Als dood niet bestaat

Vragen, theorieën, ontdekkingen e,d, op het gebied van wiskunde, natuurkunde en chemie horen hier thuis.
Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:05

Laten we eens kijken

We hebben om te beginnen het

Electronic Voice Phenomenem

Waarbij via electronica de stemmen van overleden mensen worden opgevangen:

http://www.evp-voices.com/html/index3.html

Hier een nederlandse site:




Afbeelding
http://www.evp-experiments.nl/pages/voorwoord.htm


Dat is al een, maar er is zoveel zoveel meer.




Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:08

Meer, er is altijd meer....yummie

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=d4VY3S-9 ... r_embedded[/youtube-2]




Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:13

THE CLEAREST GHOST EVP's EVER RECORDED!


Met vriendelijke groeten


Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 15:14

Aan gezien EVP (nog) niet bewezen is kun je het (nog) niet gebruiken als bewijs voor leven na de dood.

Ik vind het raar dat je het werk van Kennis aanhaalt, aangezien hij het op wetenschappelijke basis bestudeert en jij daar over het algemeen niets van moet hebben. Waarom accepteer je de wetenschappelijke aanpak van Kennis wel?

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:17

zucht, zal ik maar weer reageren?

Ik heb het al eerder gezegd, IK heb idd geen behoeft ean de 'wetenschap'. Heb ik al vaker gezegd waaruit blijkt dat je veel van mijn postings niet eens leest. what else is new?
Ik ben er al lang van obvertuigd dat we nooit en te never dood gaan.
Maar anderen hebben er misschien wel behoefte aan, daarom zet ik het neer. Voor mij is het totaal overbodig.

en verder, nee, sorry, laat maar....


Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:20

Dan is er nog het "buiten lichaam treden"

of out-of body experiences:

o.m. ook van het Monroe instituut:
The Monroe Institute put together a program to help people who are dying understand that they will survive death.

[youtube-2]http://www.youtube.com/watch?v=dkTbM63j ... r_embedded[/youtube-2]
Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 15:21

Pindar schreef:zucht, zal ik maar weer reageren?
Uit je antwoord blijkt dat mijn vraag niet zo overkwam als ik hem bedoelde, en wat je schrijft was inderdaad al bekend. Ik had de vraag beter moeten formuleren.
Pindar schreef:Ik heb het al eerder gezegd, IK heb idd geen behoeft ean de 'wetenschap'.
Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe jij dan wel bepaalt wat waar is en wat niet.

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:22

Visiting the afterlife


met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door univers » 11 nov 2013, 15:23

Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe jij dan wel bepaalt wat waar is en wat niet.
Dat weet niemand.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:25

MetalPig schreef: Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe jij dan wel bepaalt wat waar is en wat niet.

Er zijn vele manieren en de wetenschap is absoluut niet zaligmakend! Integendeel integendeel! Die liegen alles bij elkaar en zetten de mensen oogkleppen op.

Iedereen zoekt het persoonlijk maar uit wat ie wel en niet wil denken.

Ik heb ook al eerder gezegd dat ik de info neerzet, wat anderen er van brouwen is aan hun. Ik heb mijn persoonlijke drankje, dank je.


Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 15:26

Pindar schreef:
MetalPig schreef:Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe jij dan wel bepaalt wat waar is en wat niet.
Er zijn vele manieren
En welke manier(en) gebruik jij?

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:27

En we gaan verder:


Robert Monroe's Out of Body Experiences




met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 15:30

Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:32

MetalPig schreef:
Pindar schreef:
MetalPig schreef:Waar ik nog steeds benieuwd naar ben is hoe jij dan wel bepaalt wat waar is en wat niet.
Er zijn vele manieren
En welke manier(en) gebruik jij?
Ten eerste vraag ik me af of je echt geintresseerd bent en gezien je vele eerdere reacties ga ik uit van niet!
(see!!!! geen wetenschap gebruikt! ;) )

En er is geen protocol of zo. waar ik mee bezig ben is gewoon een gigantische puzzel die je op allerlei manieren kan en moet benaderen.

verder heb ik gezegd om het 'gebied' te begrijpen waar ik het over heb, men ook zelfwerkzaam dient te zijn indien men oprecht geinteresseerd en nieuwsgierig genoeg is. Wachten op een 'bewijsje' in een of een paar postings is echt waanzin. Maar, zucht o zucht, dat heb ik ook al zo vaak gezegd.

Ik laat het wat dit betreft hierbij en je kan wat doen met de aangegeven informatie of helemaal niks
Allemaal aan jou.

Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
Zoë
Onderzoeker
Berichten: 316
Lid geworden op: 05 okt 2012, 10:30

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Zoë » 11 nov 2013, 15:33

MetalPig schreef:Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?

@ metalpig goeie vraag,wat is jouw antwoord zelf ?wat denk en of voel jij?
Onvoorwaardelijke liefde kan falen, maar liefde onder voorwaarde krijgt zelfs geen kans op bestaan (J.M.L Descalzo)

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:33

MetalPig schreef:Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?

filmpjes gekeken, boeken er over gelezen/ etc etc?


Met vriendelijke groeten

Pindar

Pindar

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Pindar » 11 nov 2013, 15:37

we gaan verder

Out of Body Experience Research Foundation


OBERF Out of Body Experience (OBE) spiritually transformative events, consciousness studies, extensive information and research. People share their stories and learn more about different states of consciousness.

http://www.oberf.org/
En zo is er nog zo veel meer zo veel meer echt ongelooflijk veel!



Met vriendelijke groeten

Pindar

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door univers » 11 nov 2013, 15:50

Wat gaat er uit het lichaam bij een OBE?
Je ' IK ".
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Determinist
Wetenschapper
Berichten: 2882
Lid geworden op: 27 jul 2010, 09:45

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door Determinist » 11 nov 2013, 15:52

Om even terug te gaan naar de originele topicstart.
De centrale vraag is natuurlijk of deze energie naar een ander universum kan overgaan.
Het quantum niveau met alle vreemde aspecten die daaruit vloeien zijn gevonden in talloze experimenten en de voorspellingen zijn duidelijk
en ook herhaalbaar. Wellicht de meest geteste theorie ooit.

Dus even uitgaande van het feit dat we kunnen aannemen dat de quantum wereld bestaat en zo is zoals men suggereert dan moet je gaan afvragen in hoeverre we deze wereld kunnen extrapoleren naar ons niveau.
Gelden de regels in de quantum wereld ook hier. En in hoeverre hebben de quantum effecten invloed op het bewustzijn en onze hersenen?

Men stelt bijvoorbeeld dat een quantum-deeltje op verschillende plaatsen tegelijkertijd kan zijn, door muren kan en barrières kan overbruggen die bizar voor woorden zijn en dat dit ook geldt voor de macroscopische objecten. Echter de kans (en quantum wereld bestaat uit kans) dat een macro deeltje zich gedraagt zoals een quantum deeltje is zo klein dat dit niet zal voorkomen in een universum van vele malen de leeftijd van de onze.

Onze hersenen werken met synapsen en biologische onderdelen die vele malen groter zijn dan quantumdeeltjes.
Het is dus niet aannemelijk de eigenschappen vanuit de microwereld zomaar door te voeren naar dat macro niveau.
En als we dat al kunnen doen, is de vraag hoe je een bewustzijn zou kunnen maken van een random kans proces.

Een aanpalende vraag is of een niet gedetermineerd systeem zoals de quantum de basis kan zijn voor vrije wil (zelf bewustzijn).
Een random proces waar deeltjes in en uit realiteit springen, hebben we daar invloed op?
Kan je "denken" een quantum deeltje te besturen en als je dit samengooit op macro schaal al die deeltjes samen te besturen?

IK acht die mogelijkheid zeer klein aangezien de stap van mico naar macro laat zien dat de kans zeer klein wordt.

Ik acht het daarom aannemelijker dat bewustzijn niet beïnvloed wordt door de quantum wereld en dat we geen controle hebben over deze wereld, aangezien deze puur niet-gedetermineerd is. Wat ik eerder aannemelijk vindt is dat dit niveau een emergente laag is die een eigen dynamiek heeft, maar niet volgens de quantum regels, maar met nieuwe wel-gedetermineerde elementen.

Dus ja, in principe denk ik dat de enregie van mij opgaat in het geheel en daarmee niet verloren gaat.
Maar de samenhang tussen de deeltjes, de structuur die de emergentie maakt wel. Mijn bewustzijn als "IK" gaat daarmee wel verloren, maar de onderdelen daarvan niet.

Laat ik proberen dit bovenstaande even met een vergelijking te verduidelijken.

Er zijn mensen die idolaat zijn van schaken en een moord zouden doen om het schaakspel te bemachtigen van een belangrijke partij tussen twee alltime beroemde schakers. Het bord en de stukken, in een doos ergens op de plank. En dan zwijmelen bij de gedachte dat het bord en de schaakstukken een fantastische schaakpartij hebben voorgesteld.
Zit de schaakpartij in die doos? Nee niet echt. Maar wel de stukken waaruit het bestond. Ze stonden eens in de samenstelling van de beroemde partij en zijn aangeraakt door de schakers. Een historisch stuk in de verzameling.

Wij mensen hechten daar waarde aan. We willen dit graag zien en aanraken. De koning van het step aanraken, want dat verbindt ons.

De schakers zijn allang dood, het spel al lang gespeeld en de stukken liggen random in de doos, niet meer in de opstelling van toen.
De onderdelen zijn er nog in beperkte mate, maar het spel is weg.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Als dood niet bestaat

Bericht door MetalPig » 11 nov 2013, 16:02

Pindar schreef:Ten eerste vraag ik me af of je echt geintresseerd bent en gezien je vele eerdere reacties ga ik uit van niet!
Dan zou ik er niet zo veel moeite in steken. Het is je misschien opgevallen dat ik de meer sprituele forummers compleet links laat liggen; waar zij het over hebben interesseert me niet. Maar jou bestook ik juist met vragen omdat wat jij schrijft me *wel* interesseert. Ik hoop dat dat de misvatting uit de wereld helpt.
Pindar schreef:En er is geen protocol of zo. waar ik mee bezig ben is gewoon een gigantische puzzel die je op allerlei manieren kan en moet benaderen.
Kun je een praktisch voorbeeld geven? Als er er een mag aandragen: Schaubergers idee dat de zon koud is. Uit eerdere berichten begrijp ik dat je het met hem eens bent. Hoe ben je tot die conclusie gekomen?
Pindar schreef:verder heb ik gezegd om het 'gebied' te begrijpen waar ik het over heb, men ook zelfwerkzaam dient te zijn indien men oprecht geinteresseerd en nieuwsgierig genoeg is. Wachten op een 'bewijsje' in een of een paar postings is echt waanzin.
Je begeeft je regelmatig op het gebied waar ik behoorlijk wat van weet. Jij geeft dan vaak blijk van een gebrek aan kennis over wat de wetenschap op dat gebied ontdekt heeft. Het interesseert je genoeg om er van alles over te ontkennen, maar ook bij jou ontbreekt daar dus de zelfwerkzaamheid. Ik vind het tamelijk inconsequent om ons kwalijk te nemen wat je zelf ook doet.

Plaats reactie