klimaatsverandering

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:45

“The IPCC has actually become a closed circuit; it doesn’t listen to others. It doesn’t have open minds... I am really amazed that the Nobel Peace Prize has been given on scientifically incorrect conclusions by people who are not geologists.” | Indian geologist Dr. Arun D. Ahluwalia at Punjab University and a board member of the UN-supported International Year of the Planet.
Met vriendelijke groeten

Pindar

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 09 nov 2013, 17:46

Pindar, is het misschien mogelijk dat de industriëlen alles in het werk stellen om de opwarming te ontkennen, zodat ze 'gewoon' hun gang kunnen gaan?
Hup, gewoon de troep de lucht inblazen en in de oceanen laten lopen, verder kunnen gaan met roofbouw op alles wat er is en hun 'eigen naad naaien?' of ken ik jouw antwoord al?

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:46

“I was at the table with three Europeans, and we were having lunch. And they were talking about their role as lead authors. And they were talking about how they were trying to make the report so dramatic that the United States would just have to sign that Kyoto Protocol.” | Alabama State Climatologist Dr. John Christy of the University of Alabama in Huntsville, served as a UN IPCC lead author in 2001 for the 3rd assessment report and detailed how he personally witnessed UN scientists attempting to distort the science for political purposes (CNN on May 2, 2007)
met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 09 nov 2013, 17:48

Pindar, is het misschien mogelijk dat de industriëlen alles in het werk stellen om de opwarming te ontkennen,
Hebben ze ooit de waarheid verteld ?
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:50

Gast1 schreef:Pindar, is het misschien mogelijk dat de industriëlen alles in het werk stellen om de opwarming te ontkennen, zodat ze 'gewoon' hun gang kunnen gaan?
Hup, gewoon de troep de lucht inblazen en in de oceanen laten lopen, verder kunnen gaan met roofbouw op alles wat er is en hun 'eigen naad naaien?' of ken ik jouw antwoord al?
Als je gaat spitten zitten er juist veel in de AGW gedoe!
Dus pro AGW.
In tegendeel van wat je vaak hoort dat oliemaatschappijen de anti AGW lobby betalen.
Maar als iemand dat zegt vraag ik meteen bewijs en nooit gezien!
Ik heb het niet paraat nu, maar weet dat er AGW zaken en sites etc gesponsored worden door de grote bedrijven.
Ook geen wonder, want de top van de meeste grote bedrijven werken voor dezelfde kliek als die van de AGW. dus dat maakt 'sense'!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:53

The quantity of CO2 we produce is insignificant in terms of the natural circulation between air, water and soil... I am doing a detailed assessment of the UN IPCC reports and the Summaries for Policy Makers, identifying the way in which the Summaries have distorted the science.” | South African Nuclear Physicist and Chemical Engineer Dr. Philip Lloyd, a UN IPCC co-coordinating lead author who has authored over 150 refereed publications

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:55

@Pierre

Heb je die lezing al gezien van Tim Ball die ik hierboven heb neergezet? Echt zeer de moeite waard!
Die gast weet goed waar ie het over heeft en in de tussentijd nog een paar mooie 'eye openers'

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: klimaatsverandering

Bericht door univers » 09 nov 2013, 17:55

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 17:57

univers schreef:Afbeelding

???


met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 18:01

Voor sommigen mag dit wel al duidelijk zijn dat weet ik niet:

Anyway:
'I have just completed Mike's Nature
trick of adding in the real temps to each series for the last 20 years to hide the decline
Als je zo iets doet dan is er al iets vet dik mis!
En zo zit dit veld VOL met dit soort dingen

M.a.w het gaat natuurlijk niet om de 'waarheid' of de 'werkelijkheid' want waaom anders zaken verdraaien en liegen?

Dus:Hoax!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 19:54

Afbeelding



;)


Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 19:58

Afbeelding

Met vriendelijike groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 20:02

The real cause of global warming:

Afbeelding



;)

met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 20:04

Afbeelding

Met vriendelijke groeten


Pindar

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 20:06

sheer genius!

Afbeelding


met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Vitharr
Brabbeldas
Berichten: 8161
Lid geworden op: 23 jul 2012, 10:39

Re: klimaatsverandering

Bericht door Vitharr » 09 nov 2013, 20:54

Gast1 schreef:Pindar, is het misschien mogelijk dat de industriëlen alles in het werk stellen om de opwarming te ontkennen, zodat ze 'gewoon' hun gang kunnen gaan?
Hup, gewoon de troep de lucht inblazen en in de oceanen laten lopen, verder kunnen gaan met roofbouw op alles wat er is en hun 'eigen naad naaien?' of ken ik jouw antwoord al?
Met industriëlen is het net als in de maatschappij. Je hebt booswichten, en vlieggewichten. Ik weet uit ervaring dat grote multinationals veel, en slechte, invloed uitoefenen op de beleidsvorming.

Ik heb zelf bij een kleinere multinational gewerkt die te bedreigend werd voor die grote jongens. En toen hebben ze het gepresteerd om ons de reputatie te laten krijgen die eigenlijk op henzelf van toepassing was. En de autoriteiten laten zich ook graag gebruiken door zulke jongens.

Mede daardoor is het in de industrie gangbaar om braaf achter de autoriteiten aan te hobbelen. Met milieu heeft dat verder niets te maken. De hele milieuwetgeving in NL is welliswaar streng, maar dat is enkel om een machtsmiddel te hebben. Werkelijk milieuvriendelijk bezig zijn wordt enorm tegengewerkt op het hoogste niveau. Ga je daar tegenin, dan krijg je gewoon een hoop gezeur. Slechts een enkeling durft dat uit idealisme aan.

