Galactische Wiskunde

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Pindar

Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 10:59

Een van mijn 'hobbies' is "Galactische Wiskunde"
ofwel "vedische Wiskunde".

Deze wiskunde is veel mooier, beter, sneller en eleganter dan het ietwat stuntelige conventionele systeem.

Laten we eens beginnen:

Hoe bereken je in het conventionele systeem:

1/19=?

45 x 45=?

36 x 34=?

123/9=?

98 X 97=?

In de vedische wiskunde doet men hier een paar seconden over! En deze wiskunde gaat nog veel verder!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door The Grey » 01 sep 2013, 13:51

Interessant, toch na even wat snel gegoogled te hebben lijkt dit meer op trucjes dan een ander soort 'wiskunde'.
Tevens is het geen wiskunde maar rekenen. En slaat galactisch helemaal nergens op, het komt uit india...

Heb je toevallig een leuke bron? Want dit is wel interessant! :mrgreen:
-

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 15:10

The Grey schreef:Interessant, toch na even wat snel gegoogled te hebben lijkt dit meer op trucjes dan een ander soort 'wiskunde'.
Tevens is het geen wiskunde maar rekenen. En slaat galactisch helemaal nergens op, het komt uit india...

Heb je toevallig een leuke bron? Want dit is wel interessant! :mrgreen:

Wel, ik heb hier veel ervaring mee en jouw 'argument' is een standaardargument, wat ik steeds weer hoor.
Het IS geen zak met trucjes, al zien de mensen dat de eerste keer niet zo. MAAR daarvoor dien je met deze materie te werken en dan pas begin hje de absolute schoonheid en genialiteit van dit systeem in te zien en te begrijpen. Als je het een isoleert van het anmer dan lijken het 'trucjes', maar als je er mee werkt en ziet hoe echt alles vloeiend met elkaar vebonden is, dan zul het zeker niet meer zo noemen.
Het heet Galactisch, maar daar kom ik nog op terug.

Verder. zou jij of iemand de bovenstaande sommen willen maken volgens het conventionele systeem, dan laat ik daarna het Galacische / Vedische systeem zien.

En ja, er zijn wat linken ,maar die doen niet allemaal recht aan het systeem. Het beste kan je het volgens mij uit een paar goede boeken halen.

Toen ik er mee begin was ik wat skeptisch over het geheel, nu niet meer.
On seeing this kind of work actally being performed by children, the doctors, professors and other 'big guns' of mathematics are wonderstruck and exclaim : "Is this mathematics or magic"? And we invariably sanswer and say:"" It is both. It is magic untill you understand it; and it is mathematics thereafter; and then we proceed to substantiate and prove the correctness of this reply of ours.

Vedic Mathematics
p xxxv1 ;Jagadguru Swami Sri Bharati Krsna Tirthaji Maharaja

O ja, en dan nog dit, ik begin hier idd met rekenkunde, je moet ergens beginnen nietwaar? ;)
Maar, Vedische wiskunde gaat veel verder dan alleen rekenkunde, en daar kom ik later op, ok?




Met vriendelijke groeten


Pindar

Gebruikersavatar
The Grey
Leraar
Berichten: 2368
Lid geworden op: 30 mar 2010, 20:47

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door The Grey » 01 sep 2013, 16:02

Nu heb je al helemaal mijn interesse! :mrgreen:
Ik lees er graag meer over, en om antwoord te geven op jou vraag:

1/19=?
(heel eerlijk laat ik dit altijd staan, het is in wiskunde niet echt nuttig om hier een komma getal van uit te rekenen)
Maar oke,
0,19*5=0,95 (0,05x)
1-0,95=0,05
0,019*2=0,048 (0,002x)
En als je dan nog een preciezer antwoord wil:
0,05-0,048=0,002
0,0019*1=0,0019 (0,0001x)
0,002-0,0019=0,0001
0,0521

45 x 45=?
40*45=1800
5*45=225
--------------------
2025

36 x 34=?
36*30=1080
36* 4=144
---------------
1224

123/9=?
123-90 = 33 (10x)
33-27= 6 (3x)
6/9= 2/3 = 0,666666666 (enzovoorts)
13,66666667

98 X 97=?
100x97=9700
97*2=194
---------------- (min)
9506

En om even eerlijk te blijven, ik heb ze allemaal gecheckt. En ik heb er geen fouten in zitten :mrgreen:
-

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 16:10

The Grey schreef:Nu heb je al helemaal mijn interesse! :mrgreen:
Ik lees er graag meer over, en om antwoord te geven op jou vraag:

1/19=?
(heel eerlijk laat ik dit altijd staan, het is in wiskunde niet echt nuttig om hier een komma getal van uit te rekenen)
Maar oke,
0,19*5=0,95 (0,05x)
1-0,95=0,05
0,019*2=0,048 (0,002x)
En als je dan nog een preciezer antwoord wil:
0,05-0,048=0,002
0,0019*1=0,0019 (0,0001x)
0,002-0,0019=0,0001
0,0521

45 x 45=?
40*45=1800
5*45=225
--------------------
2025

36 x 34=?
36*30=1080
36* 4=144
---------------
1224

123/9=?
123-90 = 33 (10x)
33-27= 6 (3x)
6/9= 2/3 = 0,666666666 (enzovoorts)
13,66666667

98 X 97=?
100x97=9700
97*2=194
---------------- (min)
9506

En om even eerlijk te blijven, ik heb ze allemaal gecheckt. En ik heb er geen fouten in zitten :mrgreen:

Ok! Top dat je het gedaan hebt en wordt enorm gewaardeerd:

Welnu, eerst even een korte introductie in de versen van de Galactische? Vedische wiskunde.

Deze wiskunde is gebouwd op 'versen' en deze zet ik eerst hier neer:

No. Indian sutra English definition
1 Ekadhikina Purvena By one more than the previous one
2 Nikhilam Navatashcaraman Dashatah All from 9 and the last from 10
3 Urdvha – Tiryagbyham Vertically and crosswise
4 Paraavartya Yojayet Transpose and adjust
5 Shunyam Saamyasamuccaye If the Samuccaya is the same, that Samuccaya is zero
6 (Anuruppye) Shunyamanyat If one ratio is in ratio, the other is zero
7 Sankalana-vyavakalanabhyam By addition and by subtraction
8 Puranapuranabyham By the completion or non-completion
9 Chalana-Kalanabyham Differential calculus (Also known as difference and similarities)
10 Yavadunam Whatever the extent of its deficiency (Also known as By the deficiency)
11 Vyashtisamanstih Specific and general
12 Shesanyankena Charamena The remainders by the last digit
13 Sopantyadvayamantyam The ultimate and twice the penultimate
14 Ekanyunena Purvena By one less than the previous one
15 Gunitasamuchyah The product of the sum is equal to the sum of the product
16 Gunakasamuchyah All the multipliers (Also known as the factors of the sum is equal to the sum of the factors)

Met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 16:15

We gaan verder en ik begin eens met 1/19

Daar gebruiken we het vers:

"By one more than the previous one"

of wat moeilijker: "Ekadhikina Purvena"


we gaan rekenen, let op het ziet er ingewikkelder uit als ik het zo opschrijf dan dat het in werkelijkheid is!
1/19=

wel we nemen eerst de 1 die 'boven' staat, deze verhogen we met 1 en dan hebben we 1+1=2

nu beginnen we helemaal rechts met de 1, aldus.

1/19= 1

en nu gaan we die met twee vermenigvuldigen: 1*2=2 en zetten die voor de 1 aldus:

1/19= 21

nu de 2 met twee vermigvuldigen: 2*2=4 en die zetten we voor de 2
aldus:

1/19= 421

en zo gaan we verder, 2 vermenigvuldigen met 4,2*4=8 en zetten we ervoor.

1/19= 8421

en dan vermenigvuldigen we de 8 met 2,2*8=16 en we zetten de 6 er voor en 'onthouden' de 1

1/19= 68421

dan vermenigvuldigen we 6 met de 2, 2*6=12, we hadden er een 'onthouden' dus dan wordt het 12+1=13, we zetten de 3 neer en 'onthouden er 1.

1/19= 368421

dan de 3 vermenigvuldigen met 2, 2*3=6 plus de ene die we onthouden hebben en wordt het dus 7

1/19= 7368421

dan de 7 vermenigvuldigen met 2, 7*2=14, de 4 opschrijven en weer
1 onthouden.

1/19= 47368421

dan 4 vermenigvuldigen met 2, 2*4=8, er een bij, 8+1=9.
dus

1/19= 947368421

we hebben nu 9 decimalen en we hebben er 18 (19-1).

Nu gaan we iets moois doen, we gaan het zo neerzetten:

947368421

-------------
999999999

en nu invullen zodat bovenstaande som klopt

947368421
052631578
------------
999999999

we hebben nu dus: 052631578

en die plakker we voor wat we eerst hadden:

0,052631578947368421

voila!

Doe hem gewoon eens dan begin je een 'feel' voor deze vorm van werkelijk prachtige wiskunde te krijgen!

Als je er klaar voor bent ga ik verder met de andere sommen ,en als je het leuk vind nog veel en veel verder!

Hartelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Witte wel » 01 sep 2013, 19:14

Kom maar op Pindar, maak er een mooie topic van want dit is inderdaad interessante materie. Leg het goed uit zodat iedereen die hier meeleest het ook goed op kan pakken.
Ik kijk uit naar je vervolg.

;P!
Laatst gewijzigd door Witte wel op 01 sep 2013, 19:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:16

Witte wel schreef:Kom maar op Pindar, maak er een mooie topic van want dit is inderdaad interessante materie. Leg het goed uit zodat iedereen die hier meeleest het ook goed op kan pakken.
Ik kijk uit naar je vervolg.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... rkWGeqW99c[/youtube-2]
;P!


Akela, ik doe mijn best! ;)

En mocht ik onduidelijk zijn laat me weten, ik ben hier erg enthousiast over , maar dat kan soms te enhousiast zijn! :)


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Witte wel » 01 sep 2013, 19:18

Excuus, mijn youtube linkje werkte niet. Mogelijk wel met copy paste in browser. ;P!
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:27

Witte wel schreef:Excuus, mijn youtube linkje werkte niet. Mogelijk wel met copy paste in browser. ;P!

Oh leuk die link!

Wel, apart, nog wel van TED ook, had ik niet verwacht want ik vertrouw die TED dus voor geen meter!


Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:30

leuke video!

Moet ook wel lachen om het accent


Geeft wel weer hoe 'simpel' Vedic Math is!


Bij de hogere wiskunde wordt het helemaal spectaculair!


Met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:34

En hier een 'appetizer' voor later! ;)

Btw het is bekend dat de Fibonacci reeks, 'onregelmartig' is, right?

Met behulp van de Galactische/Vedische wiskunde is aan te tonen dat er WEL een regelmaat zit in de Fibonacci reeks!

Intereesant he?



Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:37

ook leuk kan binnen 5 seconden!

98 x 97=?

Hoeveel verschilt 98 van 100:-2
en hoeveel verschilt 97 van 100:-3

98 -2
97 -3
------

Nu berekent men (98-3)/(-2*-3)=9506 Voila!
(OF (97-2)/(-2*-3))=9506
(die o moet er tussen omdat het hier om tweecijferige getallen gaat)


probeer nu eens:

94*95=?


Met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:38

ook delen door 9 is erg leuk!

eerst deze bekijken:

24/9=2 6/9=2.333

26/9=2 8/9=2.888

21/9=2 3/9=2.333

zie je dat we eerst het eerste getal pakken en daarna de som van het eerste en tweede getal als rest?

nog een vb:

16/9=1 7/9=1.77777

wat is nu

24/9=?

ok en bij grotere nummers aldus:


132/9=?

eerste getal is een 1

1


tel de 1 op bij het volgende getal:3,3+1=4

14

tel de 4 op bij het volgende getal, de 2.4+2=6


146

en omdat er gedeeld wordt door 9, komt de punt hier:

14.6

Voila!

probeer eens

111/9=?



Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:40

btw het is leuk om te zien, maar nog belangrijker om de sommen eens met verschillende getallen zelf te maken



Met vriendelijke groeten


Pindar

Cees

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Cees » 01 sep 2013, 19:48

Klant: Goeiemiddag.

Verkoper: Goeiemiddag.

Klant: Ik wilde graag een videoband kopen.

Verkoper: Waar is het voor?

Klant: Ik ga vanvond de dierenfilm opnemen.

Verkoper: Alstublieft. Op deze band kunt u alles opnemen: de nijlpaarden, de gazellen, de leeuwen en hun pasgeboren welpen. Al deze dieren komen op deze videoband goed tot hun recht.

Klant: 't Is voor de dierenfilm van kwart over zeven.

Verkoper: Dan treft u het! Ik heb me laten vertellen dat de dierenfilm van kwart over zeven enkele bijzonder prachtige opnamen van de zeldzame toekans bij de drinkplaats bevat.

Klant: De drinkplaats! Toch niet dezelfde drinkplaats als bij de dierenfilm van vorige week?

Verkoper: Dezelfde drinkplaats! Alle dieren die dorst hadden zijn op de film opgenomen.

Klant: Bij de drinkplaats van de dierenfilm van vorige week werd alle aandacht opgeeist door de nijlpaarden. Nu heb ik niets tegen nijlpaarden, maar de tevens bij de drinkplaats aanwezige vogels kwamen daardoor wel erg op het tweede plan te staan.

Verkoper: Wat u zegt...

Klant: Ook in de dierenfilm van vorige week zo prominent aanwezige bosnegers eisen de aandacht op van hetgeen waar het echt in eerste instantie om gaat: de drinkende dieren!

Verkoper: Dan kan ik u gerust stellen; het Duitse echtpaar dat voor de dierenfilms verantwoordelijk is, heeft de bosnegers op het hart gedrukt, om zich tijdens het filmen van de immers buitengewoon schuwe toekans, zo ver mogelijk van de drinkplaats op te houden.

Klant: Dat is geraden ook! Het gedrag bij de drinkplaats van de bosnegers was ronduit hinderlijk. Mijn belangstelling geldt in de eerste plaats de dieren. Voor een film over bosnegers bedankt ondergetekende feestelijk.

Verkoper: Wanneer de bosnegers zich ook maar iets van het verzoek van het Duitse echtpaar gelegen laten liggen, kan eigenlijk niets meer een geslaagde dierenfilm in de weg staan.

Klant: Ik help het u hopen. Mij is ten ore gekomen, dat onder die bosnegers nogal wat hardleerse figuren rondlopen.

Klant: Wat is dàt?

Verkoper: Dat is van de reclame: bij aankoop van één videoband voor het opnemen van dierenfilms, één zuigmarmot kado!

Klant: Wanneer begint-ie met zuigen?

Verkoper: Ach deze is pas twee weken, maar ik geef u een goede kans dat het zuigen vanavond gaat beginnen. Dat is dan ƒ 7,95.

Klant: Bedankt en goeiemiddag!

Verkoper: Zeg... Mag ik u iets vragen?

Klant: Voor de draad ermee!

Verkoper: Zou u misschien morgen nog eens terug willen komen, om met mij over de dierenfilm van gedachten te wisselen?

Klant: Maar natuurlijk! Als wij met z'n tweeen met aandacht de dierenfilm bekijken, hebben we morgen zeker voor een half uur gesprekstof. Ik zeg altijd maar, twee zien immers meer dan één!

Verkoper: Dat stel ik zeer op prijs.

Klant: Ik zou willen zeggen, tot morgen dan maar!

Verkoper: Tot morgen! Nogmaals, ik stel het zeer op prijs. Vooral uw aanmerkingen betreffende gebeurtenissen bij de drinkplaats, hebben mij zeer getroffen. Eerlijk gezegd zit het mij van die bosnegers ook helemaal niet erg lekker! Maar tegenover de klanten hou ik natuurlijk wijselijk mijn mond...

Klant: Goedenmiddag!

Verkoper: Goedenmiddag!

Verkoper: Waar de dieren zich aan de drinkplaats laven, laven de mensen zich aan een goed gesprek over de dieren!

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 01 sep 2013, 19:56

Cees schreef:Klant: Goeiemiddag.

Verkoper: Goeiemiddag.

Klant: Ik wilde graag een videoband kopen.

Verkoper: Waar is het voor?

Klant: Ik ga vanvond de dierenfilm opnemen.

Verkoper: Alstublieft. Op deze band kunt u alles opnemen: de nijlpaarden, de gazellen, de leeuwen en hun pasgeboren welpen. Al deze dieren komen op deze videoband goed tot hun recht.

Klant: 't Is voor de dierenfilm van kwart over zeven.

Verkoper: Dan treft u het! Ik heb me laten vertellen dat de dierenfilm van kwart over zeven enkele bijzonder prachtige opnamen van de zeldzame toekans bij de drinkplaats bevat.

Klant: De drinkplaats! Toch niet dezelfde drinkplaats als bij de dierenfilm van vorige week?

Verkoper: Dezelfde drinkplaats! Alle dieren die dorst hadden zijn op de film opgenomen.

Klant: Bij de drinkplaats van de dierenfilm van vorige week werd alle aandacht opgeeist door de nijlpaarden. Nu heb ik niets tegen nijlpaarden, maar de tevens bij de drinkplaats aanwezige vogels kwamen daardoor wel erg op het tweede plan te staan.

Verkoper: Wat u zegt...

Klant: Ook in de dierenfilm van vorige week zo prominent aanwezige bosnegers eisen de aandacht op van hetgeen waar het echt in eerste instantie om gaat: de drinkende dieren!

Verkoper: Dan kan ik u gerust stellen; het Duitse echtpaar dat voor de dierenfilms verantwoordelijk is, heeft de bosnegers op het hart gedrukt, om zich tijdens het filmen van de immers buitengewoon schuwe toekans, zo ver mogelijk van de drinkplaats op te houden.

Klant: Dat is geraden ook! Het gedrag bij de drinkplaats van de bosnegers was ronduit hinderlijk. Mijn belangstelling geldt in de eerste plaats de dieren. Voor een film over bosnegers bedankt ondergetekende feestelijk.

Verkoper: Wanneer de bosnegers zich ook maar iets van het verzoek van het Duitse echtpaar gelegen laten liggen, kan eigenlijk niets meer een geslaagde dierenfilm in de weg staan.

Klant: Ik help het u hopen. Mij is ten ore gekomen, dat onder die bosnegers nogal wat hardleerse figuren rondlopen.

Klant: Wat is dàt?

Verkoper: Dat is van de reclame: bij aankoop van één videoband voor het opnemen van dierenfilms, één zuigmarmot kado!

Klant: Wanneer begint-ie met zuigen?

Verkoper: Ach deze is pas twee weken, maar ik geef u een goede kans dat het zuigen vanavond gaat beginnen. Dat is dan ƒ 7,95.

Klant: Bedankt en goeiemiddag!

Verkoper: Zeg... Mag ik u iets vragen?

Klant: Voor de draad ermee!

Verkoper: Zou u misschien morgen nog eens terug willen komen, om met mij over de dierenfilm van gedachten te wisselen?

Klant: Maar natuurlijk! Als wij met z'n tweeen met aandacht de dierenfilm bekijken, hebben we morgen zeker voor een half uur gesprekstof. Ik zeg altijd maar, twee zien immers meer dan één!

Verkoper: Dat stel ik zeer op prijs.

Klant: Ik zou willen zeggen, tot morgen dan maar!

Verkoper: Tot morgen! Nogmaals, ik stel het zeer op prijs. Vooral uw aanmerkingen betreffende gebeurtenissen bij de drinkplaats, hebben mij zeer getroffen. Eerlijk gezegd zit het mij van die bosnegers ook helemaal niet erg lekker! Maar tegenover de klanten hou ik natuurlijk wijselijk mijn mond...

Klant: Goedenmiddag!

Verkoper: Goedenmiddag!

Verkoper: Waar de dieren zich aan de drinkplaats laven, laven de mensen zich aan een goed gesprek over de dieren!
wa's dit nou opeens?? wil die de boel verpesten of zo?

Ik begin me zelfs af te vragen of ik er op deze manier wel zin in heb.


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Witte wel » 01 sep 2013, 23:03

Nergens niks van aantrekken Pindar, gewoon verder gaan.
Cees plaatst soms rake opmerkingen die soms terecht zijn maar soms ook volledige de plank mis slaan.
Cees heeft een beetje moeite om vanuit zijn ratio een ander te accepteren zoals die is en te respecteren dat een ander wel eens wat meer kennis in huis heeft dan hij zelf. Al moet ik wel zeggen dat Cees gabsoluut geen domme jongen is.
Er zijn hier op het forum diverse fantastische mensen actief die allen hun eigen specialiteiten bezitten en dat ook hier neer zetten. Dan valt op dat, met name ook in de dagelijkse realiteit die je privé beleeft, er altijd weer mensen zijn die hun ego enorm belangrijk vinden en dat op een wat onplezierige wijze laten blijken en daar zelfs niet het benul van hebben. Sterker nog, als dit gezegd of geschreven wordt dit in alle toonaarden verwerpen en in de aanval gaan. Let maar op.
Ikzelf speel niet op de man en wijs niet met de vinger. Ik lees niemand de les en laat mij ook de les niet lezen. Kennis delen op een prettige wijze is wel zo prettig en daarvoor ben ik hier. Ik kan mij ook indenken dat er mensen hier zijn die moeite hebben met Cees-uitlatingen en dat is soms zeker terecht.
Laat je niet weerhouden Pindar je enthousiasme hier te tonen en dat geldt ook voor entropy. Het forum wordt veel gelezen en er zijn diverse actieve leden hier die heel wat interessante kennis in huis hebben waar je enorm veel baat bij kunt hebben of gewoon leuk mee bezig kan zijn.
Nieuwe leden met nieuwe inzichten zijn erg welkom en moedig ik aan. Vedische wiskunde kent ook haar geheimen en door diverse kennisvlakken te laten overlappen komen die geheimen naar boven.
Om dat te kunnen ontdekken zal je een anders denkende houding aan moeten nemen.
Wijsheid staat niet geschreven, die ontstaat door te zijn. :wink:

Maar laat je vooral niet weerhouden. Zou jammer zijn.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4708
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Witte wel » 02 sep 2013, 00:54

Pindar schreef:

eerst deze bekijken:

24/9=2 6/9=2.333 => 2.666(snelheids foutje :wink: )
26/9=2 8/9=2.888
21/9=2 3/9=2.333

zie je dat we eerst het eerste getal pakken en daarna de som van het eerste en tweede getal als rest?

24/9=? 2.666
111/9=? 12.3
94*95=? 8930
ff laten inwerken. [think]
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Pindar

Re: Galactische Wiskunde

Bericht door Pindar » 02 sep 2013, 10:45

eerst laatste bericht: ja dank je zit foutje in! kan gebeuren, en wijs me er gewoon op, zoals je u ook gedaan hebt.


Over "cees", tsja ik vond en viond het een beetje raar en vreemd bericht.

Maar ok, ik zal me niet laten weerhouden zolang er vraag is naar wat ik schrijf over deze prachtige vorm van wiskunde.
Ik weet veel over de Galactische/Vedische wiskunde, maar beweer zeker niet de wijsheid in pacht te hebben.
Verder ben ik, zoals je misschien gezien hebt, het helemaal niet eens met de meeste mainstream modellen, op welk gebied dan ook, en probeer dat zoveel mogelijk te onderbouwen. verder weet ik absoluut en zeker niet alles, au contraire, ik zou bijna zeggen hoe meer ik bestudeer hoe beter ik inzie hoe weinig ik weet.
Mijn interessegebieden zijn dan ook groot.

Ik weet niet of het hier en nu de plek is maar even wat over deze intresses.
psychologie(gestudeerd, niet afgestudeerd), wis/natuurkunde (gestudeerd, niet afgemaakt),
(voor beiden gebieden enorm opgelucht dat ik het niet afgemaakt heb)
parapsychologie, informatica (is poos mijn werk geweest, Vedische wiskunde, energiepsychologie, (tat, eft, bsff, tft etc), films, editen van films, bewustzijnsonderzoek (Charles Tart, Stanislav Grof),
conspiracies (ga daar heel ver in en diep in), voetreflexologie, gezondheid. medische inzichten, climatologie ( ivm global warming en andere onzin!),
alternatieve energie (Tesla,vrije energie ect)
en nog veel veel meer,, dus ik kom altijd tijd tekort!

en o ja, ik zie een forum als dit, als een mogelijkheid tot
'kruisbestuiving" waarin we van elkaar kunnen leren.
Een ander kan altijd een ander perspectief op een zaak brengen waar men bv nooit aan gedacht heeft.

Met vriendelijke groeten


Pindar
Laatst gewijzigd door Pindar op 02 sep 2013, 10:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie