Complotten

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Arminius

Re: Complotten

Bericht door Arminius » 15 mei 2018, 11:14

MetalPig schreef:
15 mei 2018, 11:01
Oh het was niet eens je eigen tekst; je kopieerde alleen maar de fout van iemand anders...

Waarom begon de oorlog volgens jou niet bij de inval van Irak in Koeweit, maar pas bij de geallieerde tegenaanval?
Ik was inderdaad vergeten een link naar de bron te plaatsen, mijn excuses.

En volgens mij was de inval in Koeweit de Irak-Koeweit oorlog en niet de Golfoorlog.
De invasie van Koeweit, ook bekend als de Irak-Koeweit oorlog, was een groot conflict tussen de Ba’ath Irak en het emiraat van Koeweit, wat resulteerde in de zeven maanden durende Iraakse bezetting van Koeweit, en leidde vervolgens tot een militaire interventie te richten door de VS geleide troepen in de Golfoorlog en de omgeving in brand door Irak van de 600 Koeweitse oliebronnen.

http://www.wikiternative.nl/wiki/inval-in-koeweit/

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Complotten

Bericht door MetalPig » 15 mei 2018, 12:00

Arminius schreef:
15 mei 2018, 11:14
En volgens mij was de inval in Koeweit de Irak-Koeweit oorlog en niet de Golfoorlog.
Ook een valide zienswijze ;P!

De vraag of die getuigenis inderdaad de voornaamste aanleiding was voor de geallieerde reactie.

Arminius

Re: Complotten

Bericht door Arminius » 20 mei 2018, 10:50

Bizar of niet?

Vroeger, toen Opstelten nog Burgemeester van Rotterdam was, kon je als oplettende burger een prijs winnen. [Het Oog van Rotterdam]

Afbeelding

Award given by the government of the city of Rotterdam to good snitching citizens. Black pyramid with the All Seeing Eye of Horus in the capstone.

Plaats reactie