World War 3

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Ensar

World War 3

Bericht door Ensar » 20 okt 2010, 16:52

Zoals iedereen op de aarde weet, Zijn er 2 wereldoorlogen geweest. De 2de werledoorlog was het ergste. Daar stierven maar liefst 600 miljoen mensen!
Dat is niet weinig hoor!

Natuurlijk hoopt niemand voor een 3de wereldoorlog maar, ik ben bang dat die gaat komen, en het gaat niet zo lang meer duren.
Volgens berekeningen van mij en een paar collega's (gebaseerd op feiten en historische gebeurtenissen) zal het rond 2017 beginnen.

1- De meeste mensen zeggen dat het een oorlog zal zijn tussen de Christendom en het Islam.
2- Anderen zeggen dat het niet om olie gaat maar om WATER. Waardoor klein-Azie de hele werled opzijn kop krijgt. Die vervolgens ook tegen elkaar zullen vechten.
3- Sommigen zeggen dat het tussen Amerika en Rusland zal gaan, en dat er een nucleaire oorlog zal starten.

Wat denken jullie?
Hoe zal de oorlog starten? Waarom? en wat zullen de gevolgen zijn?

PS: ik hoop dat ik dit in de juiste forum heb geplaatst

gusteman

Re: World War 3

Bericht door gusteman » 20 okt 2010, 18:04

Interessant, daar wordt regelmatig over gespeculeerd. Heb zelf ook zo een paar ideetjes.
Kan jij een neerslagje geven van jullie berekeningen, en de feiten en historische gebeurtenissen waarop die gebaseerd zijn?
Dan kan ik die even vergelijken met wat ik zelf tot nu toe al heb van mogelijke scenario's.
Moest het te omvangrijk zijn, maak er een PDF-je van en stuur het mij via PM, ja?

tofu_kronos

Re: World War 3

Bericht door tofu_kronos » 20 okt 2010, 18:38

Ik denk dat de vlamingen zich in 2017 willen afspiltsen en dat er een burger oorlog komt tussen de walen en de vlamingen. En die trekken de hele wereld erin mee.

Ensar

Re: World War 3

Bericht door Ensar » 20 okt 2010, 20:43

gusteman schreef:Kan jij een neerslagje geven van jullie berekeningen, en de feiten en historische gebeurtenissen waarop die gebaseerd zijn?
Dan kan ik die even vergelijken met wat ik zelf tot nu toe al heb van mogelijke scenario's.
Moest het te omvangrijk zijn, maak er een PDF-je van en stuur het mij via PM, ja?
ik heb het wel eens geprobeerd maar, het ging niet. Elke keer als ik het deed, verbrak mijn internetverbinding.
Ik ga volgende zaterdag wel naar een vergadering. Ik zal het daar een proberen . :)

gusteman

Re: World War 3

Bericht door gusteman » 20 okt 2010, 22:20

Tofu schreef:
Ik denk dat de vlamingen zich in 2017 willen afspiltsen en dat er een burger oorlog komt tussen de walen en de vlamingen. En die trekken de hele wereld erin mee.
Waar haal je het toch tofu :rolfl: :hahaha:

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: World War 3

Bericht door The Grey » 21 okt 2010, 01:49

Ik denk persoonlijk dat mensen genoeg hebben geleerd, dus dat er niet zo snel een oorlog zal komen.
Zeker niet op gronden van godsdienst. Regeringen zijn niet (meer) religieus.
Ik denk dat om het zo maar even te zeggen de grootste kans op een wereldoorlog komt van het conflict in het midden-oosten.
desalniettemin zal er niet snel een oorlog komen denk ik.
-

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: World War 3

Bericht door Tammy » 21 okt 2010, 11:18

Ik hoop nooit dat het gebeurt, maar als het gebeurt denk ik tussen Christendom en Islam.

Zoals het nu gaat kan nooit goed gaan.
Misschien ben ik een doemdenker en ik hoop dat het nooit gebeurd, maar als ik zie wat er nu gaande is hou ik mijn hart vast.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: World War 3

Bericht door The Grey » 21 okt 2010, 12:11

Waarom tussen het christendom en de islam tammy?
bedoel je echt dat alle christelijke (of met een overgroot christelijk deel van de bevolking) oorlog gaan voeren tegen alle islamitische landen?
ik zie dit eigelijk helemaal niet gebeuren.
ik denk dat overheden zich wel onzijdig houden van geloof.
tenminste de westerse overheden (voor de andere weet ik het niet)
-

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: World War 3

Bericht door MetalPig » 21 okt 2010, 12:58

Ik neig naar een economische reden, zoals olie of water.

Maar voorspellen is lastig, zeker als het om de toekomst gaat. ;)

Silverlady

Re: World War 3

Bericht door Silverlady » 21 okt 2010, 13:47

tofu_kronos schreef:Ik denk dat de vlamingen zich in 2017 willen afspiltsen en dat er een burger oorlog komt tussen de walen en de vlamingen. En die trekken de hele wereld erin mee.
Wow, krijgen de vlamingen weer de schuld.
Ik als vllamse zijnde mogen ze zich van Wallonie afsplitsen, zou tenminste alles van het opgehaalde belastinggeld bijj de vlamingen blijven, ipv dat het meeste doorgesluisd word naar een stuk belgie dat geeneens de moeite doet nederlands te spreken, terwijl dit toch als officiele taal staat

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: World War 3

Bericht door Tammy » 21 okt 2010, 16:04

The Grey schreef:
Waarom tussen het christendom en de islam tammy?
bedoel je echt dat alle christelijke (of met een overgroot christelijk deel van de bevolking) oorlog gaan voeren tegen alle islamitische landen?
Het kan ook andersom gaan .

Zoals MetalPig al aangeeft, is het moeilijk om de toekomst te voorspellen, maar ik zie zoveel haat en nijd tussen deze 2 gelovige bevolkingen, ik denk dat het een keer escaleert.
Maar weet het natuurlijk niet zeker.

Voor mij mogen alle religies worden afgeschaft, maar dat is even offtopic.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: World War 3

Bericht door gusteman » 21 okt 2010, 22:00

Ik vrees dat, moest het ooit tot een derde wereldoorlog komen, die zal draaien rond dezelfde reden waarom iedere oorlog wordt opgestart: bestendiging of uitbreiding van macht.
Geloof of grondgebied heeft er nog nooit echt toe gedaan, maar het waren altijd handige excuses om de goedkeuring van de massa te krijgen voor het opstarten van bloederige conflicten.

Aenimaxequal

Re: World War 3

Bericht door Aenimaxequal » 03 nov 2010, 01:44

Volgens de whistleblower hieronder *fluit*

Barrel

Re: World War 3

Bericht door Barrel » 03 nov 2010, 14:10

Als ik kijk naar hoe de maatschappij zich de laatste 20 jaar (sinds de val van de muur) ontwikkeld heeft, en dat projecteer in de toekomst, ben ik ervan overtuigd dat wij, of onze kinderen tot de 'eyewitness' generatie behoren. De generatie die de ondergang zal meemaken van onze huidige maatschappij. Dat zal op verschillende manieren gebeuren, om verschillende redenen.
Ik denk niet dat we het de 3e wereldoorlog zullen kunnen noemen, aangezien het niet 2 partijen zullen zijn die tegenoverelkaar staan. Het zal bestaan uit verschillende kleinere conflicten, waarin we allemaal meegezogen worden. Landen die omvallen, landen die ondergaan in anarchie, ook rijke Westerse landen.

Als eerste reden zou ik de eindigheid van resources noemen. Zoals boven al aangehaald, zal dit zeker om water gaan (conflict tussen Israel en buurlanden draait bijv. ten dele om water). Maar ook om olie (of algemener, fossiele brandstoffen), en andere grondstoffen. Als we de fout maken om massaal op kernenergie over te stappen, zal dit ook om uranium gaan.

De meeste resources beginnen namelijk aan hun eind te komen. In het (recente) verleden zijn de meeste oorlogen hetzij strategisch dan wel tactisch gevoerd om olie, de WOII ingebrepen. Als we niet op relatief korte termijn afstappen van onze olie verslaving, heeft elk land over +/- 30 - 60 jaar een reden om ten oorlog te trekken. Hoewel we best electrische auto's zullen krijgen, zal er geen tank of jet zijn die zonder olie kan. En zo zal ook water meer en meer een bron van strijd worden. Ook landbouwgrond, metalen, etc. zullen allemaal hun eigen conflicten veroorzaken.
Daaroverheen krijgen we de gevolgen van klimaatverandering, die waarschijnlijk ernstiger zullen zijn dan we nu kunnen vermoeden. Ook de sterker wordende polarisatie zal een rol gaan spelen. Zoals Huntingdon het in zijn boek in de jaren 90 al aangaf: De 20e eeuw draaide met name om conflicten rond ideologische stellingen (communisme vs kapitalisme). In de 21e eeuw zullen het meer religieuze / etnische conflicten worden.
Nationalisme begint overal weer sterker te worden. Om dat om te zetten in regelrechte vijandigheid, heeft het verleden ons geleerd, is slechts een diepe depressie nodig. Ook de nieuwe vormen van geweld kunnen hier een rol spelen (een geslaagde, goed getimede terroristische aanslag kan de wereld al in vlam zetten. Denk ook aan hoe de moord in Sarajevo uiteindelijk de trigger was voor WOI)
En die depressie komt er hoe dan ook gezien die eindigheid van grondstoffen, en krediet in het algemeen (sinds de jaren 70 is alle welvaart feitelijk gedreven door hogere schuld posities). We stevenen regelrecht af op de 'eindigheid' van kapitalisme.
Het verschil tussen arm en rijk blijft groeien, maar het bewustzijn hieromtrent ook (zelfs arme mensen hebben toegang tot informatie, al dan niet gecensureerde, en zullen zich uiteindelijk mobiliseren).
Dan is er nog de globalisatie, waarbij een lokaal conflict snel uitmondt in een mondiaal conflict. Gezien de stand van proliferatie, zal een groot conflict ook sneller tot een nuclear conflict oplopen.
Nog buiten beschouwing gelaten is het overmatige gebruik van antibiotica, wat vroeg of laat tot nieuwe pandemieen zal leiden, en dus wederom tot depressie.

Dit alles zal uiteindelijk gedreven worden door een eigenschap van de mens, die ons juist evolutionair gebracht heeft waar we zijn: egoisme. Als het puntje bij paaltje komt, zullen we altijd weer voor onszelf (en onze kinderen) kiezen. Anders gezegd: beschaving is een flinterdun laagje.

Waar moet dan hoop van daan komen? Zolang we ons kunnen laten inspireren door helden als Mahatma Ghandi, kunnen we blijven hopen dat er weer eens echte leiders op staan, want daar ontbreekt het chronisch aan. Denk dat juist democratie, met haar korte termijn machtsbasis, en dus korte termijn politiek, een belangrijke factor hierin is.
Ach, waarschijnlijk zal uit de as een nieuw soort maatschappij ontstaan.

Tja, depressief verhaal eigenlijk. Als zodanig geschreven door een rasoptimist ... :?

tofu_kronos

Re: World War 3

Bericht door tofu_kronos » 03 nov 2010, 19:09

WW3 Zal wereldwijd tussen het gewone volk zijn en de heersers, de bazen, de bankdirecteuren de politici en iedereen die zijn zakken vult met het geld van hun die nu al niks te besteden hebben. Ikzelf heb me er al lang mentaal op voorbereid. En ik schuw niet om aan het touwtje van de guillotine te trekken als daar de kop van een geldwolf op ligt.

Barrel

Re: World War 3

Bericht door Barrel » 04 nov 2010, 09:02

tofu_kronos schreef:WW3 Zal wereldwijd tussen het gewone volk zijn en de heersers, de bazen, de bankdirecteuren de politici en iedereen die zijn zakken vult met het geld van hun die nu al niks te besteden hebben.
Tja, de gehele Westerse wereld parasiteert ten dele op de derde wereld. We willen goedkope laptops, wat tot embarmelijke arbeidsomstandigheden 'offshore' leidt. Bovendien hebben veel mensen veel petten. Ook bazen doen ergens hun boodschappen, en zijn dan net mensen, die klagen over politici, zakkenvullers, etc.

In de achtergrond echter, achter die politici, en heersers, zitten de ware machtstructuren. De olie-industrie, de wapen industrie, de energie industrie, etc. Welke individuen daar dan weer achter staan is niet altijd helemaal duidelijk. Het is wel duidelijk dat die machstructuren het niet toe zullen laten dat die machstbasissen (?) zullen veranderen (e.g. een transitie van olie naar waterstof zal men alleen toelaten als dezelfde machstructuren in plaats blijven. Die machthebben staan verder genoeg in de schaduw om buiten schot te blijven, en het vuile werk te laten doen doo randeren.

erben

Re: World War 3

Bericht door erben » 09 jun 2013, 00:40

Ik denk dat ie zal gaan tussen de Russen en de rest. Snel voorbij dus. Ze leveren nu ook alweer wapens aan Syrië... dat gaat ook nog wel escaleren vermoed ik, maar over 4 jaar? nee, dat niet.

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: World War 3

Bericht door Vitharr » 09 jun 2013, 20:55

erben schreef:Ik denk dat ie zal gaan tussen de Russen en de rest. Snel voorbij dus. Ze leveren nu ook alweer wapens aan Syrië... dat gaat ook nog wel escaleren vermoed ik, maar over 4 jaar? nee, dat niet.
Hoezo 'snel voorbij' als ik vragen mag erben?

Volgens mij zitten we er al een tijdje in overigens. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

tofu_kronos

Re: World War 3

Bericht door tofu_kronos » 09 jun 2013, 22:25

Het gaat straks tussen de russen en de israeliers. En als de rest slim is houden ze zich er buiten.

erben

Re: World War 3

Bericht door erben » 09 jun 2013, 23:48

Vitharr schreef:
erben schreef:Ik denk dat ie zal gaan tussen de Russen en de rest. Snel voorbij dus. Ze leveren nu ook alweer wapens aan Syrië... dat gaat ook nog wel escaleren vermoed ik, maar over 4 jaar? nee, dat niet.
Hoezo 'snel voorbij' als ik vragen mag erben?

Volgens mij zitten we er al een tijdje in overigens. :wink:
Ik heb zo het gevoel dat de grote jongens zich er mee gaan bemoeien en dan staan de Russen met de rug tegen de muur.

Plaats reactie