Over de Matrix waarin we leven.

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Tardis » 31 dec 2016, 02:01

Al een halve eeuw lijken de inzichten van enkele prominente natuurkundigen op bepaalde inzichten die we in religie ook tegenkomen. Dit inzicht werd min of meer weggehouden van de mainstream: dat we in een objectieve, materialistische wereld leven was een doctrine. Oh ja, bewustzijn is dan een soort bijproduct van ingewikkelde processen in onze hersenen. De tijd lijkt rijp voor een doorbraak waardoor het inzicht dat we niet in een objectieve, materialistische werkelijkheid leven tot de mainstream kan gaan behoren. Nog even en ook bewustzijn zou in de fysica een andere status kunnen krijgen, die van fundamentele factor in de natuurlijke processen. Ik weet het, ik druk me voorzichtig uit. Want je weet maar nooit. Maar zelf ben ik er al enkele decennia van overtuigd dat bewustzijn de fundamentele factor is en dat bewustzijn als het ware ingeplugd is in de real-life computergame die we een leven lang spelen. Nee we liggen niet in een badkuip, zoals in de film. :wink:

Neem de tijd om onderstaande documentaire te bekijken, ik vind dat de problematiek netjes op een rij wordt gezet en dat de conclusie goed wordt onderbouwd.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Tardis » 31 dec 2016, 10:09

p.s. Eigenlijk vind je alle ingrediënten van wat er in bovenstaande film betoogd wordt al verspreid in diverse onderwerpen op dit forum. Dat is niet erg overzichtelijk. Aangezien ikzelf ook al sinds ik op dit forum kom hetzelfde probeer duidelijk te maken en ik het gevoel houd dat het niet werkelijk begrepen wordt ben ik blij met de inspanning van de maker van dit filmpje: ik vind het een mooi hulpmiddel om e.e.a. aan anderen te verduidelijken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Gast1

Re: Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Gast1 » 31 dec 2016, 11:44

Dank je Tardis.
Dank je voor deze prachtige bijdrage ... en mijn clip hierboven vertegenwoordigt mijn gevoel tijdens het bekijken van 'jouw bijdrage'.
Dat wat je als 'p.s.' schreef, verwoord precies dat wat ik voelde tijdens het bekijken van deze video.
Al heel snel dacht ik aan het 'dubbele spleet experiment' en jawel hoor, ook dit kwam in 'jouw bijdrage' aan de orde.
Niet enkel alle ingrediënten van wat er in 'jouw bijdrage' wordt betoogd, is te vinden in diverse onderwerpen op dit forum.
Alle clips uit de films die er in getoond worden, representeren mijn 'gevoelens'.
Allemaal bevestigingen en wellicht voer voor psychologen en psychiaters.
Ik neem -voor het gemak- jouw woorden over:
Aangezien ikzelf ook al sinds ik op dit forum kom hetzelfde probeer duidelijk te maken en ik het gevoel houd dat het niet werkelijk begrepen wordt ben ik blij met de inspanning van de maker van dit filmpje:
ik vind het een mooi hulpmiddel om e.e.a. aan anderen te verduidelijken.

Ik ben geen wetenschapper en kan er dus niet met wetenschappers over praten.
Ik kan er niet met anderen over praten, omdat ze dit 'wegwuiven' en onder onzin scharen: "Waarom zou je je met die flauwekul bezig houden?"
Ik kan er enkel met mezelf over praten en dat deed ik dan ook.
Inmiddels vanaf mijn tweede jaar toen ik op de arm van mijn Moeder zat en naar de sterrenbeeld 'Orion' wees.
Mijn 'gevoel' is mijn 'weten' en dat weten wordt steeds meer bevestigd.

Op deze laatste dag van dit jaar.
Dit jaar waarbij ik mezelf geheel 'verloor'.
Ik kon 'de beproeving' niet meer aan.
Nog nooit heb ik een dergelijke ervaring gehad en ik wilde maar één ding.
Weg van deze waan, weg van dit alles en weg uit dit leven.
Die 'wil' is nog maar een paar weken oud.
Wetende dat dit een prachttijd is om waar te kunnen nemen.

Hoe 'ondankbaar' kon ik enkele weken geleden zijn ...

Afbeelding

En die bron is 'in' mij.
Het is God met een hoofdletter ...
En écht alleen ingewijden begrijpen dat ...
Een van die ingewijden die dat begrijpen laat de bijdrage van Tardis zien, van tijdstip 48:24 tot en met 48:55 ...

Gast1

Re: Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Gast1 » 31 dec 2016, 12:05

Ik 'zweef' weer ...
En ik 'leef' weer ... door 'waar te nemen' en de wereld krijgt weer kleur:
Dat wat ik met het naakte oog zie, dat wat ik voel en al dat wat ik waar kan nemen ...
Dat is mijn wereld en ik kan hem niet anders beleven in mijn huidige 'ik' ...
En ja, ik heb al dat gezien wat er in de tweede videoclip te zien is en nog veel meer ...
Ik ben gezegend ...

Dank je wel God.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4667
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Witte wel » 01 jan 2017, 20:52

Mooie bijdrage Tardis alleen erg jammer dat er in deze documentaire dan weer gesuggereerd wordt, 11:14, dat een entiteit ergens uit het universum deze codering zou hebben ontwikkeld en James Gates een soort ufo verhaal verteld. Er is geknipt in dit interview want in de originele versie die ik hieronder heb geplaatst gaat het verhaal bij 4:16 verder. Het is jammer dat de verklaring van James Gates er niet bij opgenomen was want nu suggereert de documentaire, zij het in een heel klein stukje maar wat wel in het bewustzijn wordt opgenomen, dat er een buitenaardse invloed zou kunnen zijn voor het ontstaan van deze codering.
In mijn optiek zou deze codering een ontstaan zijn uit de omstandigheid en niet een bewust vooraf geprogrammeerd geheel en dat is iets waar velen over struikelen.
Kleinigheidje maar goed, zo schuilt er in elke documentaire wel ergens iets wat niet helemaal klopt.
Verder een goed informatief stuk.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80379
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Tammy » 07 jan 2017, 16:37

Ik ga de documentaire gauw bekijken Tardis . :grin:
Heb het soms in mijn omgeving over de Matrix maar mensen gaan me dan glazig aankijken.
Never mind denk ik dan, ben benieuwd de film.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80379
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Over de Matrix waarin we leven.

Bericht door Tammy » 27 jan 2017, 12:33

Heb de film net gezien Tardis. :grin:
Boeiend om te zien.
Ik snap niet alles, wiskunde is niet mijn vak.
Maar het blijft mooi om hier over na te denken.
Ik doe dat al jaren maar weet nog steeds het antwoord niet. :geleerde:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie