DIMENSIE met haar begrippen!

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Il guercio

Re: DIMENSIE met haar begrippen!

Bericht door Il guercio » 24 sep 2015, 12:29

Ha die oktagon. Weet je al hoe je een cilinder die op het x-y vlak staat, met straal R en hoogte h, en waarvan de centrale as samenvalt met de z-as, wiskundig te beschrijven is? Of hoe je het volume van de cilinder berekent (dat lijkt mij niet zo moeilijk)?
Het onderstaande plaatje ken je misschien wel. Het vreemde aan het plaatje is dat de donkere vlakken buiten de schaduw, dezelfde tint grijs hebben als de lichte vlakken in de schaduw, hetgeen je op het eerste gezicht niet zou denken. Maf niet?

Afbeelding

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: DIMENSIE met haar begrippen!

Bericht door oktagon » 24 sep 2015, 18:01

Ik poogde om het 123website deel naar PB te mailen,doch dat werkte niet,sorry Tammy. [doh]
Laatst gewijzigd door oktagon op 24 sep 2015, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: DIMENSIE met haar begrippen!

Bericht door oktagon » 24 sep 2015, 18:15

[quote="oktagon"]Mogelijk kun je een genealogische onderzoek doen op basis van de data van je ouders en grootouders en zo verder peuren;wij kwamen via kerkelijke archieven in Nl,Fr ,die dus de burgerlijke stand van Napoleon (ca. 1800) vooraf gingen ,terecht bij de Huguenoten in Calais en omgeving ,ca. 1600.

(Tav. je eigen 123website:)
De Bouwstatica-site van mij staat op http://www.Zeelandnet.nl. onder websites (communities),dan een van de drie kolommen met Balk-en spantberekeningen en bij aantoietsen ben je er.Mogelijk moet je verder gaan en onder de Wetenschap gaan
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Il guercio

Re: DIMENSIE met haar begrippen!

Bericht door Il guercio » 26 sep 2015, 12:54

Hai oktagon
Is het al gelukt met de wiskunde ?

Plaats reactie