Islamitische overheersing

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 30 aug 2010, 18:47

Reden voor plaatsen? Ik vind het aangrijpend om te lezen hoe een blinde man uit de bus gezet wordt. Ik vind het erg om te lezen dat 11-jarige jongetjes in kleren gemaakt van doorzichtig plastic zakken moeten dansen voor pedo's. Ieder z'n eigen mening hea ;)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 30 aug 2010, 18:53

thaboy schreef:Reden voor plaatsen? Ik vind het aangrijpend om te lezen hoe een blinde man uit de bus gezet wordt. Ik vind het erg om te lezen dat 11-jarige jongetjes in kleren gemaakt van doorzichtig plastic zakken moeten dansen voor pedo's. Ieder z'n eigen mening hea ;)
En nu de relatie met dit topic?

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 30 aug 2010, 18:53

Islam ;)

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11957
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Islamitische overheersing

Bericht door MetalPig » 30 aug 2010, 18:59

En als je dat nou volgende keer allemaal in een berichtje zet is het mooi.

Denk jij dat alleen moslims zich zo gedragen? En dat dit gedrag typisch is voor alle moslims?

thaboy

Re: Islamitische overheersing

Bericht door thaboy » 30 aug 2010, 22:47

MetalPig schreef: Denk jij dat alleen moslims zich zo gedragen?


Nog nooit een Christen horen zeggen dat een hond onrein is.
MetalPig schreef:En dat dit gedrag typisch is voor alle moslims?
Nope

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Paulus » 30 aug 2010, 23:27

Nog nooit een Christen horen zeggen dat een hond onrein is.
Dan ken je een aantal van onze, zich Christen noemende, mede straatbewoners niet. :rolfl:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Just-me » 18 okt 2010, 03:50

Even in het midden gelaten wat de Islam nu wel en niet inhoud, is de vraag eigenlijk of we er blij mee moeten zijn dat de Islam de sterkst groeiende religie is in Nederland/Europa. Persoonlijk vind ik van niet, niet omdat ik angst voor de Islam heb, maar om het feit dat het eeuwenlang geduurt heeft om te zijn waar we nu zijn, de kerk heeft nauwelijks nog invloed, hoogstens nog in een paar zwaar katholieke landen. Het groeiend aantal moslim dames die ik (vrijwillig of niet) in tradionele "klederdracht" zie rondlopen maken mij duidelijk dat de moslimgemeenschap niet dezelfde "verlichting" heeft meegemaakt dan wat wij in de westerse landen gewend zijn. Ook het feit dat nogal veel jongeren uit Islamitische gezinnen sociaal in de war lijken te zijn geeft mij het gevoel dat deze jongeren niet dezelfde normen en waarden meekrijgen van thuis dan wat wij gewend zijn. Dus nee, voor mij hoeft het niet, en vind ik ook dat een maatschappij grenzen mag stellen om te zorgen dat er een gezonde diversiteit is onder de bevolkingsaanwas van buitenaf.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80546
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 18 okt 2010, 08:31

Allereerst welcome back Just-me :D

En je hebt het prima verwoord.
Schitterend gezegd en nog waar ook.

Alleen vraag ik me altijd af waarom anderen volkeren zoals Italianen, Spanjaarden, Portugezen enz het wel is gelukt om hier in te burgeren.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 18 okt 2010, 20:50

Nou, ik heb niet alles kunnen lezen van dit topic, dus ik zal reageren op de vraag zelf.

Er gaat GEEN islamitische overheersing komen.
Waarom? Nou;
In de koran staat: "Voer geen oorlog of veroorzaak geen oorlog." (Niet letterlijk maar het komt wel daarop neer) :)
Dus Moslims mogen geen oorlog voeren. Ze mogen zichzelf enkel verdedigen. Zogenaamde "moslim"-leiders die oorlog starten zijn gewoon mensen die denken dat ze moslim zijn maar, er eigenlijk niets van weten.

En ik had iets gelezen over de verplichting van de Boerka en zo...
Zo iets zal er nooit komen. Het is je eigen keuze of je het draagt.
De laatste vers van de Koran: "Jij hebt jou geloof, en ik de mijne."
D.w.z. Een moslim kan niemand anders verplichten om in iets te geloven en een moslim heeft zelf de keuze in wat hij wilt geloven.

Als jullie nog vragen hebben, kunnen jullie me woensdag en tijdens het weekend berijken op dit topic ;)
;P!

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80546
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 18 okt 2010, 22:49

Ja , ik heb een vraagje Ensar :D

Ben jij moslim?

Want dan weet jij er meer vanaf dan ik.

Waarom worden meisjes vaak uitgehuwelijkd?
Dat gaat toch niet vrijwillig lijkt me.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Just-me » 19 okt 2010, 00:23

De burka is vrijwillig?
Ik denk dat die vlieger niet altijd opgaat, vrouwen hebben vaak geen vrije keuze,
dat kan liggen aan het regime in het land (denk eens aan de taliban) of aan hoe
de man/vader van de vrouw/meisje denkt.

En daarbij komt, wanneer je vanaf je eerste dag op deze aarde te horen hebt gekregen
dat de vreselijkste dingen met je zullen gebeuren na dit leven wanneer je niet als UWO
(Undentified Walking Object) door het leven gaat wanneer je je woning verlaat, dan is
het nauwelijks nog een vrije keuze te noemen.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Paulus » 19 okt 2010, 01:10

@Just me,
In aanmerking genomen dat de Islam ruim 600 jaar na het Christendom ontstaan is, zou je deze, qua ontwikkeling/verlichting, dus eigenlijk moeten vergelijken met het Christendom uit de 15e eeuw.
Het zal je dan waarschijnlijk opvallen dat er opvallend veel overeenkomsten zijn en daaruit kunnen concluderen dat de Islam in z'n ontwikkeling nog een aantal eeuwen achterloopt.
Zie ook het topic: "Christendom: waar liep het fout?"

Wat jij sociaal in de war zijn noemt, wordt mede veroorzaakt door de culuuurverschillen tussen ons land en het land van oorsprong van de jongeren of hun ouders.
Ook speelt zeker een rol dat het land van oorsprong zich verder ontwikkelt, terwijl de emigranten vaak vast blijven houden aan het beeld van hoe het was, toen zij hun vaderland verlieten.
Dit geldt niet alleen voor de huidige emigranten die hier naar toe komen, maar hetzelfde zie je ook terug bij b.v. de Nederlanders die naar Australie, Canada enz geëmigreerd zijn.
Bijna iedere grotere gemeenschap heeft daar wel een "Holland House" en probeert de toenmalige gebruiken en gewoontes te handhaven.
Ik heb zelf familie in verschillende delen van Australie wonen en een aantal ex-collega's waarvan de ouders naar Canada geëmigreerd zijn.
Maar onafhankelijk van elkaar vertellen ze hierover eigenlijk allemaal hetzelfde. :D
Daar is ook onderzoek naar gedaan, al heb ik daar nog geen link naar gevonden.
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Just-me » 19 okt 2010, 02:19

@Paulus

Verlichting/ontwikkeling heeft meer te maken met de tijd waarin wij leven lijkt me en niet met het jaartal waarop een religie officieel ontstaan is.


Wat betreft het meenemen van een cultuur, ja, inderdaad, nederlanders nemen ook altijd een stukje van hun cultuur mee, dat doet iedereen, en vooral mensen die tijdelijk in een ander land verblijven houden contact met andere nederlanders, er zijn echter in geen enkel land Dutch Towns te vinden bijvoorbeeld, ik heb familie in Canada, en ik ken verschillende mensen in Amerika, niemand van die mensen loopt op klompen, of loopt in klederdracht, en de meeste mensen spreken zelfs engels thuis. Nederlanders hebben volgens mij juist erg de neiging om zo vlug mogelijk in de massa op te gaan en zich dus aan te passen, dat geeft namelijk een grotere kans op een succesvolle emigratie.
En zo hoort het ook, wanneer je kiest om je leven om te gooien en naar een ander land te emigreren kies je bewust voor dat land en voor de cultuur van dat land, aanpassen is dan ook wenselijk, en zo ook bij het opvoeden van je kinderen, zodat ze zich zoveel mogelijk thuisvoelen waar je ze heen hebt gebracht.

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 19 okt 2010, 17:43

Tammy schreef:Ja , ik heb een vraagje Ensar :D

Ben jij moslim?

Want dan weet jij er meer vanaf dan ik.

Waarom worden meisjes vaak uitgehuwelijkd?
Dat gaat toch niet vrijwillig lijkt me.
Ja Tammy, dat zal ik eens grondig uitleggen :)

Eigenlijk worden ze niet uitgehuwd.
Het gewoon een soort van traditie geworden dat de ouders eerst spreken met de ouders van een meisje.
Als de ouders van dat meisje het goed vinden, dan mogen de jongen en het meisje samen spreken om elkaar beter te kennen.

Vinden ze elkaar doet, dan trouwen ze MAAR soms gebuert het wel eens dat het meisje hem niet kan afwijzen omdat ze zijn gevoelens niet wil kwetsen of om economische redenen (het gebuirt wel eens dat iemand trouwt gewoon voor het geld.

Dus veplicht huwelijk bestaat niet echt. Het is vast wel eens een paar keer gebeurt en door iedereen uit zijn/haar omgeving doorverteld.
Ik hoop dat je het snapt. ik heb het wat ingewikkeld uitgelegd :)
Laatst gewijzigd door Ensar op 19 okt 2010, 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 19 okt 2010, 17:53

Just-me schreef:De burka is vrijwillig?
Ik denk dat die vlieger niet altijd opgaat, vrouwen hebben vaak geen vrije keuze,
dat kan liggen aan het regime in het land (denk eens aan de taliban) of aan hoe
de man/vader van de vrouw/meisje denkt.

En daarbij komt, wanneer je vanaf je eerste dag op deze aarde te horen hebt gekregen
dat de vreselijkste dingen met je zullen gebeuren na dit leven wanneer je niet als UWO
(Undentified Walking Object) door het leven gaat wanneer je je woning verlaat, dan is
het nauwelijks nog een vrije keuze te noemen.
hallo, Just-me :)

Je zei dus: "vrouwen hebben vaak geen vrije keuze,
dat kan liggen aan het regime in het land (denk eens aan de taliban) of aan hoe
de man/vader van de vrouw/meisje denkt."

NOu, je moet weten dat de vrouw eigenlijk meer rechten heeft dan de man in het Islam.
Een Boerka is niet verplicht. Het is een regel van God(Allah) om een hoofddoek/boerka te dragen maar, het is je eigen keuze. Als je het niet wilt, dan mag eigenlijk niemand daartegen iets zeggen. Soms zijn er wel mensen(Zoals je zei:"moeder, vader,...) die denken dat alles verplicht is en dat als ze het niet doen, dat ze geen echte moslim zijn enz. Die hebben het gewoon mis. En ook zij zullen er voor gestraft worden voor dat soort gedrag.

Snap je :)

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 19 okt 2010, 18:00

Just-me schreef:@Paulus

Verlichting/ontwikkeling heeft meer te maken met de tijd waarin wij leven lijkt me en niet met het jaartal waarop een religie officieel ontstaan is.


Wat betreft het meenemen van een cultuur, ja, inderdaad, nederlanders nemen ook altijd een stukje van hun cultuur mee, dat doet iedereen, en vooral mensen die tijdelijk in een ander land verblijven houden contact met andere nederlanders, er zijn echter in geen enkel land Dutch Towns te vinden bijvoorbeeld, ik heb familie in Canada, en ik ken verschillende mensen in Amerika, niemand van die mensen loopt op klompen, of loopt in klederdracht, en de meeste mensen spreken zelfs engels thuis. Nederlanders hebben volgens mij juist erg de neiging om zo vlug mogelijk in de massa op te gaan en zich dus aan te passen, dat geeft namelijk een grotere kans op een succesvolle emigratie.
En zo hoort het ook, wanneer je kiest om je leven om te gooien en naar een ander land te emigreren kies je bewust voor dat land en voor de cultuur van dat land, aanpassen is dan ook wenselijk, en zo ook bij het opvoeden van je kinderen, zodat ze zich zoveel mogelijk thuisvoelen waar je ze heen hebt gebracht.
Dat is ook zo bij de meeste emmigranten hier.
Ik bedoel, ik spreek thuis Nederlands, ik draag geen typische Turkse kleren maar ook wel meer Westerse kleding, Ik heb wel nog een stukje cultuur uit mijn land maar, ik neem ook meestal deel aan de feesten hier bevoorbeerd. Zoals onafhankelijkheids dag in Belgie en zo. Het is eigenlijk niet zo belangerijk voor mij maar, ik doe het voor de mensen hier en voor mezelf, zodat zij(autochtonen) beter kunnen omgaan met emmigranten en ik beter met mensen van hier:)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80546
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 19 okt 2010, 20:54

Ik snap het Ensar, maar waar is de liefde tussen deze 2 mensen?

Waar is de dolle verliefdheid van te voren enz?
Het leven op een roze wolk maanden lang, vlinders in je buik enz?

Dat zie ik niet terug in je verhaal.
Het lijkt net op een contract ofzoiets.

Wat vind jij daarvan? :D

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Ensar

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Ensar » 19 okt 2010, 21:20

Tja, soms is dat wel zo, maar niet altijd.
Mijn tante heeft haar man bv, gevonden via Facebook.
Ze spraken 6 maanden om elkaar te leren kennen en daar na trouwden ze.

Er is dus wel echte liefde maar soms zijn het de tradities die voor problemen zorgen.
Vergis je niet. Er is een groot verschil tussen geloof en traditie. Dus het ligt bij de omgeving, niet bij het geloof ;)
Laatst gewijzigd door Ensar op 20 okt 2010, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80546
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Tammy » 19 okt 2010, 21:47

Ok, dank je voor je uitleg.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: Islamitische overheersing

Bericht door Paulus » 19 okt 2010, 22:24

Ensar schreef:Vergis je niet. Er is een groot verschil tussen geloof en Islam. Dus het ligt bij de omgeving, niet bij het geloof ;)
Dit snap ik even niet. :D
Bedoel je te zeggen dat wat in de Koran, Bijbel, of wat voor heilig boek er ook aan een geloof ten grondslag ligt, staat het geloof vormt?
Dus gezien de aangehaalde regel uit jouw reactie:
De Koran is het geloof en de Islam is de uitvoering die de mensen/gelovigen er aan geven?
Voorzover mij bekend is de Islam de naam voor de geloof, net als het Christendom enz.
Dit ongeacht de verschillende varianten op de basis van dit geloof. :D
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Plaats reactie