Toch gloort ook daar wel een lichtpuntje. Er zijn namelijk hele handige nozems die het presteren om werkelijk milieuvriendelijk te zijn EN veel geld te verdienen. Al zeg ik er eerlijk bij dat milieuvriendelijk voor een buitenstaander iets anders betekent dan in de industrie. Iets centraal produceren, en daarna distribueren, is zelden milieuvriendelijk, enkel economisch aantrekkelijk. Maar, ook daar hoort ergens wel een hand in eigen boezem, het gros van de consumenten wil ook niet te veel betalen voor producten natuurlijk. :wink:

In hoofdlijnen zijn enorme multinationals altijd een moeilijk verhaal. Afgezien van enkelen, ontstaat er meestal een fenomeen van 'corporate thinking' en wordt de multinational een gewetenloos instituut. Eenvoudigweg omdat niemand het totaaloverzicht meer heeft. Pindar heeft daar al enkele voorbeelden van genoemd. Moeder/dochter constructies hebben daar minder snel last van.
Morgen is vandaag ook gisteren....

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 09 nov 2013, 21:28

Dank je voor je posting, Vitharr, er is daarover nog echt heel veel te zeggen en te vertellen, maar ik wil ook niet te veel off-topic. (hoewel er vele redenen zijn om het el te doen, een er van dat zo veel zaken, zonder dat men het verwacht, toch met elkaar verbonden zijn)

Maar ik wil toch even de aandacht vestigen op iets wat je schrijft:
ontstaat er meestal een fenomeen van 'corporate thinking' en wordt de multinational een gewetenloos instituut.
Ten eerste, wat je hier schrijft over 'gewetenloos, ben ik het helemaal mee eens! Dit uit ervaring. Ik heb veel bedrijven van binnen gezien en zeer velen zijn idd
gewetenloos.

Er is een goede film die dit goed aantoont en gaat op onderzoek naar de 'persoonlijkheid' van grote bedrijven.
Tot welke diagnose komen ze:een groot bedrijf is meestal een : psychopaat!

There!

Hier is de film:

Afbeelding


Hier op youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=Y888wVY5hzw


En nu moet je iets beseffen. ALLE grote organisaties zijn officieel een bedrijf ( corporation)
Dus de politie, de brandweer, een ziekenhuis, een universiteit etc etc etc

Iets om over na te denken!


In ieder geval is het voor de grote bedrijven (psychopaten) geen probleem over wat te liegen dan
ook en om weer on-topic te komen. dus ook over Global Warming/klimaat!


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gast1

Re: klimaatsverandering

Bericht door Gast1 » 10 nov 2013, 08:01

Vitharr schreef:
Gast1 schreef:Pindar, is het misschien mogelijk dat de industriëlen alles in het werk stellen om de opwarming te ontkennen, zodat ze 'gewoon' hun gang kunnen gaan?
Hup, gewoon de troep de lucht inblazen en in de oceanen laten lopen, verder kunnen gaan met roofbouw op alles wat er is en hun 'eigen naad naaien?' of ken ik jouw antwoord al?
Met industriëlen is het net als in de maatschappij. Je hebt booswichten, en vlieggewichten. Ik weet uit ervaring dat grote multinationals veel, en slechte, invloed uitoefenen op de beleidsvorming.

Ik heb zelf bij een kleinere multinational gewerkt die te bedreigend werd voor die grote jongens. En toen hebben ze het gepresteerd om ons de reputatie te laten krijgen die eigenlijk op henzelf van toepassing was. En de autoriteiten laten zich ook graag gebruiken door zulke jongens.

Mede daardoor is het in de industrie gangbaar om braaf achter de autoriteiten aan te hobbelen. Met milieu heeft dat verder niets te maken. De hele milieuwetgeving in NL is welliswaar streng, maar dat is enkel om een machtsmiddel te hebben. Werkelijk milieuvriendelijk bezig zijn wordt enorm tegengewerkt op het hoogste niveau. Ga je daar tegenin, dan krijg je gewoon een hoop gezeur. Slechts een enkeling durft dat uit idealisme aan.

Toch gloort ook daar wel een lichtpuntje. Er zijn namelijk hele handige nozems die het presteren om werkelijk milieuvriendelijk te zijn EN veel geld te verdienen. Al zeg ik er eerlijk bij dat milieuvriendelijk voor een buitenstaander iets anders betekent dan in de industrie. Iets centraal produceren, en daarna distribueren, is zelden milieuvriendelijk, enkel economisch aantrekkelijk. Maar, ook daar hoort ergens wel een hand in eigen boezem, het gros van de consumenten wil ook niet te veel betalen voor producten natuurlijk. :wink:

In hoofdlijnen zijn enorme multinationals altijd een moeilijk verhaal. Afgezien van enkelen, ontstaat er meestal een fenomeen van 'corporate thinking' en wordt de multinational een gewetenloos instituut. Eenvoudigweg omdat niemand het totaaloverzicht meer heeft. Pindar heeft daar al enkele voorbeelden van genoemd. Moeder/dochter constructies hebben daar minder snel last van.
;P!

Pindar

Re: klimaatsverandering

Bericht door Pindar » 10 nov 2013, 10:28

The ClimateGate E-mails:

http://www.lavoisier.com.au/articles/gr ... emails.pdf

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: klimaatsverandering

Bericht door Zoë » 11 nov 2013, 19:11

Hoe heet bedrijf/firma/fabriek nou die de cellen in de lucht/weer kunnen beinvloeden grrr probeer nu al 2 dagen boven water te halen in me hoofd maar grr.
het waren 4 letters met punten ertussen.

Ik heb een gedachte gang die ik wil plaatsen maar daar hoort dit bij en anders lukt het niet om mijn kronkelgedachte te plaatsen :evil:
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Plaats reactie