Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Tammy » 17 jun 2018, 08:37

Misschien een leuk artikel voor de aanhangers van complottheorieën . :grin:
Die bankiers komen elk jaar samen in Jackson Hole.
Dat vind ik grappig want dat is een klein cowboy stadje in Wyoming waar ik altijd verblijf.
Ik ken dat stadje als mijn broekzak , ze hebben 1 van de mooiste locaties uitgekozen in de wereld.
Maar je verwacht er geen bankiersconferenties, daar was ik toen ik het paar jaar terug al las heel verbaasd over.
Ik verwacht New York dan maar niet het bijna oude wilde westen zoals ik die streek zie ondanks dat het nu natuurlijk gemoderniseerd is .
Heel apart.
Artikel is lang dus plaats stukje en de rest kan je lezen via link.


>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Afbeelding
De toren van de Baselse Bank of International Settlements (BIS).

Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën.

Wordt de hele wereld stiekem vanuit een Zwitserse toren bestuurd? Op zoek naar de waarheid achter een van de meest hardnekkige complottheorieën.

Op de kop af een jaar geleden krijg ik een verontrustende reactie doorgestuurd. De lezer mailt over ‘choquerend nieuws waarover ik volgens mij nooit iets in uw krant heb gelezen’. Hij doelt op ‘de vrijstaat Baselse Bank of International Settlements (BIS) en wat daaronder schuilgaat’. Waarom besteden wij daar geen aandacht aan?

Is dit een oprechte tip van een bezorgde burger? Of de zoveelste samenzweringstheorie? Wie de financiële sector volgt, weet dat dat een dunne scheidslijn is. Het gáát in de wereld van de haute finance ook daadwerkelijk om geld en macht. In de tien jaar sinds het uitbreken van de crisis hebben we geleerd dat bankiers in het geheim sjoemelden met Libor-rentes en grondstofprijzen. Alsof het volleerde alchemisten zijn, grepen centrale bankiers naar de geldpers om de kwakkelende economie erbovenop te helpen. En steeds weer brachten financiële markten in hun paniek democratisch gekozen regeringen in het nauw. Nu is het de beurt aan Italië, waar de coalitie van twee populistische, eurosceptische partijen nog voor haar aantreden onder vuur kwam te liggen.
Wie wordt daar niet wantrouwend van? Ik wel. Maar ik merk ook dat er een punt is waar gezonde scepsis omslaat in wilde paranoia. Voor je het weet sta je hoofdschuddend naar de ‘chemtrails’ te staren die vliegtuigen achterlaten in de lucht. Of geloof je oprecht dat de Verenigde Staten zelf achter de aanslagen van 9/11 zitten (nee, ik noem geen namen).

De vraag waarmee ik blijf worstelen, is waar onze absurde financiële realiteit ophoudt en de fantasie begint. Er is wat dat betreft één hardnekkig gerucht dat de kroon spant. Volgens de mensen die dat verspreiden, komen alle misstanden in de financiële sector niet voort uit een chaotische optelsom van perverse prikkels, inhalige individuen en op winst beluste organisaties met tegenstrijdige belangen. Zij zien juist een glashelder patroon. Dat hele, grillige wereldje zou aangestuurd worden door een oppermachtige organisatie. Die kent een strikte hiërarchie, een lange geschiedenis en zelfs een vaste uitvalsbasis: het Zwitserse stadje Basel. Inderdaad: de Bank voor Internationale Betalingen (BIB). Ook wel de ‘bank der centrale banken’ genoemd.
‘De BIB is het ongecontroleerde, monopolistische, ultra-elitaire machtscentrum in deze wereld’, vatte theatermaker George van Houts het met De Verleiders samen in zijn succesvolle voorstelling Door de bank genomen, die de afgelopen jaren meer dan honderdduizend bezoekers trok. (Oké, hij is één van die mensen die in zijn nieuwe voorstelling 9/11 een complot noemt.)

Zeldzaam populair werd vorig jaar een interview op YouTube met een Nederlander die naar eigen zeggen werkzaam was in de financiële sector. Hij beschrijft die wereld als een strak georganiseerde piramide. Helemaal aan de top staat de BIB. Die deelt de orders uit, ‘en van daaruit gaat het het hele systeem in en wordt het uitgevoerd’. Halverwege de miljoenen keren bekeken video barst de man plotseling in tranen uit. Met collega-bankiers woonde hij satansmissen bij, biecht hij op, inclusief drank, naakte vrouwen en kinderoffers. ‘Dat was voor mij het breekpunt. Ik kon het niet.’

Op internet stuit ik al jaren op spectaculaire verhalen over de bij het grote publiek onbekende BIB. Het ‘Vaticaan van de haute finance’, zoals het Duitse weekblad Der Spiegel de bank noemde, wordt daarin beschreven als een vrijhaven die onaantastbare immuniteit geniet. Inclusief eigen politiedienst. De organisatie zou bovendien de goudprijs manipuleren. ‘Goud is voor centrale bankiers wat de zon is voor vampiers’, legt een artikel op RT (voorheen Russia Today) uit. ‘Ze zijn er als de dood voor, maar op een bepaalde manier fascineert het ze ook.’

Verder lezen op onderstaande link :

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bf9c467c/

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 17 jun 2018, 09:03

De vraag is i.d.d. of het gaat om een complottheorie of simpelweg complot.
Wat ik geloof weten de meesten hier wel.
Plaatste zelf het topic over die uit de school klappende Hollandse topbankier hier op het forum.

Maar er zijn meer plekken waar de crème de la crème samenkomt om de wereld naar hun eigen elitaire inzicht te sturen.
De jaarlijkse Bilderberg conferentie is er één van en meest bekende.

Maar ook bijvoorbeeld Bohemian Grove in de VS.
Heb ook daar misselijkmakende dingen van gezien en gelezen, waar alleen de mannelijke top zakelijke elite toegelaten word.
Waar ook symbolisch een baby ( de onschuld/zuiverheid ) ritueel geofferd word aan een groot standbeeld/afgod van een uil.

Dus in mij ogen is het één grote beerput, waar op een psychopatische manier en zonder enkel geweten, bepaald word hoe de wereld er ( in de toekomst ) uit moet zien.

De misstanden zijn echter van dusdanige proporties ( pedofilie en satanistische vereringen en rituelen ) dat de meesten onder ons liever wegkijken,omdat het gewoon zo walgelijk onmogelijk zou zijn, dat zulke 'respectabele lieden' en autoriteiten zich hier schuldig aan maken.
Dus houden we het met z'n allen in stand.....

Zum Kotzen....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 17 jun 2018, 09:20

De uil verering in Bohemian Grove is helemaal terug te voeren naar de afvallige buitenaardse Annunaki 'god' Marduk.
De oorspronkelijke satan.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Tammy » 17 jun 2018, 09:30

Osiris schreef :
De vraag is i.d.d. of het gaat om een complottheorie of simpelweg complot.
Wat ik geloof weten de meesten hier wel.
Plaatste zelf het topic over die uit de school klappende Hollandse topbankier hier op het forum.

Maar er zijn meer plekken waar de crème de la crème samenkomt om de wereld naar hun eigen elitaire inzicht te sturen.
De jaarlijkse Bilderberg conferentie is er één van en meest bekende.
Dat is inderdaad de bekendste denk ik.
Of dit complot of complottheorie is weet ik niet.

Maar vond dit artikel wel interessant voor mensen die hier veel meer mee bezig zijn dan ik. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 17 jun 2018, 09:44

In het klein gebeurt het ook Tammy.
Weet niet of ooit iemand de video gezien heeft van onze voormalige minister Zalm,één van de kopstukken van het invoeren van de Euro.
Later kopstuk van ABN/AMRO.
In die hoedanigheid gaf hij tijdens bijeenkomst van ABN top acte de presence op het toneel als verklede vrouwelijke prostitue.
Waar schrijnend duidelijk werd gemaakt hoe er gedacht werd over het 'gewone' volk.

Misschien in eerste instantie lachwekkend en onschuldig lijkend, maar het erge was dat Zalm het niet alleen speelde,hij was op dat moment die hoer.
Alsof hij nooit anders was geweest.

Als je dan bijbelse Openbaring erbij pakt,word daar vermeld dat de rijksten en machtigsten hoereerden met Babylon.
Een treffender vergelijking kun je niet vinden.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Tammy » 17 jun 2018, 09:53

Ik ken die video niet.
De banken wereld is iets waar ik altijd buiten blijf.
Dat komt omdat ik totaal niet kan rekenen , het is een vakgebied waar ik zeer slecht in ben.
Maar ik lees hier gewoon mee, wie weet leer ik iets bij. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 17 jun 2018, 09:59

Tammy schreef:
17 jun 2018, 09:53
Ik ken die video niet.
De banken wereld is iets waar ik altijd buiten blijf.
Dat komt omdat ik totaal niet kan rekenen , het is een vakgebied waar ik zeer slecht in ben.
Maar ik lees hier gewoon mee, wie weet leer ik iets bij. :wink:
En dat is precies waar dit soort lui vanuit macht en controle oogpunt op rekenen,zo blijven ze buiten schot.
De meeste financiele producten zijn zo dermate complex gemaakt, dat een leek er niet meer uitkomt,zelfs accountants of financieel beter onderlegde mensen.
De programma's Kassa en Radar berichten daar regelmatig over ....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Susan » 17 jun 2018, 11:39

Osiris schreef:
17 jun 2018, 09:59

En dat is precies waar dit soort lui vanuit macht en controle oogpunt op rekenen,zo blijven ze buiten schot.
De meeste financiele producten zijn zo dermate complex gemaakt, dat een leek er niet meer uitkomt,zelfs accountants of financieel beter onderlegde mensen.
De programma's Kassa en Radar berichten daar regelmatig over ....
Ze willen inderdaad ook graag dat niet teveel mensen weten over hoe het precies in elkaar steekt.
Mijn zoon stuurt me regelmatig berichten en filmpjes toe, waar onder meerdere dus ook over het bankwezen en machtshebbers gaan,
hoe een 'paar' van die lui de touwtjes in handen hebben, en liever het 'klootjesvolk' ook niet op de hoogte stellen natuurlijk!
En je hoeft bepaald niet paranoia te zijn om het uiterst verdacht te vinden dat er niets duidelijk en openlijk over in berichtgevingen
gezet mag worden.....

Afbeelding
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Berjan » 20 jun 2018, 18:17

Osiris schreef:
17 jun 2018, 09:03
De vraag is i.d.d. of het gaat om een complottheorie of simpelweg complot.
Wat ik geloof weten de meesten hier wel.
Plaatste zelf het topic over die uit de school klappende Hollandse topbankier hier op het forum.

Maar er zijn meer plekken waar de crème de la crème samenkomt om de wereld naar hun eigen elitaire inzicht te sturen.
De jaarlijkse Bilderberg conferentie is er één van en meest bekende.

Maar ook bijvoorbeeld Bohemian Grove in de VS.
Heb ook daar misselijkmakende dingen van gezien en gelezen, waar alleen de mannelijke top zakelijke elite toegelaten word.
Waar ook symbolisch een baby ( de onschuld/zuiverheid ) ritueel geofferd word aan een groot standbeeld/afgod van een uil.

Dus in mij ogen is het één grote beerput, waar op een psychopatische manier en zonder enkel geweten, bepaald word hoe de wereld er ( in de toekomst ) uit moet zien.

Zelf heb ik niks met geld overigens, dat men mij geen partijdigheid verwijt :roll:

De misstanden zijn echter van dusdanige proporties ( pedofilie en satanistische vereringen en rituelen ) dat de meesten onder ons liever wegkijken,omdat het gewoon zo walgelijk onmogelijk zou zijn, dat zulke 'respectabele lieden' en autoriteiten zich hier schuldig aan maken.
Dus houden we het met z'n allen in stand.....

Zum Kotzen....
Je hebt het niet over die man van de blije b he, als de uit de school klappen de topbankier? Want mensen die die man geloven zijn niet te benijden :rolfl: er is die man gevraagd naar zijn CV en hij had die niet. Omdat hij die niet nodig had in zijn leven als topbankier. Alsof mensen in het bankwezen niet onderop beginnen :rolfl:

Het is juist om te kotsen dat mensen smerige praktijken verzinnen en als anderen dit niet geloven dat t wijten aan het wegkijken van de mensen die het niet geloven. Hoe erger de leugen hoe meer bewijs er nodig moet zijn om te overtuigen. Kan iemand mij de logica uitleggen van het offeren van baby's aan een uil? Beetje logisch nadenken laat zien dat deze theorie enkel logisch is als je een bepaald wereldbeeld hebt van christendom of de nwo. Dan denk je dat het kwaad van de zakenwereld komt. Was het de RK niet dat beweerde dat de tempeliers een geit aanbaden en er aan offerden? Het is zo makkelijk om iets waar je een hekel aan hebt te beschuldigen van het meest vreselijke, maar wel met bewijzen AJB.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 20 jun 2018, 18:46

Daar had ik het i.d.d. over.

Lijkt mij logisch dat er niks over die kerel is terug te vinden.
Heb jij wel eens een topcrimineel met een uitgebreide cv gezien,met alles wat ie aan smerige zaakjes heeft geregeld ??
Het circuit waar hij in vertoefde, ging over grote geldtransacties tussen regeringen, terroristen,veiligheids diensten, die elkaar dus onderling heel goed kennen etc.

Waar een mensenleven dus weinig waarde heeft,gezien de oorlogen,terreur etc gefinancieerd door veiligheidsdiensten en regeringen.
Noem jij eens een crimineel op topniveau in dienst van zo'n omvangrijke criminele organisatie, waar niet alle sporen van gewist zijn, om de criminele activiteiten onder de pet te houden.
Zou wat moois zijn als alles zo makkelijk te achterhalen zou zijn,kunnen ze al de gesloten gevangenissen gelijk weer heropenen [doh]

Alhoewel ik geloof dat deze lui werkelijk nagenoeg onaantastbaar zijn,juist door het volledig ontbreken van informatie.
Het word niet voor niets de schaduwregering genoemd.

Maar goed, wie ben ik.....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Berjan » 21 jun 2018, 20:43

Osiris schreef:
20 jun 2018, 18:46
Daar had ik het i.d.d. over.

Lijkt mij logisch dat er niks over die kerel is terug te vinden.
Heb jij wel eens een topcrimineel met een uitgebreide cv gezien,met alles wat ie aan smerige zaakjes heeft geregeld ??
Het circuit waar hij in vertoefde, ging over grote geldtransacties tussen regeringen, terroristen,veiligheids diensten, die elkaar dus onderling heel goed kennen etc.
Dus omdat hij geen CV kan laten zien is hij een topcrimineel geweest en heeft hij dus gelijk? Dan kan ik ook zeggen dat ik topbankier ben geweest en daar dan geen CV van tonen. Slaat ergens niet op als je dit gelooft. Of denk je ook dat hij ineens topbankier is geworden, zonder onderop te beginnen? Waar je dus wel gewoon een CV van kan hebben.

Waar een mensenleven dus weinig waarde heeft,gezien de oorlogen,terreur etc gefinancieerd door veiligheidsdiensten en regeringen.

Dat is nou bijgeloof. Dat oorlogen en terreur wordt gefinancieerd door veiligheidsdiensten of regeringen. Wel is het zo dat handelen van veiligheidsdiensten zorgt voor een terroristische organisatie, idem de regering. Maar goed, dit merk ik wel vaker bij mensen die het niet zo nauw nemen met de werkelijkheid. Ooit heeft iemand gezegd "veiligheidsdiensten en Amerika verantwoordelijk voor IS"
wat door complotsites genoeg was om te stellen dat zij die medefinancieerden. Terwijl het duidelijk ging om het feit dat Amerika landen binnenvalt en in chaos achterlaat.En dat instanties als IS hier op inspringen. Of bijvoorbeeld het feit dat Amerika Sadam oppakte en liet berechten. Hierdoor kwam een predident aan de macht die de stroming van Saddam negeerde en kapot maakte, hierdoor reageerden de voormalige officieren van Sadam om verzet te plegen. En uiteindelijk kwam hier IS uit. Amerika geeft 0,0 uit aan IS, maar is wel medeverantwoordelijk.
Noem jij eens een crimineel op topniveau in dienst van zo'n omvangrijke criminele organisatie, waar niet alle sporen van gewist zijn, om de criminele activiteiten onder de pet te houden.
Zou wat moois zijn als alles zo makkelijk te achterhalen zou zijn,kunnen ze al de gesloten gevangenissen gelijk weer heropenen [doh]

Alhoewel ik geloof dat deze lui werkelijk nagenoeg onaantastbaar zijn,juist door het volledig ontbreken van informatie.
Het word niet voor niets de schaduwregering genoemd.

Maar goed, wie ben ik.....
Eigenlijk doe jij precies wat je niet moet doen. Die man komt met een verhaal, er wordt bewijs voor gevraagd. Hij geeft geen bewijs en dat is voor jou HET bewijs dat die man de waarheid spreekt en een insider is in de bankwereld? Echt, dit is gelovige logica. Je hebt al een mening gevormd en al de feiten laat je buikspreken.

Kijk je naar die man zijn verhaal dan is het zo doorzichtig als de pest. Hij heeft een niewe bankwereld bedacht, zonder rente en dergelijke. Daar moet hij wel 1,5 miljoen voor hebben om mee te beginnen. 15.000 leden moeten 100 euro betalen en dan gaat het door. Maar (wait for it, de adder onder het gras dat bij de buren groener is) als die 1,5 miljoen niet op tafel komt dan krijgt niemand zijn geld terug! Kan die man dus mooi op de Bahama's wonen. En wat is honderd euro per persoon? Niet veel maar genoeg voor een mens.
Heb je inderdaad zijn youtube filmpjes gezien? Echt, ik heb er met open mond naar zitten kijken. De onwaarheid spreekt uit zijn ogen. Al mag je hier niet op af gaan, uiteraard. Maar alles wat hij zegt kan je lezen in alternatieve media en in boeken. Van kinderoffers tot aan satanisme tot aan lucifer tot aan noem het maar. Deze man doet alsof hij een insider is om mensen die de alternatieve media eerder geloven dan de gewone media er toe aan te zetten in zijn bank te investeren. Echt, je zou ALLE youtube filmpjes met zijn interviews eens moeten kijken. Hij gelooft ook nog in de protocollen van Sion(!). Allemaal om zijn concurrenten onrecht aan te doen en er zelf van te profiteren. Want reken maar dat veel alternatieve gekkies in hem gaan investeren zonder ook maar 1 moment te denken aan een oplichter.
Bevestig iemand zijn wereldbeeld en je kan alles doen en laten met die persoon. Algemeen bekend onder psychopaten.

Dan een belangrijke vraag: Waarom zouden mensen kinderoffers brengen aan een God als ze al aan de top zijn? Wat is de logica hierachter?

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 21 jun 2018, 21:07

Ach en jij gelooft dat voor mij deze voormalige criminele topbankier de enige bron is geweest; hij was één de laatste in een lange rij van de afgelopen decennia.
Slechts een bevestiging van wat ik al veel langer wist.
Echter somde hij het mooi op.
Sommigen houden liefst een bord voor hun kop als het om de illustere werkelijkheid gaat.

Mensen offeren aan de 'goden' is al zo oud als de menselijke geschiedenis en niet alleen bedoeld om aan de top te komen,maar ook te blijven en ze gunstig te stemmen.
Het offeren van baby's en jonge kinderen heeft de voorkeur vanwege het bezoedelen van de totale onschuld ( ook de reden van pedofilie/verkrachtingen op jonge leeftijd ) en dus satanisch om verloedering te creeren.
Echter zijn deze 'goden' totaal anders dan de denkbeeldige mythologische voorstellingen.
Ze bestaan werkelijk,maar niet in de vorm ,die jij voor ogen hebt.

En ze oefenen de macht uit binnen de matrix, die doelbewust gecreeerd is om ze 'onzichtbaar' voor het gepeupel te houden en zo iedereen belachelijk en ongeloofwaardig te kunnen maken ,die het er over heeft.

Maar goed ,ze hebben je i.i.g. goed geconditioneerd.
Good luck with that.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Osiris » 21 jun 2018, 21:51

Ach weet je wat,het maakt toch geen bal meer uit.
Zuivering 4.0 staat bijna voor de deur.
En dan is het voor dat soort lui ook geen ontkomen meer aan.
Worden we eindelijk verlost van al het kwaad op deze wereld.
Hou Hawaii maar in de gaten....
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Berjan » 21 jun 2018, 22:10

Osiris schreef:
21 jun 2018, 21:07
Ach en jij gelooft dat voor mij deze voormalige criminele topbankier de enige bron is geweest; hij was één de laatste in een lange rij van de afgelopen decennia.
Slechts een bevestiging van wat ik al veel langer wist.
Echter somde hij het mooi op.
Sommigen houden liefst een bord voor hun kop als het om de illustere werkelijkheid gaat.
Wat moet ik hier om lachen. Je laat precies zien waarom die man zo gevaarlijk is. Hij somde het mooi op, wat hij uit de boekjes gelezen had, en deed er een insiders sausje overheen. Om meer indruk te maken op de kudde. Want zo zie ik die alternatieve wereld. Jullie houden julliezelf gewoon in leven. Schrijvers weten dat boeken over de verdoemde bankwereld lezers aantrekt. Beetje zoals theologische schrijvers ook hun vaste klanten hebben.

En doe eens niet of mensen die niet geloven in jouw sprookjeswereld een bord voor de kop hebben, misschien is de splinter in jouw rechteroog wel groter dan een plank?
Mensen offeren aan de 'goden' is al zo oud als de menselijke geschiedenis en niet alleen bedoeld om aan de top te komen,maar ook te blijven en ze gunstig te stemmen.
Toen geloofde men daadwerkelijk dat de zon kon ophouden met schijnen als er niet geofferd werd. Bankiers geloven hier niet in. Waarom zouden ze een mooie functie op het spel zetten door kinderen te offeren? Wat is hier de logica?
Het offeren van baby's en jonge kinderen heeft de voorkeur vanwege het bezoedelen van de totale onschuld ( ook de reden van pedofilie/verkrachtingen op jonge leeftijd ) en dus satanisch om verloedering te creeren.
Echter zijn deze 'goden' totaal anders dan de denkbeeldige mythologische voorstellingen.
Ze bestaan werkelijk,maar niet in de vorm ,die jij voor ogen hebt.
En hoe bestaan ze dan wel? Ben er echt benieuwd naar.
En ze oefenen de macht uit binnen de matrix, die doelbewust gecreeerd is om ze 'onzichtbaar' voor het gepeupel te houden en zo iedereen belachelijk en ongeloofwaardig te kunnen maken ,die het er over heeft.

Maar goed ,ze hebben je i.i.g. goed geconditioneerd.
Good luck with that.
Niemand heeft mij geconditioneerd. Misschien christelijk geconditioneerd, maar voor de rest ben ik autonoom. Ik neem niks aan van anderen. Of er moeten bewijzen zijn. En behalve praatjes heb ik nergens bewijs zien leveren.
Jij daarentegen: Volgens mij geloof je alles wat ze zeggen. De termen die je noemt kom ik op al die complotsites ook tegen. Alsof men niet zelf meer nadenkt maar elkaar napraat. Papegaaien zijn het.
Maar als een papegaai: A2+B2=C2 zegt weet hij ook niet wat te zeggen. Het klinkt wel intellectueel.
Osiris schreef:
21 jun 2018, 21:51
Ach weet je wat,het maakt toch geen bal meer uit.
Zuivering 4.0 staat bijna voor de deur.
En dan is het voor dat soort lui ook geen ontkomen meer aan.
Worden we eindelijk verlost van al het kwaad op deze wereld.
Hou Hawaii maar in de gaten....
Dus jij gelooft dat het kwaad van de wereld KAN zijn? Het kwaad zit toch in ons? Zonder wezens geen kwaad, dus alle wezens gaan weg? Lekkere toekomstbeeld heb je. Je klinkt trouwens net als gelovige familie van me. Heb ik ze in de hoek van de discussietafel dan zeggen ze "wacht maar af, dan weet je wie er gelijk heeft". Beetje een non opmerking. Als je niks meer te zeggen hebt.

Mypos
Leraar
Berichten: 1783
Lid geworden op: 18 dec 2017, 00:53

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Mypos » 22 jun 2018, 03:18

Ik vraag me werkelijk af of Berjan zit te trollen of dat hij dit soort dingen echt meent en gelooft...


Gast1

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Gast1 » 22 jun 2018, 06:42

Berjan schreef:
21 jun 2018, 20:43
Dan een belangrijke vraag: Waarom zouden mensen kinderoffers brengen aan een God als ze al aan de top zijn? Wat is de logica hierachter?
Het antwoord is uiterst eenvoudig: overtuiging.

Gast1

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Gast1 » 22 jun 2018, 06:55

Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Niemand heeft mij geconditioneerd.
Interessant, eens even op de korrel nemen dan, louter in deze post:
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Want zo zie ik die alternatieve wereld.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Jullie houden jullie zelf gewoon in leven.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Schrijvers weten dat boeken over de verdoemde bankwereld lezers aantrekt.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Beetje zoals theologische schrijvers ook hun vaste klanten hebben.
Conditionering
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Bankiers geloven hier niet in.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Misschien christelijk geconditioneerd, maar voor de rest ben ik autonoom.
Conditionering, hier twee keer zelfs ... :mrgreen:
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Ik neem niks aan van anderen.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Of er moeten bewijzen zijn.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
En behalve praatjes heb ik nergens bewijs zien leveren.
Conditionering, en behalve praatjes heb ik nergens bewijs zien leveren dat je dus niet geconditioneerd bent. :wink:

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Berjan » 22 jun 2018, 14:10

Mypos schreef:
22 jun 2018, 03:18
Ik vraag me werkelijk af of Berjan zit te trollen of dat hij dit soort dingen echt meent en gelooft...
Ja hoor, iemand die kritisch is zit te trollen? Ik heb het idee dat hier twee groepen zijn. Mensen die ALLES geloven wat ze hen maar op de mouw spellen en mensen die niks geloven TOTDAT er bewijs is. En geloof me, ik heb die vijf youtube filmpjes gezien van die Ronald van de Blije B. Of Bernhard... Maar hij ZEGT van alles, maar heeft nergens bewijzen voor. Het is allemaal dat je hem moet geloven op zijn blauwe ogen of bruine of groene. En daar doe ik niet aan mee. Gelukkig lees ik hier genoeg mensen die hem ook niet zo maar geloven. Jij hoort bij de mensen die wel van alles geloven (zie het topic over homeopathei en dergelijke).
En ik heb ook gelezen op skepp en dergelijke, daar komen ze op mij overtuigender over dan op die sites waar ze hem aanprijzen.

Er wordt bijvoorbeeld gezegd "waarom zeg je dit, en loopt je leven geen gevaar". Dan antwoord hij "ik sta onder de bescherming van Jehovah, en van het AL"

https://kloptdatwel.nl/2017/08/18/ronal ... -van-sion/

Dus noem iemand die kritisch is geen trol. Of het moet zijn uit een soort zelfbehoud. Door anderen weg te zetten als trollen of andere slechte benamingen hoef je die niet serieus te nemen en kan je blijven geloven in een zelfgekozen wereldbeeld.

Voor de rest heb ik mij verdiept in Lucifer en weet ik dat het gaat om verlichte mensen. Lucifer betekent ook lichtdrager. Ooit door de christelijke kerk in een kwaad daglicht gesteld en nu door die NWO gelovigen gezien als HET kwaad die baby's offeren.

https://www.luciferianisme.nl/veel-gestelde-vragen/

Voor mij is Lucifer en andere benamingen precies het tegenoverstelde als wat goedgelovigen menen. Jullie geloven niet in de RK, maar alle mythen die de RK over bepaalde stromingen heeft bedacht geloven jullie wel. Erg hypocriet. Was het niet de paus die meende dat de tempeliers een geit aanbaden? Terwijl die tempeliers waarschijnlijk de macht van de paus dwars zaten en daarom gedood werden.
Net als de illuminatie. Als je die stromingen onderzoekt tot aan het begin dan kom je erachter dat die mensen verlichte individuen waren. Mensen die met elkaar spraken en een bepaalde universeel wereldbeeld hadden en ze probeerden zichzelf te verbeteren. Ook hier heeft de paus en de RK een mythe omheen bedacht van satan aanbiddende figuren die baby's zouden offeren. En de mensen die in de NWO gelovennemen dit klakkeloos aan. Want dit past goed bij het wereldbeeld. Dat er ergens een ultieme kracht is die duister is en die kinderoffers wil in ruil voor macht. Toch raar dat de NWO-iarinen niet geloven in wat de paus nog meer zegt, maar als het ze uitkomt wel in de sprookjes van de paus geloven als zijnde dat ze kinderoffers brengen. Dit doet mij denken dat mensen geloven omdat ze willen geloven. Niet omdat er bewijs voor is.

Zelfde geldt voor de Vrijmetselarij. Complotgelovigen menen dat de VM overal een vinger in de pap heeft, en uit is op totale wereld overheersing. Maar ook deze mensen zijn ooit begonnen omdat ze onder de macht van de kerk uit wilden komen en wilden nadenken over zelfontplooiing ongeacht huidskleur cultuur of geloof.

En dit alles heeft die Bernhard dus gezegd in een zoveel minuten durend interview. Wat hij zegt is iets wat iedereen kan lezen zonder insider te zijn. Hij gelooft ook nog in de protollen van Sion, die allang als hoax is ontmaskerd. Gaat er dan geen belletje rinkelen? Bij mij wel.

Berjan
Onderzoeker
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 mar 2014, 16:05

Re: Het geheim van Basel: de waarheid achter een van ’s werelds hardnekkigste complottheorieën

Bericht door Berjan » 22 jun 2018, 14:22

Gast1 schreef:
22 jun 2018, 06:55
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Niemand heeft mij geconditioneerd.
Interessant, eens even op de korrel nemen dan, louter in deze post:
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Want zo zie ik die alternatieve wereld.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Jullie houden jullie zelf gewoon in leven.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Schrijvers weten dat boeken over de verdoemde bankwereld lezers aantrekt.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Beetje zoals theologische schrijvers ook hun vaste klanten hebben.
Conditionering
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Bankiers geloven hier niet in.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Misschien christelijk geconditioneerd, maar voor de rest ben ik autonoom.
Conditionering, hier twee keer zelfs ... :mrgreen:
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Ik neem niks aan van anderen.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
Of er moeten bewijzen zijn.
Conditionering.
Berjan schreef:
21 jun 2018, 22:10
En behalve praatjes heb ik nergens bewijs zien leveren.
Conditionering, en behalve praatjes heb ik nergens bewijs zien leveren dat je dus niet geconditioneerd bent. :wink:
Dus hoe ik de alternatieve wereld zie is conditionering? Je kent mij niet eens. Je weet niet welke sites ik allemaal bezoek om die mening te hebben. En dan toch praten over c?
Ook die schrijvers die weten welke verhalen lezers aantrekt. Zelf hebn ik dit meegemaakt met theologische boeken. Wat je ook schrijft, gelovigen lezen en kopen jouw boeken. Dat is wat anders dan als je diepgaande boeken schrijft zonder een vaste doelgroep (wetenschap bijvoorbeeld).

De rest van jouw reactie laat ik maar voor wat het is. Heb namelijk het idee dat je niet goed doorhebt wat het woord betekent.

Plus dat ik jouw reacties een beetje doorkrijg. Als mensen uit hun nek kletsen dan ben je het ermee eens. Maar als mensen kritiek zijn dan ga je ineens pseudokritisch zijn.

Plaats reactie