Islamitische overheersing

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Just-me » 19 okt 2010, 23:31

Tammy schreef:Allereerst welcome back Just-me :D

En je hebt het prima verwoord.
Schitterend gezegd en nog waar ook.

Alleen vraag ik me altijd af waarom anderen volkeren zoals Italianen, Spanjaarden, Portugezen enz het wel is gelukt om hier in te burgeren.
Was ik nog vergeten om op jou te reageren Tammy, foei haha.
Maar bedankt voor het welcome back :D , ik ga proberen om weer wat vaker hier te zijn, ik heb op het moment wat meer tijd.

En waarom het voor andere groepen wel is gelukt? Ik denk Europeanen toch wat meer culturele raakvlakken met elkaar hebben, ik ben zelf opgegroeid in een wijk met allerlei europese nationaliteiten, en nu heb ik een duitser aan de ene kant, vietnamezen aan de andere kant, en een paar deuren verder een chinese familie, en heb daar ook totaal geen problemen mee, ze leven gewoon zoals iedereen, werken, hebben een gezin, en spreken nederlands. Als ik daarentegen zie wat er in andere wijken gebeurd waar veel marokkanen wonen dan is het duidelijk dat daar iets niet helemaal goed gaat, er is in die hoek duidelijk een stuk minder begrip en respect voor onze cultuur en normen en waarden. Ik denk dat de oorzaak daarvan toch echt ligt aan de manier waarop de jongeren worden opgevoed op religieus gebied.
In de Koran staat inderdaad "Jij hebt jouw geloof en ik heb mijn geloof" . Maar er staan ook heel veel andere dingen in, bijvoorbeeld de Koran accepteert geen door mensen gemaakte wetten (maar zegt wel dat wanneer Moslims in de minderheid zijn in een land, zij wel verplicht zijn om zich aan die wetten te onderwerpen), dat soort gedeeltes kan er natuurlijk voor zorgen dat er geen tot weinig respect is voor onze wetten. En er zijn meer voorbeelden aan te dragen die de oorzaak zouden kunnen zijn van het gebrek aan respect.

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Just-me » 20 okt 2010, 00:05

Ensar schreef:

Dat is ook zo bij de meeste emmigranten hier.
Ik bedoel, ik spreek thuis Nederlands, ik draag geen typische Turkse kleren maar ook wel meer Westerse kleding, Ik heb wel nog een stukje cultuur uit mijn land maar, ik neem ook meestal deel aan de feesten hier bevoorbeerd. Zoals onafhankelijkheids dag in Belgie en zo. Het is eigenlijk niet zo belangerijk voor mij maar, ik doe het voor de mensen hier en voor mezelf, zodat zij(autochtonen) beter kunnen omgaan met emmigranten en ik beter met mensen van hier:)
Met cultuur is ook niks mis hoor, mensen uit verschillende culturen kunnen veel van elkaar leren op vele vlakken. Cultuur is ook maar gedeeltelijk verwoven met religie.
En over religie geproken, jij bent van Turkse afkomst, de manier waarop in Turkije de Islam geleerd wordt is over het algemeen toch een stuk milder en meer aangepast aan de moderne wereld dan in andere landen, het kan dus wel, en er is dus zeer zeker hoop :-)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 20 okt 2010, 11:12

Just-me schreef:
Was ik nog vergeten om op jou te reageren Tammy, foei haha.
Maar bedankt voor het welcome back , ik ga proberen om weer wat vaker hier te zijn, ik heb op het moment wat meer tijd.
Hahah geef niks, nice to have you back. ;P!

Dus jij leeft in een buurt met veel anderen culturen lees ik.

Zoals je misschien nog weet van vroeger ben ik van italiaanse afkomst.
Vader italiaan, moeder was Nederlandse.

Mijn vader heeft zich aangepast hier.
Leerde de taal spreken , respecteerde de wetten hier.
In huis blijft hij Italiaan, buiten de deur ook maar heeft recpect voor de regels hier.
En zo hoort het ook.

Heel zijn leven keihard gewerkt, en respect hebben voor anderen.

Als iedereen zo zou leven hadden we deze problemen niet vandaag.


Ik heb op mijn werk veel met buitenlanders te maken.
Als ik zie dat Turken en Marokanen van de generatie van mijn vader die toen begin jaren 60 naar Nederland kwamen, geen woord Nederlands spreken dan vind ik dat heel erg.

Ik denk dan aan mijn vader die wel Nederlands spreekt.
Dat heeft hij geleerd en ik ben trots op mijn vader hoe hij leeft.

Petje af voor hem, want om uit het warme zuiden te komen waar mensen emotioneel zijn en een heerlijk temperament hebben , om dan in het nuchtere Nederland te komen zal niet altijd makkelijk zijn geweest maar hij heeft het toch maar geflikt! ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 20 okt 2010, 15:30

Ja, Tammy,
zulke mensen vind ik erg tof ;P!
Mijn opa kwam hier toen hij ongeveer 30 jaar was en hij had onmiddellijk deelgenomen aan Nederlands lessen.
Ik ben erg trots op hem (zoals jij op je vader :) :wink: ).

maar je hebt ook gelijk. Mensen die geen Nederlands leren, hebben geen respect voor de oorspronkelijke mensen van dit land ...

Trouwens van waar uit Italië ben jij?
Ik moest eens voor mijn werk naar Rome en ik heb in mijn vrije tijd eens goed gereisd daar :)

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 20 okt 2010, 15:32

Paulus schreef:
Ensar schreef:Vergis je niet. Er is een groot verschil tussen geloof en Islam. Dus het ligt bij de omgeving, niet bij het geloof ;)
Dit snap ik even niet. :D
Bedoel je te zeggen dat wat in de Koran, Bijbel, of wat voor heilig boek er ook aan een geloof ten grondslag ligt, staat het geloof vormt?
Dus gezien de aangehaalde regel uit jouw reactie:
De Koran is het geloof en de Islam is de uitvoering die de mensen/gelovigen er aan geven?
Voorzover mij bekend is de Islam de naam voor de geloof, net als het Christendom enz.
Dit ongeacht de verschillende varianten op de basis van dit geloof. :D
Oei sorry :D
ik wou geloof en traditie schrijven :D :D
Bedankt dat je het even meldt. Ik zal hem aanpassen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 20 okt 2010, 15:44

Ik kom uit Napoli Ensar. :D

Goed ook van jouw opa.
Zo moet het ook. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Paulus » 20 okt 2010, 15:52

Ah, vandaar !
Geen wonder dat ik het niet snapte. :D

Maar om hier even op door te gaan, denk je dat die tradities ook een belangrijke oorzaak zijn, van hoe er in het westen, tegen de Islam en Islamitische landen aangekekeken wordt?
Zelf heb ik n.l. wel dat idee.
En ik vermoed dat daarom ook de integratie van vooral Islamitische mensen, in Nederland vooral Turken en Marokkanen, zo moeizaam verloopt.
Maar ik kan het uiteraard helemaal mis hebben.
Daarom vraag ik het ook. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 20 okt 2010, 16:06

nou,

Bij iedereen is het anders.
Sommigen kunnen goed omgaan met buitenlanders en anderen niet.

Maar ja, soms zijn tradities wel de oorzaak.
Soms zijn er mensen die een paar tradities van de andere landen nogal vreemd vinden. (ik kan nu geen voorbeeld verzinnen). Ze willen dat we het veranderen maar, dat kan niet zomaar. Iets waar je generatie al eeuwen aan gewend is, is niet zomaar te veranderen. en zo kan het verder gaan en uitbreiden tot een grote ruzie.

Maar je moet toch wel toegeven dat ik gelijk heb: Wij, Turken, komen hier de laatste 25 jaar en in 25 jaar, kan je niet zomaar een traditie veraderen van ons Vaderland als we er al ons hele leven mee leven. ;)
(25 jaart lijkt veel maar dat is het niet ( voor mij dan :D ))

ik hoop dat je het begrijpt. :)

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Paulus » 20 okt 2010, 23:39

Maak je maar geen zorgen hoor, ik snap precies wat je bedoelt en anders zeg ik het wel. :D

Dat je je tradities niet van de ene dag op de andere kan veranderen is logisch en vormt ook over het algemeen geen enkel probleem.

Wat wel een probleem vormt is, wanneer immigranten gaan eisen dat het gastland zijn tradities, normen en waarden aanpassen aan wat die immigranten van huis uit gewend zijn en dat lijkt nu hier helaas steeds meer te gebeuren. :-(
En dat is jammer, want daarmee verzieken zij het ook voor hun goedwillende landgenoten.

In Nederland hebben we het gezegde: " 's lands wijs, is 's lands eer.".
En dat lijkt me een goed uitgangspunt als je je in een ander land vestigt.:D

Dat de tradities van het gastland en de immigranten best goed samen kunnen gaan, wordt dagelijks bewezen door b.v.de Hindustaanse/Indische en Chinese bevolkingsgroepen, die wel hun eigen tradities, feesten en rituelen behouden hebben, maar deze bestaan naast onze tradities enz.

De (grote) instroom van o.a. Turken, Marokkanen en uit andere Europese landen begon trouwes al in de 60er jaren,dus c.a.50 jaar geleden. Zie ook hier.
Het uitgangspunt was toen dat ze hier een paar jaar kwamen werken en dan weer terug gingen naar hun geboorteland.
Dus verregaande integratie werd daarom niet noodzakelijk geacht.
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 21 okt 2010, 13:57

Wil me hier niet teveel mee bemoeien, maar ik als belg zijnde die in nl nou woon, heb ook tradities meegenomen hierheen, tradities die hier eigenlijk bijna niet te vinden waren, of op een rare manier voor mij (denk aan bijvoorbeeld sinterklaas hier)

Tradities, mag je ook houden vind ik, zolang je er een ander geen pijn mee doet of kwetst.

@Paulus, dat de gastarneiders in de jaren 60 hierheen gehaald werden om het werk te doen wat wij te vies vonden en eigenlijk nog klopt.
MAAR, je kan niet verwachten dat mensen die hier dan werken en belastingen afdragen, dus meehelpen aan de economie, na een paar jaar als de nederlander toch maar het viese werk wilt doen omdat er niets anders is, hun leven hier zomaar opgeven.
Veel van die mensen hadden of hebben hun leven opgebouwd, en zoiets kan je niet afnemen.

Omdat wij in belgie veel gastarbeiders van italiaanse oorpsrong hebben, de vraag aan tammy.
Is je vader ook hierheen gekomen als gastarbeider?
Zo jaa, had hij zo graag weer teruggegaan nadat hij hier zijn leven had opgebouwd?

Denk dat er ff wat verder gekeken moet worden dan de neus lang is.
Mensen die een leven opbouwen ergens anders, kun je niet verwachten dat die terugkeren.
En dat ze verplicht zijn onze alles aan te nemen, taal/religie etc, wie zegt dat onze manier van leven zoveel beter is?

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 21 okt 2010, 14:00

Ensar schreef:
Just-me schreef:De burka is vrijwillig?
Ik denk dat die vlieger niet altijd opgaat, vrouwen hebben vaak geen vrije keuze,
dat kan liggen aan het regime in het land (denk eens aan de taliban) of aan hoe
de man/vader van de vrouw/meisje denkt.

En daarbij komt, wanneer je vanaf je eerste dag op deze aarde te horen hebt gekregen
dat de vreselijkste dingen met je zullen gebeuren na dit leven wanneer je niet als UWO
(Undentified Walking Object) door het leven gaat wanneer je je woning verlaat, dan is
het nauwelijks nog een vrije keuze te noemen.
hallo, Just-me :)

Je zei dus: "vrouwen hebben vaak geen vrije keuze,
dat kan liggen aan het regime in het land (denk eens aan de taliban) of aan hoe
de man/vader van de vrouw/meisje denkt."

NOu, je moet weten dat de vrouw eigenlijk meer rechten heeft dan de man in het Islam.
Een Boerka is niet verplicht. Het is een regel van God(Allah) om een hoofddoek/boerka te dragen maar, het is je eigen keuze. Als je het niet wilt, dan mag eigenlijk niemand daartegen iets zeggen. Soms zijn er wel mensen(Zoals je zei:"moeder, vader,...) die denken dat alles verplicht is en dat als ze het niet doen, dat ze geen echte moslim zijn enz. Die hebben het gewoon mis. En ook zij zullen er voor gestraft worden voor dat soort gedrag.

Snap je :)
Nee snap het niet, want je mag me 1 land noemen (islamitisch land) waar een vrouw meer is dan een man, denk dat je lang mag of zal zoeken

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 21 okt 2010, 14:02

Snap trouwens de hele angst naar de islam toe niet.
Terorristen achterwege gelaten, want die vind je niet alleen daar.

