Amerika en Westelijke overheersing

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Silverlady

Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Silverlady » 27 aug 2010, 22:48

Heb een nieuwe voor in de complottheorien.
Waarom wil het westen en amerika zich zo veel mooier voordoen dan ze zijn?
Waarom moet de zogenaamde war on terror, nog steeds aangegrepen worden om overal uitgenomen waar het moet oorlogje te gaan voeren?

Dit na aanleiding van het topic Islamitische overheersing.
Vind dat er ook eens van de andere kant gekeken moet worden.


Tammy als je vind dat dit niet kan/mag, mag je altijd natuurlijk het topic verwijderen

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80632
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Tammy » 27 aug 2010, 22:51

Ik denk er niet over Silverlady. :wink:

Prima deze topic. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door MetalPig » 27 aug 2010, 22:52

Silverlady schreef:Waarom wil het westen en amerika zich zo veel mooier voordoen dan ze zijn?
Is dat zo?
Silverlady schreef:Waarom moet de zogenaamde war on terror, nog steeds aangegrepen worden om overal uitgenomen waar het moet oorlogje te gaan voeren?
Is dat zo?

Silverlady

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Silverlady » 27 aug 2010, 22:53

Tuurlijk is het zo.
Vallen ze een land binnen is het eerste wat je hoort, war on Terror.
Vind jij van niet dan Metal?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door MetalPig » 27 aug 2010, 22:55

Silverlady schreef:Tuurlijk is het zo.
Vallen ze een land binnen is het eerste wat je hoort, war on Terror.
Vind jij van niet dan Metal?
Welke landen zijn dat, sinds Irak en Afganistan?

Silverlady

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Silverlady » 27 aug 2010, 22:58

Noord Korea, daar zitten ze eigenlijk op de drempel te wachten.
Enkel omdat ze net zoals wij aan een nucliare programma begonnen zijn.




Trouwens niet enkel amerika en het westen.
Ook valt me op dat israel, eigenlijk alles mag van amerika en het westen iets mindere mate.
Worden altijd de hand boven het hoofd gehouden.
Internationale wateren, who cares, ze doen wat ze willen.
Een boom verkeerd gepland in Libanon, ah lopen we ff binnen en kappen we die om.

Libanon ,nog zo een landje waar ze graag heen gaan.
Cuba, ook niet amerika's lieveling

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door MetalPig » 27 aug 2010, 23:01

Silverlady schreef:Noord Korea, daar zitten ze eigenlijk op de drempel te wachten.
Geen enkel land dus nog. Okee dan...

Silverlady

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Silverlady » 27 aug 2010, 23:03

O mijn god, vind je irak en afghanistan dan niet genoeg?

Vind je het goed dat onze jongens sterven, terwijl het niet nodig is?

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door MetalPig » 27 aug 2010, 23:07

Silverlady schreef:O mijn god, vind je irak en afghanistan dan niet genoeg?
Jij claimde dat het nog steeds aangegrepen wordt, maar dat is dus niet zo. De vraag waarom het nog steeds gebeurt is dus niet zinnig.
Silverlady schreef:Vind je het goed dat onze jongens sterven, terwijl het niet nodig is?
Van de hak op de tak.
Ik weet niet of het nodig is en of het zin heeft.

gusteman

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door gusteman » 01 okt 2010, 23:47

Wat dacht je van . . . . . . . . . . Pakistan ?

Het hoofd van hun geheime diensten heeft het aangedurfd te zeggen dat 9/11 . . . . . een inside-jpb was.

Dan maar gauw even de grens over en amok maken.

Just-me
Student
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 feb 2005, 20:16

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Just-me » 18 okt 2010, 03:33

Silverlady schreef:Heb een nieuwe voor in de complottheorien.
Waarom wil het westen en amerika zich zo veel mooier voordoen dan ze zijn?
Waarom moet de zogenaamde war on terror, nog steeds aangegrepen worden om overal uitgenomen waar het moet oorlogje te gaan voeren?

Dit na aanleiding van het topic Islamitische overheersing.
Vind dat er ook eens van de andere kant gekeken moet worden.


Tammy als je vind dat dit niet kan/mag, mag je altijd natuurlijk het topic verwijderen
De vraagstelling doet voorkomen alsof het westen en amerika regelmatig landen binnenvallen onder de noemer "war on terror" , zover ik weet is dat niet het geval.
De reden waarom de USA met hulp van andere voornamelijk westerse landen Afghanistan is binnengevallen 9 jaar geleden lijkt me geheel duidelijk toch? De toenmalige bestuurders van het land, de Taliban, vonden het prima dat er Islamitisch strijders werden opgeleid die maar 1 doel hadden, terroristische aanslagen plegen op westerse en dan vooral amerikaanse doelen. De aanslagen op 11 september 2001 waren de druppel die de emmer deed overlopen, stel je voor dat er niet was ingegrepen, hoe zou de wereld er dan nu voorstaan?
Irak is een ander verhaal, dat land is om de verkeerde redenen binnengevallen, maar dat is tegenwoordig ook alom bekend, de reden dat ze daar nog steeds zitten lijkt me ook duidelijk, ze kunnen het land niet zomaar laten zitten met de puinhoop die ze veroorzaakt hebben, niet om humanitaire redenen, maar het machtsvaccuüm dat zou ontstaan zou alleen maar tot meer ellende kunnen leiden. Ze hadden beter Saddam en zijn regime kunnen laten zitten.
Overigens natuurlijk zijn er bedrijven en mensen die er een slaatje uit slaan wat betreft de olie van Irak, maar de reden dat Irak is binnengevallen is heel simpel omdat Bush Jr. een hekel aan Sadam had, een simpele reden van een van de simpelste presidenten die amerika ooit gehad heeft :roll:

Noord Korea, wordt niet genoemd onder de noemer van de War on Terror, maar wel als een van de assen van het kwaad, een van de laatste echte communistische landen, de duidelijk dreigend zijn t.o.v. amerika, dat amerika daar op reageert is dus niet zo vreemd, maar vooralsnog verwacht ik niet dat amerika even Noord Korea zal gaan binnenvallen, ten eerste oorlog kost veel geld, ten tweede, het amerikaanse publiek zit niet te wachten op nog een oorlog, ten derde, Noord Korea ligt in de achtertuin ( of voortuin) van China.

Cuba, tja, Cuba is oude koek, daar kunnen ze niks meer mee.

Iran, hm, ik denk dat ze hun lesje geleerd hebben in Irak, er zou wel veel moeten gebeuren willen ze zich nogmaals in zo'n avontuur storten.

Nog meer gegadigden?

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Maxi » 18 okt 2010, 17:47

Silverlady schreef:Vind je het goed dat onze jongens sterven, terwijl het niet nodig is?

Ja waarom niet, een mens meer of minder maakt toch niet veel uit. oorlog is niet zo slecht.

Ensar

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Ensar » 18 okt 2010, 21:07

Maxi schreef:Ja waarom niet, een mens meer of minder maakt toch niet veel uit. oorlog is niet zo slecht.
Ja, nu zeg je dat maar, stel je voor dat er een oorlog ontstaan in belgie of nederland (hangt er vanaf waar je woont :) ),
Een groot deel ven je familie sterft bij een bom aanslag, je ouders zijn neergeschoten en liggen op straat, verliezen in grote hoeveelheden bloed. Ze vallen niet meer te redden.
Je zus is ontvoerd door de vijand. Wie weet wat ze gaan doen, Je kinderen werden doodgeschoten toen ze naar school gingen,...

Oorlog is niet zo slecht...?
Volgens mij heb je geen echte oorlog meegemaakt zoals "Andreren"

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Maxi » 18 okt 2010, 21:51

Ensar schreef:
Maxi schreef:Ja waarom niet, een mens meer of minder maakt toch niet veel uit. oorlog is niet zo slecht.
Ja, nu zeg je dat maar, stel je voor dat er een oorlog ontstaan in belgie of nederland (hangt er vanaf waar je woont :) ),
Een groot deel ven je familie sterft bij een bom aanslag, je ouders zijn neergeschoten en liggen op straat, verliezen in grote hoeveelheden bloed. Ze vallen niet meer te redden.
Je zus is ontvoerd door de vijand. Wie weet wat ze gaan doen, Je kinderen werden doodgeschoten toen ze naar school gingen,...

Oorlog is niet zo slecht...?
Volgens mij heb je geen echte oorlog meegemaakt zoals "Andreren"

Die opmerking van mee is misschien wel cru en uiteraard wil ik het niet meemaken. laat staan ergens anders in de wereld. maar ik bekijk even "the big picture".

Silverlady

Re: Amerika en Westelijke overheersing

Bericht door Silverlady » 21 okt 2010, 13:45

@Just me
Ik ben er heel duidelijk in of over


Ook america israel en alle andere landen die zich schuldig maken aan oorlogje voeren verdienen niet beter dan voor de krijgsraad te komen, klaar.

Je kan niets blijven goedpraten in de vorm van war on terror.

Hoeveel mensen zijn er tijdens dit niet al onschuldig vermoord, ja vermoord, want ik noem het niets anders dan dit.

Ik weet niet hoe de wereld er zou uitzien hadden ze niet aan hun belachelijke manier van oorlog voeren gestart na 9 september, ook jij niet, dus een voerbodige vraag, want ze hebben hun wot wel gestart en veel meer onschuldige vermoord dan de onschuldige die gevallen zijn in de twin towers.

Zoals je kan opmerken,ook ik ben niet echt pro amerikaans, want alles draait en blijft bij hen draien om oorlog voeren, hebben ze net met de 64 miljard verkochte oorlogsspeeltjes net duidelijk gemaakt.
En aan wie hebben ze ze verkocht, ja aan arabieren, waar hun gehele oorlog tegen gevoerd word.
Talk about double standards

Plaats reactie