'Aluhoedjes' maken gedachtelezen juist makkelijker

Complottheorieën zeggen in het algemeen dat een bepaald verschijnsel of een bepaalde gebeurtenis bijvoorbeeld een moord, een revolutie, of zelfs het falen van een product niet alleen werd veroorzaakt door zichtbare activiteiten van politieke krachten of marktwerking, maar vooral door ondergrondse manipulatie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

'Aluhoedjes' maken gedachtelezen juist makkelijker

Bericht door Tammy » 07 okt 2012, 09:32

Afbeelding

Vaste overtuiging van complottheoretici: aluminium hoofddeksels maken het moeilijker om via radiogolven of straling, of laten we zeggen: invloeden van buitenaf, het menselijk brein te bereiken. Dat is waarom in bepaalde kringen het dragen van aluminium hooddeksels populair is. Maar wat blijkt? Die maken het brein bestralen juist makkelijker.

Het idee van de aluhoedjes - het woord werd al snel gebruikt als verzamelnaam voor mensen die geloven dat (buiten-)aardse entiteiten uit zijn op controle van hun gedachten - is gebaseerd op de kooi van Faraday. Dat is een kooi van elektrisch geleidend materiaal, die bescherming biedt van wat er door omsloten wordt tegen statische ontladingen. Zoals bijvoorbeeld bliksem.

Het probleem met de aluminium hoofddeksels, schrijft The Atlantic, is dat het niet het hele hoofd (het te beschermen object) wordt omsloten door het aluminium folie, en het wordt te losjes gedragen. Elektromagnetische straling komt er daardoor makkelijk onderdoor.

Sterker nog: aluminium hoofddeksels maken het, mocht er inderdaad een groep regelmatig in Bilderberg bij elkaar komende overheidsvertegenwoordigers of buitenaardse wezens uit zijn op uw gedachte, juist makkelijker toegang te krijgen tot het menselijke brein. In 2005 testte een groep studenten van het Massachusetts Institute of Technology (MIT) in de Verenigde Staten verschillende soorten straling op verschillende soorten aluminium hoofddeksels. Sommige stralingsfrequenties werden effectief tegengehouden, maar sommige frequenties werden juist versterkt. Met name die gebruikt worden door (televisie-)satellieten en mobiele communicatie en radionavigatieapparatuur voor op zee.

De conclusie van de groep MIT-studenten was dan ook: het propageren van aluminiumhoedjes kan niet anders zijn dan een vooropgezet overheidsplan. Met medewerking van de regeringscommissie voor communicatie (die er ongetwijfeld ook voor heeft gezorgd dat dit onderzoek nu pas via The Atlantic en deze site naar buiten komt.)


Bron: AD.nl



Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80585
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: 'Aluhoedjes' maken gedachtelezen juist makkelijker

Bericht door Tammy » 07 okt 2012, 09:33

Dit weet ik inderdaad van paar jaar geleden.
Zag in een documentaire dat mensen die hoedjes op hadden.

Ik vroeg me toen af:
Hebben ze niks beters te doen?
En dat vraag ik me nu nog af. :mrgreen:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Beatrix Kiddo
Leraar
Berichten: 2386
Lid geworden op: 13 apr 2009, 21:50

Re: 'Aluhoedjes' maken gedachtelezen juist makkelijker

Bericht door Beatrix Kiddo » 08 okt 2012, 08:38

:rolfl:
Afbeelding
It's mercy, compassion, and forgiveness I lack. Not rationality.

Plaats reactie