Als dood niet bestaat

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Witte wel » 11 nov 2013, 17:46

Even twee kleinigheden die ik even wil melden waarmee ik geen vinger wil wijzen maar een oprechte mening wil geven van een constatering.
MetalPig schreef:omdat wat jij schrijft me *wel* interesseert.
Excuus, dat was mij ontgaan en heb ik op geen enkele wijze op kunnen maken dat dat het geval was en is. Daarom waren mijn reacties op jou posting ook wat ze zijn omdat er nergens een aanknopingspunt te vinden was in de posten als enkel de indruk te dwarsbomen. Ik schrijf dit in alle eerlijkheid want dát is de indruk die je opriep bij mij.
MetalPig schreef: op het gebied waar ik behoorlijk wat van weet.
Als dat zo is, en dan is dat een aanname van mij, was het dan niet een gemakkelijkere weg niet het ego en ratio te hanteren maar een weg te zoeken beide vizies te verkondigen zonder het kat muis spelletje te spelen. Dan waren beide bijdragen een grotere aanwinst voor het forum dan het ego-rukken wat ik, en vele mede forumleden, hebben mogen aanschouwen.
Waarom schrijf je dan zelf niet wat meer inhoudelijke informatie buiten te schrijven dat iets niet klopt, onderbouwd is of onzinstrekking is. Dát is wat ik miste en met belangstelling zal aanschouwen als dat komen gaat.

Nogmaals, we liggen niet vaak op één lijn maar dat hoeft ook niet. Mijn belang is de verrijking van het forum en niet mijn eigen iets te willen koesteren. Ik zie graag je vizie en wetenschap tegemoet zoals diversen hier doen. Geen wel/ niet maar een zou het dan niet zo zijn zodat iedere lezer zijn eigen oordeel of bevinding kan verkrijgen.

Het is maar een suggestie van mijn zijde moet een goede bedoeling.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 17:59

Witte wel schreef: Excuus, dat was mij ontgaan en heb ik op geen enkele wijze op kunnen maken dat dat het geval was en is. Daarom waren mijn reacties op jou posting ook wat ze zijn omdat er nergens een aanknopingspunt te vinden was in de posten als enkel de indruk te dwarsbomen. Ik schrijf dit in alle eerlijkheid want dát is de indruk die je opriep bij mij.
Ik ook hoor, dus ik denk zeker niet dat het een 'indruk' was.


Verder goede tekst Wiite wel. ;P!

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 19:58

Witte wel schreef:Even twee kleinigheden die ik even wil melden waarmee ik geen vinger wil wijzen maar een oprechte mening wil geven van een constatering.
MetalPig schreef:omdat wat jij schrijft me *wel* interesseert.
Excuus, dat was mij ontgaan en heb ik op geen enkele wijze op kunnen maken dat dat het geval was en is.
Dan heb je mijn vroege reacties gemist denk ik. Iedere nieuwkomer krijgt van mij het voordeel van de twijfel, en ik ben altijd benieuwd waarom mensen geloven wat ze geloven. Ik heb Pindar in het begin inhoudelijke vragen gesteld over de onderwerpen die hij aansneed, maar na de zoveelste ontwijking of beschuldiging dat ik niet goed lees was het voor mij over en ben ik mee gaan doen met zijn geblaat. Het grappige is dat hij mijn geblaat wel als geblaat kan identificeren maar dat van hemzelf niet.
Witte wel schreef:
MetalPig schreef: op het gebied waar ik behoorlijk wat van weet.
Als dat zo is, en dan is dat een aanname van mij, was het dan niet een gemakkelijkere weg niet het ego en ratio te hanteren
Waarom zou je niet je verstand gebruiken? Dat begrijp ik niet.
Witte wel schreef: maar een weg te zoeken beide vizies te verkondigen zonder het kat muis spelletje te spelen.
Ja, maar dan moeten beide kampen meedoen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 20:01

