MACHT ,matrix van alle materie

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gast1

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Gast1 » 14 dec 2016, 09:54

Tardis schreef:Vind je het niet vreemd om een enkel foton een vorm van bewustzijn toe te kennen en serieus in overweging te nemen of het deeltje van te voren weet of het geobserveerd zal worden of niet, waarna het beslist of het wel of geen vorm aanneemt? Ik vind dat wel vreemd, krankzinnig zelfs.
Ik vind het fascinerend en juist dit soort fenomenen doen fantastische ongekende poorten openen.
Tardis schreef:Veel mensen zullen moeten wennen aan het idee dat we niet in een objectieve werkelijkheid leven.
Afbeelding

Gast1

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Gast1 » 14 dec 2016, 10:29

oktagon schreef:Lectuur voor o.a. gestreste geïnteresseerden e.a.:
Wow oktagon ...
Ik had het filmpje nog niet bekeken.
Nu wel en daarbij heb ik elke seconde van het filmpje aandachtig bij mij binnen laten komen.
Ook mijn vrouw hoorde tijdens het strijken op de achtergrond wat er gezegd werd.
Beiden spreken wij vloeiend Duits.

We hoorden niets anders dan herkenbaarheid en hier schrijf ik al sinds 2007 over.
Ik ontwikkelde vanaf 2007 ongewild een enorme energie door mij helemaal 'open te stellen'.
Alles viel als een grote puzzel met puzzelstukjes precies passend in elkaar.
Vanaf dat moment bestond er voor mij geen toeval meer, hetwelk ook mijn onderschrift werd.
Niet lang daarna veranderde het in 'geloof het of niet'.

Na drie jaar zware stress bemerkte ik dat mijn energie af ging nemen.
Dat manifesteerde zich voor het eerst eind 2015 begin 2016.
Inmiddels heb ik hartritmestoornissen, lichamelijke klachten -lage, middelhoge en hoge rugpijn, uitstralend naar mijn nek en achterhoofd, sterk voelend achter mijn beide oren.
Mijn lijf kan het niet meer aan en ik begin vreemde zaken te zien.
Sneeuw die er niet is en aura's die er niet zijn (migraine d'ophthalmique).
Ik geraak de Boeddha in mij kwijt ...

Tijdens het zien van het filmpje kreeg ik een paar keer hartritme stoornissen.
Ik heb altijd een heel sterk hart gehad en sport als sinds mijn 27-ste levensjaar.
Door het sporten ben ik als geconditioneerd mens verder gekomen en dat heeft mij -mijn hart dus- beschermd.
Mijn batterij was heel sterk opgeladen.
Maar ze raakt nu leeg ...

Het filmpje heeft mij ... 'hoop' gegeven.
Ik weet dat ik beproefd wordt en dat ik deze weg dien te gaan.
Ik raad iedereen aan om heel goed naar dit filmpje te kijken, te luisteren en het proberen te begrijpen.
Probeer je er voor open te stellen en inderdaad, het kan je leven veranderen en ik kan het weten.
Het filmpje zag ik nu voor het eerst, maar ik had het niet nodig.
Wat ik nodig heb is deze weg die ik alleen dien te bewandelen.
En ik zal hem helemaal bewandelen.
Omdat ik weet.

Dank je wel voor dit kerstgeschenk ;P!

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door MetalPig » 14 dec 2016, 11:04

Tardis schreef:Jij bedoelt met informatie niet hetzelfde als ik.
Dan hebben we allebei gelijk :mrgreen:
Ik vermoed dat het te maken heeft met het verschil tussen gegevens en informatie.

In het kader van dit topic denk ik dat we bij de overdracht van menselijke gedachten toch aan de maximumsnelheid gehouden worden.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Tardis » 14 dec 2016, 13:48

MetalPig schreef:Dan hebben we allebei gelijk :mrgreen:
Ja :mrgreen:
In het kader van dit topic denk ik dat we bij de overdracht van menselijke gedachten toch aan de maximumsnelheid gehouden worden.
Daar kan ik niet over meepraten, alhoewel ik weleens synchrone gedachten heb met gesprekspartners of met dierbaren op een afstand. Ik twijfel zelf dus niet aan het bestaan van vormen van telepathie, want ik maak het zelf wel eens mee. Maar het laat zich moeilijk controleren of dit instantane informatieoverdracht is. Het lijkt me niet onmogelijk, maar ik weet het domweg niet.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Tardis » 14 dec 2016, 13:55

Pierre, als je de tijd en het doorzettingsvermogen hebt om het filmpje met Tom Campbell van begin tot eind te bekijken zul je zien dat hij op dezelfde lijn zit als de makers van het filmpje in de OT en nog iets toevoegt. Misschien krijg je er wat energie van, denk om je hart.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Gast1 » 14 dec 2016, 15:47

Dank je Tardis.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door oktagon » 15 dec 2016, 20:48

Hallo Gast1,

Ik ben blij,dat het door mij geponeerde filpmpje met "de ouwe hap" (incl.Einstein,Heisenberg,ea) door jopu werd
opgevangen via het duits en een aanleiding geeft om je denken op een goed spoor te zetten.

Ik poogde ruim een jaar geleden om mijn mentale en physieke structeer via ochtendlijke en saunale koudwaterspoelingen weer op de rit te krijgen;een vroegere buurvrouw noemde dat "vaatgymnastiek";ik heb na die koelingen op mijn lichaam ( vn. hoofd) het idee gekregen,dat mijn biologische evenwicht beter aan het worden is.

Mogelijk duidt de film op een gelijksoortige benodigde behandeling om al je ontvangen informatie beter te selecteren en te filteren.

Ik meen me te herinneren,dat ik in het begin van mijn "vaattraining"jou erover informeerde en vernam,dat je het een afpeigeren van jezelf vond,maar het kan ook een andere connectie van Tammy zijn geweest.

Het is een kwestie van zelfdiscipline om door te gaan op een nieuwere zelfbeheersing.

Succes,Pieter :peace:

Deze muziek van Mathieu,ea. kan ik je aanbevolen,die gaat tot in je tenen als je daar gevoelig voor bent:
https://www.youtube.com/watch?v=JPrXVrkOvi4#t=6.027031
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door oktagon » 15 dec 2016, 23:31

Tardis schreef:Pierre, als je de tijd en het doorzettingsvermogen hebt om het filmpje met Tom Campbell van begin tot eind te bekijken zul je zien dat hij op dezelfde lijn zit als de makers van het filmpje in de OT en nog iets toevoegt. Misschien krijg je er wat energie van, denk om je hart.
Volgens mij geeft Campbell ( als ik me niet vergis in een reactie van een lezer hier in de onderwerp)een gedetailleerde uitleg over "het gebruik" van materie-deeltje om informatie door te geven,terwijl in de duitse film alleen wordt gesproken over de aanwezigheid van een algemeen bewustzijn in het Universum;ik zie in "contacten" alleen een paranormaal "transport" zonder materie en zonder gebruik van snelheid. :knots:

Nb. bekijk ik de site van Campbell ansich,dan hoor ik andere uitleg zonder detaillering van materie elementen die nodig zijn voor "transport" van info. [think]
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Gast1 » 16 dec 2016, 14:03

oktagon schreef:Hallo Gast1,

Ik ben blij, dat het door mij geponeerde filmpje met "de ouwe hap" (incl. Einstein, Heisenberg,e.a.) door jou werd opgevangen via het Duits en een aanleiding geeft om je denken op een goed spoor te zetten.
Je bent een allerbeste Oktogan, beste Pieter.
Het filmpje gaf mij echter geen aanleiding om mijn denken op een goed spoor te zetten.
Dat gebeurde al eerder bij bij ongeveer 10 jaar geleden, zie dit is wat ik toch schreef:
We hoorden niets anders dan herkenbaarheid en hier schrijf ik al sinds 2007 over.
Ik ontwikkelde vanaf 2007 ongewild een enorme energie door mij helemaal 'open te stellen'.
Alles viel als een grote puzzel met puzzelstukjes precies passend in elkaar.
Vanaf dat moment bestond er voor mij geen toeval meer, hetwelk ook mijn onderschrift werd.
Niet lang daarna veranderde het in 'geloof het of niet'.
Het filmpje bevestigde mijn voelen, mijn denken en weten.
Ik dreigde dat door mijn toestanden te vergeten en door jouw filmpje kreeg ik mijn voelen, mijn denken en weten weer terug.
Heel veel dank daarvoor.

Dank voor de muziek van Mireille Mathieu en om het in het Duits te houden, dit nummer van haar heb ik altijd prachtig gevonden:
:loveU:

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door oktagon » 16 dec 2016, 19:14

Voer de door mij opgevoerde duitstalige film als herhalings-oefening in en bovendien als extra medium bij weer opkomende depressieve buien (bij somber weer of gedonder in je levensomstandigheden ).

Mireille haar franse chansons gaan bij mij en gemalin (duits en vlaamse bronnen) door tot aan onze tenen ,maar dat zal mijn franse oer-oorsprong van franse Hugenoten uit Noord Frankrijk zijn,die moest vluchten en resp.werden verjaagd door het koninklijke en ook rooms katholieke bestuur van de een of andere Hendrik de zoveelste met Catherina de Medici.

Zij moesten een handtekening zetten (deden dat met een kruisje) om al hun boerenbezit af te staan en afstand te doen van hun rechten en moesten omstreeks 1670 vertrekken naar Vlaanderen (nu west-zeeuws Vlaanderen) om in de regelmatige overstromende polders en soms droogvallende gebieden opnieuw een boerenbedrijf te beginnen.

IK hoor wel van je of de francaise effect op je heeft;ze geeft haar hele ziel en zaligheid ten toon! üfo1:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Gast1 » 16 dec 2016, 19:36

Wauw ... dank je wel hoor, je schenkt mij in deze prachtige maand veel vreugde.
Ik deel deze passie geheel met jou en jouw gemalin.
Ik heb een aantal grammofoonplaten van Mireille, sta mij toe om een paar van haar nummers alhier volledig offtopic te plaatsen:
Tja, en dan Paris natuurlijk.
Zelf heb ik de stad al 6 keer bezocht en mijn dochter -schrik niet- 13 keer.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door oktagon » 17 dec 2016, 00:46

J'aime Paris ging me niet tot de tenen,het was (nmm) niet haar beste en meest emotionele chanson; maar dat is altijd weer een persoonlijke indruk en op welk ogenblik hoor je iets,hoe is je stemming!

Een mens is een zeer complex levend product met als achtergrond de genen van zijn voorouders en in de wereld gezet door zijn pa en ma en moet dan leren zich te handhaven in zijn verdere leven.Door sociale ongelijkheid onstaan er al op kleuterleeftijd grote verschillen in ontwikkeling in zijn holistische condities.De macht van de sterkste is ook in zijn genen aanwezig ,dus zullen er altijd op onze Aarde winnaars ,maar veel meer verliezers zijn.

Een modern probleem is bovendien,dat er in deze tijd op velerlei gebied snelle tot exponentiele ontwikkelingen aan de gang zijn,waardoor vroeger geleerde kundigheden niet meer zo nodig zijn en vanwege eenvoudiger gebruik een automatisch functionnerend toestel grote delen van zijn arbeid overneemt.

En zo kun je door-filosoferen over allerhande menselijke "ongemakken",dus voor dit late ogenblik en dicht tegen het einde van het jaar 2016,basta! :peace:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gast1

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door Gast1 » 17 dec 2016, 07:10

oktagon schreef:De macht van de sterkste is ook in zijn genen aanwezig, dus zullen er altijd op onze Aarde winnaars, maar veel meer verliezers zijn.
Afbeelding

Je vergist je, -maar komt wel in de buurt- in de mensenwereld zijn er geen winnaars, noch verliezers.
oktagon schreef: En zo kun je door-filosoferen over allerhande menselijke "ongemakken"
Doordat de mens er een betekenis aan heeft willen geven hebben ze een onderscheid gemaakt tussen winnen en verliezen.

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: MACHT ,matrix van alle materie

Bericht door oktagon » 17 dec 2016, 12:20

En toch is het weer mistig en vochtig vandaag,Gast1 en ik had vergeten om mijn auto aan het infuus te leggen met een"druppelaar"!
Na een koude/warme/koude douche wakker geworden en begin ik om ons ontbijt gereed te maken,kan het je aanbevelen. :knots: :wink:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie