klimaatsverandering

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Plaats reactie
Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 20:25

Nee, deze dan:
Quote by emeritus professor Daniel Botkin: "The only way to get our society to truly change is to frighten people with the possibility of a catastrophe."
Een professor! Waarom verbaast me dat niets? ;)


Met vriendelijke groeten

Pindar
Laatst gewijzigd door Pindar op 06 nov 2013, 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 05 nov 2013, 20:26

Osiris :post:

Ik zeg het al jaren dat de opwarming niets net de mensen te maken hebben, de zon die maakt toch de dienst uit.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 20:28

Weer eentje van een universiteit. Ze zeggen nb gewoon dat ze leugenaars zijn!

Quote by Stephen Schneider, Stanford Univ., environmentalist: "That, of course, entails getting loads of media coverage. So we have to offer up scary scenarios, make simplified, dramatic statements, and make little mention of any doubts we might have."
Tsja kijk het nieuws eens. het IS zo en je moet ZO bekijken. Geen enkel puntje van kritiek of twijfel.


Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 20:29

univers schreef:Osiris :post:

Ik zeg het al jaren dat de opwarming niets net de mensen te maken hebben, de zon die maakt toch de dienst uit.
ssssssssssssssssssssssttttt

Dat mogen we niet weten!! ;)


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 05 nov 2013, 22:46

Pindar schreef:Weer eentje van een universiteit. Ze zeggen nb gewoon dat ze leugenaars zijn!
Dat geloof je dan toch niet?

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:04

zo'n gastje van het IPCC

Ongelooflijk!
Quote by Sir John Houghton, pompous lead editor of first three IPCC reports: “If we want a good environmental policy in the future we’ll have to have a disaster.”

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:05

zo'n gastje van het IPCC

Ongelooflijk!
Quote by Sir John Houghton, pompous lead editor of first three IPCC reports: “If we want a good environmental policy in the future we’ll have to have a disaster.”

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:07

Weer een randebiele wetenschapper!

Het gaat maar door..

Quote from Monika Kopacz, atmospheric scientist: "It is no secret that a lot of climate-change research is subject to opinion, that climate models sometimes disagree even on the signs of the future changes (e.g. drier vs. wetter future climate). The problem is, only sensational exaggeration makes the kind of story that will get politicians’ — and readers’ — attention. So, yes, climate scientists might exaggerate, but in today’s world, this is the only way to assure any political action and thus more federal financing to reduce the scientific uncertainty."

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:07

En een politics, maar ach wat is tegenwoordig het verschil met een wetenschaaper? Nil!
Quote by Timoth Wirth, U.S./UN functionary, former elected Democrat Senator: “We’ve got to ride the global-warming issue. Even if the theory of global warming is wrong, we will be doing the right thing in terms of economic policy and environmental policy.”


met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:08

Je blijft lachen met die gasten
Quote by Richard Benedik, former U.S./UN bureaucrat: "A global climate treaty must be implemented even if there is no scientific evidence to back the greenhouse effect."
Man o man!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:09

Heb je die idioten weer!
Quote by Club of Rome: "The Earth has cancer and the cancer is Man."
Wat een lieverdjes he? Met hun medegevoel!

Fantastisch toch?!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 05 nov 2013, 23:15

Afbeelding

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 06 nov 2013, 06:33

Cees schreef: Er zijn hier personen die topics van anderen proberen te verzieken ja.
Zij vragen niet waarom, zij zitten in hun tunnelvisie en kunnen de visie van een ander niet meer lezen als dat volkomen buiten hun denkkader valt.

en dat vind ik heel jammer.
Zoals je zelf (alweer) schreef:
Je kan echt niet lezen. :shock:
Lees nou toch eens wat je feitelijk over jezelf schrijft. Je zorgt er zelfs voor dat het klimaat op het forum veranderd. ;P!

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 06 nov 2013, 07:07

Pindar schreef:
Gast1 schreef:Terug naar de klimaatsverandering. De tatsache waar de mens wel degelijk aan bijdraagt.
Ik ga al 30 jaar naar de Alpen en zie dat de gletsjers zich flink terugtrekken. Bedenk, ik kan het waarnemen en anderen doen dat ook, daar hoeven het geen wetenschappers voor te zijn:

[..]
Sorry, Gast1, mijns insziens zit je echt helemaal fout,
Dat gletjers terugtrekken zegt helemaal niets, dat is een normaal verschijnsel.

En dat we als mensen de aarde opwarmen, nou nee, ik denk het echt niet.
Ik denk van wel Pindar en Osiris schrijft het heel goed, en daar kom ik zo op terug.
Ik geniet van jouw overtuiging, een overtuiging die volgens mij gedeeltelijk klopt, maar beslist niet helemaal.
Graag jouw antwoord op mijn volgende vragen, vragen op wie tot nu toe niemand antwoord heeft gegeven:
Het is werkelijk onzinnig om te stellen dat de mens niet bijdraagt aan de opwarming van de Aarde. Stel als de mens al het oerwoud kapt in zuid-Amerika, zou de mens het klimaat daarmee in zuid-Amerika beïnvloeden? Ben benieuwd wie hier 'Nee' op gaat schrijven.
Mijn Moeder woont in een stad. Elke keer als we naar huis rijden op het platteland meet ik in mijn auto een temperatuurverschil buiten van ongeveer 3 graden C. In de stad is het gemiddeld 3 graden C. warmer en dat is wat ik meet. Ik ben echter geen wetenschapper. Dit is wat wetenschappelijk bewezen is: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0276,d.bGE
Mag ik aannemen dat de mens dan, zij het lokaal, bijdraagt aan de opwarming van de Aarde? We hebben nogal wat steden in de wereld en weer ben ik benieuwd wie gaat reageren met 'Nee' :grin:
Nu naar het artikel van Osiris, waar ik het compleet mee eens ben.
Ok ga mijn mening ook maar eens geven; let wel is een persoonlijke.
Heb net zo veel pro's en con's qua wetenschappelijke verklaringen gezien van zogenaamde 'global warming'.
Ten eerste noem ik het climate change,wat voor mij veel beter past.

Dat de mens daarin een bijdrage levert met zijn consumptie zal ik zeker niet ontkennen, maar voor mij onmogelijk de doorslaggevende enige OORZAAK.
Veranderingen in klimaat zijn er altijd geweest, evolutie van onze planeet,cycli van de zon en ook nog eens beweging door verschillende gebieden van ons heelal.aangezien ons zonnestelsel geen stationaire situatie betreft.
De mens draagt bij, het is heel eenvoudig niet te ontkennen en het is heel erg duidelijk dat de zon een belangrijke invloed heeft, maar ook vulkanen (waar de zon overigens ook weer invloed op heeft). Klimaatveranderingen zijn er inderdaad altijd geweest.
Elke keer weer een andere stoelendans 'industrie' die aan hun trekken mag komen qua zakkenvullen.
Doorzie de leugens en de geldstroom en weet dan waarom.

Ja, er is klimaatverandering gaande, maar door kosmische cycli veroorzaakt, niet de mens in zijn eentje.
En ja, iedereen kan zijn steentje bijdragen om het leefbaarder te houden.
Heel juist, dit is beslist een manier om weer geld te gaan innen, maar het zegt niets over een onwaarheid. Industrieën dragen ook bij voor een opwarming, net als steden en de handelswijze van mensen zoals ik al in mijn voorbeeld aanhaalde en de mens doet dat inderdaad niet in zijn eentje, hij 'draagt bij' en ook dat doet hij niet in zijn eentje, dat doen we met z'n 7.000.000.000 :wink:

Laatste vraag, stel als er geen mensen zouden zijn (dus ook geen huizen, asfalt, ontbossing, auto's, industrieën, steden, veestapels en de door de mens gecreëerde monocultuur), los van de invloed van de zon en alles wat daarmee verband houdt, zo de Aarde dan de temperatuur hebben zoals hij nu is?

Volgens mij zijn dat drie vragen. Ik ben oprecht benieuwd naar jouw (jullie) antwoorden én een goede onderbouwing. :wink:

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: klimaatsverandering

Bericht door Determinist » 06 nov 2013, 08:21

Maar nog steeds mijn vraag: stel dat wij mensen 0% effect hebben op klimaat. Pleit ons dit dan vrij om de Aarde vol te gooien met troep en chemicaliën?
Ik denk van niet.

Net zoals ik niet mijn rommel in de tuin gooi, geen chemicaliën in de WC, mijn batterijen netjes wegbreng en niet mijn asbak leeg naast mijn auto voor het stoplicht is het voor mij vrij normaal dat een groep mensen die geld willen verdienen (in de vorm van bedrijven) moeite moeten doen om hun geproduceerde rotzooi niet zomaar te dumpen. Dus regels moeten gelden. Voor ons en voor iedereen op Aarde.

De discussie wel of geen klimaat verandering staat los van het feit of we moeten letten wat we in de lucht spuiten aan rommel. Dat kost geld. Filters, herbuikprocessen, duurdere installaties, verwerken van afval etc etc.

de reden dat andere landen het niet zo nauw nemen is geen reden dat wij het niet zouden moeten doen. We moeten promoten dat ze het doen. daar zou de nadruk op moeten liggen.

Deze technische discussie verdoezelt mijns inziens deze verantwoordelijkheid. Wij willen helemaal niet meer betalen om onze stront netjes op te vangen en te filteren. Bij willen helemaal niet bijdragen aan het verwerken van plastic. Wij willen er geen cent voor uitgeven, maar wel genieten van de producten waaruit ze gemaakt zijn.

Als je de beelden ziet van steden in China waar men met mondkapjes moet lopen. China en de verspilling en onvoldoende maatregelen voor het milieu komt hen als een boomerang terug. Uiteindelijk moet dit land ook zelf voorzien in de juiste acties.

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 06 nov 2013, 09:01

Mijn mening ken je al Determinist maar ik wil jou opmerking nog een keer krachtig onderschrijven, je schrijft het mogelijk allemaal wat genuanceerder maar ik ga het nog een keer krachtiger beklemtonen:
Pleit ons dit dan vrij om de Aarde vol te gooien met troep en chemicaliën?
Ik weet het wel zeker; zeker niet dus!!
Begin inderdaad bij jezelf, ook al lazert de buurman zijn rommel in het bos. Doe wat je kunt. Laten wij doen wat we kunnen en laten we het van de daken af schreeuwen. Laten we de wereld besmetten met respect hebben voor alles. Osiris schreef nog iets:
Maar denken dat je in NL het probleem oplost, terwijl ze er in China, India, USA en andere opkomende industrie economieen schijt aan hebben, dan heb je een bord voor je kop, lijkt mij.
Dat lijkt mij ook, maar dat hoeft ons niet te weerhouden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Dat geldt ook voor het 'omgangsklimaat' met elkaar hier op het forum, iets wat enkelen ook maar niet kunnen of willen begrijpen. Goed geschreven Determinist! ;P!

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 06 nov 2013, 10:01

@Gast1 kom nog op je vragen terug
Gast1 schreef:Mijn mening ken je al Determinist maar ik wil jou opmerking nog een keer krachtig onderschrijven, je schrijft het mogelijk allemaal wat genuanceerder maar ik ga het nog een keer krachtiger beklemtonen:
Pleit ons dit dan vrij om de Aarde vol te gooien met troep en chemicaliën?
Ik weet het wel zeker; zeker niet dus!!
Begin inderdaad bij jezelf, ook al lazert de buurman zijn rommel in het bos. Doe wat je kunt. Laten wij doen wat we kunnen en laten we het van de daken af schreeuwen. Laten we de wereld besmetten met respect hebben voor alles. Osiris schreef nog iets:
Maar denken dat je in NL het probleem oplost, terwijl ze er in China, India, USA en andere opkomende industrie economieen schijt aan hebben, dan heb je een bord voor je kop, lijkt mij.
Dat lijkt mij ook, maar dat hoeft ons niet te weerhouden. Verbeter de wereld en begin bij jezelf. Dat geldt ook voor het 'omgangsklimaat' met elkaar hier op het forum, iets wat enkelen ook maar niet kunnen of willen begrijpen. Goed geschreven Determinist! ;P!
Hier worden er gewoon twee dingen door elkaar gegooid.

Dat is de hele tuuc van die klimaalidioten

NIEMAND lijkt me voor milieuvervuiling of wat dan ook.
ik niet en anderen ook niet.

Maar het hele klimaatgedoe is er om on schuldig te laten voelen over ons gedrag en om ons onze rechten af te nemen.

En als je dan opeens niet mee doet met die onzin ben je tegen het verzorgen/behoeden van het mileu!

wat een kul!
Er is echt geen door de mens veroorzaakte opwarming
DUS hoeven we niet kleiner te wonen en onze adem leren in te houden!

Mijn god, kinderen leren nu al op school dat ze een zware last voor de aarde zijn!

We zijn gewoon de verhoudingen kwijt en hoeven niks te doen aan het klimaat ( de zon veroorzaakt een en ander) , maar daarmee is niet gezegd da we er een zooitje van moeten maken

EN , ik snap dat sommigen dat niet snappen, Er IS mileuvriendeijke technologie, maar die wordt onderdrukt
Ik heb al eerder Schauberger en Tesls genoemd maar er zijn er veel meer.
En dus onderdrukt door die lui die zeggen dat we aan het milieu moeten denken.


De dag dat mensen zich totaal en massaal afkeren van
de huidige officiele instanties zal een internationale feestdag kunnen worden want dan kan de echte 'groene' technologie beginnen,

Wat we nu hebben zijn lachertjes! zonne energie en wind energie! totaal inefficient.
(Zo verpest het maken van een windmolen meer mileu dan ie zou beschermen)

deze wereld is echt knettergek




Met vriendelijke groeten

Pindar

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 06 nov 2013, 10:14

Pindar, ik begrijp je heel goed. Serieus.
Maar geef nog even antwoord op mijn 3 vragen s.v.p :wink:

:oops: Sorry, ik had de bovenste zin van jouw reactie niet gelezen.

Ik ga hier in huis aan de slag. Het klimaat is er goed voor, voor dat wat ik van plan ben.

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 06 nov 2013, 10:53

Pindar, het heeft geen zin om het uit te leggen aan bepaalde personen hier.
Ze zijn expres dit topic aan het verpesten.
Ze willen niets leren, dit doen ze bewust.

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 06 nov 2013, 10:57

Pindar:
Hier worden er gewoon twee dingen door elkaar gegooid.

Dat is de hele tuuc van die klimaalidioten

NIEMAND lijkt me voor milieuvervuiling of wat dan ook.
ik niet en anderen ook niet.

Maar het hele klimaatgedoe is er om on schuldig te laten voelen over ons gedrag en om ons onze rechten af te nemen.

En als je dan opeens niet mee doet met die onzin ben je tegen het verzorgen/behoeden van het mileu!

wat een kul!
Er is echt geen door de mens veroorzaakte opwarming
DUS hoeven we niet kleiner te wonen en onze adem leren in te houden!

Mijn god, kinderen leren nu al op school dat ze een zware last voor de aarde zijn!

We zijn gewoon de verhoudingen kwijt en hoeven niks te doen aan het klimaat ( de zon veroorzaakt een en ander) , maar daarmee is niet gezegd da we er een zooitje van moeten maken

EN , ik snap dat sommigen dat niet snappen, Er IS mileuvriendeijke technologie, maar die wordt onderdrukt
Ik heb al eerder Schauberger en Tesls genoemd maar er zijn er veel meer.
En dus onderdrukt door die lui die zeggen dat we aan het milieu moeten denken.


De dag dat mensen zich totaal en massaal afkeren van
de huidige officiele instanties zal een internationale feestdag kunnen worden want dan kan de echte 'groene' technologie beginnen,

Wat we nu hebben zijn lachertjes! zonne energie en wind energie! totaal inefficient.
(Zo verpest het maken van een windmolen meer mileu dan ie zou beschermen)
Afbeelding

Plaats reactie