Nederland nu ook zijn eigen complot?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
gusteman

Nederland nu ook zijn eigen complot?

Bericht door gusteman » 21 jun 2011, 11:09

13 mei 2000: in Enschede gaat de fabriek SE Fireworks in de vlammen op, wat gepaard gaat met een schier eindeloze ontploffingen van opgeslagen vuurwerk.
Niet zo, volgens de heer Frits Pril, die in de hierbij geplaatste video ook uitlegt wat er dan wèl zou gebeurd zijn.
Als Belg heb ik die zaak niet van kortbij gevolgd, maar ik kan me voorstellen dat Nederlanders er wel iets meer moeten (of willen) van weten.
Is die zone effectief nog steeds "off-limits"?
En klopt het dat de burgemeester van Enschede arrest heeft gelegd op het dossier, en waarom moest dat dan wel?
Werden daar al parlementaire vragen rond gesteld, of blijft alles netjes binnen het arrest?

Een reportage van Francis Capelle en TCL Van den Berg:

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=REk2HfZD ... r_embedded[/youtube-2]

P.S. zoals bij de beschrijving van de video op YouTube staat, zou dit deel 1 moeten zijn. Deel 2 heb ik nog niet gevonden, maar plaats het zodra ik het vind :wink:

tofu_kronos

Re: Nederland nu ook zijn eigen complot?

Bericht door tofu_kronos » 21 jun 2011, 22:03

Daar krijg je straks vragen over in de kamer.

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Nederland nu ook zijn eigen complot?

Bericht door Maxi » 21 jun 2011, 22:32


gusteman

Re: Nederland nu ook zijn eigen complot?

Bericht door gusteman » 22 jun 2011, 04:27

Bedankt voor het opzoekingswerk, Maxi. :post:
Bespaart mij weer wat ge-google [clap]
tofu_kronos schreef:Daar krijg je straks vragen over in de kamer.
Als ik je goed begrijp, tofu, is het hier rond tot nu toe behoorlijk stil gebleven?
Het lijkt me toch wel sterk dat er tot op vandaag nog niemand vragen heeft gesteld rond dit gebeuren. Er moeten toch nog meer mensen zijn die een huis binnen deze zone hadden, en geconfronteerd werden met deze off-limits toestand/afbakening. :shock:

Gebruikersavatar
Maxi
Leraar
Berichten: 2154
Lid geworden op: 24 jun 2006, 20:39

Re: Nederland nu ook zijn eigen complot?

Bericht door Maxi » 22 jun 2011, 18:22

Heb de ramp nooit met grote aandacht gevolgd, heb dus geen weet van een een complot.
Die man lijkt me wel ne louche hoor, maar ik heb wel het gevoel dat hij de waarheid spreekt...

Plaats reactie