9/11 twintowers instorting

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gesloten
Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 14:06

gusteman schreef:
MetalPig schreef:Applaus. Je hebt met succes een link geklikt.
Daar kick je wel op hè?
Ja, fantastisch. Echt dolletjes als je iemand een link geeft met informatie en die dan niets anders te melden heeft dan de plek waar de link toe leidt.
:roll:
gusteman schreef:
MetalPig schreef:Wat vond je ervan? Inhoudelijk dan he.
Inhoudelijk? De manier waarop ... <knip>
Neeneenee, INHOUDELIJK. Niet de manier waarop, maar inhoudelijk.

Barrel

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Barrel » 08 sep 2011, 14:07

Laatste tijd weer volop in het nieuws uiteraard. Hier reeds uitegebreid gedebateerd over WTC7 collapse.
Zag benedenstaande filmpje nog over die instorting:

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=972ETepp ... re=related[/youtube-2]

Interessant hoe vlak voor de instorting, je de grijze vlekken op het gebouw kunt zien. Was dat al eens eerder in een ander videotje tegengekomen, maar kon dat toen niet meer vinden.
Overigens is het vrij lastig om nog enig materiaal te vertrouwen, aangezien je niet of dit filmplje dan niet gemanipuleerd is.

Echter, daar ging deze post niet over. Ik blijf de instorting van WTC7 frappant vinden, en vind het 'bewijs' van NIST niet overtuigend. Echter, als je de stap naar controlled demolition maakt, zit je gelijk vast aan een complot theorie die ik ook simpelweg niet kan aanvaarden. En toen bedacht ik me dus iets anders.

In het WTC7 waren kantoren van FBI en CIA, en volgens geructhen werden daar top secret geheimen bewaard. Zou het kunnen, dat er in een dergelijk gebouw informatie opgeslagen werd waarvan men kostte wat kostte wilde voorkomen dat die ooit in verkeerde handen terecht kwamen (of in ieder geval totdat de betrokkenen van wat dan ook er niet meer zijn). En kan het dan zijn dat men zo'n gebouw voorziet vna explosieven om in het geval dat het toch verkeerd dreigde te gaan, het gebouw dan op te kunnen blazen? Een beetje zoals Fort Knox, waar (een gedeelte van) het Amerikaanse goud is opgeslagen, en wat indien er ingebroken zou worden, onder water gezet wordt, en gedeeltelijk ingestort (eenmalig bruikbaar).

Dan zou 9/11 natuurlijk het moment kunnen zijn dat men tot de conclusie kwam dat in die puinhoop men nooit kon garanderen dat de informatie veilig bleef, en dat men dus het gebouw 'gepulled" heeft?

Lijkt me niet onwaarschijnlijk.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 14:14

gusteman schreef:
MetalPig - 17 mei schreef:Er hoeft alleen maar genoeg energie te zijn om de volgende etage te slopen. Vervolgens heb je meer vallend materiaal met meer snelheid, dus de volgende etage wordt nog gemakkelijker geslecht. Enzovoort.
Meer snelheid = versnelling.
Deze versnelling kan alleen optreden wanneer de er onder liggende weerstand wordt overwonnen zonder verlies aan energie.
Waarom alleen "ZONDER" verlies aan energie? De andere optie is als het verlies kleiner is dan de winst tgv de zwaartekracht.
gusteman schreef:Aangezien dit enkel mogelijk is wanneer de er onder liggende weerstand reeds vooraf werd verminderd of weggenomen
Ohja? Da's wel heel stellig uitgedrukt voor iemand die impliceert dat je met potentiele energie een vliegtuig kunt tegenhouden...

Hoe weet je dat die weerstand niet altijd al te klein was om de instorting te stoppen? Heb je berekeningen gedaan of zo?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 14:20

Seshat schreef:Het gebouw stortte zó zonder reden in
Het gebouw stond de hele dag in brand en er werd geen poging gedaan om te blussen.
Waarom is dat geen reden?
Seshat schreef:En dan nog een vraag/opmerking:
De hitte om staal te smelten is ongeveer 2500 graden.
Waarom is dat relevant? Er is geen staal gesmolten op 9/11.
Er is sprake van enkele ooggetuigen die gesmolten metaal zeggen gezien te hebben, maar of dat staal is, gezien het hoge smeltpunt dat jij geeft, niet waarschijnlijk.
Seshat schreef:En waar komt de hitte in WTC7 vandaan???
Vraag je je dat serieus af? Het gebouw stond in brand. Brand geeft hitte...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 14:28

gusteman schreef:Belofte maakt schuld: hieronder vind je de eerste twee gedeeltes van een reeks video's waarin je de volledige berichtgeving van BBCWorld op 9/11 kan volgen. Het is in het tweede filmpje (4:26 - 4:36) dat het fenomeen met de "wandelende brug" zich de eerste keer voor doet. Vanaf 4:33 zie je hoe de verhouding tussen de Twin Towers en het gebouw (zwarte schaduw) links onder in beeld onveranderd blijft, en ook de verhouding tussen gebouwen en achtergrond niet verandert. Toch blijft de brug verder doorschuiven naar links. :shock:
Sorry hoor, maar meen je dit nu serieus?
De camerahelicopter vliegt naar links en draait de camera iets om de torens in beeld te houden, de achterground (brug) verschuift dus naar links.
Ik ben het met Tardis eens:
maar zo langzamerhand ziet het er naar uit dat je het spannender vindt aan boze opzet te denken en dat dit (stiekem) je uitgangspunt is geworden
Je denkt eerst aan boze opzet en verwerpt elke vorm van redelijke verklaring voor wat je ziet.

Barrel

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Barrel » 08 sep 2011, 14:30

MetalPig schreef:Waarom is dat relevant? Er is geen staal gesmolten op 9/11.
Er is sprake van enkele ooggetuigen die gesmolten metaal zeggen gezien te hebben, maar of dat staal is, gezien het hoge smeltpunt dat jij geeft, niet waarschijnlijk.
Ha, fantastische circelredenering. Er zijn vrij veel ooggetuigen die spreken over gesmolten staal. Sommige stellen zelfs dat het net een 'foundry' was. Maar dat kan niet kloppen, want er was geen gesmolten staal ....
Andersom kun je dus stellen dat er oogegetuigen waren die gesmolten staal melden, dus de officiele versie, die uit gaat van geen gesmolten staal moet wel fout zijn ....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 14:34

Barrel schreef:Interessant hoe vlak voor de instorting, je de grijze vlekken op het gebouw kunt zien.
Gebarsten ramen, de instorting was al begonnen.
Wat is er interessant aan?
Barrel schreef:Zou het kunnen, dat er in een dergelijk gebouw informatie opgeslagen werd waarvan men kostte wat kostte wilde voorkomen dat die ooit in verkeerde handen terecht kwamen (of in ieder geval totdat de betrokkenen van wat dan ook er niet meer zijn). En kan het dan zijn dat men zo'n gebouw voorziet vna explosieven om in het geval dat het toch verkeerd dreigde te gaan, het gebouw dan op te kunnen blazen?
Tuurlijk, en vervolgens waaien de geheime papieren over straat...
Een papierversnipperaar is goedkoper en veiliger.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 14:39

Barrel schreef:
MetalPig schreef:Waarom is dat relevant? Er is geen staal gesmolten op 9/11.
Er is sprake van enkele ooggetuigen die gesmolten metaal zeggen gezien te hebben, maar of dat staal is, gezien het hoge smeltpunt dat jij geeft, niet waarschijnlijk.
Ha, fantastische circelredenering.
Nee... Ik zie de cirkel niet.
Barrel schreef: Er zijn vrij veel ooggetuigen die spreken over gesmolten staal.
Een stuk of 6 meen ik (even in het midden latend wie het over staal hadden en wie over metaal)... Vind je dat vrij veel of heb jij eenhoger getal gehoord?
Barrel schreef:Andersom kun je dus stellen dat er oogegetuigen waren die gesmolten staal melden, dus de officiele versie, die uit gaat van geen gesmolten staal moet wel fout zijn ....
Nee, aangezien geen van de getuigen ter plekke heeft kunnen vaststellen of het staal was of iets anders. Dat de temperatuur in de branden niet hoog genoeg was om staal te smelten is echter een van de weinige dingen waarover de truthers en de 'officiele versie' het eens zijn.
Al met al geen enkele reden om aan te nemen dat er gemoten staal was, en wel redenen om aan te nemen dat het er niet was. Ik zie de cirkel niet. Wijs eens aan?

Barrel

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Barrel » 08 sep 2011, 14:49

MetalPig schreef:Nee, aangezien geen van de getuigen ter plekke heeft kunnen vaststellen of het staal was of iets anders. Dat de temperatuur in de branden niet hoog genoeg was om staal te smelten is echter een van de weinige dingen waarover de truthers en de 'officiele versie' het eens zijn.
Al met al geen enkele reden om aan te nemen dat er gemoten staal was, en wel redenen om aan te nemen dat het er niet was. Ik zie de cirkel niet. Wijs eens aan?
Kijk, hier begint dus die circelredenering. Ligt eraan wat je aanneemt.
Als je uitgaat van de officiele lezing, was er dus geen gesmolten staal, en moeten dus de ooggetuigen het fout hebben.
Als je echter van deze ooggetuigenissen uitgaat, moet dus de officiele lezing wel fout zijn, aangezien er geen gesmolten staal kan zijn.

Als je echter simpelweg objectief naar de materie kijkt, is dit toch een vreemd punt. De reactie van de managing director van NIST is dan een stuk vreemder. Hij stelde eerst dat alles was onderzocht, en ontkende toen dat er uberhaupt ooggetuigen waren die gesmolten staal meldden. En daar zijn we het geloof ik wel over eens.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 08 sep 2011, 15:18

Barrel schreef:Als je uitgaat van de officiele lezing,
Nee, de 'officiele lezing' is een conclusie, geen uitgangspunt.

De gemeten temperaturen en de verwachte temperaturen op basis van de inhoud van de torens waren te laag om staal te smelten.
Geen enkele ooggetuige die gesmolten metaal heeft gezien heeft vastgesteld dat het om staal ging.

Conclusie: geen gesmolten staal.

Geen cirkelredenering lijkt me.
Barrel schreef:De reactie van de managing director van NIST is dan een stuk vreemder. Hij stelde eerst dat alles was onderzocht, en ontkende toen dat er uberhaupt ooggetuigen waren die gesmolten staal meldden. En daar zijn we het geloof ik wel over eens.
Ja, er zijn geen ooggetuigen die gesmolten metaal hebben gezien en op welke wijze dan ook hebben vastgesteld dat het gesmolten staal was. (Dat bedoel je toch?)

Barrel

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Barrel » 08 sep 2011, 16:12

MetalPig schreef:
Barrel schreef:Interessant hoe vlak voor de instorting, je de grijze vlekken op het gebouw kunt zien.
Gebarsten ramen, de instorting was al begonnen.
Wat is er interessant aan?
Hmm, vreemd. Volgens het NIST rapport is de global collapse begonnen op vloer 13 aan de oostkant. Daarna is deze eerst naar beneden gegaan tot vloer 5, om vervolgens naar het westen te gaan. We kijken hier naar de Westkant volgens mij (gezien de zon / schaduw), en de grijze vlekken zijn grofseg vloer 32 tot 40. Aan de oostkant zie ik geen ramen basten, terwijl daar de vloeren al zijn ingestort. Kortom, wat we zien lijkt de NIST conclusies geenszins te onderschrijven. Bovendien, waarom zouden dan die ramen barsten? De meeste balken zijn 'gebuckled' volgens het verslag.

Heel interessant overigens dat NIST ook een mogelijke controlled demolition heeft bestudeerd. Bij die bestudering (die ze uitsluiten) zijn ze er van uit gegaan dat het aanbrengen van explosieven gebeurd moet zijn NADAT de Twin Towers in storten. Dat hoeft dus niet perse in mijn scenario.
MetalPig schreef:
Barrel schreef:Zou het kunnen, dat er in een dergelijk gebouw informatie opgeslagen werd waarvan men kostte wat kostte wilde voorkomen dat die ooit in verkeerde handen terecht kwamen (of in ieder geval totdat de betrokkenen van wat dan ook er niet meer zijn). En kan het dan zijn dat men zo'n gebouw voorziet vna explosieven om in het geval dat het toch verkeerd dreigde te gaan, het gebouw dan op te kunnen blazen?
Tuurlijk, en vervolgens waaien de geheime papieren over straat...
Een papierversnipperaar is goedkoper en veiliger.
Haha, tuurlijk. Je stuurt een team wat 2.5 dagen lang alles gaat staan versnipperen ... Opschieten jongens! Heel logisch.
Waarom neem je aan dat het slechts om papier gaat?
Bovendien, als je dan dat soort veiligheidsmaatregelen neemt, zorg je er natuurlijk voor dat het gevolg niet zal zijn dat de papieren vervliegen. Wie weet, waren een aantal van die branden wel onderdeel van dit plan.

gusteman

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door gusteman » 08 sep 2011, 20:55

Hey Metal, welcome back! Long time no see.
MetalPig schreef:Nee, de 'officiele lezing' is een conclusie, geen uitgangspunt.

De gemeten temperaturen en de verwachte temperaturen op basis van de inhoud van de torens waren te laag om staal te smelten.
Geen enkele ooggetuige die gesmolten metaal heeft gezien heeft vastgesteld dat het om staal ging.

Conclusie: geen gesmolten staal.

Geen cirkelredenering lijkt me.
Los van die cirkelredenering, even een foto uit het archief van NIST

Afbeelding

Dit spul noemen ze "de meteoriet" en komt uit de kelders van één van de Twin Towers.
Het bestaat voornamelijk uit in elkaar gesmolten beton en staal.

Conclusie: WEL gesmolten staal.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 09 sep 2011, 13:23

Barrel schreef:Bovendien, waarom zouden dan die ramen barsten? De meeste balken zijn 'gebuckled' volgens het verslag.
Waarom zouden de ramen dan niet barsten?
Barrel schreef:Heel interessant overigens dat NIST ook een mogelijke controlled demolition heeft bestudeerd. Bij die bestudering (die ze uitsluiten) zijn ze er van uit gegaan dat het aanbrengen van explosieven gebeurd moet zijn NADAT de Twin Towers in storten. Dat hoeft dus niet perse in mijn scenario.
Wat er mis is met jouw scenario is dat de gebruikte explosieven heel erg veel lawaai hadden moeten maken. Echt heel hard. En die knallen zijn niet gehoord, dus tja...
Barrel schreef:
MetalPig schreef:Tuurlijk, en vervolgens waaien de geheime papieren over straat...
Een papierversnipperaar is goedkoper en veiliger.
Haha, tuurlijk. Je stuurt een team wat 2.5 dagen lang alles gaat staan versnipperen ... Opschieten jongens! Heel logisch.
Waarom 2,5 dagen? Hoe weet jij hoeveel materiaal er te vernietigen was en hoe lang dat zou duren met de beschikbare papierversnipperaars? :shock:

Naja, wie denkt dat de Amerikaanse geheime diensten zo dom zijn om hun superdupergeheime spulletjes in een kantoorgebouw in Manhattan te verstoppen, kan moeilijk volhouden dat diezelfde geheime diensten 9/11 hebben kunnen plannen en uitvoeren.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 09 sep 2011, 13:25

gusteman schreef: http://i809.photobucket.com/albums/zz16 ... eoriet.jpg

Dit spul noemen ze "de meteoriet" en komt uit de kelders van één van de Twin Towers.
Het bestaat voornamelijk uit in elkaar gesmolten beton en staal.

Conclusie: WEL gesmolten staal.
Als dat staal gesmolten is, waarom heeft de betonwapening dan nog steeds de vorm van betonwapening? Ik zie in die foto geen staal dat gesmolten is geweest.

En eh, gesmolten beton? Serieus?
Laatst gewijzigd door MetalPig op 09 sep 2011, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Barrel

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Barrel » 09 sep 2011, 13:41

MetalPig schreef: Naja, wie denkt dat de Amerikaanse geheime diensten zo dom zijn om hun superdupergeheime spulletjes in een kantoorgebouw in Manhattan te verstoppen, kan moeilijk volhouden dat diezelfde geheime diensten 9/11 hebben kunnen plannen en uitvoeren.
En dat beweer ik dan ook geenszins.
Waarom zou het overigens dom zijn om ze daar te bewaren? Was het slimmer om het in het Pentagon te bewaren? Of in overheidsgebouw in Oklahoma? Of op de ambassade in Kenia? Of op de USS Cole? Tja.

Bovendien, zijn er toch 'best veel' geuigen verslagen van mensen die juist wel die knallen hebben gehoord. Maar ja, het was geen CD, dus er waren geen knallen, dus die getuigen bestaan niet ... Tja.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door MetalPig » 09 sep 2011, 14:04

Barrel schreef:Bovendien, zijn er toch 'best veel' geuigen verslagen van mensen die juist wel die knallen hebben gehoord.
Ik heb het over knallen van explosieven die bij het opblazen van gebouwen gebruikt worden.
Die hoor je op mijlen afstand, dus die zou indereen gehoord moeten hebben. Niet "vrij veel" (hoeveel was dat ook al weer?) getuigen. Er zal best geknal geweest zijn voor en tijdens het instorten, maar niet van dergelijk explosieven.
Daarom zijn er ook geen beelden van de instorting waarom de knallen te horen zijn. (Ja, behalve die ene van die truther die ze er laten bijgeplakt heeft natuurlijk.)
Barrel schreef:Maar ja, het was geen CD, dus er waren geen knallen, dus die getuigen bestaan niet ... Tja.
Probeer je me nou woorden in de mond te leggen?

Barrel

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Barrel » 09 sep 2011, 15:56

Tja, hoeveel is veel:

http://911research.wtc7.net/wtc/evidenc ... sions.html

En zo zijn er nog veel meer. Op deze pagina slechts die gerelateerd zijn aan WTC2 collapse.
Als je het niet serieus neemt, en niet onderzoekt (op voorhand al dismissed), ja, dan zul je niet veel vinden.

En dat je de knallen op mijlen afstand gehoord moet hebben is uiteraard maar een aanname.

gusteman

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door gusteman » 09 sep 2011, 21:00

MetalPig schreef:
gusteman schreef: Afbeelding
Dit spul noemen ze "de meteoriet" en komt uit de kelders van één van de Twin Towers.
Het bestaat voornamelijk uit in elkaar gesmolten beton en staal.

Conclusie: WEL gesmolten staal.
Als dat staal gesmolten is, waarom heeft de betonwapening dan nog steeds de vorm van betonwapening? Ik zie in die foto geen staal dat gesmolten is geweest.

En eh, gesmolten beton? Serieus?
Nee, niet "gesmolten beton", maar in elkaar gesmolten beton en staal.
Dus: een mengsel van gesmolten staal en stukken beton en andere resten van de instorting die bij het afkoelen een klomp hebben gevormd, waar inderdaad ook stukken betonijzer in terecht gekomen zijn tijdens het afkoelingsproces, dus nadat de temperatuur al te laag was geworden om dat betonijzer nog te smelten, maar wel nog hoog genoegt was om dat betonijzer toe te laten erin vermengd te worden.
Zo beter?
Had niet gedacht dat ik het zo expliciet moest gaan verwoorden.
Ik zal er in de toekomst rekening mee houden.

Alle info over deze klompen is te vinden bij NIST.

gusteman

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door gusteman » 09 sep 2011, 21:08

MetalPig schreef:Ik heb het over knallen van explosieven die bij het opblazen van gebouwen gebruikt worden.
Die hoor je op mijlen afstand, dus die zou indereen gehoord moeten hebben.
Is vrij relatief.
In een dichtbebouwde stedelijke omgeving zal je op een afstand van een paar honderd meter, tenminste als er andere hoogbouw tussen staat, enkel nog iets horen wat lijkt op zevenklappers.
Veel mensen hebben een verkeerd idee over de manier waarop explosieven worden aangewend bij Controlled Demolition.
Het gaat meestal om grote aantallen van heel kleine hoeveelheden springstof die heel gericht wordt toegepast, meestal nog volgens het principe van de holle lading waarbij alle kracht geconcentreerd wordt vrij gelaten, naar de kern van het op te blazen gedeelte toe. Daardoor heb je niet de geluidsdruk van een explosie in open lucht, maar wordt het geluid van de explosie in wezen voor een groot deel "geabsorbeerd" door het doelwit.

Gebruikersavatar
Paulus
Technische Admin
Berichten: 1658
Lid geworden op: 21 feb 2009, 19:07

Re: 9/11 twintowers instorting

Bericht door Paulus » 10 sep 2011, 04:48

Dit weekend is de zender National Geographic vrijwel geheel gewijd aan alles rondom de gebeurtenissen van 9/11.
Zag daar vandaag de aankondiging van. :D

Vast wel de moeite waard en mogelijk biedt dit wat nieuwe informatie en/of gezichtspunten. :knots:
Onderzoek alles, maar behoud het goede

Gesloten