Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Tammy » 25 jun 2008, 14:25

Haha Holocaust

Een tijdje geleden trok president Ahmadinejad van Iran alle aandacht naar zich toe met het organiseren van een schokkend congres: The International Conference to Review the Global Vision of the Holocaust. Holocaustontkenners over de hele wereld kwamen bijeen in Teheran om gezamenlijk de genocide tijdens de Tweede Wereldoorlog te ontkennen. Dit postmoderne revisionisme wordt steeds populairder, naarmate de eerste generatie slachtoffers het loodje legt. Joël ging op zoek naar de verschillende holohoax theorieën.
Lees hier het hele artikel

*********************

Dit artikel is de moeite waard om te lezen.
Ik wist niet dat er zoveel theorien hiervoor waren.
Ik heb ze gelezen, en ik was er niet bij maar ik denk dat de Holocaust wel degelijk heeft bestaan.
Maar ja zo ben ik ook opgevoed.
Ik geloof wel dat die duitsers daartoe in staat waren.

Wat vinden jullie van het artikel?
Kunnen jullie je in 1 of meerdere theorien in vinden?
De meesten hier zijn 25 jaar jonger dan ik ben.
Wat is jullie op school geleerd?
En geloof je dat het heeft bestaan?

Een hele tijd terug had ik hier een discussie over met een ex forumlid die het niet geloofde.
Ik was woest, maar don`t worry ben nu kalm :wink:
Je kan er nu dus gewoon met mij over praten.
Ben benieuwd naar jullie reacties.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gijs

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Gijs » 25 jun 2008, 14:53

Zoveel mensen laten verdwijnen om te laten lijken dat ze dood zijn lijkt me onmogelijk omdat er altijd wel mensen herkend worden. Daarbij waarom zouden er dan van die kampen worden opgebouwd en lijken neergegooid? Waar komen de beelden vandaan? Waar komen de verhalen vandaan? Waar komen de ooggetuigen die de treinen hebben gezien vandaan? Waar komen de lijken vandaan? Waarom kwam Hitler er zo openlijk voor uit dat hij ze aan het uitroeien was? Het lijkt me dat als je zo medogenloos bent als Hitler je het echt uitvoerd. Maar ik denk niet dat hij echt een hekel had aan de Joden, ik denk dat het zijn manier van propaganda verspreiden was. Een reden geven waarom er een oorlog gevoerd moest worden en laten zien dat hij daadkrachtig was. Dat is denk ik waar het Hitler omging. Desondanks denk ik wel dat hij het wel echt heeft laten doen.

Maan

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Maan » 25 jun 2008, 15:37

Ik denk dat het heel gevaarlijk is dat de holocaust word ontkent.... Over 50 jaar zullen er daadwerkelijk mensen zijn die dit massaal zullen geloven. Nu hebben we nog grootouders, die ons de verhalen kunnen vertellen, en zien we een enkele overlevende op tv, zijn verhaal vertellen hoe hij een kamp heeft overleefd.

Het is goed, dat we nog weten wat er is gebeurt. Het sterkt ons morele gevoel dat oorlog slecht is, en dat het alleen maar verdriet wanhoop en pijn veroorzaakt. Het zorgt ervoor dat we niet massaal op mensen als jan maat en wilders stemmen, en dat ook mevrouw Verdonk, nooit verder zal komen met soms vergaande ideeen.
Het zorgt dat we rascisme nog willen bestrijden, dat we ons willen inleven in andere culturen, en dat we neo nazi's nogsteeds verwerpelijk volk vinden.

Ik wil er niet aan denken dat dit morele besef langzaam verdwijnt................. :cry:

MMe

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door MMe » 25 jun 2008, 19:02

Ik persoonlijk geloof wel dat de holocaust wel is gebeurd, het zijn ook meestal mensen die het joodse volk haten die het ontkennen.
Ik snap ook niet goed waarom het joodse volk altijd het slachoffer is, het zijn gewoon mensen zoals jij en ik :roll: .

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Tardis » 25 jun 2008, 22:10

Het vriendinnetje van mijn vader was een joods meisje. Toen ze 6 jaar was is ze met haar ouders via Westerbork weggevoerd naar Auschwitz, zoals zovelen in Amsterdam-Zuid. Het getto rond het Waterlooplein was tegen het eind van de oorlog zelfs geheel ontvolkt. Laat er niemand zijn die beweert dat de vernietiging van joden, zigeuners, homosexuelen en ook intellectuelen die het fascisme aan de kaak stelden nooit heeft plaatsgevonden. Haar naam was Romy.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

tofu_kronos

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door tofu_kronos » 25 jun 2008, 22:48

--
Als je over het beleid van de Israelische regering wil praten kan dat hier, als je generaliserend complete volkeren wilt afzeiken op basis van vooroordelen zoek je maar een andere plek.
Metal.
Laatst gewijzigd door tofu_kronos op 26 jun 2008, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.