Moest elke religie welke dan ook, eens ff wat respect hebben naar elke andere religie toe, dan zou het al een veel betere wereld zijn.

De islam mag dan wel 600 jaar achter het christelijke trouwens liggen, maar qua religies zijn dit wel de 2 die het dichtste bij elkaar liggen

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 21 okt 2010, 14:34

Silverlady schreef:Snap trouwens de hele angst naar de islam toe niet.
Sharia. Ik zit ook niet te wachten op een wetgeving die beslist dat een vrouw gestenigd moet worden als ze beschuldigd wordt van overspel.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Paulus » 21 okt 2010, 16:11

@Silverlady: Als je een (arbeids)overeenkomst hebt gesloten voor een bepaalde periode, weet je dat het maar voor een beperkte duur is!
Als buitenlandse werknemer krijg je dan ook maar voor die periode een verblijfs- en werkvergunning.
M.a.w. je weet dat je na die periode weer weg moet.
Dan mag je dus wel verwachten dat ze zich aan die afspraken houden.
Hoe men in die periode zijn of haar leven inricht is daarbij niet van belang en daar hoeft dan ook geen rekening mee gehouden te worden.
Dat is n.l. iets waar je zelf voor kiest. :D

En vergeet niet dat we het hier hebben over GASTarbeiders.
Het kan natuurlijk zijn dat jij een andere betekenis aan gast geeft dan gangbaar is, maar ik denk niet dat jij er blij mee bent als jij voor een paar dagen gasten krijgt en die blijven dan weken of maanden lang bij jou bivakkeren omdat ze het bij jou zo goed en naar hun zin hebben.
Als buitenlanders hier willen blijven, kunnen en konden zij een immigratie/verblijfsvergunning aanvragen.
Maar dan heb je wel met een andere situatie te maken, dan zijn ze n.l. geen gast meer.
En aan immigranten kan en mag je wel andere eisen stellen dan aan "gasten".

Maar misschien is het handig als je het laatste berichtje van gisteren van Ensar, mijn reactie daarop en het artikel waar ik naar verwijs nog eens goed leest.
Je zal daar nergens iets terug vinden van waar je mij (indirect) van beschuldigt.
Wel van de geschiedenis.
Ensar dacht dat Turken pas 25 jaar geleden hierheen kwamen, terwijl dat in werkelijkheid al veel eerder was.
Daarbij ging het ook nog eens over de invloed van tradities en hun invloeden. :D
Du eigenlijk was je reactie, hoe goed bedoeld ook, off-topic, maar daar doen we verder niet moeilijk over. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 21 okt 2010, 16:33

Silverlady schreef:
Is je vader ook hierheen gekomen als gastarbeider?
Nee, wij kwamen hier omdat er werk was.
In Napoli was er bijna geen werk.
En mijn ouders zaten met een tweeling, mijn zusje dus en ik.

Mijn moeder vond het verschrikkelijk om weer terug te keren.
Ze was Nederland paar jaar daarvoor ontvlucht.

Mijn vader werkte eerst in de fabriek overdags en in de avond gaf hij italiaanse les door heel het land met de trein.
Want we hadden geen geld voor een auto.

Tussendoor heeft hij verder gestudeerd en studeerde af in proffesore in de italiaanse letteren.
Snap nog steeds niet hoe hij dat allemaal heeft gedaan, ben zeer trots op hem.

Het is er nooit meer van gekomen om terug te gaan, maar dat hadden ze wel moeten doen.

Want we zijn hier best wel alleen geweest zonder de familie.
Maar dit terzijde.


Maar of je nu gastarbeider bent of niet, leer de taal spreken in het land waar je bent.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 21 okt 2010, 19:17

[quote="Paulus]
Ensar dacht dat Turken pas 25 jaar geleden hierheen kwamen, terwijl dat in werkelijkheid al veel eerder was.
Daarbij ging het ook nog eens over de invloed van tradities en hun invloeden. :D
Du eigenlijk was je reactie, hoe goed bedoeld ook, off-topic, maar daar doen we verder niet moeilijk over. :D[/quote]

ja, ik zie dat je gelijk hebt. Nou ja, fouten maken is menselijk :D
ow en bedankt dat je het zegt. Nu heb ik iets bijgeleerd :D :D

Plaats reactie