|
|
|
 |
 |
|
|
 |
Ik slaap ongeveer 7 uur per dag en ik weet dat ik dat nodig heb. Met genoeg slaap sta ik redelijk goed op, alhoewel ik echt wakker ben pas na het ontbijt in de trein. Bij een tekort aan slaap merk ik dat ik de hele dag door d.m.v. kleine domme foutjes etc.
Normaal gesproken ben ik op een werkdag ongeveer 16 a 17 uur wakker. 700 tot 900 Opstaan, eten, douchen, reizen 900 tot 1800 8 uur Werken (incl 1 uur pauze) 1800 tot 2000 Terug naar huis en boodschappen doen en eten. 2000 tot 2300 a 00:00 Vrijetijdspul (waaronder af en toe zinloze discussies beginnen op dit forum.)
Stel je eens voor dat de mens nauwelijks slaap nodig heeft, laten we zeggen 1 tot 2 uur. Welke gevolgen zou dat hebben? - Meer vrije tijd en nog steeds 40 uur werken? Meer vrije tijd kost meer geld. Waarschijnlijk besteed ik meer tijd na 23:00. Alleen al aan licht kost dat jaarlijks een vermogen. Ga ik van 5 tot 7 slapen of van 23:00 tot 01:00 waardoor werken van 9 tot 17 op het midden van de dag valt.? - Of word het een werkweek van 60 uur in vijf dagen? Werken van 9:00 tot 23:00, 12 uur en 2 uur pauze. 00:00 thuis en dan ongeveer tot 5:00 's ochtends tijd om dingen te doen zoals hierboven staan omschreven. - Niet alleen ik, maar wat gebeurt er met de rest van de maatschappij.
Of nog erger: Wat als we meer slaap per dag nodig hadden. Stel voor 12 uur per dag.
Afgelopen zaterdag heeft het tot een leuke discussie geleid.
|
|
|
|
|
|
|

|
|
 |
 |
|
|
 |
ik slaap ongeveer 6 uur per nacht moet genoeg zijn..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
Ja weekenden slaap ik meer ook
|
|
|
|
|
|
|

|
|
 |
 |
|
|
 |
Tammy schreef: Graag serieus blijven in deze topic a.u.b. heren.
sorry boss.
Citaat: Stel je eens voor dat de mens nauwelijks slaap nodig heeft, laten we zeggen 1 tot 2 uur. Welke gevolgen zou dat hebben? - Meer vrije tijd en nog steeds 40 uur werken? Meer vrije tijd kost meer geld. Waarschijnlijk besteed ik meer tijd na 23:00. Alleen al aan licht kost dat jaarlijks een vermogen. Ga ik van 5 tot 7 slapen of van 23:00 tot 01:00 waardoor werken van 9 tot 17 op het midden van de dag valt.?- Of word het een werkweek van 60 uur in vijf dagen? Werken van 9:00 tot 23:00, 12 uur en 2 uur pauze. 00:00 thuis en dan ongeveer tot 5:00 's ochtends tijd om dingen te doen zoals hierboven staan omschreven. - Niet alleen ik, maar wat gebeurt er met de rest van de maatschappij.
ik denk dat dit nog slechter is voor het klimaat is en de overbevolking.
als de mens minder slaap nodig heeft, heeft men ook meer energie nodig. dus moet men meer eten. dus moet er meer eten geproduceerd worden en dus meer gewerkt. met meer werk word er ook langer gewerkt dus ook meer voedsel ge eten en meer geproduceerd. en met meer vrije tijd word er meer aan dingen gedaan dat slecht is voor milieu. zoals sport(karting, varen, autosport), meer reizen, familie bezoeken(auto rijden). en met meer vrije tijd gaat men zich sneller vervelen en uit verveling aan kindjes beginnen denken en heeft mijn meer tijd om zich beter te concentreren voor daad zodat het geboortecijfer in midden-europa en omstreken stijgt met 50% waardoor de overbevolking nog harder toeneemt, en harder en harder en harder... .... .... tot er geen plaats meer is voor een serieuze erectie waardoor het geboortecijfer terug zal zakken met 150% procent, maar voor dat gebeurt zal het milieu toch al na de knoppen zijn!
|
|
|
|
|
|
|

|
|
 |
 |
|
|
 |
Gah, Bende slaapkoppen dat jullie zijn x). Ik slaap er maximum 3 , SOMS 4 en ik ben de hele dag blij, slaap ik er +6uur ben ik de hele dag moe. Mijn bioritme is zo ingesteld door mijn werk, can't help it.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
 |
 |
|
|
 |
3 Uur per nachtje meestal en als ik moe ben doe ik er 4. Komt ervan als je Horeca doet
|
|
|
|
|
|
|

|
|
 |
 |
|
|
 |
FuzzyBrains schreef: Wow ik vraag me dan af hoe je eruit ziet! Zou willen dat ik dat kon, ik heb altijd teveel te doen en tijd te kort, maar als ik minder dan 7 uurtjes slaap ben ik na 3 nachten chaggerijnig en is mn weerstand verminderd. Optimaal is voor mij 8 uren, in t weekend is 10 niet abnormaal.
Minder hoeven slapen per nacht zou ik wel waarderen, want ik heb zooooveel dingen die ik wil doen, heb gewoon tijd tekort...
Wel, ik werk soms dagen van 14-15uur. Als kelner moet ik de opening meemaken en de sluiting.. Dan ben je zo opgefokt 's avonds dat je niet meteen naar je bed kan. Je blijft nog wat op, kijkt nog een film, doet nog de was, eten klaarmaken etc.. Dan zit je al gauw aan 3-4uur later. Dan moet je nog eens "proberen" te slapen. Dagen dat ik maar 8 a 10uur werk doe ik dan andere dingen zoals Fitness, sporten, lopen, fit blijven, ben nu ook gestart met een hele verbouwing in mijn appartement die ik 's nachts uitvoer na mijn werk.
Natuurlijk ben ik wat bleker dan de anderen, dat compenseer ik dan met een zonnebankje van tijd tot tijd (ik moet verzorgd blijven voor de klanten, toch?). Ik word ook wat vlugger ziek dan de andere en soms is er sprake van een humeurtje. Zoals iedere normale mens denk ik?
Als je al jaren op zo'n manier werkt dan past je lichaam zich aan en is je bioritme gewoon helemaal anders. En als je minder zou willen slapen, train er dan op, zo deed ik het ook x)
|
|
|
|
|
|
|

|
|
 |
 |
| FoX |