There are no forests on earth!

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

There are no forests on earth!

Bericht door Maxi » 22 aug 2016, 01:34


Gast1

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Gast1 » 22 aug 2016, 09:01

Voordat ik 'm ga bekijken zou ik graag willen weten waarom je deze clip hebt geplaatst en wat de bedoeling er van is.

gusteman

Re: There are no forests on earth!

Bericht door gusteman » 22 aug 2016, 09:15

Ok ..... het zoveelste broodje aap verhaal .....

Wat is het volgende? Er bestaat niet zoiets als een dampkring? Het aardmagnetisch veld is een leugen? Water is eigenlijk zand in vloeibare toestand?

Of keren we terug in de tijd met: de aarde is het middelpunt van het heelal?

Kijk, als ik dit soort onzin aanschouw (in de wetenschap dat heel wat mensen dit slikken voor zoete koek en zelfs de moeite doen om hier ernstig over na te denken) verwondert het mij niet meer dat een idioot als Donald Trump het kan schoppen tot kandidaat-president van de VS.

gusteman

Re: There are no forests on earth!

Bericht door gusteman » 22 aug 2016, 09:25

Gast1 schreef:Voordat ik 'm ga bekijken zou ik graag willen weten waarom je deze clip hebt geplaatst en wat de bedoeling er van is.
Alhoewel de vraag niet aan mij werd gericht, beste Gast1, zou ik er toch graag mijn mening over kwijt willen.

In het subforum "Complottheorieën" kan je zowat alles kwijt wat op één of andere manier gelinkt wordt aan een samenzwering waarvan het de bedoeling is om de massa onder controle te houden en een wereld alleenheerschappij op te richten.
Dus beantwoordt deze video perfect aan de vereisten om hier geplaatst te worden.

En de bedoeling van het plaatsen? Net zoals bij andere onzin geldt ook hier de stelregel "ik plaats het ter informatie; je kiest er zelf voor om het al dan niet voor waar aan te nemen". Volledig David Icke stijl dus ... of Donald Trump als je wil :wink:

Gast1

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Gast1 » 22 aug 2016, 09:43

Ah, thanks.
Ik had niet goed opgelet en zag niet dat het bij complottheorieën geplaatst was.
Ik kies ervoor om niet naar de video te kijken. :wink:

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13578
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Fenna » 22 aug 2016, 14:28

gusteman schreef:keren we terug in de tijd met: de aarde is het middelpunt van het heelal?.
;P! :hahaha:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Maxi » 23 sep 2016, 21:41

gusteman schreef:Ok ..... het zoveelste broodje aap verhaal .....
1. Ja, Maar is dit verboden? in de regels van dit forum staat nergens dat dit verboden is.
2. Zijn alle complottheorieën geen broodje aap verhalen? anders mag dit stukske forum verwijderd worden.
Wat is het volgende? Er bestaat niet zoiets als een dampkring? Het aardmagnetisch veld is een leugen? Water is eigenlijk zand in vloeibar e toestand?
Wat denk je zelf?
Of keren we terug in de tijd met: de aarde is het middelpunt van het heelal?
ik denk het niet maar wie weet. Ben jij het middelpunt van kennis als we het hebben over het heelal?
Kijk, als ik dit soort onzin aanschouw (in de wetenschap dat heel wat mensen dit slikken voor zoete koek en zelfs de moeite doen om hier ernstig over na te denken) verwondert het mij niet meer dat een idioot als Donald Trump het kan schoppen tot kandidaat-president van de VS.
U bent niet verplicht om bepaalde onderwerpen te lezen. Onzin kan je negeren.

gusteman

Re: There are no forests on earth!

Bericht door gusteman » 23 sep 2016, 23:47

Maxi schreef:
gusteman schreef:Ok ..... het zoveelste broodje aap verhaal .....
1. Ja, Maar is dit verboden? in de regels van dit forum staat nergens dat dit verboden is.
2. Zijn alle complottheorieën geen broodje aap verhalen? anders mag dit stukske forum verwijderd worden.
1. Kijk eens aan, we zijn het er dus al over eens dat het een broodje aap verhaal is. De vraag "is dit verboden?" valt dan weer iets moeilijker te beantwoorden aangezien niet duidelijk is wat wordt bedoeld met "dit".
Het zou kunnen slaan op het verhaal zelf maar het kan ook slaan op het plaatsen van het verhaal.
Hier moet ik dus, bij gebrek aan voldoende informatie, het antwoord schuldig blijven.
Hetzelfde geldt trouwens ook voor de verwijzing "dit" met betrekking tot de forum regels.