Maan

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Maan » 26 jun 2008, 05:07

Ja dat is een typisch gedrag van alle joden ja.... :')

Gijs

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Gijs » 26 jun 2008, 10:36

Ey MP is niet meer mod-af. (Viel me nu pas op :oops: )

Rob

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Rob » 26 jun 2008, 12:08

De plannen van de Nazi's erover waren bekend (Wanssee conventie) en er zijn zelfs luchtfoto's enal...maarja je kunt natuurlijk zeggen dat álles fake is hè :roll:
Want als de gaskamers echt bestonden, dan hadden de levenloze, opgestapelde lichamen toch allang Steven Spielberg gebeld om hun verhaal te doen voor de camera?
:P

Trouwens ik zie hier enkel een focus op 'Joden' en 'gaskamers'. Het waren heus niet alleen Joden die in de kampen zaten en er zijn wel meer (en ergere) dingen daar gebeurt dan gaskamers.

Trouwens, er zijn genoeg mensen die nu thuis zitten en nog vanalles hebben van de kampen: tattoo's, plaatjes met nummers op enz,....ik zie niet in hoe dat allemaal een hoax kan zijn?

In de geschiedenis hebben we wel een term voor mensen die zoiets niet kunnen geloven (of andere dingen die gewoon tè ongelooflijk zijn-->zoals die kelder in Oostenrijk, niemand geloofde de vrouw eerst) Het is: glaubensunwilligkeit, letterlijk vertaald de onwil om het te geloven (wat off course helemaal iets anders is dan het te ontkennen).

tofu_kronos

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door tofu_kronos » 26 jun 2008, 19:04

Commentaar op het modbeleid, via pm of in de balie. Maan


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80653
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Tammy » 27 jun 2008, 21:01

Maan schreef:
Ik denk dat het heel gevaarlijk is dat de holocaust word ontkent.... Over 50 jaar zullen er daadwerkelijk mensen zijn die dit massaal zullen geloven. Nu hebben we nog grootouders, die ons de verhalen kunnen vertellen, en zien we een enkele overlevende op tv, zijn verhaal vertellen hoe hij een kamp heeft overleefd.
Inderdaad Maan, heel gevaarlijk. :?
Snap niet hoe mensen het kunnen ontkennen.
Mijn god het is 1 van de grootste misdaden in de geschiedenis.
Toen mijn dochter 4 jaar was ben ik met haar naar Omaha Beach geweest en een bloemetje op de americaanse en engelse graven gelegd.
Hoe jong ze ook was, ik heb haar alles verteld wat mijn moeder mij heeft verteld.
Dat zij ons hebben bevrijd en de holocaust hebben gestopt.
And gues what?...............ze weet het nu nog! ;P!
Heeft diepe indruk op haar gemaakt dus.

Daarom pleit ik al jaren voor verplichte schoolreisjes naar dat gebied , zodat ze het nooit vergeten.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door tofu_kronos » 28 jun 2008, 00:43

Het is heel simpel als je het bekijkt, de moderne mens wil bewijzen zien. En de meeste denken dat zolang er geen lijk is, er geen misdaad is.

paus = antichrist

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door paus = antichrist » 04 aug 2009, 12:46

Hallo Paus.

Het is niet de bedoeling om in iedere topic je linken te plaatsen.
1 keer is genoeg.


Tammy.

the doctor

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door the doctor » 05 aug 2009, 02:48

Als eerste om ff antwoord te geven op wat Tammy vraagt
De meesten hier zijn 25 jaar jonger dan ik ben.
Wat is jullie op school geleerd?
En geloof je dat het heeft bestaan?
Ik heb op school geleerd al vanaf de basisschool dat er Joden in de 2e wereldoorlog werden opgepakt en af werden gevoerd naar concentratie-kampen om daar vervolgens vergast te worden. ik weet nog hoe (srry dit klinkt raar) reuze interessant ik dit vond destijds ook was ik best wel geschokt omdat ik het destijds niet kon bevatten hoe zoiets mogelijk was. sindsdien ben ik best wel geïnteresseerd geweest in het hele wo2 gebeuren.

de theorieën die op de website staan zijn nogal te makkelijk gezocht!

ik ben van mening dat de holocaust wel bestaan heeft en geen hoax is, en nu de opa en oma generatie langzaam maar zeker verdwijnt is het eigenlijk aan ons om het door te vertellen aan onze kinderen. want als dit vergeten word door de iedereen, krijgen we binnen de zoveelste keer een herhaling terwijl dit soort dingen nooit meer mogen gebeuren!

the doctor

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door the doctor » 05 aug 2009, 02:52

MMe schreef:Ik persoonlijk geloof wel dat de holocaust wel is gebeurd, het zijn ook meestal mensen die het joodse volk haten die het ontkennen.
Ik snap ook niet goed waarom het joodse volk altijd het slachoffer is, het zijn gewoon mensen zoals jij en ik :roll: .

Precies! dat snap ik dus ook niet, tijdens mijn geschiedenis lessen van het afgelopen schooljaar, hoorde ik voor het eerst dat joden al door de hele geschiedenis heen zijn aangewezen als daders,, zoals met bijvoorbeeld de pest, volgens mijn juf werden daar ook de joden voor aangewezen omdat hun de veroorzakers zouden zijn.

paus = antichrist

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door paus = antichrist » 05 aug 2009, 11:16

De Holocaust was ongetwijfeld het werk van de verachtelijke jezuieten! Himmler en Stalin waren jezuieten en Hitler, Mussolini, Franco etc. waren katholiek dus onderdanig aan de jezuieten.

