9/11 complottherorie: Loose Change 2

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Ensar

9/11 complottherorie: Loose Change 2

Bericht door Ensar » 18 jul 2011, 13:59

Dag allemaal, :)

Ik vond gisteren avond deze film over 9/11. Hierin wordt duidelijk uitgelegd hoe alles in elkaar zit en wat de regering er mee te maken heeft.

Ik hoef niet meer te vertellen. In de film wordt alles duidelijk verteld.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 271&hl=en#

Ik raad het je aan om het zeker te bekijken. Je zult er gen spijt van hebben :)

Film is nederlands ondertiteld.

gusteman

Re: 9/11 complottherorie: Loose Change 2

Bericht door gusteman » 18 jul 2011, 22:20

Loose change 2.
In feite is dit de "verbeterde" versie van Loose Change 1.
Verbeterd, inderdaad, in de zin zoals een toets op school wordt "verbeterd". Er wordt gezocht naar fouten. En zo staken er wel een paar in de originele Loose Change.
Ook deze tweede versie bevat een deel onwaarheden, of insinuaties die niet kunnen worden hard gemaakt.
Dat neemt niet weg dat een deel van de vragen die worden gesteld tot op heden actueel blijven, maar vooral onbeantwoord.
Moet dit daarom zo nodig wijzen op een betrokkenheid van de Amerikaanse overheid?
Niet noodzakelijk, maar er is een aantoonbaar verband tussen het achterhouden van bepaald bewijsmateriaal en vragen die terecht worden gesteld.
Wat is één van de problemen rond deze Loose Change?
In verband met de Twin Towers tragedie zijn duizenden vragen gesteld, en ook duizenden websites, blogs en internet-fora opgericht.
Veel van de oprichters stellen in grote lijnen dezelfde vragen, maar ook velen zijn het op bepaalde punten oneens.
Veel documentatie wordt geïnterpreteerd op verschillende manieren, er valt nergens een éénduidende conclusie waar te nemen.
Sommige sites bevechten elkaar met een soort laster-campagne, vaak behoorlijk vernederend om aan te zien.
Ook Loose Change 2 ontsnapt hier niet aan. Je kan het merken aan de aftiteling: er wordt verwezen naar een deel internet-sites.
Maar waar zijn de verwijzingen naar al die andere sites, waar ook nog eens opmerkingen en details naar voor worden gebracht waar in deze docu wordt aan voorbijgegaan?
9/11 ligt nu bijna tien jaar achter ons.
Het is duidelijk (maar nog niet bewezen) dat dit onmogelijk het werk kon zijn van een paar moslim-extremisten en hun kompanen. Daarvoor zijn er teveel details die wijzen op een omvangrijke organisatie.
Ik wacht nog steeds op een consensus tussen de zogeheten "truthers" met de bedoeling een verdedigbaar pakket eisen neer te leggen voor een rechtbank. En dan kan ieder achteraf nog op zoek gaan naar hèt bewijs" voor zijn eigen theorie-tje.
Maar dat er nu maar eens en voor goed werk wordt gemaakt van een echte opheldering: de slachtoffers hebben daar recht op.
En voor al diegenen die door dik en dun nog altijd de "officiële" versie steunen: de CIA werft, zelfs internationaal, nog steeds aan. Mooie kansen op promotie gegarandeerd, zolang je netjes aan de leiband loopt en geen vragen stelt.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80648
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 9/11 complottherorie: Loose Change 2

Bericht door Tammy » 20 jul 2011, 05:08

Ik ga het zo gauw mogelijk bekijken Ensar. ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11973
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: 9/11 complottherorie: Loose Change 2

Bericht door MetalPig » 09 sep 2011, 13:31

Dylan Avery heeft na Loose Change 2 nog 1 of 2 versies gemaakt van zijn Film.

Wist je trouwens dat Avery zelf intussen grotendeels afstand genomen heeft van de inhoud van zijn films?
Hij is niet meer de angry young man van een jaar of wat geleden en heeft een wat genuanceerdere kijk op het geheel. Het enige wat hij nu nog gelooft is dat er "een of andere cover-up" heeft plaatsgevonden. Specifieker dan dat is zijn mening niet meer.

Dus ja, kijk vooral naar Loose Change (Final Cut heet de laatste versie geloof ik) maar houd in het achterhoofd dat niet alles wat verteld wordt waar is, en dat zelfs de maker zelf er niet zo erg meer in gelooft.

Plaats reactie