klimaatsverandering

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: klimaatsverandering

Bericht door Determinist » 06 nov 2013, 11:02

Pindar schreef: Maar het hele klimaatgedoe is er om on schuldig te laten voelen over ons gedrag en om ons onze rechten af te nemen.

En als je dan opeens niet mee doet met die onzin ben je tegen het verzorgen/behoeden van het mileu!

DUS hoeven we niet kleiner te wonen en onze adem leren in te houden!
Ik ga uit van wat ik zie om mij heen. Ik zie grote bedrijven hier (en vooral elders waar men het niet zo nauw neemt met regels) die
er een zooitje van maken. Chemicaliën in rivieren dumpen, grote wolken zooi de lucht in etc etc.
Het maakt mij niet uit WIE dat doet en of er een complot is tegen het uitbrengen van andere schone vormen van energie whatever.
Het gaat er mij om wat ik NU zie en wat we er NU aan kunnen doen.

Niemand zegt dat je kleiner moet wonen en zeker niet je adem in te houden.
Maar wat je gebruikt, ruim je netjes op. Ik, mijn buurman, de snackbar op de hoek en het Shell station aan het begin van de straat.

Ook al kunnen rotsblokken uit de ruimte het milieu verpesten, geen reden om zelf niets te doen.
Zo zijn er meerdere factoren die samen meespelen.

De discussie wel of niet iets doen tbv milieu en klimaat is in mijn ogen onzinnig als je stelt dat wij mensen de verantwoordelijkheid hebben onze eigen troep op te ruimen. Een plot of groep mensen die andere agenda's hebben staat daar los van.

Ik sta liever op de barricade te veranderen wat ik zie dan actie te voeren tegen een vermeend complot TERWIJL onze Aarde naar de klote gaat met wat we NU hebben.

De mens is met een zeer groot experiment bezig met de Aarde. gaat dit mis, dan is het ook echt mis en doen we er niets meer tegen.
Met de houding, wij maken niets vuil, wordt dat experiment wat veiliger.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 06 nov 2013, 11:02

Cees schreef:Ze zijn expres dit topic aan het verpesten.
Noem eens namen?

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: klimaatsverandering

Bericht door Zoë » 06 nov 2013, 11:27

MetalPig schreef:
Cees schreef:Ze zijn expres dit topic aan het verpesten.
Noem eens namen?
beide : pff kom op nou ..
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 06 nov 2013, 11:48

Ik vind het een prima vraag. Het antwoord kan duidelijkheid scheppen. Vertel eens Kees, want je weet het allemaal zo goed. Niet dat ik dat weet hoor, maar je schreef het zelf. :wink:

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 06 nov 2013, 12:13

Gepubliceerd: 6 november 2013 11:55
Laatste update: 6 november 2013 12:05

Bron: NU.nl.
Opnieuw meer broeikasgassen in atmosfeer

De hoeveelheid broeikasgassen in de atmosfeer bereikte in 2012 opnieuw een record.

Bovendien was de groei van de concentratie CO2 (koolstofdioxide) en N2O (lachgas) vorig jaar groter dan de gemiddelde stijging van het voorgaande decennium, zo blijkt uit woensdag gepubliceerd onderzoek van de Wereld Meteorologische Organisatie (WMO).
De hoeveelheid methaan in de atmosfeer groeide even hard als in de 4 jaar ervoor. ''De hoeveelheden van al deze belangrijke broeikasgassen hebben opnieuw recordhoogten bereikt", concludeerde secretaris-generaal Michel Jarraud van de WMO op een persconferentie. ''De trend die klimaatverandering veroorzaakt, wordt hierdoor versneld'', zei hij.

Koolstofdioxide is het belangrijkste gas waar de WMO zich mee bezig houdt. Slechts de helft van de CO2-uitstoot door menselijke activiteiten blijft in de atmosfeer. De rest wordt geabsorbeerd door planten, bomen, grond en oceanen.
Wereldwijd is het CO2-niveau sinds het begin van de industriële revolutie (1750) gestegen met 141 procent. Volgens de WMO zaten afgelopen jaar gemiddeld 393,1 deeltjes koolstofdioxide op één miljoen luchtdeeltjes (ppm) in de atmosfeer. Dat zijn er 2,2 meer dan in 2011.
[think]

Waarschijnlijk weer een 'lullificatie' ... Er is gewoon niets aan de hand, wat weet Michel Jarraud en nou werkelijk van?
Geen 'vuiltje' in de lucht. :grin:

Tsjee zeg, wanneer gaan we het nou eens eindelijk beseffen dat we de Aarde aan het verkloten zijn. Misschien komt dit taalgebruik beter over. :?

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 06 nov 2013, 15:19

Determinist schreef:
Pindar schreef: Maar het hele klimaatgedoe is er om on schuldig te laten voelen over ons gedrag en om ons onze rechten af te nemen.

En als je dan opeens niet mee doet met die onzin ben je tegen het verzorgen/behoeden van het mileu!

DUS hoeven we niet kleiner te wonen en onze adem leren in te houden!
Ik ga uit van wat ik zie om mij heen. Ik zie grote bedrijven hier (en vooral elders waar men het niet zo nauw neemt met regels) die
er een zooitje van maken. Chemicaliën in rivieren dumpen, grote wolken zooi de lucht in etc etc.
Het maakt mij niet uit WIE dat doet en of er een complot is tegen het uitbrengen van andere schone vormen van energie whatever.
Het gaat er mij om wat ik NU zie en wat we er NU aan kunnen doen.

Niemand zegt dat je kleiner moet wonen en zeker niet je adem in te houden.
Maar wat je gebruikt, ruim je netjes op. Ik, mijn buurman, de snackbar op de hoek en het Shell station aan het begin van de straat.

Ook al kunnen rotsblokken uit de ruimte het milieu verpesten, geen reden om zelf niets te doen.
Zo zijn er meerdere factoren die samen meespelen.

De discussie wel of niet iets doen tbv milieu en klimaat is in mijn ogen onzinnig als je stelt dat wij mensen de verantwoordelijkheid hebben onze eigen troep op te ruimen. Een plot of groep mensen die andere agenda's hebben staat daar los van.

Ik sta liever op de barricade te veranderen wat ik zie dan actie te voeren tegen een vermeend complot TERWIJL onze Aarde naar de klote gaat met wat we NU hebben.

De mens is met een zeer groot experiment bezig met de Aarde. gaat dit mis, dan is het ook echt mis en doen we er niets meer tegen.
Met de houding, wij maken niets vuil, wordt dat experiment wat veiliger.

Mijn god man, lees je wel eens kranten>

Met wil wel degelijk ons kleiner laten wonen!
Dat gebeurt al. En als je een grapje over ademinhouden ook al niet snapt! Begrijp je nou echt niet dat ik dat niet letterlijk bedoel? man o man.

en er zijn zelfs (zwaar idiote) stemmen die vanwege het klimaat huisdieren willen gaan verbieden!


Laat gewoon de onderdrukte technologie
niet langer onderdrukt worden en we zijn al een stuk verder.

Dacht je nou echt dat er niets achtergehouden wordt?Dan ben je toch wel heel erg naief.


En jij doet echt gewoon mee met die gekte.


What else is new?

Met vriendelijke groeten

Pindar

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 06 nov 2013, 16:50

@Determinist

Ja naiëf is dat.
Je bedoeling is misschien wel goed alleen moet je niet overdrijven.
Ik merk dat er een hoop misverstanden zijn over klimaatverandering.
Waarom afval scheiden?
Om jou het gevoel te geven de schuldige te zijn.
Terwijl het aan de overheid ligt.
Schoner milieu?
Waarom stimuleerd de overheid dan niet het rijden op gas of nog beter waterstof?
Nee, op gas rijden wordt juist gestraft.
De olie moet eerst op en dat kan nog honderden jaren duren.
Terwijl het concept van een verbrandingsmotor al zo vet achterhaald is maar ze blijven het handhaven.
En ze blijven maar olie uit de grond pompen lijkt me ook niet goed voor het milieu hé?
Dan maar niet te spreken over wat ze allemaal in het continent Afrika verwoesten.
Moet je eens kijken wat één groot vliegtuig aan brandstof afval de lucht in blaast.
Iedere 2 minuten land of stijgt er een vliegtuig op Schiphol, dat komt neer op 1100 vliegbewegingen per dag, da's een hoop vervuiling wat onze overheid gewoon toelaat.
Asbest wat ik de gemeente aanbiedt op de juiste manier wordt met een shovel de grond in gereden, dit heb ik zelf gezien met eigen ogen.
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Dus voor het milieu moet je bij de overheid zijn, de elite, multi nationals die miljarden verdienen ten koste van het milieu.
Steek dat tankstation in je straat in de fik, opgeruimt staat netjes.
Beter dat dan dat men de grond met daarbij het grondwater blijft vervuilen.
Leer jij je kinderen netjes te zijn, dat leer ik ze ook maar helpen doet het voor geen meter. :wink:

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 06 nov 2013, 17:04

Cees schreef:@Determinist

Ja naiëf is dat.
Je bedoeling is misschien wel goed alleen moet je niet overdrijven.
Ik merk dat er een hoop misverstanden zijn over klimaatverandering.
Waarom afval scheiden?
Om jou het gevoel te geven de schuldige te zijn.
Terwijl het aan de overheid ligt.
Schoner milieu?
Waarom stimuleerd de overheid dan niet het rijden op gas of nog beter waterstof?
Nee, op gas rijden wordt juist gestraft.
De olie moet eerst op en dat kan nog honderden jaren duren.
Terwijl het concept van een verbrandingsmotor al zo vet achterhaald is maar ze blijven het handhaven.
En ze blijven maar olie uit de grond pompen lijkt me ook niet goed voor het milieu hé?
Dan maar niet te spreken over wat ze allemaal in het continent Afrika verwoesten.
Moet je eens kijken wat één groot vliegtuig aan brandstof afval de lucht in blaast.
Iedere 2 minuten land of stijgt er een vliegtuig op Schiphol, dat komt neer op 1100 vliegbewegingen per dag, da's een hoop vervuiling wat onze overheid gewoon toelaat.
Asbest wat ik de gemeente aanbiedt op de juiste manier wordt met een shovel de grond in gereden, dit heb ik zelf gezien met eigen ogen.
Zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Dus voor het milieu moet je bij de overheid zijn, de elite, multi nationals die miljarden verdienen ten koste van het milieu.
Steek dat tankstation in je straat in de fik, opgeruimt staat netjes.
Beter dat dan dat men de grond met daarbij het grondwater blijft vervuilen.
Leer jij je kinderen netjes te zijn, dat leer ik ze ook maar helpen doet het voor geen meter. :wink:
Tsja ik schaar me hier helemaal acher!
Wij als idioten gaan ons schuldig voelen zodat manipulatie heel makkelijk is.

Het is een soort Trojaans paard: Onder het mom van een door en door dikke leugen (AGw/klimaatverandering etc) worden we zo gemanipuleerd dat de meeste mensen er geen enkel probleem mee hebben dat hun rechtten afgepakt worden! Dat is het hele idee!
Ik heb al eerder geschreven dat men zich maar eens moets verdiepen in "Agenda 21" van de U.N.
Straks mogen we geen auto meer rijden maar fietsen (gelezen in de krant hoe fietsen gepromoot wordt)m, de huizen moeten kleiner, geen air conditionioningm, geen vlees etc etc etc

DAT is het doel van de klimaathoax en DAAROM wordt er zo aan super irrationeel aan vastgehouden!
Anders moet die agenda stoppen!

Maar ach ja, niks aan de hand hoor.Maak je geen zorgen.
Straks mag je in een gevangenisje van 2x2 gaan zitten!
Lekker in zo'n gigntische megacity!
O ja en af en toe een mini drone voor je raam om te kijken of je je bananenschil wel in een nette vuilnisbak doet!

De werels is helemaal niet gek, de wereld is super knetter gek!


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 06 nov 2013, 18:41

Cees schreef:Waarom stimuleerd de overheid dan niet het rijden op gas of nog beter waterstof?
Nee, op gas rijden wordt juist gestraft.
Hoe dan? De accijns op een liter gas is een stuk lager dan die op benzine en diesel. Worden gasrijders op een andere manier gepakt?

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: klimaatsverandering

Bericht door Vitharr » 06 nov 2013, 18:50

MetalPig schreef:
Cees schreef:Waarom stimuleerd de overheid dan niet het rijden op gas of nog beter waterstof?
Nee, op gas rijden wordt juist gestraft.
Hoe dan? De accijns op een liter gas is een stuk lager dan die op benzine en diesel. Worden gasrijders op een andere manier gepakt?
Dat sloeg denk ik o.a. op de aanpassing aan de houderschapsbelasting voor oldtimers. Benzineauto's krijgen als enige nog voordeel. Diesel en LPG moet het volle pond betalen. Daardoor zullen veel LPG rijders hun tank er uitslopen omdat 2000,- euro houderschapsbelasting wat veel is voor iemand die maar 500 km per jaar rijdt. :wink:
Morgen is vandaag ook gisteren....

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 06 nov 2013, 18:56

Ah okee.

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 06 nov 2013, 19:38

Vitharr schreef: Dat sloeg denk ik o.a. op de aanpassing aan de houderschapsbelasting voor oldtimers. Benzineauto's krijgen als enige nog voordeel. Diesel en LPG moet het volle pond betalen. Daardoor zullen veel LPG rijders hun tank er uitslopen omdat 2000,- euro houderschapsbelasting wat veel is voor iemand die maar 500 km per jaar rijdt. :wink:
De enige echte reden is het langzaam en zeker zo duur maken van auto's dat de mensen op de fiets gaan springen.Ook al Agenda 21. Iedereen de auto uit.
In de komende megacities zie je dan ook geen auto;s maar zeer snelle treinen! o ja en Fietsen!
(Beginnen er al een paar kwartjes te vallen? Fyra etc etc bla bla bla)


Met vriendelijke groeten

Pindar

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 07 nov 2013, 09:57

Hoe dan? De accijns op een liter gas is een stuk lager dan die op benzine en diesel. Worden gasrijders op een andere manier gepakt?
Tjonge, moet ik jullie nog serieus nemen...???
De accijns op een liter gas is een stuk lager bla bla bla lalalaalalala...

JA MAAR DE WEGENBELASTING WEER EEN STUK HOGER!!!
DAARBIJ GOOIT DE LIEVE OVERHEID DE PRIJZEN WEER OMHOOG ALS ER MEER GASRIJDERS BIJKOMEN, DIT IS OM HET OP GAS RIJDEN TE DEMOTIVEREN EN OM DE STAATSKAS TE SPEKKEN.
DUS WORDT HET OP GAS RIJDEN ONAANTREKKELIJK, SNAPPEN JULLIE HET NU???
NEE HÉ???? [wave]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 07 nov 2013, 10:03

Cees schreef:
Hoe dan? De accijns op een liter gas is een stuk lager dan die op benzine en diesel. Worden gasrijders op een andere manier gepakt?
Tjonge, moet ik jullie nog serieus nemen...???
Het was een serieuze vraag, ja. Ik wist het niet. Bedankt voor je antwoord.

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 07 nov 2013, 10:15

Afbeelding

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 07 nov 2013, 10:18

Daar kan ik niks aan doen.

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 07 nov 2013, 10:36

Juist wel!!
Daar kan je alles aan doen als je maar wilt.
Zie je nu hoeveel je enkel met jezelf bezig bent.
Je schopt een hoop herrie en stopt er enorm veel energie in om vervolgens te zeggen:

'Daar kan ik niets aan doen.'

[eigen]

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: klimaatsverandering

Bericht door MetalPig » 07 nov 2013, 10:42

Cees schreef:Je schopt een hoop herrie
Ik stelde een vraag. Jij begon te schreeuwen. De herrie komt bij jou vandaan.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: klimaatsverandering

Bericht door Determinist » 07 nov 2013, 11:51

Dit is wel grappig. Een concept auto van Toyota.
Zie het laatste plaatje, nog een mooi karretje ook.
En de specs zijn interessant. Geef mij die maar.
Op de Tokyo Motor Show zal Toyota ook de FCV Concept tonen. Deze waterstofauto zou gezien moeten worden als een voorbode voor Toyota's eerste productiemodel, dat het bedrijf voor 2015 heeft ingepland. De FCV Concept bevat twee waterstoftanks die aan de onderkant van het voertuig zijn weggewerkt.

In de FCV Concept wordt de elektromotor aangedreven door de brandstofcel. De elektromotor zou goed zijn voor 136pk, terwijl Toyota voor de actieradius 500km opgeeft, aanmerkelijk meer dan de gemiddelde elektrische auto. Ook kunnen de tanks binnen 3 minuten worden gevuld, zo stelt Toyota. Verder claimt de Japanse autofabrikant dat de FCV Concept volgetankt een gemiddeld Japans huishouden een week van voldoende stroom kan voorzien. Toyota noemt daarbij 10kWh
http://tweakers.net/nieuws/92423/toyota ... fauto.html

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 07 nov 2013, 19:09

Cees schreef:Juist wel!!
Daar kan je alles aan doen als je maar wilt.
Zie je nu hoeveel je enkel met jezelf bezig bent.
Je schopt een hoop herrie en stopt er enorm veel energie in om vervolgens te zeggen:

'Daar kan ik niets aan doen.'

[eigen]
Afbeelding

Plaats reactie