2. Neen, niet alle complottheorieën zijn broodje aap verhalen. De geschiedenis van de mensheid is doorspekt met complotten en intriges dus het lijkt aannemelijk om er van uit te gaan dat ook vandaag de dag complotten worden gesmeed en/of uitgevoerd.
Dus het subforum "Complottheorieën" bekleedt een terechte plek op dit forum.
Maxi schreef:
gusteman schreef:Wat is het volgende? Er bestaat niet zoiets als een dampkring? Het aardmagnetisch veld is een leugen? Water is eigenlijk zand in vloeibare toestand?
Wat denk je zelf?
Ik weet het niet ..... anders had ik de vraag ook niet gesteld.
Maxi schreef:
gusteman schreef:Of keren we terug in de tijd met: de aarde is het middelpunt van het heelal?
ik denk het niet maar wie weet. Ben jij het middelpunt van kennis als we het hebben over het heelal?
God beware me, neen helemaal niet zelfs.
Heb ik die indruk gecreëerd? Dan was dit geenszins de bedoeling.
Maxi schreef:
gusteman schreef:Kijk, als ik dit soort onzin aanschouw (in de wetenschap dat heel wat mensen dit slikken voor zoete koek en zelfs de moeite doen om hier ernstig over na te denken) verwondert het mij niet meer dat een idioot als Donald Trump het kan schoppen tot kandidaat-president van de VS.
U bent niet verplicht om bepaalde onderwerpen te lezen. Onzin kan je negeren.
Inderdaad, beste Maxi, onzin kan je negeren.
Maar dit soort onzin negeer ik niet, en wel om de reden die ik hierboven heb aangehaald, namelijk dat heel wat mensen dit soort onzin als realiteit beschouwen.
En de mensheid zit echt niet te wachten op nog meer onzin dan ons door de zittende overheden wordt aangesmeerd.

Maar wat mij het meest intrigeert is dat jij deze onzin op een forum gooit alhoewel jij je ervan bewust bent dat het onzin is (wat blijkt uit jouw antwoord onder 1. hierboven).

En dan komen we weer uit op de vraag van Gast1
Gast1 schreef:Voordat ik 'm ga bekijken zou ik graag willen weten waarom je deze clip hebt geplaatst en wat de bedoeling er van is.
Een heel terechte vraag ..... waar ook ik graag het antwoord op zou lezen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Tammy » 24 sep 2016, 04:52

Hallo allemaal. :grin:

Ik kom even tussenbeide. :wink:

Alle leden kunnen hier topics plaatsen in dit subforum, ook al staat bij voorbaat vast dat het misschien niet waar is.
Misschien is de reden wel om te laten zien hoe belachelijk sommige theorieën zijn in de wereld.
Of misschien juist om na te denken hoe het komt dat zoiets de wereld word in geslingerd .
En misschien zijn er mensen die er wel iets in zien, who knows.

Gusteman schreef:

Inderdaad, beste Maxi, onzin kan je negeren.
Maar dit soort onzin negeer ik niet, en wel om de reden die ik hierboven heb aangehaald, namelijk dat heel wat mensen dit soort onzin als realiteit beschouwen.
En de mensheid zit echt niet te wachten op nog meer onzin dan ons door de zittende overheden wordt aangesmeerd.



Dat is niet aan ons beste Gusteman om dat te bepalen. :wink:
Elke mens dus ook hier op dit forum kan zelf inschatten of iets waar is of niet volgens zijn of haar eigen bevindingen of kijk op zaken.
Paulus en ik zijn geen leraren in die zin dat we bepalen wat iemand wel of niet moet geloven.
Dat is voor elk mens anders.
Wat ik bijvoorbeeld als een waarheid zie kan voor een ander complete onzin zijn.
Dus als iemand een topic hier plaatst is dat zijn of haar volste recht.
Mocht men zich eraan irriteren dan kan men inderdaad de topic links laten liggen.
Of zoals nu gebeurt vragen waarom deze topic is geplaatst.
Maar Maxi heeft het recht om dit te plaatsen hier.