Zoë schreef:
MetalPig schreef:Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?
@ metalpig goeie vraag,wat is jouw antwoord zelf ?wat denk en of voel jij?
Ik denk dat er helemaal niets het lichaam verlaat. Ik geloof niet in een autonome 'geest' of 'ik' die kan gaan en staan waar hij wil. Bewustzijn en persoonlijkheid zijn processen die in de hersenen plaatsvinden. Zonder functionerende hersenen geen bewustzijn, ik, of geest.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 20:03

Pindar schreef:
MetalPig schreef:Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?
filmpjes gekeken, boeken er over gelezen/ etc etc?
Yep. Was weer een slecht geformuleerde vraag van mij. Poging 2:

Wat gaat er *volgens jou* uit het lichaam bij een OBE?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door univers » 11 nov 2013, 20:05

IK
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 20:10

univers schreef:IK
Ja, ik had je antwoord gezien en meegenomen in mijn reactie op Zoë :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door univers » 11 nov 2013, 20:13

;P!
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4713
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Witte wel » 12 nov 2013, 00:47

MetalPig schreef:Dan heb je mijn vroege reacties gemist denk ik.
Nee die heb ik niet gemist. Ik vond het jammer dat je al tamelijk snel over ging tot geblaat wat ik niet van je verwacht had en daar integen meer inhoudelijkheid had verwacht. Ik heb dat ook aangegeven en direct naar verwezen en mijn critieken gegeven.
Als iemand een rode pijl afschiet naar een ander, zou men verwachten dat er een rode pijl terug gevuurd zou worden. Als nu een ander waarnaar geschoten werd een pijl terug schiet, zou dat wel eens een groene kunnen zijn
Dat is wat ik deed maar zag je niet.
MetalPig schreef:Waarom zou je niet je verstand gebruiken? Dat begrijp ik niet.
In mijn optiek is verstand niet enkel ego en ratio maar een bewuste compilatie van resultaten verkregen vanuit een perceptie waarbij factoren vanuit interactie en gevoelsmatigheid even zwaar wegen als van ego en/ of ratio en de verzameling daarvan het verstand vormt.
MetalPig schreef:Ja, maar dan moeten beide kampen meedoen.
Mee eens.

Weer even on-topic
MetalPig schreef:Ik denk dat er helemaal niets het lichaam verlaat. Ik geloof niet in een autonome 'geest' of 'ik' die kan gaan en staan waar hij wil. Bewustzijn en persoonlijkheid zijn processen die in de hersenen plaatsvinden. Zonder functionerende hersenen geen bewustzijn, ik, of geest.
De “ik” zie ik als een onderdeel van de staat “zijn” en de geest een beleving gebaseerd op herkenning binnen het manifest. Ga daarom mee in deze theorie.
Ik zou voorzichtigheid in acht nemen met te stellen dat zonder functionerende hersenen geen bewustzijn, ik, of geest aanwezig zou zijn omdat nog een groot deel van de hersenen geen verklaring van werking kent maar wel actief deel neemt waardoor er sprake is van nog onverklaarde processen die mogelijk ons bevattingsvermogen te boven gaan.
Maar dat even ter zijde.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Gast1 » 12 nov 2013, 06:38

Dit oudere topic is nieuw leven ingeblazen, alsof de dood niet bestaat :mrgreen:

Ik heb het even doorgelezen en zie dat mijn beleving heel aardig in de buurt komt van Mister E:
Ik geloof zelf ook niet dat de dood het einde is, energie sterft nooit, het verandert alleen. Wij bestaan uit lichaam en de energie om dat lichaam te besturen. Noem het hard- of software voor mijn part. Onze lichaam kan oud worden en uitsterven, maar de energie blijft doorgaan.
Misschien heb je een dimensie waar positieve energie heen gaat en eentje waar negatieve energie heengaat. Dat zou je toch hemel en hel kunnen noemen. Wat geesten betreft, daar geloof ik wel in, dat is gewoon de energie die door blijft gaan nadat ons lichaam uitsterft. Ze kunnen wel negatief of positief zijn, maar of ze echt invloed hebben op onze dimensie? Dat betwijfel ik. Je hebt natuurlijk wel veel mensen die beweren dat ze geesten enz hebben gezien, ik heb het zelf nooit gezien. Zou het zo kunnen zijn dat er heel af en toe bepaalde storingen of dimensie uit balans raken dat we eventjes toch een kijkje kunnen nemen in die andere dimensie?
Heel veel herkenning edoch, er is geen hel of hemel. Dat of die maken we hier alleen op Aarde in het organisch leven wat we nu leiden. Ik geloof niet in geesten, ik weet dat ze bestaan en ze hebben invloed op onze dimensie. Ook ik heb ze nooit gezien maar wel ervaren en jawel een enkele keer zelfs met anderen erbij. Zij ervaarden dat wat ik ook ervaarde (of is het ervoeren en ervoer?). Hier schrijf Mister E iets heel interessants:
Wat ik zelf denk is dat het met de evolutie te maken heeft. De evolutie gaat altijd door, en nu is het vooral geestelijk, dus met onze denkwijze en hoe we de wereld om ons heen zien. Je ziet ook dat sommige mensen verder geëvolueerd zijn dan anderen, en dan heb ik het niet over een diploma of IQ etc. Maar hoe ze de wereld om zich heen waarnemen. Mensen die soms geesten zien (stel dat die er zijn) zijn wellicht zonder zelf te weten een kleine stap verder geëvolueerd, die onbewust soms een kijkje kunnen nemen in een andere dimensie. Of een storing kunnen veroorzaken tussen 2 dimensies. Simpelweg met hun hersens. Of zou je denken dat ze een stapje achter lopen op de evolutie? Want vroeger had je veel meer mensen die 'geesten' zagen of heksen en magie etc.
;P! Jammer dat Mister E momenteel actief is op het forum, maar mogelijk heeft hij of zij inmiddels een andere naam gekozen. Misschien is Mister E wel dood en dat brengt mij naar het voorbeeld van een andere schrijver, Determinist:
Dus ja, in principe denk ik dat de enregie van mij opgaat in het geheel en daarmee niet verloren gaat. Maar de samenhang tussen de deeltjes, de structuur die de emergentie maakt wel. Mijn bewustzijn als "IK" gaat daarmee wel verloren, maar de onderdelen daarvan niet. Laat ik proberen dit bovenstaande even met een vergelijking te verduidelijken.

Er zijn mensen die idolaat zijn van schaken en een moord zouden doen om het schaakspel te bemachtigen van een belangrijke partij tussen twee alltime beroemde schakers. Het bord en de stukken, in een doos ergens op de plank. En dan zwijmelen bij de gedachte dat het bord en de schaakstukken een fantastische schaakpartij hebben voorgesteld.
Zit de schaakpartij in die doos? Nee niet echt. Maar wel de stukken waaruit het bestond. Ze stonden eens in de samenstelling van de beroemde partij en zijn aangeraakt door de schakers. Een historisch stuk in de verzameling.
;P! verder vind ik de complete zienswijze en bijdrage van Determinist heerlijk om te lezen. Verder vind ik ook dat MetalPig concrete vragen stelt. En MetalPig stelt veel vragen. Later volgt het antwoord van Pindar:
Ten eerste vraag ik me af of je echt geïnteresseerd bent en gezien je vele eerdere reacties ga ik uit van niet!
Dit is een verkeerd uitgangspunt, iemand die veel vragen stelt is wel degelijk geïnteresseerd.

