klimaatsverandering

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 07 nov 2013, 20:25

:rolfl:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 08 nov 2013, 08:39

:wink:

Cees

Re: klimaatsverandering

Bericht door Cees » 08 nov 2013, 09:59

Ja, ga maar door Gast1! Maar ik weet wie jij werkelijk bent! :wink:

Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 08 nov 2013, 10:02

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 08 nov 2013, 10:09

Cees schreef:Ja, ga maar door Gast1! Maar ik weet wie jij werkelijk bent! :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
goudroes
Onderzoeker
Berichten: 527
Lid geworden op: 03 apr 2012, 11:35

Re: klimaatsverandering

Bericht door goudroes » 08 nov 2013, 11:40

De klimaatveranderingen zijn dichterbij dan je denken zou. :peace:
Er bestaat maar één weg naar het geluk;
stoppen ons zorgen te maken over zaken
waar we geen invloed op hebben.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 08 nov 2013, 11:50

pssssst. niet verder vertellen.Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 08 nov 2013, 15:22

Het is werkelijk onzinnig om te stellen dat de mens niet bijdraagt aan de opwarming van de Aarde.
Hier trek je volgens mij al een conclusie vooraf?

Stel als de mens al het oerwoud kapt in zuid-Amerika, zou de mens het klimaat daarmee in zuid-Amerika beïnvloeden? Ben benieuwd wie hier 'Nee' op gaat schrijven.
Ik vind 'Het klimat beinvloeden' echt veel te vaag! Als je het zo stelt kan het antwoord 'ja' zijn, maar dan weet je nog niks.
HOE beinvloeden?
Mijn Moeder woont in een stad. Elke keer als we naar huis rijden op het platteland meet ik in mijn auto een temperatuurverschil buiten van ongeveer 3 graden C. In de stad is het gemiddeld 3 graden C. warmer en dat is wat ik meet. Ik ben echter geen wetenschapper. Dit is wat wetenschappelijk bewezen is: https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... 0276,d.bGE
is dat niet het Urban effect waarbaar jij verwijst?
Mag ik aannemen dat de mens dan, zij het lokaal, bijdraagt aan de opwarming van de Aarde?
Nee, waarom?
Als het al zo is , is het waarschijlnijk zelfs verwaarloosbaar klein.
Verder denk ik dat de aarde en het klimaat in staat zijn zich vanzelf te herstellen.
We hebben nogal wat steden in de wereld en weer ben ik benieuwd wie gaat reageren met 'Nee'
Ik dus,
Nu naar het artikel van Osiris, waar ik het compleet mee eens ben.
Citaat:
Ok ga mijn mening ook maar eens geven; let wel is een persoonlijke.
Heb net zo veel pro's en con's qua wetenschappelijke verklaringen gezien van zogenaamde 'global warming'.
Ten eerste noem ik het climate change,wat voor mij veel beter past.

ClimateChange werd ingevoerd toen opeens bleek dat er geen Global Warming was!
Zodat ze ons kunnen blijven manipuleren.
Dat de mens daarin een bijdrage levert met zijn consumptie zal ik zeker niet ontkennen, maar voor mij onmogelijk de doorslaggevende enige OORZAAK.
Natuurlijk geen oorzaak. men wil ons dat laten denken.
Veranderingen in klimaat zijn er altijd geweest, evolutie van onze planeet,cycli van de zon en ook nog eens beweging door verschillende gebieden van ons heelal.aangezien ons zonnestelsel geen stationaire situatie betreft.
yep!
De mens draagt bij, het is heel eenvoudig niet te ontkennen en het is heel erg duidelijk dat de zon een belangrijke invloed heeft, maar ook vulkanen (waar de zon overigens ook weer invloed op heeft). Klimaatveranderingen zijn er inderdaad altijd geweest.

Waarom kan je niet ontkennen dat de mens bijdraagt? Ik denk echt dat het zo miniem is dat het er geen zak toedoet.
Citaat:
Elke keer weer een andere stoelendans 'industrie' die aan hun trekken mag komen qua zakkenvullen.
Doorzie de leugens en de geldstroom en weet dan waarom.
Het is niet aleen geld, UN wil Agenda 21 er door heen, nu ja dat hebben ze al, met als 'motivatie' AGW.
Dan kan je de mensen manipuleren hun rechten af te nemen, meer is het echt niet.
Ja, er is klimaatverandering gaande, maar door kosmische cycli veroorzaakt, niet de mens in zijn eentje.
yep!
En ja, iedereen kan zijn steentje bijdragen om het leefbaarder te houden.
Natuurlijk, maar dat zijn verschillende zaken. Ik ben er ook voor om het leefbaarder te houden,maar ik ben het niet eens met het feit dat wij mensen
de aarde (te heet) verwarmen. Allemaal bullshit.
Heel juist, dit is beslist een manier om weer geld te gaan innen, maar het zegt niets over een onwaarheid. Industrieën dragen ook bij voor een opwarming, net als steden en de handelswijze van mensen zoals ik al in mijn voorbeeld aanhaalde en de mens doet dat inderdaad niet in zijn eentje, hij 'draagt bij' en ook dat doet hij niet in zijn eentje, dat doen we met z'n 7.000.000.000
so what? Je beziet iets 'absoluut' wat 'relatief' gezien moet worden. Het getal lijkt op het eerst gezicht groot ja, Maar dat komt om dat je het niet vergelijkt met wat de natuur doet. Dan is je gemoende 'grote' getal' met alle respect, een lachertje!

Laatste vraag, stel als er geen mensen zouden zijn (dus ook geen huizen, asfalt, ontbossing, auto's, industrieën, steden, veestapels en de door de mens gecreëerde monocultuur), los van de invloed van de zon en alles wat daarmee verband houdt, zo de Aarde dan de temperatuur hebben zoals hij nu is?
Waarom niet? Je vraag vooronderstel weer dat we veel invloed hebben, dat hebben we helemaal niet.
Volgens mij zijn dat drie vragen. Ik ben oprecht benieuwd naar jouw (jullie) antwoorden én een goede onderbouwing.
Bij deze. Mocht er iets onduidelijk zijn laat het me weten,

Mijn inzicht hierin is dit:

Er is en groep die ons onze rechten willen afnemen. Dat gebeurt via Agenda 21 van de UN. Als ze rechtstreeks onze rechten afnemen gaan we natuurlijk protesteren.
Dus, zoals de club van rome heeft geschreven:
“In searching for a new enemy to unite us, we came up with the idea that pollution, the threat of global warming, water shortages, famine and the like would fit the bill…. But in designating them as the enemy, we fall into the trap of mistaking symptoms for causes. All these dangers are caused by human intervention and it is only through changed attitudes and behavior that they can be overcome. The real enemy, then, is humanity itself.” – Club of Rome, The First Global Revolution, 1991
Men wil ons onze rechten en veel meer (bv natioanle identiteit, zie sinterklaas verhaal) afnemen. Maar ook de industrie verwoesten:

Maurice Strong, een biljonair en lid van de Club of Rome is een van de 'oprichters' van de Agenda 21

Een paar citaten van die gast:

Afbeelding

Afbeelding

Dat is er aan de hand!!

Begin je je kranten nu al beter te begrijpen? ;)

De rest is echt 'smoke and mirrors' !



En vergeet Climategate niet!

Afbeelding

Als de mensen zich al daartoe 'verlagen' weet je eigenlijk wel hoe laat het is. Ik bedoel maar: de waarheid heeft geen manipulatie nodig!





Met vriendeljke groeten

Pindar
Laatst gewijzigd door Pindar op 08 nov 2013, 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 08 nov 2013, 15:28

Waarvan akte Pindar. Dank voor jouw antwoorden, ook al zaten er citaten bij die niet van mij waren :wink:

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 08 nov 2013, 15:31

Gast1 schreef:Waarvan akte Pindar. Dank voor jouw antwoorden, ook al zaten er citaten bij die niet van mij waren :wink:

ach, was lekker bezig! ;)


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 08 nov 2013, 15:39

Hij kijkt niet naar een citaatje meer of minder. :mrgreen:

De rest ben ik het met hem eens.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 08 nov 2013, 16:18

een zeer goede lezing van een klimatoloog

Legt goed en rustig uit, dat het een grote hoax is
(Hoewel hij het ivm de ernst van de zaak liever niet zo wil noemen.)
Ook hij komt tot dezelde conclusie:
Ik vind het een echte aanrader! Maar ja, dat zal volgens sommigen dan wel net andersom zijn.;)

maar die gaan nie kijken dus nie he?! :mrgreen:

so be it!


Met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 08 nov 2013, 21:37

je kan de klimaat of gloabal warming hoax ook nog zien door een andere context, namelijk
The Report From Iron Mountain.
Een geheim rapport van de Kennedy administratie wat toch gelekt is. ( ja ja er zijn er die zeggen dat het een hoax is, we zullen zien)

In het rapport schreef men dat oorlog is wat mensen aan elkaar bind en een land stabiel maakt/houdt. Dus wat als de oorlogen minder worden? Dan moest er iets UITGEVONDEN worden? wat dan? Ehhhhh, vervuiling, klimaatproblemen, waterschaarste etc.

Een voorbeeld uit het rapport:

Nevertheless, an effective political substitute for war would require "alternate enemies," some of which might seem equally farfetched in the context of the current war system. It may be, for instance, that gross pollution of the environment can eventually replace the possibility of mass destruction by nuclear weapons as the principal apparent threat to the survival of the species.
Poisoning of the air, and of the principal sources of food and water supply, is already well advanced, and at first glance would seem promising in this respect; it constitutes a threat that can be dealt with only through social organization and political power. But from present indications it will be a generation to a generation and a half before environmental pollution, however severe, will be sufficiently menacing, on a global scale, to offer a possible basis for a solution
However unlikely some of the possible alternate enemies we have mentioned may seem, we must emphasize that one must be found, of credible quality and magnitude, if a transition to peace is ever to come about without social disintegration. It is more probable, in our judgment, that such a threat will have to be invented, rather than developed from unknown conditions. For this reason, we believe further speculation about its putative nature ill-advised in this context.
invented? ehhh uhhhhh Global Warming???

http://www.bibliotecapleyades.net/socio ... tain08.htm

M.a.w het is niet zo maar ontstaan het idee is uitgevonden ter controle en manipulatie,. zoals ik en anderen hier zeggen!

Kijk anders even dit:
Climategate: Iron Mountain Report exposed the UN's communist global warming swindle in the 1960's
Video:
http://www.youtube.com/watch?v=P9BVhreIcRo

Afbeelding

Met vriendelijke groeten

Pindar

aquarius

Re: klimaatsverandering

Bericht door aquarius » 08 nov 2013, 21:52

Pidar zou maar oppassen,straks staan er twee mannen gehuld in zwarte regenjassen voor de deur die een gesprekje met jou willen voeren.
:uhhhm:

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 08 nov 2013, 21:57

aquarius schreef:Pidar zou maar oppassen,straks staan er twee mannen gehuld in zwarte regenjassen voor de deur die een gesprekje met jou willen voeren.
:uhhhm:

oh!

Voriige week waren het drie mannen in witte jassen met iets wat op een jacket leek. Ze wilde me meenemen.
Maar omdat ik een souvereign persoon ben en dat , met enorm veel pijn en moeite heb kunnen uitleggen aan hun, moesten ze me wel met rust te laten en gingen ze weg.Tijdens hun vertrek vroeg er wel 1 van hun of ik hem kon helpen.Hij wilde ook souvereign worden!


;)



Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 09 nov 2013, 00:09

Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4726
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: klimaatsverandering

Bericht door Osiris » 09 nov 2013, 12:29

C(lie)mate video's volgens Suspicious Observers voor meer achtergrondinfo betreffende de leugens en feiten over de klimaatverandering.

http://www.youtube.com/watch?v=JnsoFFVY ... 5nP2xzFTWQ

http://www.youtube.com/watch?v=Hob3-XCx ... 5nP2xzFTWQ

Aan het einde van deze links ook de verwijzing naar 3 video's die dieper ingaan op de klimaatverandering en de connectie met de zon en verdere leugens en feiten.
Belangrijke info om een duidelijk beeld te vormen hoe het nu werkelijk zit,om zo feiten en leugens uit elkaar te kunnen halen.
Kost je wat tijd...., that's all.
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:23

Even de verhoudingen verduidelijken:

Afbeelding

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:39

Dit over de vorige creep van het IPCC, Dr Rajendra Pachauri:
Afbeelding


Last winter, Dr Pachauri’s reputation took a hammering. On the one hand, there was the exposure of all those glaring and alarmist scientific errors in the IPCC’s last major report, produced under his guidance in 2007. On the other was the revelation in this newspaper of how his prestige as the “world’s top climate official” had coincided with a massive expansion in the fortunes of Teri, his Delhi-based research institute. Not only had Pachauri been appointed as an adviser to some of the richest banks and investment funds in the world, but Teri’s empire had mushroomed to include branches in Europe, North America, Dubai, Japan and South-East Asia.
When Dr Richard North and I came to examine this empire, our interest was drawn to Teri Europe, based in a suburban house in south London, which is registered under British law as a charity and is obliged to publish its accounts on the Charity Commission website. When we looked at these, however, they seemed rather odd. The figures showed the charity’s income and expenditure rising steadily in its early years – but from 2006 onwards they suddenly plunged to below £10,000 a year.

http://www.telegraph.co.uk/comment/colu ... ounts.html
En dat had het IPCC natuurlijk van te voren niet uitgezocht? ;)

Of juist wel! :mrgreen:


Wat een wereld!



Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:44

Warming fears are the “worst scientific scandal in the history...When people come to know what the truth is, they will feel deceived by science and scientists.” | UN IPCC Japanese Scientist Dr. Kiminori Itoh, an award-winning PhD environmental physical chemist

Met vriendelijke groeten

Pindar

Plaats reactie