Tot zover deze mededeling.

Vanaf hier ontopic weer a.u.b. :hands:


Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80370
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Tammy » 24 sep 2016, 05:40

Ik ben de film aan het kijken nu.
Zie dat Devils Tower in Wyoming aan het begin van de film aan bod komt.
Door omstandigheden ben ik dit jaar niet naar Amerika gegaan.
De bedoeling was om die Devils Tower ook te gaan bezoeken in Wyoming. :grin:
Hopelijk volgend jaar wel.

De maker van de film zegt dat de Devils Tower in wezen een boomstronk is uit een ver verleden.
Van reusachtige bomen wel te verstaan.
Ik geloof dat niet, maar als ik er ben zal ik extra goed kijken. :wink:


Hieronder een stukje tekst en een link over een toelichting van de film van Maxi.


Boomstronken als bergen zo groot.

Dat er geen echte mannen meer rondlopen, daar schijnt een consensus over te bestaan. Maar hoe zeker bent u dat er nog echte bomen zijn? Volgens een Russische vlogger zijn ook die verdwenen, vernietigd. Maar niet volledig: restanten van gigantische bomen houden zich al millennia lang voor onze neus verborgen.

Begin augustus 2016 kondigde ene Людин Рɣси (verder in de tekst Ljudin) via YouTube een spectaculaire vondst aan. De titel van de video luidt There are no forests on Flat Earth Wake Up. Voor de nieuwsgierigen die geen tijd hebben om te kijken naar een typische YouTube “documentaire” (namelijk een veel te lange diareeks met een voice-over waar u na 5 minuten geheid horendol van wordt) heb ik hier de transcriptie gepost. Lezers zullen het moeten stellen zonder het dikke Russische accent, wat samen met de nogal vrije interpretatie van de Engelse grammatica de gesproken tekst bij momenten onverstaanbaar maakt. [Update: Ondertussen is de video opnieuw ingesproken door een Amerikaanse vrouw.]

Ljudin beweert boudweg dat er op onze aardkloot geen wouden meer zijn, geen bomen, enkel wat petieterig struikgewas. Zelfs de doorsnee moderne sequoia is niet meer dan een bonsai vergeleken met de mastodonten die vroeger over de aarde heersten. “Vroeger” betekent hier in een periode waarin reuzen leefden met een schijnbaar ongelooflijke technologische kennis. Nergens in de video verwijst hij expliciet naar de Bijbel, wel naar “Ariërs” die blijkbaar een vorm van (Oud-?) Russisch spraken en naar een wereld die ondertussen vervangen is door de “masonieke matrix” waarin wij nu leven. Enkel in de titel van de video wordt er iets gezegd over een platte aarde.

Zijn belangrijkste bewijsvoering bestaat uit een reeks foto’s waarbij hij bergen vergelijkt met boomstronken. Uit de oppervlakkige gelijkenissen trekt hij dan ook de conclusie dat de bergformaties in kwestie de resten zijn van gigantisch grote bomen. En ja, dat is zijn “theorie” in een notendop.


http://www.kritischemassa.be/?p=1151

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: There are no forests on earth!

Bericht door Mypos » 20 dec 2017, 14:27

gusteman schreef:Ok ..... het zoveelste broodje aap verhaal .....

Wat is het volgende? Er bestaat niet zoiets als een dampkring? Het aardmagnetisch veld is een leugen? Water is eigenlijk zand in vloeibare toestand?

Of keren we terug in de tijd met: de aarde is het middelpunt van het heelal?

Kijk, als ik dit soort onzin aanschouw (in de wetenschap dat heel wat mensen dit slikken voor zoete koek en zelfs de moeite doen om hier ernstig over na te denken) verwondert het mij niet meer dat een idioot als Donald Trump het kan schoppen tot kandidaat-president van de VS.
Heb jij deze doc uberhaupt bekeken?

Plaats reactie