast1 » 23 mar 2016, 12:40

Wellicht niet verwonderlijk dan dat het land de leider krijgt die het land verdient? :wink:

gusteman

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door gusteman » 23 mar 2016, 14:12

Gast1 schreef:Wellicht niet verwonderlijk dan dat het land de leider krijgt die het land verdient?
Inderdaad, beste Gast1.
Maar dat geldt natuurlijk ook voor elke andere natie.
Waaruit meteen ook volgt dat de wijsheid van een bevolking kan worden afgelezen aan de wijsheid van zijn leiders.
Zou een leuk lijstje kunnen worden. :wink:


Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door Witte wel » 23 mar 2016, 17:12

Trump is er nog niet. Dat traject komt nog.
Er kan nog van alles voorvallen. De Amerikaanse geschiedenis kent al enkele scenario's.
Er heeft nog niemand op het fluitje geblazen maar dat komt nog wel.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
herman50
Professor
Berichten: 5797
Lid geworden op: 07 nov 2015, 13:22

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door herman50 » 24 mar 2016, 11:14

onbegrijpelijk zo´n filmpje ,, het zou de heren/dames die het haatzaaien als ideaal zien , dit even opzij zetten voor alles wat er gebeurd ...... maar -ook- dat is valse hoop want de peilingen zijn heilig
:oops:
alles van waarde is weerloos

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door Vitharr » 25 mar 2016, 07:45

De Islamitische terrorist gebruikt overwegend bommen, de westerse terrorist volstaat met zijn/haar fantasie en een toetsenbord. [doh]
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door gusteman » 25 mar 2016, 09:33

Vitharr schreef:De Islamitische terrorist gebruikt overwegend bommen, de westerse terrorist volstaat met zijn/haar fantasie en een toetsenbord. [doh]
Inderdaad, beste Vitharr.
Het verschil tussen de twee:
- bommen richten kortstondig hevige schade aan, schade die grotendeels herstelbaar is;
- fantasie en toetsenbord zaaien verwarring, twijfel en wantrouwen waarbij de schade minder opvallend is maar veel dieper gaat en zo goed als onherstelbaar is.

Dit soort filmpjes vormen een veel groter gevaar voor de samenhang binnen de maatschappij dan bommen ooit zouden kunnen bewerkstelligen.

Echt mollenwerk dus: ondermijnen met de bedoeling te vernietigen.

Als het van mij afhing dan gingen al die YouTube kanalen onherroepelijk dicht.

Gast1

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door Gast1 » 25 mar 2016, 10:43

gusteman schreef:Dit soort filmpjes vormen een veel groter gevaar voor de samenhang binnen de maatschappij dan bommen ooit zouden kunnen bewerkstelligen.
Guus, ik begrijp dat, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan mensen die hun dierbare verloren hebben tijdens het afgaan van al die bommen. :-|

Even iets 'toepasselijks' in dezen vandaag de dag:

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door Vitharr » 25 mar 2016, 12:09

gusteman schreef:Echt mollenwerk dus: ondermijnen met de bedoeling te vernietigen.
Ik geloof niet dat het de bedoeling van iedere complotter is om bij te dragen aan het scheppen van een angstcultuur. Sommigen zijn oprecht paranoïde. Maar destructief is het zeker.

Het meest storende vind ik persoonlijk dat het meesters zijn in het benoemen van problemen, maar oplossingen? Ho maar.

En waar ik zelf dan weer een cynische glimlach van krijg is dat ik dicht bij huis engere ervaringen met mijn medemensen heb gehad dan de gemiddelde complotter weet te schetsen voor de andere kant van de wereld. Maar als je ze dat verteld geloven ze je niet. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

gusteman

Re: Bomaanslagen Brussel ..... en ze doen het weer!

Bericht door gusteman » 01 apr 2016, 05:54

Vitharr schreef:
gusteman schreef:Echt mollenwerk dus: ondermijnen met de bedoeling te vernietigen.
Ik geloof niet dat het de bedoeling van iedere complotter is om bij te dragen aan het scheppen van een angstcultuur. Sommigen zijn oprecht paranoïde. Maar destructief is het zeker.
Tevens is het risico niet denkbeeldig dat al die "valse vlag" verhalen een extra stimulans aanwakkeren bij de terreur-cellen vanuit de denkpiste: "ach zo, ze denken dat het niet echt door ons werd gedaan, dan doen we het nog eens ... en nog eens ... almaar erger ... tot ze inzien dat het géén "valse vlag" is".

Plaats reactie