Verhaal achter Boxxy ?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
THP

Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door THP » 06 mei 2010, 16:30

Iemand enig idee wat het verhaal hier achter is ?

tofu_kronos

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door tofu_kronos » 06 mei 2010, 16:43

Meer info please wie of wat is boxxy.

THP

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door THP » 06 mei 2010, 16:51

Sorry, tuurlijk;

Boxxy was a happy normal 16-year-old girl who liked anime and played Gaia Online. She did nothing wrong. Nor did she do anything especially right. But for a day last month, she became one of the most searched terms in Google, the most-subscribed channel on Youtube and the reason for an “online civil war” that put one of the major Internet forums offline for a couple of hours.

A month after the phenomenon: keep reading for the Boxxy story, the Boxxy science, from online videos to American presidents.
Afbeelding

tofu_kronos

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door tofu_kronos » 06 mei 2010, 16:54

Het rumor gaat dat catherine gomez dood is, nadat hackers haar adres op een duistere site geplaatst hadden. Sindsdien is er niks meer van haar vernomen.


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Tammy » 06 mei 2010, 18:43

Wie is in vredesnaam Boxxy ? :roll:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Godel

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Godel » 09 mei 2010, 21:21

THP schreef:Iemand enig idee wat het verhaal hier achter is ?
Ja ik weet het verhaal erachter, het is echter verre van interessant.

Er was eens een forum (die ik hier niet zal noemen) met honderd duizenden bezoekers per dag over de hele wereld, vooral omdat het helemaal nergens over ging en er geen regels waren ontremt de inhoud van de gepostte plaatjes of text. Boxxy was een meisje die het niet eens was met hoe mensen met elkaar omgingen op het internet en maakte filmpjes om haar mening te verspreiden. Op dat grote forum gingen ze nog slechter met elkaar om dan op het normale internet, en daar waren ze trots op. Het eerste topic over Boxxy was iets in de zin van "als je boos word verlies je" en dan de link naar haar filmpjes. De mensen op het forum werden er niet boos op, ze vonden Boxxy eigenlijk best schattig, en binnen de kortste keren was dat forum alleen maar Boxxy. Dit werd een soort inside joke, iedereen op dat forum vind zichzelf en het forum namelijk helemaal geweldig, maar toch kon dat "schattige" meisje het hele forum overspoelen. In een poging om zichzelf weer geweldig te kunnen vinden werd Boxxy gehacked door leden van dat forum, wat overigens niet hielp. Iedereen schaamde zich voor Boxxy en er kwamen topics die oproep deden om Boxxy te vermoorden.

Wel is het leuk om te vertellen dat Boxxy hoogst waarschijnlijk nooit iets van dat grote forum heeft geweten, al was ze daar "Queen of the forum"

Rob

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Rob » 22 mei 2010, 16:57

Met het verspreiden van zulke verhalen maak je eigenlijk een selffulfilling prophecy (als je het zo typt :p ik bedoel dus een voorspelling die zichzelf waarmaakt--> je zegt dat een zoekterm ineens opduikt, en wanneer je dat zegt gaat net iedereen die zoekterm intypen om te kijken waarover het gaat, waardoor die zoekterm natuurlijk écht vaak wordt ingetypt).

Enja dat forum...begin met een cijfer zeker? ;)

Barrel

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Barrel » 28 mei 2010, 13:40

Boxxi is niet het enige fenomeen.
Probeer maar eens in Google de zoekterm: "Stoni", en kijk wat er gebeurd.

tofu_kronos

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door tofu_kronos » 28 mei 2010, 15:53

Ik vind niks qua stoni.

Barrel

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Barrel » 28 mei 2010, 16:04

Klopt, pas als ongeveer 100k mensen dat doen zal het een hype worden. Nog even wachten dus op de anderen.

Mister E

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Mister E » 29 mei 2010, 02:13

Barrel schreef:Klopt, pas als ongeveer 100k mensen dat doen zal het een hype worden. Nog even wachten dus op de anderen.
:rolfl:

cena2020

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door cena2020 » 15 jul 2010, 07:31

De hele club zit aan tafel. Het is alweer een tijdje terug, maar het feit dat drie vrouwen op Dido stemden, is momenteel een heet gespreksonderwerp. Chantal, Ingrid en Lieske nomineerden haar.

Dido wil er in eerste instantie niet meer op terugkomen: "dat is geweest". Maar het blijft nog steeds de vraag of Dido de drie dames een emotionele druk oplegde, nadat ze achter de Nominaties kwam. Ingrid legt uit waar Chantal mee zat: "Het leek soms of haar nominatie op Dido om alleen háár heen hing, terwijl anderen ook op Dido hadden gestemd of iets over haar gedrag hadden gezegd." Roel staat aan Dido's kant: "Als iemand z'n eigen gevoel uitlegt, hoef je het niet eens te zijn met de inhoudelijke argumenten, al begrijp je wel waarom iemand zich zo voelt."

