Islamitische overheersing

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 22:01

tofu_kronos schreef:
thaboy schreef:Oh, maar dat was een aanslag op een federaal gebouw, niet tegen burgers gericht. Als dat meegerekend wordt, denk ik dat ik mezelf niet meer moet citeren?
Er was een kinder dag opvang verblijf in dat gebouw en een hele hoop burgers. Het was geen militair doelwit.
Ok, terrorisme.

@Metal, onder terrorisme versta ik dus onschuldige mensen doden met explosieven of vuurwapens, omwille van een extremistische vorm van een religie.
Abortus-artsen vermoorden is geen terrorisme, het is crimineel, maar geen terrorisme.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 22 aug 2010, 22:14

thaboy schreef:@Metal, onder terrorisme versta ik dus onschuldige mensen doden met explosieven of vuurwapens, omwille van een extremistische vorm van een religie.
Abortus-artsen vermoorden is geen terrorisme, het is crimineel, maar geen terrorisme.
Niet? Het is toch onschuldige mensen doden met vuurwapens, omwille van fundamentalistisch christendom?

Tja, als je terrorisme zo nauw definieert dat alleen moslims nog aan de definitie voldoen dan snap ik dat je denkt dat alleen moslims terroristen zijn.

Wikipedia hanteert een betere definitie, en geeft handenvol voorbeelden: http://nl.wikipedia.org/wiki/Terrorisme

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 22:21

nee, de bijbel zegt nergens dat abortus niet mag. De Koran zegt dat moslims tegen 'heidenen' moeten vechten.(Djihad)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 22 aug 2010, 22:26

thaboy schreef:de bijbel zegt nergens dat abortus niet mag.
Dat hangt af van de interpretatie van "gij zult niet doden".

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 22:28

MetalPig schreef:"gij zult niet doden".
Beter dan de vijfde pijler.

tofu_kronos

Re: Islamitische overheersing

Bericht door tofu_kronos » 22 aug 2010, 22:29

thaboy schreef:De Koran zegt dat moslims tegen 'heidenen' moeten vechten.(Djihad)

De meeste moslims zijn tegenwoordig slim genoeg om de koran niet letterlijk te nemen. Ik ken zelf een hoop turken die net zo vaak naar de moskee gaan als een gemiddelde katholiek.

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 22:32

Turkije is inderdaad aan het versoepelen, had m'n vader het net nog over. En daar ontploffen dus ook geen of weinig bomauto's ;)

tofu_kronos

Re: Islamitische overheersing

Bericht door tofu_kronos » 22 aug 2010, 22:34

Turkije is een westerlijke natie, altijd al geweest. Als ze te islamitisch worden grijpt het leger in. Dat hebben ze al vaker gedaan.

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 22 aug 2010, 22:37

Heb je echt wel eens de moeite genomen zowel de bijbel als de koran te lezen.
Denk dat je versteld zal staan, dat beide boeken eigenlijk hetzelfde prediken.


@Metalpig, voor eens ben ik het met je eens, terrorisme is niet enkel en alleen in de vorm voor of over godsdienst te bevinden.

En ja ooit waren de inquisitie en dergelijke ook terroristen, want degene die ze toendertijd vermoorden voldeed ook niet aan het plaatje.


Heel makkelijk om te wijzen met het vingertje, zeker als je een bepaald aantal mensen nal*lt zeg maar.

Neem es ff wat info op voordat je over zaken praat die je klaarblijklijk niets over kent

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 22 aug 2010, 22:40

Ff een klein stukje over de Jihad

Jihad (Arabisch: جهاد, djihād) is een begrip uit de islam. Het komt van de Arabische woordstam jhd, dat 'streven' betekent. Jihad betekent letterlijk 'inspanning gericht op het realiseren van een bepaald doel'. Er wordt een onderscheid gemaakt in een innerlijke en een uiterlijke jihad. Er worden zowel in islamitische als niet-islamitische kringen verhitte discussies gevoerd over de precieze betekenis van het begrip.

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 22:43

Het kan mij eigenlijk weinig schelen wat er in de bijbel of de koran staat. Wij vliegen toch niet tegen Mekka op? Bijbel noch Koran kan iets aan 9/11 en andere laffe aanslagen veranderen.

En wat wil je nu bereiken met dat stukje? Wat is dat bepaald doel? Iedereen Islamitisch maken.

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 22 aug 2010, 22:45

Waarom zou ik iedereen islamiet willen maken?
Dat slaat nergens op.
Nee wil vermijden dat iedereen eigenlijk zo bekrompen denkt als jij.


Trouwens de overheersing van ons en amerika oa in afganistan en dergelijke lijkt me ook niet zo mooi.