Check deze zéér informatieve sites:

Genoeg, je word verwijderd van dit forum

Tammy

Silverlady

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Silverlady » 02 mei 2010, 16:31

Zelf geloof ik ook dat de holocaust inderdaad heeft plaatsgevonden.
Enkel niet in de mate hoe we nou weten, 6 miljoen joden en andere geaarden vergast.

Weet niet meer wie er zie dat de joden alle schuld van de wereld of als dader aangeduid worden, maar als je eerlijk bent, hetgeen ze doen in Palestina kan ook niet door de beugel.
Daar doen ze met de palestijnen precies hetzelfde als er ooit een zekere heer hitler gedaan heeft.


Ben niet zo echt pro joods(srry als ik daarmee iemand kwets) maar dat hebben ze aan hunzelf te danken.
Je blijft niet iets waar je grootouders doorheen zijn gegaan als excuus uitbrengen voor alles wat je zelf doet!

Mister E

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Mister E » 03 mei 2010, 18:42

Tammy schreef:Maan schreef:
Ik denk dat het heel gevaarlijk is dat de holocaust word ontkent.... Over 50 jaar zullen er daadwerkelijk mensen zijn die dit massaal zullen geloven. Nu hebben we nog grootouders, die ons de verhalen kunnen vertellen, en zien we een enkele overlevende op tv, zijn verhaal vertellen hoe hij een kamp heeft overleefd.
Inderdaad Maan, heel gevaarlijk. :?
Snap niet hoe mensen het kunnen ontkennen.
Mijn god het is 1 van de grootste misdaden in de geschiedenis.
Toen mijn dochter 4 jaar was ben ik met haar naar Omaha Beach geweest en een bloemetje op de americaanse en engelse graven gelegd.
Hoe jong ze ook was, ik heb haar alles verteld wat mijn moeder mij heeft verteld.
Dat zij ons hebben bevrijd en de holocaust hebben gestopt.
And gues what?...............ze weet het nu nog! ;P!
Heeft diepe indruk op haar gemaakt dus.

Daarom pleit ik al jaren voor verplichte schoolreisjes naar dat gebied , zodat ze het nooit vergeten.
Ik vind heel mooi wat je gedaan hebt, Tammy. Alleen hebben de Amerikanen ons niet gered. Het waren de Russen. Maar dat werd hier niet echt hard uitgeroepen. Destijds waren Europa en Amerika tegen Rusland, vanwege het communisme en koude oorlog etc. Maar het is een feit, Europa is van Duitsland voor 90 procent door de Russen verlost, de rest door Amerika en de geallieerden. Ik vind het alleen ontzettend jammer dat de Amerikanen daar de credits voor nemen terwijl de Russen zoveel miljoenen levens hebben opgeofferd om Europa te redden.

Mister E

Re: Heeft de Holocaust echt bestaan of niet?...

Bericht door Mister E » 03 mei 2010, 18:59

Silverlady schreef:Zelf geloof ik ook dat de holocaust inderdaad heeft plaatsgevonden.
Enkel niet in de mate hoe we nou weten, 6 miljoen joden en andere geaarden vergast.

Weet niet meer wie er zie dat de joden alle schuld van de wereld of als dader aangeduid worden, maar als je eerlijk bent, hetgeen ze doen in Palestina kan ook niet door de beugel.
Daar doen ze met de palestijnen precies hetzelfde als er ooit een zekere heer hitler gedaan heeft.


Ben niet zo echt pro joods(srry als ik daarmee iemand kwets) maar dat hebben ze aan hunzelf te danken.
Je blijft niet iets waar je grootouders doorheen zijn gegaan als excuus uitbrengen voor alles wat je zelf doet!
Ik ben het helemaal met je eens, Silverlady. Ik vind het natuurlijk ontzettend k*t wat de Joden is overkomen, maar de staat Israël (niet per se Joodse volk) gebruikt die gelegenheid om zelf van alles uit te halen. Dat zie je heel erg duidelijk. Ik ben zelf ontzettend tegen de staat Israël, maar ik ben GEEN antisemiet. We zagen kort geleden nog dat Israël een aanval opende op de Palestijnen waarbij meer dan duizend BURGERS om het leven kwamen. En iets van 13 Israëliërs. Wie zei daar wat van? Niemand. Nederland steunde Israël zelfs omdat ze het zogenaamd uit zelfverdediging deden. Maar het is een feit dat niemand iets tegen Israël zegt, door de holocaust.

We horen altijd dat tijdens de holocaust 6 miljoen Joden vermoord zijn, maar dat is helemaal niet zo. Er zaten ook miljoenen zigeuners, homo's, mensen van andere kleur en zelfs gehandicapten ertussen.

Wat ik grappig vind is dat je vaak overal op de wereld, zelfs in Amerika, joden ziet die tegen de staat Israël protesteren: :

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie