Ontstaan van het heelal

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Night Fury
Student
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2013, 23:20

Ontstaan van het heelal

Bericht door Night Fury » 10 feb 2014, 21:40

In de documentaire The Grand Design heeft Stephen Hawking het over het ontstaan van het heelal.
Hij legt uit hoe alles heeft kunnen ontstaan uit het niets en haalt daarbij ook het verschijnsel superpositie aan uit de kwantum fysica.
Daarbij kan een kwantum deeltje uit het niets ergens verschijnen en zo zou het ineens verschijnen van het super massieve oneindig kleine punt waardoor de big bang plaatsvond verklaard kunnen worden.

Aan de andere kant wordt er ook wel eens beweerd dat alle wetten die we nu kennen pas ontstaan zijn bij de big bang. Dus ook de kwantum wetten.

Volgens mij klopt er hier iets niet of mis ik iets?
Iemand ideeën?

Gast1

Re: Ontstaan van het heelal

Bericht door Gast1 » 11 feb 2014, 08:20

Allereerst welkom Night Fury :grin:

Jouw avatar lijkt wel een beetje op de mijne :mrgreen:

Night Fury past wel een beetje bij jouw avatar vind ik :shock:

Ik zou het leuk vinden als je je even aan ons voor zou willen stellen.
Voor wat jouw vraag betreft is deze topic misschien al meteen aardig om door te lezen:

viewtopic.php?f=55&t=11218

Verder wens ik je heel veel plezier en wijsheid toe op dit schitterende forum :wink:

Gebruikersavatar
entropy
Vriend van de wetenschap
Berichten: 2061
Lid geworden op: 08 jul 2013, 10:23

Re: Ontstaan van het heelal

Bericht door entropy » 11 feb 2014, 10:56

Ik heb pas geleden een boek gelezen dat hierover gaat:

Afbeelding

Het viel echter een beetje tegen aan het eind, waar hij het probeerde aannemelijk te maken dat er een universum uit 'niets' kan ontstaan. Hij heeft echter geen bewijzen. Het boek is recent, maar het probleem van het ontstaan van het universum hebben ze schijnbaar nog niet opgelost...

Plaats reactie