Chemtrails

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Aine Vevina
Onderzoeker
Berichten: 451
Lid geworden op: 15 jan 2007, 16:49

Bericht door Aine Vevina » 01 jun 2007, 20:16

OMG :shock:
ik vind die strepen wel mooi ^^ ik heb er 2 mooie fotos van gemaakt.
Afbeelding

Ik ben een alienmeisje

Maan

Bericht door Maan » 01 jun 2007, 20:40

OMG je kunt echt spellen :shock:

Frans

Bericht door Frans » 01 jun 2007, 22:20

Ok dan, ik zou jullie mening wel eens willen weten over dit filmpje:
http://www.disclose.tv/viewvideo/309/Ch ... orgellons/

over de neerslag van "chemtrails".

en hier een docu van duitse makelaarij die beweren dat het bewezen is.
http://www.disclose.tv/viewvideo/519/Ch ... TV/?vpkey=

ik ben zeer benieuwd wat jullie ervan vinden....

Frans

Bericht door Frans » 05 jun 2007, 13:14

:roll: enne, zijn jullie al klaar met de-bunken?



of wachten jullie op nog meer inhoud? :wink:

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Bericht door Tardis » 05 jun 2007, 20:01

Ik heb die filmpjes net bekeken en ik vond het zonde van de tijd. Iemand heeft ergens vezels gevonden (waar precies? op tien kilometer hoogte? of ergens op zolder?) en beweert dat deze vezels van 'chemtrails' afkomstig zijn. Niet uit de slaapzak, niet uit het isolatiemeteriaal van de koelkast, nee het komt van de chemtrails. Oh ja? interessant, verklaar u nader. Maar dat gebeurt niet. Gaap.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Romaine

Bericht door Romaine » 05 jun 2007, 20:48

Tardis schreef:Ik heb die filmpjes net bekeken en ik vond het zonde van de tijd. Iemand heeft ergens vezels gevonden (waar precies? op tien kilometer hoogte? of ergens op zolder?) en beweert dat deze vezels van 'chemtrails' afkomstig zijn. Niet uit de slaapzak, niet uit het isolatiemeteriaal van de koelkast, nee het komt van de chemtrails. Oh ja? interessant, verklaar u nader. Maar dat gebeurt niet. Gaap.
Mensen claimen te gemakkelijk dingen, je wilt niet weten...

Xar

Bericht door Xar » 05 jun 2007, 21:53

Laten we ervan uit gaan dat chemtrails wél bestaan. Wat voor nut heeft het dan om te gaan sproeien door de lucht?
Wat is de motivatie om dit te doen?

Ik ben zelf niet zo'n gelover in chemtrails. Geef me eerst maar een goed bewijs van het eventueel sproeien en het effect, en het verband tussen de gevonden chemicalien en de oorsprong.

Veel foto's die hier zie staan van chem/contrails komen op mij over als normaal vliegverkeer en vliegverkeer in bijzondere situaties, zoals in oorlogsgebieden (verkenningsvluchten, fotovluchten)
Sommige raar uitziende trails komt volgens mij gewoon door wind in de bovenste luchtlagen of verdamping van water/ijs.

Foto's van gewonde mensen met een verhaaltje erbij zeggen me ook niet veel. Als ik een foto zou zien van een mens met een dolk tussen zijn ribben, dan zou ik kunnen concluderen dat ie gestoken is. Als ik wondjes op een been of in het gezicht zie, dan trek ik niet gelijk de conclusie dat dit de oorzaak is van chemtrails. Ik zou eerder de conclusie geven dat dit veroorzaakt zou kunnen zijn door insectenbeten, aanraking met gifafscheidende planten (bereklauw b.v.), een klein ongelukje in een XTC-laboratorium of gewoon als een kip zonder kop tussen de bieten gaan liggen tot er een tractor met bestrijdingsmiddel langs rijdt.

PS: Het zou het discuseren een stuk gemakkelijker maken als je in je eigen woorden verteld wat je bevindingen zijn IPV artikelen neer te poten, want dat is een vrij gemakkelijke manier van discuseren, zonder er zelf moeite voor te doen (en ook vrij onpersoonlijk)
Artikelen plaats je om je standpunt te onderbouwen, niet als standpunt op zichzelf.

Romaine

Bericht door Romaine » 05 jun 2007, 22:31

Dat onderwerp zit bij mij in de catagorie onzeker. Chemtrails zeggen mij redelijk weinig op zich.

Wel ben ik gevoelig voor atmosferische veranderingen die van oorsprong menselijk zijn beïnvloedt. Ik merk wanneer het op dagen beroerd is met (wat ik dan noem) de luchtkwaliteit. Dit hangt niet samen met uitlaatgassen van auto's ofzo, maar wel met bepaalde zaken in de atmosfeer die er zeker niet thuishoren en onprettig overkomen.

The Return

Bericht door The Return » 06 jun 2007, 15:29

Ik voel er weinig voor om die filmpjes te gaan bekijken aangezien Frans bijvoorbeeld de aluminium kwestie eerst als belangrijk argument wil aandragen en vervolgens geen zin meer heeft om er verder over in te gaan. Ja dan ga ik verder mijn aandacht ook niet geven aan wat hij verder te zeggen heeft.
En gezien Tardis zijn reactie heb ik best wel het juiste gedaan.

Xar

Bericht door Xar » 06 jun 2007, 20:07

Ik vraag me trouwens af, wanneer de verhalen over chemtrails zijn begonnen. Je wordt er tegenwoordig mee doodgegooid op internet, en met name site's die zich bezig houden met conspiracy en ufo's.

Frans

Bericht door Frans » 07 jun 2007, 17:00

Ok ik begrijp al dat mensen de strepen in de lucht harstikke normaal vinden, terwijl dit fenomeen pas begonnen is begin in de jaren 90. Eerder nouwelijks tot nergens.

Ik vind die strepen verschrikkelijk lelijk.

Maar ja, TheReturn wiegert te geloven dat wat in de lucht zit, heel hoog dat dat niet meer naar beneden komt. Fall out is er zeker weten, maar aangezien je nog niet eens de 2 filmpjes van ieder nog geen minuut lang geloof ik wil kijken wat ik aandraag, dan heeft discussie met deze person zowieso weinig zin. Oogkleppen op en zichzelf spitsen op een klein onderdeel van het gehele probleem om zo het geheel te negeren. Nou mag best, maar ga dan in een ander topic jezelf gelukkig maken.

Wat ik bijvoorbeeld al kan stellen is, dat de meeste strepen dus echt geen contrails (uitlaatgassen) van het vliegtuig zijn, hoe verklaar je anders deze foto dan?
Afbeelding

En dan dit, niet erop klikken als je vandaag geen zin hebt om een open mind te hebben:
Method and apparatus for altering a region in the earth's atmosphere, ionosphere, and/or magnetosphere
United States Patent 4,686,605 / Eastlund / August 11, 1987
http://164.195.100.11/netacgi/nph-Parse ... PN/4686605
A method and apparatus for altering at least one selected region which normally exists above the earth's surface. The region is excited by electron cyclotron resonance heating to thereby increase its charged particle density. In one embodiment, circularly polarized electromagnetic radiation is transmitted upward in a direction substantially parallel to and along a field line which extends through the region of plasma to be altered.
Liquid atomizing apparatus for aerial spraying
United States Patent / 4,948,050 / Picot / August 14, 1990
http://patft.uspto.gov/netacgi/nph-Pars ... PN/4948050
A rotary liquid spray atomizer for aerial spraying is driven by a variable speed motor, driven in turn by power from a variable speed AC generator. The generator is driven from a power take-off from the engine of the spraying aircraft, a drive assembly includes a device for controlling the speed of the generator relative to the speed of the engine.
Synthetisch gefabriceerde chem-wolken dehydreren de lucht en blokkeren effectief de zon. De principes van dit groteske aerosol project worden uitgespeld in een aantal U.S. Patenten. In 1974 verkreeg ‘Hughes Aircraft Company’ patent US3813875 voor het gebruiken van barium om ion wolken in de bovenste atmosfeer te creëren. In 1991 verkreeg Hughes Aircraft Company patent US5003186, een methode voor het bezaaien van de laag broeikasgas met minuscule deeltjes inclusief “oxides van metaal, bijv, aluminium oxide”. Het patent verteld dat een voorgestelde oplossing voor globale opwarming is: “door het toevoegen van minuscule deeltjes aan de brandstof van straalvliegtuigen, zodat de deeltjes emitteren van de straalmotor uitstoot wanneer het vliegtuig zich bevind op kruishoogte.”

Het Luchtmacht document getiteld ‘Weather as a Force Multiplier’ verklaard: “In de Verenigde Staten wordt weersmodificatie waarschijnlijk een onderdeel van beleid m.b.t. de nationale veiligheid met zowel binnenlandse als internationale applicaties. Onze overheid streeft zo een beleid na …”

En hier de link naar dit document: https://research.maxwell.af.mil/papers/ ... l3ch15.pdf


dus kijk, misschien dat die lijnen (ik noem ze chemtrails)(die dan ook weer niet iedere dag te zien zijn) hier boven Nederland iets anders zijn ,wat anders bevatten dan boven oorlogsgebied of andere landen zoals China, Rusland of Amerika.

Mar feit is dat de USA er patenten op heeft (dus uitvindingen om die strepen te sproeien voor o.a. militaire doeleinden en het beinvloeden van het weer. ) maar dat zegt sommigen misschien niks?

Ach ja, ... dat is ook het mooie van een conspiracy he, hij moet niet te bewijzen zijn.

Maar mijn mening is, dat die strepen niet normaal zijn, er vanalles in kan zitten, en dat het niet bevordelijk is voor de gezondheid.

Over de fallout van die strepen, zoek maar lekker zelf, ik ben jullie Google-miep niet. En oordeel zelf, ik zou wel adviseren nederlandse sites te kijken bij bijvoorbeeld vijver forums, deze mensen klagen op bepaalde plaatsen over raar gekleurd water in sommige perioden, ook regenwater in tonnen hebben wel eens een rare kleur. En rare neerslag erin. (komt niet uit de lucht??? hahah) Regen bijvoorbeeld zal vele deeltjes wat in die strepen zit nar beneden halen toch....

maar ach wat maak ik me druk.... het is een mooie chemtrail-loze dag vandaag.....

doe er wat mee.

The Return

Bericht door The Return » 07 jun 2007, 17:10

Frans schreef: Oogkleppen op en zichzelf spitsen op een klein onderdeel van het gehele probleem om zo het geheel te negeren. Nou mag best, maar ga dan in een ander topic jezelf gelukkig maken.
Wat jij ook zou kunnen doen is zeggen dat je daar dan mis hebt gezeten en vervolgens jezelf eerst gaat afvragen welk van de andere stoffen schadelijk zouden kunnen zijn. Maar kennelijk denk je niet voor jezelf.

Frans

Bericht door Frans » 08 jun 2007, 10:44

zou kunnen ja, maar dat vind ik zo zinloos. Te vrouwelijke benadering waar je aan het einde nog niet eens wat aan hebt, waarom doe je dat zelf niet want dat is niet de reden waarom ik deze topic geopend heb, en al helemaal niet om mensen zoals jij te overtuigen of zoiets.

Als je zelf zo twijfeld aan de inhoud van die chemische trails, zoek dan toch lekker zelf. dat doe je niet maar schreeuwd ondertussen wel dat het niet zo is of niet zo kan zijn.

(heeft dit forum een "ignore" knopje btw? helpt ook al vaak.)

Frans

Bericht door Frans » 08 jun 2007, 13:20

nog mooier, ..... luchtvervuiling (waar ik de chemtrails onder laat vallen o.a.) zorgt ervoor dat jonge jongentjes zich verwijfder gaan gedragen!!!!!!!! :o :o
Luchtvervuiling zorgt ervoor dat kleine jongetjes zich meisjesachtiger gaan gedragen. Deze opmerkelijke conclusie deed de Belgische Universiteit Gent na een onderzoek onder een groot aantal jonge kleuters. Bovendien maakt luchtvervuiling ook dommer en dikker.

''Niet alleen is gebleken dat jonge kinderen die bij hun geboorte te veel lood in hun bloed hebben, over een lager IQ beschikken, maar daarnaast blijkt dat jongetjes zich reeds als peuter minder mannelijk gaan gedragen als gevolg van hoge concentraties pcb's in de navelstreng'', aldus professor Van Larebeke van de Universiteit Gent die het gedrag van honderden kinderen onderzocht.

Dat verwijfde gedrag blijkt uit het feit dat 'pcb-jongetjes' van 36 maanden plots vaker met poppen gaan spelen en autootjes links laten liggen. ''Bij jongetjes zonder hoge pcb-concentraties is dat niet het geval'', aldus Van Larebeke

-
PCB staat voor polychloorbifenyl, een groep van zeer giftige organische chloorverbindingen.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/77553

toch wel reden tct zorgen toch? Zeg ... TheReturn, kun jij niet eens uitzoeken waar die PCB vandaan komt? ;) hehe,

Xar

Bericht door Xar » 08 jun 2007, 16:42

PCB's zijn moeilijk afbreekbare chemische bindingen (polychloorbifenylen), en werden voornamelijk gebruikt in de Industriele elektronika en hydraliek. Een koelkast en TV bevatten toendertijd ook PCB's. Deze stoffen kunnen gemakkelijk in het mileu terecht komen, en de PCB's hopen zich op in dieren (vetlaag).
In 1985 kwam een verbod op het gebruik van PCB's

Frans

Bericht door Frans » 08 jun 2007, 17:03

ok bedankt voor die info. :roll:

Maar dan over de vervuiling in het algemeen van de lucht.

niemand hier heeft dan ook maar een beetje het idee dat die strepen in de lucht die door velen chemtrails worden genoemd, (en dan heb ik het over die strepen die lager dan een uur blijven hangen en een soort sluierwolken worden) dat deze dan ook maar enigzins een contributie doen aan het vervuilen van de lucht die wij inademen.

Terwijl er al militaire toepassingen zijn die duidelijk stellen dat ze allerlei zware edelmetalen hoog in de atmosfeer sproeien voor 1001 verschillende doeleinden.

ik geef trouwens ook maar meteen even toe dat ik sinds ik van deze chemtraisl gehoord had (in 1994 geloof ik voor het eerst) dat ik 10 jaar later het nog steeds niet geloofde.
Maar naar uren documentaires te hebben gezien, zelf wat uren,wat zeg ik, veel langer, liggen lezen en beredeneren..... en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat het in ieder geval geen gewone vliegtuig streepjes zijn.

Ik heb zo het gevoel dat velen hier (en terecht ook) hetzelfde standpunt hebben dat ik vroeger altijd gehad heb.

Voor de uitvoerders van dit sproei-plan, is dat alleen maar koren op de molen.

hier heb ik nog een mooie quote :
"The individual is handicapped by coming face to face with a conspiracy so monstrous he cannot believe it exists."
- J. Edgar Hoover
oh ja. prettig weekend

Rob

Re: Chemtrails

Bericht door Rob » 26 jun 2008, 12:11

Waarom zou 'de regering' het da zo zichtbaar in de lucht hangen? Iedereen met een vliegertje en een potje kan er naartoe gaan en het uittesten, toch? Maak er een filmpje van, post het op internet en alles is bekend. Lijkt mij toch beetje dom dan van de mensen die ons proberen te pakken, niet? :)

Maar misschien zijn het terroristen!
^^

Willem

Re: Chemtrails

Bericht door Willem » 27 jun 2008, 02:32

Beste Rob, de wereld word blijkbaar bestuurd door terroristen. Zie verder op bij complottheorieen,(Rockefellers en Rothschilds).En hun nageslacht.

gusteman

Re: Chemtrails

Bericht door gusteman » 16 nov 2010, 04:21

Ik heb even dit sluimerende topic heropend naar aanleiding van wat Paulus had geplaatst op di 16 nov 2010 onder het topic: "Media & Cultuur ; Welke film heb je als laatste gezien?".
Het betreft een trailer, welke ik hier nog maar eens plaats (voor alle duidelijkheid). Aangezien het gaat over onder andere chemtrails vond ik het beter een reactie te plaatsen onder dit topic dan onder Media & Cultuur.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=qGNRvWMR ... r_embedded[/youtube-2]

Als ik me niet vergis was het in 1999 dat ik, als beroepsmilitair, een cursus volgde (jaarlijks terugkerend) welke diende om ons op de hoogte te houden van de nieuwste ontwikkelingen op militair-strategisch gebied, en ook om de bestaande kennis op te frissen. Eén onderdeel van deze cursus bestond uit een NBC-training (Nucleair- Biologisch-Chemische oorlogsvoering).
Tijdens deze cursus kregen wij een film te zien welke afkomstig was uit de Verenigde Staten. Deze film werd daar gebruikt voor de opleiding van officieren. In de film werden beelden getoond, de vroegste daterend van begin jaren '50, waarmee werd aangetoond dat de Amerikaanse militaire overheid met de regelmaat van een klok testen uitvoerde. Hierbij werd op diverse manieren een (niet-dodelijk) virus verspreid. De verspreiding gebeurde onder andere via drinkwater-voorziening, tunnels van metro-systemen, airco in torengebouwen, "mistbanken" van op schepen voor de kust en ook via verstuiving door vliegtuigen.
Het opzet bestond er in uit te zoeken welke de meest aangewezen manier was om biologische wapens in te zetten.
Tot dat doel werden mutaties van virussen (meestal griep) gekweekt in speciale laboratoria.
De bedoeling van deze testen was uit te vinden:
- welke de meest aangewezen manier was om een biologisch wapen in te zetten;
- welke de snelste manier was om zo'n vorm van besmetting te verspreiden;
- hoe lang het duurde vooraleer volksgezondheid door had dat het een epidemie of pandemie betrof;
- hoe snel onderzoekers in staat waren om het virus te herkennen;
- hoe snel er een antistof werd ontwikkeld;
met andere woorden: hoeveel tijd nam het in beslag om een potentiële vijand op non-actief te zetten door het verspreiden van een virus.
Deze testen worden tot op de dag van vandaag nog altijd uitgevoerd met de regelmaat van een klok.
Conclusie:
voor diegenen die niet geloven in "chemtrails": spijtig, maar ze bestaan dus wel degelijk, en de achterliggende gedachte is allesbehalve mens-vriendelijk.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80669
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Chemtrails

Bericht door Tammy » 16 nov 2010, 06:22

Jeetje dit is toch wel eng Gusteman. :?

Als ik over Chemtrails begin in mijn omgeving begint iedereen altijd keihard te lachen.
Maar ik denk dat het misschien waar is.

Waarom komt niemand daar tegen in actie ?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie