Lichtsnelheid

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Lichtsnelheid

Bericht door oktagon » 01 aug 2013, 15:24

Waardoor ontstaat de lichtsnelheid van protonen,electronen,fotonen en licht ansich.

Ik neem aan dat daar mogelijk veel energie voor nodig zou zijn,mogelijk magnetische energie door spanningsverschil in bijv.Van Allen gordels waar men pas een systeem van deeltjes-versnellers meent waar te nemen.
En deze zouden "deeltjes" zenden van N>Z-pool of vv.

Je zou op basis van dit systeem wrs geen ruimte-vaartuig van de grond krijgen,alle materie,incl.astronauten zouden tot stof of non-materie vergaan!?
Een vertraging in het systeem zou in de toekomst wel te ontwikkelen zijn om de menselijke nieuwsgierigheid te bevredigen. :aliensmile:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Lichtsnelheid

Bericht door entropy » 01 sep 2013, 17:43

Ik snap helaas niet wat je bedoelt [euh?]

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Lichtsnelheid

Bericht door oktagon » 01 sep 2013, 18:59

Ook de eerste zin niet en daarop de volgende zin met door mij veronderstelde vele energie ?
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Lichtsnelheid

Bericht door entropy » 02 sep 2013, 10:30

Nee. De lichtsnelheid is een door Einstein gepostuleerd, en later experimenteel bevestigd gegeven. Ja, fotonen hebben energie, maar die is afhankelijk van hun frequentie. Het universum zit vol energie, en waar die zijn oorsprong vindt is nog steeds onderwerp van onderzoek.

Bedoel je dat magnetisme de oorsprong zou vormen van de lichtsnelheid? En wat zijn "Van Allen gordels"?

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Lichtsnelheid

Bericht door oktagon » 02 sep 2013, 18:57

VanAllen-gordels: zie Google (2 magm.gordels om onze Aarde en afscherming tegen electronen en protonen-als ik me niet vergis) van de zon en verdere Heelal-elementen.
Laatst gewijzigd door oktagon op 03 sep 2013, 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Lichtsnelheid

Bericht door entropy » 02 sep 2013, 21:29

O ja, ik denk dat ik het snap. Je wilt volgens hetzelfde principe als de Van Allen Gordels een ruimtevaarttuig laten voortstuwen?

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Lichtsnelheid

Bericht door oktagon » 03 sep 2013, 18:37

Ik lanceerde een gedachte over een zeer vertraagde vorm van energie in de vanAllen-gordels ,om daar gebruik van te maken.
Hoewel,ik heb grote twijfels of de mensheid ooit buiten ons zonnestelsel gaat komen;duurt veel te lang en een benodigde snelheid van een paar procenten van de vereiste lichtsnelheid zal wrs nooit bereikt kunnen worden met de huidige en bedachte te ontwikkelen technieken.
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Pindar

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Pindar » 03 sep 2013, 19:44

de lichtsnelheid is idd gepostuleerd en dus niet bewezen.

Echter, het is mogelijk instant contact te hebben van de ene kant van het universum naar het andere als je zou willen.

Dit heeft te maken met dat er door het hele heelal, EEN biologische logaritmische staande golf loopt.
(logarithmic scalar gravitational standing wave.)

onze dna bv ontvangt data van deze golf. de structuur van dna is dan ook hetzelfde als van een ontvanger en een zender!

Met vriendelijke groeten


Pindar

Gebruikersavatar
Einstein01
Onderzoeker
Berichten: 645
Lid geworden op: 26 aug 2011, 20:42

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Einstein01 » 03 sep 2013, 20:20

oktagon schreef:Waardoor ontstaat de lichtsnelheid van protonen,electronen,fotonen en licht ansich.
De 'lichtsnelheid' is er al.
Het 'niets' is de drijvende kracht achter het 'iets'.

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Lichtsnelheid

Bericht door The Grey » 04 sep 2013, 04:18

Pindar schreef:de lichtsnelheid is idd gepostuleerd en dus niet bewezen.
B U L L S H I T !
Zelfs ik heb de lichtsnelheid wel een keertje bewezen. Op school, met een mooie laser! En een sensortje. Paar kabels eraan en een computer ertussen en je kan de lichtsnelheid meten (was natuurlijk niet accuraat, maar het kwam in de buurt!).
Pindar schreef: Echter, het is mogelijk instant contact te hebben van de ene kant van het universum naar het andere als je zou willen.
Ik wil het! Hoe?
Pindar schreef: Dit heeft te maken met dat er door het hele heelal, EEN biologische logaritmische staande golf loopt.
(logarithmic scalar gravitational standing wave.)
En hier is wel bewijs voor?
En even voor de duidelijkheid, wat is een biologische logaritmische staande golf? Golf? Check! Staande golf? Check! Logaritmische golf? Wutte? Beetje raar om een golf logaritmisch te plotten, maar vooruit. Maar what the hell is een biologische golf? Ik zou het niet weten...
Oh, en als we toch bezig zijn. Wat is het medium waarin deze golf zich voortplant?
Pindar schreef: onze dna bv ontvangt data van deze golf. de structuur van dna is dan ook hetzelfde als van een ontvanger en een zender!
Welke structuur heeft een zender en welke heeft een ontvanger dan waar ons DNA zo erg op lijkt?

Ik hoor heel veel dingen die totaal niet onderbouwd zijn!
-

Pindar

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Pindar » 04 sep 2013, 08:08

The Grey schreef:
Pindar schreef:de lichtsnelheid is idd gepostuleerd en dus niet bewezen.
B U L L S H I T !
Zelfs ik heb de lichtsnelheid wel een keertje bewezen. Op school, met een mooie laser! En een sensortje. Paar kabels eraan en een computer ertussen en je kan de lichtsnelheid meten (was natuurlijk niet accuraat, maar het kwam in de buurt!).
Pindar schreef: Echter, het is mogelijk instant contact te hebben van de ene kant van het universum naar het andere als je zou willen.
Ik wil het! Hoe?
Pindar schreef: Dit heeft te maken met dat er door het hele heelal, EEN biologische logaritmische staande golf loopt.
(logarithmic scalar gravitational standing wave.)
En hier is wel bewijs voor?
En even voor de duidelijkheid, wat is een biologische logaritmische staande golf? Golf? Check! Staande golf? Check! Logaritmische golf? Wutte? Beetje raar om een golf logaritmisch te plotten, maar vooruit. Maar what the hell is een biologische golf? Ik zou het niet weten...
Oh, en als we toch bezig zijn. Wat is het medium waarin deze golf zich voortplant?
Pindar schreef: onze dna bv ontvangt data van deze golf. de structuur van dna is dan ook hetzelfde als van een ontvanger en een zender!
Welke structuur heeft een zender en welke heeft een ontvanger dan waar ons DNA zo erg op lijkt?

Ik hoor heel veel dingen die totaal niet onderbouwd zijn!

ik ben je aan het voorverwarmen ;)

De onderbouwing is er zeker, itt tot de meeste zaken in de huidige natuurkunde.

Met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Pindar » 04 sep 2013, 08:15

for starters:
This sounds a bit like stage magic and therefore has to be further explained, for it is a real reproducible technique. Who knows the research of Professor Popp has a basis to understand how this works. It also helps to have knowledge of the work of Dr. Hartmut Müller. He uses standing gravitation waves to transmit language and demonstrated this for example at the ’Tölzer Medientagen’ (Media Days at Tölz) in October 2001.

He first telephoned a colleague in St. Petersburg on a normal landline phone, and the public was able to listen in. Then he pulled the plug of the phone and continued to talk to his colleague in St. Petersburg - but now via the standing gravitation wave (more on this in the article "Bio-Handy", also in the online magazine on www baerbelmohr.de only available in german so far).

Dr. Müller hopes that his discoveries will one day be able to replace completely the present mobile phone technology.

While the latter uses artificially-produced fields that affect living organisms mostly in a harmful way, the standing gravitational waves are purely natural. They exist anyway and do not have to be installed artificially. These standing waves permeate the whole cosmos and on them one could call to the moon WITHOUT TIME DELAY

http://www.bibliotecapleyades.net/cienc ... tica02.htm


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11960
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Lichtsnelheid

Bericht door MetalPig » 04 sep 2013, 09:57

Pindar schreef:for starters:
Dr. Hartmut Müller. He uses standing gravitation waves to transmit language and demonstrated this for example at the ’Tölzer Medientagen’ (Media Days at Tölz) in October 2001.[/b]
<knip>
he pulled the plug of the phone and continued to talk to his colleague in St. Petersburg - but now via the standing gravitation wave
Yep, en voor deze scam is hij inmiddels opgepakt:
http://www.bbc.co.uk/news/world-latin-america-20076791

:hahaha:

Cees

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Cees » 04 sep 2013, 10:06

Hmmmm een lekker voorverwarmertje... :mrgreen:
En goed opgelet Metal. :wink:

Pindar

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Pindar » 05 sep 2013, 11:30

Cees schreef:Hmmmm een lekker voorverwarmertje... :mrgreen:
En goed opgelet Metal. :wink:

Wel, hij neemt weer zaken op face value aan!

De BBC is een onderdeel van de regering en is niet bedoeld om eerlijk en zuiver informatie te geven, maar om ons doelbewust verkeerde en misleidende informatie te geven!
De 'kracht' achter de BBC (British broadcast conspiracy) is dezelfde die achter het onderdrukken van deze informatie zit.


Dus, nee, niet goed opgelet!

zo makkelijk debunk je het toch echt niet.


lol , omdat de bbc het zegt is het waar??????
(herriner je je "jimmy savile" nog??, enorme cover up van deze pedofiel door de BBC! lekker he?, meer zum kotsen

Kom op je kan beter! of niet?

Ik snap het ergens wel, een enorme verslaving aan het hudige 'systeem' waar men moeilijk van los komt en het wemelt hier van de cognitieve dissonantie.

Maar zoals ik al ergens anders zei het valt me hier tegen en vind veel mensen enorm gesloten voor een forum als dit.

(btw let op dit gaat ook verdraaid worden)



Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Lichtsnelheid

Bericht door The Grey » 05 sep 2013, 12:32

Wat mij opvalt is dat je best vol van jezelf bent, maar echter nog steeds geen bron hebt aangeleverd voor alle dingen die je zegt.
Metalpig geeft een bron, deze haal jij zonder bewijzen onderuit.
En pretendeert dat jij wel gelijk hebt. Alsof jij alle antwoorden hebt.

En bij het lezen van jou berichtje deed het me gelijk denken aan iemand die overal een complot in ziet als het hem uitkomt.
-

Pindar

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Pindar » 05 sep 2013, 12:40

The Grey schreef:Wat mij opvalt is dat je best vol van jezelf bent, maar echter nog steeds geen bron hebt aangeleverd voor alle dingen die je zegt.
Metalpig geeft een bron, deze haal jij zonder bewijzen onderuit.
En pretendeert dat jij wel gelijk hebt. Alsof jij alle antwoorden hebt.

En bij het lezen van jou berichtje deed het me gelijk denken aan iemand die overal een complot in ziet als het hem uitkomt.

Als het overkomt dat ik vol van mezelf ben dan spijt me dat, dat is in ieder geval niet mijn bedoeling.

Echter, ik ben behoorlijk zeker over wat ik post.

Je moet even beseffen dat er een joekel van een conspiracy of samenzwering is die ons dingen wil katen denken die totaal niet waar zijn en niet aan dingen laten denken die waar zijn!

BBC aanhalen is toch geen bron aanhalen?!!!
wat die allemaal vor onzin in hun programma stoppen dat wil je niet weten!


ga nou gauw!



Met vriendelijke groeten.


Pindar

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Vitharr » 05 sep 2013, 12:44

The Grey schreef:B U L L S H I T !
Zelfs ik heb de lichtsnelheid wel een keertje bewezen. Op school, met een mooie laser! En een sensortje. Paar kabels eraan en een computer ertussen en je kan de lichtsnelheid meten (was natuurlijk niet accuraat, maar het kwam in de buurt!).
Volgens mij ben jij te jong om de lichtsnelheid te hebben kunnen bewijzen The Grey. :mrgreen:

Ik vind dit, als 'leek', namelijk dubieus:
Met de huidige definitie is tevens de waarde van de lichtsnelheid vastgelegd op de op dat moment nauwkeurigst gemeten waarde. Sedert dat moment beïnvloeden metingen van de lichtsnelheid de grootte van de meter. De lichtsnelheid in vacuüm is nu per definitie precies 299 792 458m/s.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Meter#1983

Met andere woorden, als men zich toch heeft vergist, en de fysieke lichtsnelheid variëert wel over tijd, dan verandert de lengte van de meter nu dus en blijft de waarde behorend bij C dus braaf constant. :wink:

En zo is dus de vreemde toestand ontstaan dat per definitie de lichtsnelheid nu vast ligt maar de lengte van de meter kan veranderen. :mrgreen:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Lichtsnelheid

Bericht door The Grey » 05 sep 2013, 13:24

Pindar schreef: BBC aanhalen is toch geen bron aanhalen?!!!
wat die allemaal vor onzin in hun programma stoppen dat wil je niet weten!
Als je het zo gaat spelen kan je beter helemaal geen informatie uit het internet halen en eigenlijk ook niet uit boeken!
Vitharr schreef:Volgens mij ben jij te jong om de lichtsnelheid te hebben kunnen bewijzen The Grey. :mrgreen:
Wellicht is bewezen een ongelukkig gekozen woord :mrgreen:
-

Pindar

Re: Lichtsnelheid

Bericht door Pindar » 05 sep 2013, 13:40

The Grey schreef:
Pindar schreef: BBC aanhalen is toch geen bron aanhalen?!!!
wat die allemaal vor onzin in hun programma stoppen dat wil je niet weten!
Als je het zo gaat spelen kan je beter helemaal geen informatie uit het internet halen en eigenlijk ook niet uit boeken!
Vitharr schreef:Volgens mij ben jij te jong om de lichtsnelheid te hebben kunnen bewijzen The Grey. :mrgreen:
Wellicht is bewezen een ongelukkig gekozen woord :mrgreen:

je hebt gelijk dat je niet zo maar informatie uit het internet kan halen, da ben ik helemaal met je eens.


Om een en ander te verduidelijken. Momenteel vertrouw ik geen enkel mainstream boek of blad of magazine of wat dean ook, daar al deze mainstream bladen echt bedoeld zijn om ons van echt goede informatie af te houden. (zo stikt het bv in dat gebied van de ghostwriters!) . Daarmee zeg ik niet dat opeens alle alternatieve zaken goed zijn. verre van! Zo vertrouw ik geen enkele new age bron want ik weet wat de de reden is waarom die new age is opgezet. Laat ik het zo zeggen, het is een grote psy op!.
En nog dit wat de mainstream betreft, het meeste wat waar is komt niet in de meenstream.
Zo zijn er al lang middelen tegen kanker bv. NIKS in de mainstream!


Hier is deze quote van belang:
"There is no such thing, at this date of the world's history in America, as an independent press You know it and I know it. There is not one of you who dare to write your honest opinions, and if you did, you know beforehand that it would never appear in print. I am paid weekly for keeping my honest opinion out of the paper I am connected with. Others of you are paid similar salaries for similar things, and any of you who would be so foolish as to write honest opinions would be out on the street looking for another job. If I allowed my honest opinions to appear in one issue of my' paper, before twenty-four hours my occupation would be gone. The business of the journalist is to destroy the truth; to lie outright; to pervert; to vilify; to fawn at the feet of mammon, and to sell his country and his race for his daily bread. You know it and I know it and what folly is this toasting an independent press? We are the tools and vassals of rich men behind the scenes We are the jumping jacks, they pull the strings and we dance. Our talents, our possibilities, and our lives are all the property of other men. We are intellectual prostitutes."

--John Swinton, former chief of staff, The New York Times, in a 1953 speech before the New York Press Club
Met vriendelijke groeten


Pindar

Plaats reactie