@ Pindar, je schreef:
filmpjes gekeken, boeken er over gelezen/ etc etc?
Stel als het antwoord "Nee" zou zijn, waarom zou je dan zelf niet met je eigen woorden zeggen wat jouw mening is? Er zijn hier zoveel onderwerpen te bespreken dat het bijna onmogelijk is om zich in alles te verdiepen. Ik probeer mij in mijn eigen stellingen te verdiepen en mij zelf te begrijpen. Na ongeveer 50 jaar is dat heel aardig aan het lukken. Hier op dit forum schrijven mensen zoals jij en ik. Ik wil de ander graag ook begrijpen en dat kan alleen maar als hij of zij zelf antwoord geeft, en niet verwijst naar boeken of filmpjes. Uiteraard kan men wel de moeite nemen om een filmpje wat je geplaatst hebt te bekijken, maar dan liefst wel samenvattingen. Je schreef verder:
verder heb ik gezegd om het 'gebied' te begrijpen waar ik het over heb, men ook zelfwerkzaam dient te zijn indien men oprecht geïnteresseerd en nieuwsgierig genoeg is.
In dat geval kan ik het forum maar het beste verlaten, daar ik op vele gebieden niet werkzaam ben. Een werkeloze kan op die basis helemaal niets begrijpen, of hij moet in de materie gewerkt hebben. Ik ben van mening dat je heel veel kunt begrijpen zonder een beroep uit te oefenen op dat gebied (en kom op hè?, er zijn natuurlijk gebieden waar je wel kennis van moet hebben om het te begrijpen). Anders gezegd Pindar, als jij kennis hebt en wij er geen 'weet' van hebben, moeten we dat dan maar gewoon aannemen van jou? Zo ja, waarom zouden we dan niets aannemen van een wetenschapper? :wink:

@ Witte wel:
De “ik” zie ik als een onderdeel van de staat “zijn” en de geest een beleving gebaseerd op herkenning binnen het manifest. Ga daarom mee in deze theorie.
Ik zou voorzichtigheid in acht nemen met te stellen dat zonder functionerende hersenen geen bewustzijn, ik, of geest aanwezig zou zijn omdat nog een groot deel van de hersenen geen verklaring van werking kent maar wel actief deel neemt waardoor er sprake is van nog onverklaarde processen die mogelijk ons bevattingsvermogen te boven gaan.
;P!

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 12 nov 2013, 08:55

Gast1 schreef:Later volgt het antwoord van Pindar:
Ten eerste vraag ik me af of je echt geïnteresseerd bent en gezien je vele eerdere reacties ga ik uit van niet!
Dit is een verkeerd uitgangspunt, iemand die veel vragen stelt is wel degelijk geïnteresseerd.

Pierre, Mijn eraring tot nu toe is dat er wel vragen gesteld worden door deze persoon, nu ja meer
korte one liners. maar totaal niet word gelezen of het word in een knee jerk reflex belachelijk gemaakt.

Dat mag van mij wel, maar ik trek mijn conclusie en ga er absoluut geen energie mee in steken. Gewoon door zijn reacties geen enkele zin meer in.

Als iemand vragen stelt EN antwoorden eens serieus bekijkt, DAN is ie pas echt geintresseerd.
Alleen vragen stellen is dus echt geen blijkk van interesse.

Ik lees de meeste postings niet eens meer van hem omdat mijn indruk echt is dat ie alleen een beetje wil 'etteren'

Mischien is ie na wat gezeik bijgedraaid, maar voor mij is het over en uit.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 12 nov 2013, 09:29

Gast1 schreef: In dat geval kan ik het forum maar het beste verlaten, daar ik op vele gebieden niet werkzaam ben. Een werkeloze kan op die basis helemaal niets begrijpen, of hij moet in de materie gewerkt hebben. Ik ben van mening dat je heel veel kunt begrijpen zonder een beroep uit te oefenen op dat gebied (en kom op hè?, er zijn natuurlijk gebieden waar je wel kennis van moet hebben om het te begrijpen). Anders gezegd Pindar, als jij kennis hebt en wij er geen 'weet' van hebben, moeten we dat dan maar gewoon aannemen van jou? Zo ja, waarom zouden we dan niets aannemen van een wetenschapper? :wink:
Pierre, sorry voor enig onduideljkheid.
Aan de andere kant schrijf je dat je zo maar van mij aan moet nemen? welnee , dat heb ik al een paar keer gezegd.

Maar over 'werkzaam' bedoel ik helemaal niet, dat je in een bepaald beroep werkzaam moet zijn. Ik bedoel er mee dat je zelf een en ander moet gaan doen om
het goed te begrijpen. Dus acief worden en niet alleen wachte op een postinkje. Toen ik met veel van wat ik schijf in aanraking kwam geloofde ik het ook niet. Maar , ik heb het al eerder geschreven, ben gaan spitten, in letterlijk honderden, ook oudere boeken, naar lezingen geweest. veel nagedacht en nog veel meer.
Ik kan alleen aanwijzingen neerzetten.Zoals idd films
en boeken.

En wat je schrijft over een werkeloze, niet opgeleid iemand, die heeft juiste een veel grotere kans om het mentaal en emotioneel te 'snappen'.

Ik heb al eerder gezegd dat het juist de 'hoogopgeleide' zijn die het niet meteen begrijpen omdat ze bijna letterlijk in een mist van desinformatie zwemmen.
Het is echt letterlijk een hersenspoeling van een cult


Ik zag net weer een stukje over de domme Einstein en anderen, het is voor mij nu een toneelstukje om je af te leiden van wat er echt aan de hand is. Zoals bv de Unified Field Theorie die er al lang en breed is!
Maar NIET in de mainstream fysica, Natuurlijk niet.

En dat je geen hogere academische onzin opleding nodig heb ,heb ik me al over uit gelaten bij draad ovder de scholen die ons dom maken, heeft Tesla al lang hoog en breed aangetoond


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 12 nov 2013, 09:35

Pindar schreef: Mijn eraring tot nu toe is dat er wel vragen gesteld worden door deze persoon, nu ja meer
korte one liners. maar totaal niet word gelezen of het word in een knee jerk reflex belachelijk gemaakt.
Daar heb je het zelf naar gemaakt door niet inhoudelijk op de vragen in te gaan.
En aangezien je dol bent op citaten: "Wat zonder argumentatie gesteld wordt kan zonder argumentatie verworpen worden."

Gast1

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Gast1 » 12 nov 2013, 10:11

Pindar schreef:
Gast1 schreef: In dat geval kan ik het forum maar het beste verlaten, daar ik op vele gebieden niet werkzaam ben. Een werkeloze kan op die basis helemaal niets begrijpen, of hij moet in de materie gewerkt hebben. Ik ben van mening dat je heel veel kunt begrijpen zonder een beroep uit te oefenen op dat gebied (en kom op hè?, er zijn natuurlijk gebieden waar je wel kennis van moet hebben om het te begrijpen). Anders gezegd Pindar, als jij kennis hebt en wij er geen 'weet' van hebben, moeten we dat dan maar gewoon aannemen van jou? Zo ja, waarom zouden we dan niets aannemen van een wetenschapper? :wink:
Pierre, sorry voor enig onduideljkheid. No problem, je komt nu met een opheldering :wink:
Aan de andere kant schrijf je dat je zo maar van mij aan moet nemen? welnee , dat heb ik al een paar keer gezegd.

Maar over 'werkzaam' bedoel ik helemaal niet, dat je in een bepaald beroep werkzaam moet zijn. Ik bedoel er mee dat je zelf een en ander moet gaan doen om
het goed te begrijpen. Dus acief worden en niet alleen wachte op een postinkje. Toen ik met veel van wat ik schijf in aanraking kwam geloofde ik het ook niet. Maar , ik heb het al eerder geschreven, ben gaan spitten, in letterlijk honderden, ook oudere boeken, naar lezingen geweest. veel nagedacht en nog veel meer.
Ik kan alleen aanwijzingen neerzetten.Zoals idd films
en boeken.

En wat je schrijft over een werkeloze, niet opgeleid iemand, die heeft juiste een veel grotere kans om het mentaal en emotioneel te 'snappen'. Ik zie dat precies hetzelfde, ze zijn veel minder 'geconditioneerd' ;P!

Ik heb al eerder gezegd dat het juist de 'hoogopgeleide' zijn die het niet meteen begrijpen omdat ze bijna letterlijk in een mist van desinformatie zwemmen.
Het is echt letterlijk een hersenspoeling van een cult, oftewel geconditioneerd zijn, toch?


Ik zag net weer een stukje over de domme Einstein en anderen, het is voor mij nu een toneelstukje om je af te leiden van wat er echt aan de hand is. Zoals bv de Unified Field Theorie die er al lang en breed is!
Maar NIET in de mainstream fysica, Natuurlijk niet. Nee, ik zie Einstein niet bepaald als dom, mogelijk wel een ietwat geconditioneerd, maar dom? Beslist niet Pindar.

En dat je geen hogere academische onzin opleding nodig heb, heb ik me al over uit gelaten bij draad ovder de scholen die ons dom maken, heeft Tesla al lang hoog en breed aangetoond. Wanneer ik gesprekken voer met mij hoog opgeleide kinderen, heb ik beslist niet de indruk dat ze dom zijn. Ze begrijpen bijna alles veel sneller en beter dan ik en ze combineren en deduceren. Een van mijn wetenschappelijk opgeleide kinderen is zelfs intens met Zen bezig.


Met vriendelijke groeten

Pindar
Pindar, dit is een keurig antwoord. Thanks ;P! Ik heb in jouw citaat in kleur een paar reacties geschreven.

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 12 nov 2013, 10:30

ja Gast1,Einstein was uitermate dom.
(OF zwaar ge-mind-controlled en daardoor ''dom'
een topic op zich)
Dat we denken dat ie het niet is hebben we aan enkele pr bureaus te danken.

Ook dit geloofde ik niet maar er is zelfs veel informatie over, maar ik laat het hierbij.

Ik zeg bewust 'dom' en weet ik wat over bijvoorbeeld Einstein, zeker ook Dawkins etc niet zo maar.

Ik zeg dat omdat veel mensen nog opkijken naar deze gasten en opkijken naar hen is echt neerkijken naar jezelf.

Ik hoop dus dat die gekken idd van hun voetstuk vallen, want daardoor komt er voor de 'normale' mens, geestelijk meer ruimte vrij om over de zaken waar die gasten het over hebben ongecontamineerd na te denken.


Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 12 nov 2013, 10:35

ik gesprekken voer met mij hoog opgeleide kinderen, heb ik beslist niet de indruk dat ze dom zijn. Ze begrijpen bijna alles veel sneller en beter dan ik en ze combineren en deduceren. Een van mijn wetenschappelijk opgeleide kinderen is zelfs intens met Zen bezig.
Laat ik het zo zeggen.
Ze zullen misschien sommige zaken beter 'begrijpen'
zolang ze binnen de 'kaders' vallen.
Mijn ervaring met veel 'wetenschappers' is dat oogklepen op hebben van hier tot Tokyo.
Ik ken je kinderen natuurlijk niet, maar het kan best zijn dat het net iemand is die ondanks het systeem slimmer is. Ik ken wetenschappers die geniaal zijn. Maar ondanks
hun opleiding.

En wat ik niet helemaal snap is dat je het gezien bovenstaand stukje met me eens bent dat een werkloze en een niet opgeleide sommige zaken beter snapt, en dat hoog opgeleide mensen geconditioneerd zijn en zo maar voor jou kinderen geldt dat dat niet?

)En even ter verduidelijking, ik dank niet mensen an sic dom zijn. Mensen zijn in mijn ogen supe geniaal!
( los van mischien 5%) , maar echt helemaal dom en stom gemaakt zijn door hun scholing want educatie durf ik het niet meer te noemen.)

Beetje verwarrend



Met vriendelijke groeten

Pindar
Laatst gewijzigd door Pindar op 12 nov 2013, 10:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 12 nov 2013, 10:37

Pindar schreef:Ik zeg bewust 'dom' en weet ik wat over bijvoorbeeld Einstein, zeker ook Dawkins etc niet zo maar.
Niet zomaar? Dat klinkt bijna alsof je argumenten hebt die je zou kunnen posten.

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 12 nov 2013, 10:42

MetalPig schreef:
Pindar schreef:Ik zeg bewust 'dom' en weet ik wat over bijvoorbeeld Einstein, zeker ook Dawkins etc niet zo maar.
Niet zomaar? Dat klinkt bijna alsof je argumenten hebt die je zou kunnen posten.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

mijn posting niet gelezen!

Waarom doe je toch al vanaf het begin zo ontzettend vervelend? Wat heb je tegen mij?


weet je wat? Ik hou er mee op!!!!!!!!!!!!!!!

Oorzaak:METALPIG DIE TE KUST EN TE KeuR ACHTER ME AAN KOMT LOPEN MET GEEN ENKKELE ECHTE INTERESSE NIKS LEEST EN GEWOON ALS EEN VLIEG ACHTER MIJN POSTINGS AAN LOOPT EN ZWAAR DESTRUCTIEF BEZIG IS EN ONDERTUSSEN DE ONSCHULD SPEELT


Tammy, verwijder me alstublieft!!!!!!!!!!!


Ik ga nu weg en wil over een paar uur verwijderd zijn hier


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11978
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 12 nov 2013, 10:49

Pindar schreef:
MetalPig schreef:
Pindar schreef:Ik zeg bewust 'dom' en weet ik wat over bijvoorbeeld Einstein, zeker ook Dawkins etc niet zo maar.
Niet zomaar? Dat klinkt bijna alsof je argumenten hebt die je zou kunnen posten.
Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer

mijn posting niet gelezen!
Jawel hoor.
Pindar schreef:Waarom doe je toch al vanaf het begin zo ontzettend vervelend? Wat heb je tegen mij?
Is niet vanaf het begin. Is vanaf het moment dat ik me realiseerde dat je geen inhoudelijke antwoorden geeft maar liever beledigingen uit naar je medeforummers.

Ik heb niks tegen je, ik ken je niet eens. Ik heb iets tegen het gedrag dat je vertoont. Als jij mijn berichten had gelezen had je dat geweten. Maar ja, slecht lezen is iets wat alleen anderen doen he?
Pindar schreef:weet je wat? Ik hou er mee op!!!!!!!!!!!!!!!

Oorzaak:METALPIG DIE TE KUST EN TE KeuR ACHTER ME AAN KOMT LOPEN MET GEEN ENKKELE ECHTE INTERESSE NIKS LEEST EN GEWOON ALS EEN VLIEG ACHTER MIJN POSTINGS AAN LOOPT EN ZWAAR DESTRUCTIEF BEZIG IS EN ONDERTUSSEN DE ONSCHULD SPEELT
Whatever.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tardis » 12 nov 2013, 13:28

MetalPig schreef:Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?
Univers komt volgens mij met IK het dichtste bij het juiste antwoord. Mijn eigen OBE's hebben een onuitwisbare indruk op me gemaakt en toen ik buiten mijn lichaam was werd ik me veel intenser bewust van mijn eigen bestaan, veel intenser dan onder 'normale' omstandigheden het geval is. Zelfbewustzijn is wat het lichaam verlaat tijdens een OBE en mijn eigen zelfbewustzijn nam explosief toe op het moment dat IK buiten mijn lichaam was. Dat is een van de redenen waarom ik een stoffelijk lichaam beschouw als een filter van informatie en een enorme rem op het bewustzijn. Tijdens een echte OBE valt de filterende werking weg, dat was mijn stellige indruk op het moment van mijn OBE's, 10 achter elkaar.

Buiten het lichaam vallen beperkingen als tijd en ruimte weg en kan bewustzijn over ongefilterde informatie beschikken, dat is de conclusie die ik uit mijn ervaringen heb getrokken.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Plaats reactie