Nathalie: "Ik vind jou ook uit de hoogte"
Nathalie is onverwachts eerlijk tegen Dido: "Ik vind jou ook wel uit de hoogte, maar ik stoor me daar niet aan." Dido vindt het jammer dat anderen er ook zo over denken, maar dat niet eerder tegen haar zeiden.
Ze vertelt waarom ze gisteren baalde dat het wéér over Chantals stem op haar ging: "Ik reageerde er heftig op omdat ik klaar was met die Nominaties, en toch sudderde dat maar door. Toen Chantal weg was, was het over. Gisteren kwam het weer naar voren in een gesprek, terwijl ik erover was uitgepraat. Daarom reageerde ik pissig."

Dido legt uit: "Nee, maar luister. Wat ik zei over Chantal, was lief bedoeld. Wij moesten gisteren iets positiefs en iets negatiefs zeggen en toen ik iets negatiefs zei, ging jij haar verdedigen", zegt ze tegen Lieske. "Dan is het net of wij iets rottigs aan het doen zijn."

Roel is het niet eens met Lieskes manier van discussiëren. Dit kan Lieske niet langer hebben: "Jij gaat maar door over dat je giftig wordt over mijn manier van discussie voeren." "Boeien Lies", probeert Roel het gesprek af te kappen. Het valt stil aan tafel. "Nou, gezellig jongens", zegt Joost. Roel: "Jij gaat weer de hele beerput opentrekken omdat ik op een roze wolk verkeer..." Ingrid is terug: "Als zij dat nou zo vindt." Joost: "Roel snapt dat hij minder objectief is omdat hij verliefd is, maar je moet wel met argumenten komen!"




==================================
New Homes | Cheap Flights

tofu_kronos

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door tofu_kronos » 15 jul 2010, 13:12

bot

cena2020 schreef:De hele club zit aan tafel. Het is alweer een tijdje terug, maar het feit dat drie vrouwen op Dido stemden, is momenteel een heet gespreksonderwerp. Chantal, Ingrid en Lieske nomineerden haar.

Dido wil er in eerste instantie niet meer op terugkomen: "dat is geweest". Maar het blijft nog steeds de vraag of Dido de drie dames een emotionele druk oplegde, nadat ze achter de Nominaties kwam. Ingrid legt uit waar Chantal mee zat: "Het leek soms of haar nominatie op Dido om alleen háár heen hing, terwijl anderen ook op Dido hadden gestemd of iets over haar gedrag hadden gezegd." Roel staat aan Dido's kant: "Als iemand z'n eigen gevoel uitlegt, hoef je het niet eens te zijn met de inhoudelijke argumenten, al begrijp je wel waarom iemand zich zo voelt."

Nathalie: "Ik vind jou ook uit de hoogte"
Nathalie is onverwachts eerlijk tegen Dido: "Ik vind jou ook wel uit de hoogte, maar ik stoor me daar niet aan." Dido vindt het jammer dat anderen er ook zo over denken, maar dat niet eerder tegen haar zeiden.
Ze vertelt waarom ze gisteren baalde dat het wéér over Chantals stem op haar ging: "Ik reageerde er heftig op omdat ik klaar was met die Nominaties, en toch sudderde dat maar door. Toen Chantal weg was, was het over. Gisteren kwam het weer naar voren in een gesprek, terwijl ik erover was uitgepraat. Daarom reageerde ik pissig."

Dido legt uit: "Nee, maar luister. Wat ik zei over Chantal, was lief bedoeld. Wij moesten gisteren iets positiefs en iets negatiefs zeggen en toen ik iets negatiefs zei, ging jij haar verdedigen", zegt ze tegen Lieske. "Dan is het net of wij iets rottigs aan het doen zijn."

Roel is het niet eens met Lieskes manier van discussiëren. Dit kan Lieske niet langer hebben: "Jij gaat maar door over dat je giftig wordt over mijn manier van discussie voeren." "Boeien Lies", probeert Roel het gesprek af te kappen. Het valt stil aan tafel. "Nou, gezellig jongens", zegt Joost. Roel: "Jij gaat weer de hele beerput opentrekken omdat ik op een roze wolk verkeer..." Ingrid is terug: "Als zij dat nou zo vindt." Joost: "Roel snapt dat hij minder objectief is omdat hij verliefd is, maar je moet wel met argumenten komen!"




==================================
New Homes | Cheap Flights

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Verhaal achter Boxxy ?

Bericht door Tammy » 15 jul 2010, 19:14

Ik bespreek het met Paulus Tofu.
Bedankt.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie