Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door Tammy » 15 nov 2011, 13:37

Afbeelding
Is dit het stratenplan van het centrum van Washington DC? Foto Google Maps.

Voor liefhebbers van complottheorieën zorgen deze beelden van Google Earth ongetwijfeld voor alweer een hoogdag. Op afbeeldingen hierboven -en onder uit de Chinese Gobiwoestijn, aan de grens met Mongolië, zijn blinkende rechthoeken tot 1,6 kilometer lang te zien. Een helder wit lijnenspel dat duidelijk vanuit de ruimte te zien is. Andere foto's tonen enorme concentrische cirkels die afstralen op de grond, met drie vliegtuigen gestationeerd in het centrum ervan.

In een foto uit 2007 in Gobi werden al vele vreemde oranje blokken die netjes in een cirkel gezet waren, opgemerkt. Uit een recent beeld blijkt dat die blokken, die elk de grootte hebben van een container, echter verspreid zijn tot vijf kilometer van de originele site. Nog een ander beeld toont verschillende metalen vierkanten met daarrond iets op wat brokstukken van ontplofte voertuigen lijken te zijn. Op een laatste foto is een ingewikkeld net te zien van bijna dertig kilometer lang.

Nucleaire bommen.

Al deze foto's zijn genomen op de grens van de provincies Gansu en Xinjiang, een goeie honderd kilometer verwijderd van Jiuquan, waar zich het hoofdkwartier van China's ruimteprogramma bevindt en waar hun tuigen gelanceerd worden. De dichtsbijzijnde weg bevindt zich op honderd kilometer en er is geen teken van enige andere activiteit in de buurt. De Ding Xin militaire luchtbasis, waar China geheime luchtvaarttesten uitvoert, bevindt zich 500 kilometer verder. 500 kilometer in de andere richting tref je het Lop Nur aan, de zoute meren waar China tussen 1967 en 1995 vijfenveertig nucleaire bommen testte.

Area 51.

Het doel van deze vreemde structuren is niet geweten, maar volgens sommige experten worden hier stratenplannen van steden nagemaakt waarop China raketten afvuurt. Sommigen menen zelfs het centrum van Washington DC erin te herkennen. Tim Ripley, een oorlogskenner van het tijdschrift 'Jane's Defence Weekly', vergelijkt de structuren met die van 'Area 51', de geheime militaire testbasis van Amerika in Nevada. "Zeker die foto met de cirkel doet me veel aan een soort van schietbaan voor raketten denken, waar kan getest worden met welk effect ze inslaan. Wij Amerikanen hebben die ook in Area 51."

Roswell.

Rond die Area 51 is in het verleden al veel te doen geweest. Volgens zogenaamde believers is deze site het overblijfsel van een ruimtetuig van aliens gevonden in Roswell. Op verschillende sites en blogs doen dezelfde 'buitenaardse' hypotheses na het zien van deze foto's van Google Maps dan ook al meteen de ronde. (odbs)

Afbeelding
De enorme concentrische cirkels die afstralen op de grond, met drie vliegtuigen gestationeerd in het centrum. Foto Google Maps .

Afbeelding
Verschillende metalen vierkanten met daarrond iets op wat brokstukken van ontplofte voertuigen lijken te zijn. Foto Google Maps .


Afbeelding
Het ingewikkeld net van bijna dertig kilometer lang. Foto Google Maps.


Bron:HLN.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door Tammy » 15 nov 2011, 13:40

Dit is nieuw voor mij. [think]

Wie heeft hier wel eens over gehoord?
En wat vinden jullie hier van?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door MetalPig » 15 nov 2011, 16:19

Ik denk militaire oefeningen en dan vooral raket-testen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door Tammy » 16 nov 2011, 05:43

Waarschijnlijk wel MetalPig.

Door die Google kan heel de wereld het zien, internet is leuk maar of ze dat daar zo leuk vinden is een tweede denk ik.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door MetalPig » 16 nov 2011, 07:23

Tammy schreef:Waarschijnlijk wel MetalPig.

Door die Google kan heel de wereld het zien, internet is leuk maar of ze dat daar zo leuk vinden is een tweede denk ik.
Volgens een de commentaren op HLN heeft het een paar jaar geleden al in de Kijk gestaan en heeft China zelf aan Kijk verteld dat het om (deels?) verouderde oefengebieden ging.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door Tammy » 16 nov 2011, 14:00

Ok, dus niks mysterieus waarschijnlijk. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door gusteman » 17 nov 2011, 12:36

HLN schreef:Tim Ripley, een oorlogskenner van het tijdschrift 'Jane's Defence Weekly', vergelijkt de structuren met die van 'Area 51', de geheime militaire testbasis van Amerika in Nevada. "Zeker die foto met de cirkel doet me veel aan een soort van schietbaan voor raketten denken, waar kan getest worden met welk effect ze inslaan. Wij Amerikanen hebben die ook in Area 51."
Mag ik hieruit besluiten dat "Jane's Defence Weekly" nu wèl als betrouwbare bron mag worden geciteerd?

Ik had dit zelf al eens gedaan maar kreeg daar toen nogal wantrouwige kritiek op :mrgreen:

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door MetalPig » 17 nov 2011, 17:08

gusteman schreef:
HLN schreef:Tim Ripley, een oorlogskenner van het tijdschrift 'Jane's Defence Weekly',<...>
Mag ik hieruit besluiten dat "Jane's Defence Weekly" nu wèl als betrouwbare bron mag worden geciteerd?
Tuurlijk, waarom niet?
gusteman schreef:Ik had dit zelf al eens gedaan maar kreeg daar toen nogal wantrouwige kritiek op :mrgreen:
Geen idee welk punt je probeert te maken, maar het zit je blijkbaar nog steeds hoog dat je niet op je woord geloofd wordt als je iets zegt... Je kortstondige forumpauze heeft blijkbaar niets geholpen.

gusteman

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door gusteman » 19 nov 2011, 23:46

MetalPig schreef:Geen idee welk punt je probeert te maken
Is niet erg hoor, dat komt nog wel, gewoon eventjes objectief bekijken ;P!

Maar daarmee zijn we nog geen stap dichter bij een verklaring voor die vreemde verschijnselen in China [think]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door MetalPig » 20 nov 2011, 11:01

gusteman schreef:Maar daarmee zijn we nog geen stap dichter bij een verklaring voor die vreemde verschijnselen in China [think]
Jij niet, nee. Mensen die niet overal een complot achter zoeken zijn er al lang uit.

gusteman

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door gusteman » 20 nov 2011, 15:52

MetalPig schreef:Mensen die niet overal een complot achter zoeken zijn er al lang uit.
Daarvan ben ik niet echt onder de indruk hoor.
Jouw "cover" heb je zelf al opgeblazen en ik weet nu zo ongeveer uit welke hoek jouw argumentering komt (ik verwijs hier even naar mijn onderschrift van de hand van Ghandi, waar we nu aan het stukje "then they fight you" zijn :wink: ).

By the way, ben je er ondertussen al uit geraakt?
gusteman schreef:
MetalPig schreef:Geen idee welk punt je probeert te maken

Is niet erg hoor, dat komt nog wel,...

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11967
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door MetalPig » 20 nov 2011, 19:09

gusteman schreef:
MetalPig schreef:Mensen die niet overal een complot achter zoeken zijn er al lang uit.
Daarvan ben ik niet echt onder de indruk hoor.
Nee, dat is bekend. Jij trekt je niets aan van wat anderen (zoals in dit geval de chinezen zelf) zeggen; jij houdt je lekker bij je eigen geloof. Feiten? Ha, nergens voor nodig.
gusteman schreef:Jouw "cover" heb je zelf al opgeblazen en ik weet nu zo ongeveer uit welke hoek jouw argumentering komt (ik verwijs hier even naar mijn onderschrift van de hand van Ghandi, waar we nu aan het stukje "then they fight you" zijn :wink: ).
Vertel verder. Ik ben altijd benieuwd wat mensen over mij denken te weten.
gusteman schreef:By the way, ben je er ondertussen al uit geraakt?
gusteman schreef:
MetalPig schreef:Geen idee welk punt je probeert te maken
Is niet erg hoor, dat komt nog wel,...
[/quote]
Nee, je hebt verder niet uitgewijd, dus zeg het maar.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door Tammy » 21 nov 2011, 06:12

Hallo heren . :wink:

Graag in deze topic bij het onderwerp blijven.
Jullie persoonlijke irritatie naar elkaar is bekend.
Gelieve dit te bespreken via pm eventueel.

Ontopic hier graag.

Dank u beide. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

gusteman

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door gusteman » 22 nov 2011, 12:02

Tammy schreef:Gelieve dit te bespreken via pm eventueel.
Is bij dezen dus gebeurd.
Sorry voor de noodzaak tot correctie, ik had moeten beter weten. :oops:

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80592
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Waar zijn de Chinezen mee bezig in de Gobiwoestijn?

Bericht door Tammy » 22 nov 2011, 12:19

Dank u . ;P!

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie