Als dood niet bestaat

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 10 feb 2010, 16:44

Gans ons leven worden we geconfronteerd met de dood, of het nu in Verweggistan of heel dichtbij is. We geloven in de dood omdat ons gezegd is dat we zullen sterven. We associëren onze geest met ons lichaam waarvan we weten dat het zal sterven. Maar volgens een nieuwe wetenschappelijke theorie blijkt dat de dood niet de terminale gebeurtenis in ons leven is.

Afbeelding

Een bekend aspect van de kwantumfysica is dat bepaalde waarnemingen niet absoluut kunnen worden voorspeld. Er is een hele waaier van mogelijke waarnemingen met verschillende waarschijnlijkheden. De heersende 'many-worlds interpretation' stelt dat iedere mogelijke waarneming overeenstemt met een verschillend universum (van het multiversum). De nieuwe theorie met de naam 'biocentrisme' verfijnt deze stellingen.

Er is een oneindig aantal universums en alles wat er mogelijk gebeurt, speelt zich af in een van die universums. In dit scenario bestaat de dood niet in zijn echte betekenis. En alle mogelijke universums bestaan gelijktijdig, ongeacht wat er in een van de universums gebeurt.

Afbeelding

Hoewel ons lichaam voorbestemd is om kennis te maken met de dood is ons gevoel van leven slechts een 20 Watt sterke energiebron in de hersenen. Maar deze energie verdwijnt niet wanneer we sterven, omdat één van de wetenschappelijke axioma’s zegt dat energie nooit sterft. En dat energie nog gecreëerd, noch vernietigd kan worden. De centrale vraag is natuurlijk of deze energie naar een ander universum kan overgaan.

Het vakblad Science schreef onlangs dat wetenschappers er in geslaagd waren om retroactief iets te veranderen dat zich in het verleden had voltrokken. In een experiment konden deeltjes zelf over hun gedrag beslissen toen ze tegen een beamsplitter botsten. Verderop in het experiment kon een wetenschapper een aan/uit-knop bedienen. De beslissing die de wetenschapper op dat ogenblik nam bepaalde de keuze die het deeltje in het verleden nam. En neen, we kunnen er geen tekeningetje bij maken.


Ongeacht de keuze die je als waarnemer maakt zal je de resultaten ervaren die uit je keuze voortvloeien. De verbindingen tussen de verschillende geschiedenissen en het multiversum overtreffen namelijk onze simpele ideeën over tijd en ruimte. Wat zou er gebeuren moesten we de keuze van de energiebron van 20 Watt als een hologram kunnen projecteren? Of je nu het knopje van een splitter op 'aan' of 'uit' zet, het blijft dezelfde energie die verantwoordelijk is voor het hologram.

Volgens de biocentrisme-theorie zijn tijd en ruimte geen voorwerpen: graai met je hand in de lucht; als je alles wegneemt, wat blijft er dan over? Niets. Dit is ook van toepassing voor tijd. Doorheen het bot van uw schedel kan je niets van de buitenwereld waarnemen. Alles wat je op dit ogenblik ziet en ervaart is een informatiestroom die de hersenen verwerken. Ruimte en tijd zijn slechts hulpmiddelen om alles samen te brengen.

De dood bestaat niet in een tijd- en ruimteloze wereld. Zelfs Einstein gaf het toe: "Besso (een oude vriend van Einstein) is uit deze vreemde wereld vertrokken. Hij heeft een kleine voorsprong op mij, maar dat betekent niets. Mensen zoals wij weten dat het onderscheid tussen het verleden, het heden en de toekomst slechts een koppige en hardnekkige illusie is."


Bron: Grenswetenschappen.

*****************


Ok, wie wil hier zijn licht over laten schijnen?
Wat denken jullie van dit bericht.
Is het mogelijk wat hier staat of kan het niet ?
Ik weet het zelf niet, sommige van jullie zijn wel bekend met dit soort materie.
Please explain :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mister E

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Mister E » 13 mar 2010, 23:42

Ik geloof zelf ook niet dat de dood het einde is, niet omdat ik bang ben, maar zoals er in je artikel staat, energie sterft nooit, het verandert alleen ;) Wij bestaan uit lichaam en de energie om die lichaam te besturen. Noem het hardware, software voor mijn part. Onze lichaam kan oud worden en uitsterven, maar de energie blijft doorgaan.
Wat ermee gebeurt weet ik niet, misschien gaat het naar een andere dimensie of een andere planeet :D Geen idee. En dit is natuurlijk wat ik zelf denk, mijn mening, dus vraag svp niet om wetenschappelijke bewijzen :D

Rai

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Rai » 14 mar 2010, 13:42

Tja ik geloof dat mijn lichaam een tijdelijke is, dat wil zeggen dat mijn geest door zal gaan, mocht ik komen te overlijden. Ik denk namelijk dat mijn geest inderdaad naar een andere dimensie gaat, maar dan niet wat hierboven vermeld staat. Ik geloof nog steeds in een hemel en een hel, waarom men dat hierboven niet wil vermelden snap ik eigenlijk niet.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 16:17

Ik ben niet gelovig maar ik geloof wel in een leven na de dood.
Maar dan niet in hemel en hel maar een anderen dimensie.
Ik noem het de geesten wereld.
Misschien een ietwat kinderlijke uitdrukking maar zo zie ik het.
Dus niet iets wat met god te maken heeft.
Want daar geloof ik niet in.

Maar het gekke is dat ik wel geloof in kwade krachten.
Geesten die naar zijn.
Naast de vele goeden natuurlijk.
Hoe dat komt weet ik niet, misschien geesten die niet weten dat ze gestorven zijn?
Daar heb ik veel over gelezen.

Hoe denken jullie daarover?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door tofu_kronos » 14 mar 2010, 16:27

Ik geloof dat we naar de 4de dimensie gaan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 16:33

Hoeveel dimensies zijn er in totaal?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mister E

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Mister E » 14 mar 2010, 16:35

Rai schreef:Tja ik geloof dat mijn lichaam een tijdelijke is, dat wil zeggen dat mijn geest door zal gaan, mocht ik komen te overlijden. Ik denk namelijk dat mijn geest inderdaad naar een andere dimensie gaat, maar dan niet wat hierboven vermeld staat. Ik geloof nog steeds in een hemel en een hel, waarom men dat hierboven niet wil vermelden snap ik eigenlijk niet.
Waarom niet, misschien heb je een dimensie waar positieve energie heen gaat en eentje waar negatieve energie heengaat. Dat zou je toch hemel en hel kunnen noemen.

Wie weet heb je gewoon 3 Aarde's, in verschillende dimensie's, op dezelfde plek. Wij zien alleen eentje, omdat we nog niet zover zijn. Als we doodgaan kunnen we naar een positieve aarde gaan of naar een negatieve, dus gewoon een andere dimensie. De 4de dimensie is trouwens tijd dacht ik, ik denk niet dat we daarheen gaan, ik denk juist dat we naar een tijdloze dimensie gaan.

Wat geesten betreft, daar geloof ik wel in, dat is gewoon de energie die door blijft gaan nadat ons lichaam uitsterft. Ze kunnen wel negatief of positief zijn, maar of ze echt invloed hebben op onze dimensie? Dat betwijfel ik. Je hebt natuurlijk wel veel mensen die beweren dat ze geesten enz hebben gezien, ik heb het zelf nooit gezien. Zou het zo kunnen zijn dat er heel af en toe bepaalde storingen of dimensie uit balans raken dat we eventjes toch een kijkje kunnen nemen in die andere dimensie?

tofu_kronos

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door tofu_kronos » 14 mar 2010, 16:37

Tammy schreef:Hoeveel dimensies zijn er in totaal?

11

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 16:40

Mister E schreef:
Zou het zo kunnen zijn dat er heel af en toe bepaalde storingen of dimensie uit balans raken dat we eventjes toch een kijkje kunnen nemen in die andere dimensie?
Zeer interessant wat je hier neerzet.
Ik vind dat je de zaken heel mooi bekijkt.
Bedoel je dus als iemand een geest ziet dat we eigenlijk in een anderen dimensie kijken?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mister E

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Mister E » 14 mar 2010, 17:10

Tammy schreef:Mister E schreef:
Zou het zo kunnen zijn dat er heel af en toe bepaalde storingen of dimensie uit balans raken dat we eventjes toch een kijkje kunnen nemen in die andere dimensie?
Zeer interessant wat je hier neerzet.
Ik vind dat je de zaken heel mooi bekijkt.
Bedoel je dus als iemand een geest ziet dat we eigenlijk in een anderen dimensie kijken?
Ja dat bedoelde ik ;) Maar ik zou niet weten hoe dan zoiets kan ontstaan. Misschien veroorzaken we het zelf zonder te weten?

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 17:12

Ik wist niet dat er zoveel waren Tofu.
Ik dacht 6 maar weet het niet zeker.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 17:13

Hoe denk je Mister E hoe we dat zelf kunnen veroorzaken?
Iets met het zesde zintuig wat voor sommige mensen meer ontwikkeld is dan bij anderen?
Misschien is dat ook de reden dat we niet allemaal geesten zien?

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

tofu_kronos

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door tofu_kronos » 14 mar 2010, 17:13

Zat er naast het zijn er 10

http://www.tenthdimension.com/flash2.php


Klik op de helix.
Laatst gewijzigd door tofu_kronos op 14 mar 2010, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 17:16

Ok thanks, ga ik morgen rustig bekijken Tofu.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Mister E

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Mister E » 14 mar 2010, 17:23

Tammy schreef:Hoe denk je Mister E hoe we dat zelf kunnen veroorzaken?
Iets met het zesde zintuig wat voor sommige mensen meer ontwikkeld is dan bij anderen?
Misschien is dat ook de reden dat we niet allemaal geesten zien?
Wat ik zelf denk is dat het met de evolutie te maken heeft. De evolutie gaat altijd door, en nu is het vooral geestelijk, dus met onze denkwijze en hoe we de wereld om ons heen zien. Je ziet ook dat sommige mensen verder geëvolueerd zijn dan anderen, en dan heb ik het niet over een diploma of IQ etc. Maar hoe ze de wereld om zich heen waarnemen.
Mensen die soms geesten zien (stel dat die er zijn) zijn wellicht zonder zelf te weten een kleine stap verder geëvolueerd, die onbewust soms een kijkje kunnen nemen in een andere dimensie. Of een storing kunnen veroorzaken tussen 2 dimensies. Simpelweg met hun hersens.
Of zou je denken dat ze een stapje achter lopen op de evolutie? Want vroeger had je veel meer mensen die 'geesten' zagen of heksen en magie etc. Het veroorzaken van een storing in de dimensie zou in dat geval dan een negatieve kenmerk zijn van je hersens.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80633
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tammy » 14 mar 2010, 17:29

Wow, nooit zo bekeken.
Hier ga ik eens goed over nadenken.
Klinkt logisch eigenlijk.

Ben benieuwd wat de anderen leden van je theorie vinden.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Tardis
Tijdreiziger
Berichten: 4799
Lid geworden op: 27 jan 2006, 15:34

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Tardis » 15 mar 2010, 14:44

Tammy schreef:Er is een oneindig aantal universums en alles wat er mogelijk gebeurt, speelt zich af in een van die universums.
Naar mijn idee is dit eerder een gedachten experiment waarmee gewerkt wordt tot het tegendeel bewezen is dan dat het praktische waarde heeft. Anders gezegd, het bestaan van een oneindig aantal universums is een veronderstelling die op geen enkele manier bewezen is. Het achterliggende idee van deze veronderstelling is dat ieder moment in tijd een oneindig aantal verschillende mogelijkheden heeft tijdens het daarop volgende moment. Vraag is dan hoe lang een moment duurt, hoe kort duurt de kleinste tijdseenheid?

Wikipedia schreef:De Plancktijd, ook kwantumtijd genoemd, is volgens de huidige stand van de wetenschap de kleinste betekenisvolle lengte van tijd. De Plancktijd is gelijk aan de tijd die licht nodig heeft om een Plancklengte af te leggen.
Plancktijd is ook ingevoerd om in elk geval ergens mee te kunnen rekenen. Niemand die met zekerheid weet of Plancktijd de kleinste tijdseenheid is, of dat tijd een continuum is, want tijd is een onbegrepen fenomeen. Een continuum dat zichzelf voortdurend deelt in een oneindig aantal universums geeft een exponentiële vermenigvuldiging van energie, massa en ruimte. Ik kan me veel voorstellen, en het zal misschien aan mij liggen, maar dit gaat er bij mij niet in. Je krijgt bovendien hele rare mogelijkheden: in de hypothese van het oneindig aantal universums leeft Elvis in een ander universum nog steeds, kun jij door een muur lopen en stroomt water omhoog, want alles wat te verzinnen is behoort tot de theoretische mogelijkheden. Ik geloof hier dus niet in.

Volgens mij maken theoretici de natuur ingewikkelder dan nodig is omdat ze de uitkomsten van proefopstellingen niet snappen, omdat ze niet in een bestaande theorie passen. De zoektocht naar het doorgronden van de aard van de natuur gaat door en daar zijn misschien vreemde hypotheses voor nodig, maar dat betekent niet dat je deze hypotheses voor waar moet aannemen. Eenvoud is kenmerk van het ware en hoe dichter je bij de waarheid komt des te eenvoudiger zouden de natuurkundige formules moeten zijn, niet ingewikkelder.

Het vakblad Science schreef onlangs dat wetenschappers er in geslaagd waren om retroactief iets te veranderen dat zich in het verleden had voltrokken.
Ik zou de originele tekst graag wilen lezen, want zoals het er in het Nederlands staat betekent de proef niet dat er in het verleden iets veranderd is zodat de loop van de geschiedenis veranderd is in een nieuw universum.
In mijn eigen woorden: in het nu bedient iemand een aan/uitknop en bepaalt daarmee het gedrag van een subatomair deeltje, het resultaat van oorzaak en gevolg ligt echter in het verleden. Dit betekent dus niet dat het verloop van oorzaak en gevolg zoals wij dat kennen doorbroken is. Het betekent dat het gevolg zich in de tijdlijn uitgedrukt eerder manifesteert dan de oorzaak: de reactie komt niet na de oorzaak maar er voor. Dit is voor veel mensen lastig te begrijpen omdat wij gewend zijn dat een gevolg altijd na een oorzaak optreedt.

In vergelijkbare experimenten bij PEAR (afkorting voor Princeton Engineering Anomalies Research en inmiddels opgegaan in een andere organisatie van Princeton Universtity) zijn deze experimenten ook gedaan en de conclusies waren dat de geschiedenis niet kan worden herschreven, tijdparadoxen zijn wel uitgelokt (dat was een van de redenen om PEAR ooit op te richten) maar het bleek niet mogelijk om tijdparadoxen te creëren.

Ook uit het bericht dat hier geciteerd wordt kan ik niet concluderen dat er een tijdparadox is gecreëerd. Ten tweede bewijst het niet dat het universum zich voortdurend oneindig deelt in nieuwe universums.Ten derde bewijst het niet dat het bewustzijn blijft voortbestaan als het lichaam sterft. Ik vind het een bijzonder warrig artikel.
Tardis valt meestal in de categorie `overig', is dus nauwelijks in een hokje te plaatsen en moeilijk te doorgronden. Klik op de link voor mijn gebruiksaanwijzing. :wink:
https://www.16personalities.com/infj-personality

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 08:48

Er zijn tegenwoordig toch zoveel aanwijzingen en clues en bewijzen en weet ik wat , dat als iemand eerlijk naar dat alles kijkt, totaal niet meer kan zeggen dat er geen 'leven na de dood' is?

We gaan nooit dood, never en te nooit niet!

onmogelijk!


Now what?


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11970
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 08:55

Pindar schreef:Er zijn tegenwoordig toch zoveel aanwijzingen en clues en bewijzen en weet ik wat
Laat maar zien. Claimen dat er bewijs is zegt helemaal niets natuurlijk.

Plaats reactie