Wie onderdrukt er wie.


Het kan je inderdaad niets schelen, want je vult gewoon wat praatjes in.
Heb ik trouwens iets gemist, zijn ze het vaticaan ingevlogen?
Hadden ze misschien beter kunnen doen,hadden we al heel wat kindermisbruikers minder gehad

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 22:48

Silverlady schreef:Waarom zou ik iedereen islamiet willen maken?
Dat slaat nergens op.
Nee wil vermijden dat iedereen eigenlijk zo bekrompen denkt als jij.


Trouwens de overheersing van ons en amerika oa in afganistan en dergelijke lijkt me ook niet zo mooi.

Wie onderdrukt er wie.


Het kan je inderdaad niets schelen, want je vult gewoon wat praatjes in.
Heb ik trouwens iets gemist, zijn ze het vaticaan ingevlogen?
Hadden ze misschien beter kunnen doen,hadden we al heel wat kindermisbruikers minder gehad
Waarom het Vaticaan? En waarom eigenlijk heel de katholieke kerk erin betrekken? Ik ben Atheïst trouwens. ;)

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 22 aug 2010, 22:50

Waarom Mekka erin betrekken?
Mijn vraag terug was een reactie op de jouwe, toen je heel clever opmerkte dat wij ook mekka niet invliegen.

Hebben zij ook niet gedaan, naar het vaticaan toe dan.
Ff goed uitleggen zodat het verstaan blijft

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 22 aug 2010, 22:51

thaboy schreef:Ik ben Atheïst trouwens. ;)
Mag ik vragen waarom?

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 23:14

Silverlady schreef:Waarom Mekka erin betrekken?
Mijn vraag terug was een reactie op de jouwe, toen je heel clever opmerkte dat wij ook mekka niet invliegen.

Hebben zij ook niet gedaan, naar het vaticaan toe dan.
Ff goed uitleggen zodat het verstaan blijft
9/11, weet je wat ik ermee bedoel?

En ik ben Atheïst omdat ik ahteïst ben. Maar ik geef toe dat ik heel wat sympathieën heb naar het Boeddhisme toe.

Silverlady

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Silverlady » 22 aug 2010, 23:23

Ja 9/11, so what.
Moet ik ff alle oorlogen op gaan noemen die ze decenia lang al voeren?

Trouwens, de twin towers hebben niets met een heilige plaats te maken.
Zelfs eenvoudig neergeplaatst snap je het nog niet.

Jij vroeg me als wij mekka invliegen, heb geantwoord nee, en teruggeantwoord dat ook hun het vaticaan niet ingevlogen zijn.

Denk niet dat dit zo moeilijk te begrijpen is.


Als ik bang moet zijn van 1 godsdienst, dan is het wel de joodse, en niet die van de moslims.

En nee ben geen moslima, maar een rasechte belg.


Ik ben athiest, omdat ik athiest ben :S
Net zelfde als je een kind vraagt waarom hij/zij iets gedaan heeft, antwoorden ze meestal terug, daarom

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 22 aug 2010, 23:37

De twin towers moeten niet heilig zijn, wie heeft het daar nu over?
Waarom de Joodse?
Ik denk dat je het ergens verkeerd hebt, als kinderen vragen waarom iets niet mag, dan is het antwoord van volwassenen steeds: daarom.

Wil je weten waarom ik atheïst ben? Geen idee of dat relevant is.
Silverlady schreef:Ja 9/11, so what
Ik kap ermee.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 23 aug 2010, 07:45

thaboy schreef:De twin towers moeten niet heilig zijn, wie heeft het daar nu over?
JIJ vergelijkt het met Mekka.
thaboy schreef:Wil je weten waarom ik atheïst ben? Geen idee of dat relevant is.
Ik vroeg het me gewoon af. Maar blijkbaar zit er bij jou geen enkele gedachte achter.

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 23 aug 2010, 16:21

MetalPig schreef:
thaboy schreef:De twin towers moeten niet heilig zijn, wie heeft het daar nu over?
JIJ vergelijkt het met Mekka.
Goed dan, Dubai.
MetalPig schreef: Ik vroeg het me gewoon af. Maar blijkbaar zit er bij jou geen enkele gedachte achter.
Moet dat dan? Ik geloof niet dat er een grijs ventje in de wolken met bliksem ligt te schieten. Ik geloof ook niet dat er iets bestaat dat ons schiep, en zich dan aan de maatschappij gaat aanpassen. Ik geloof evenmin in een God die alleen maar goed doet, en toch mensen aanzet om anderen te doden.

Dat gaat er bij mij niet in. Daarom heb ik ook sympathieën naar het Boeddhisme toe. ;)

Plaats reactie