Forumindex FAQ Zoeken Bekijk onbeantwoorde berichten Bekijk actieve onderwerpen Registreren Aanmelden
Mysterie & Wetenschap Forum
Waar mysterie en wetenschap elkaar kruisen...
Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ] Nieuw onderwerp plaatsen Nieuw onderwerp plaatsen   Op dit onderwerp reageren Op dit onderwerp reageren

Eerst ongelezen bericht
Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 1 gast
Bericht De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:00 pm
Cardassian
Student
Ik slaap ongeveer 7 uur per dag en ik weet dat ik dat nodig heb. Met genoeg slaap sta ik redelijk goed op, alhoewel ik echt wakker ben pas na het ontbijt in de trein. Bij een tekort aan slaap merk ik dat ik de hele dag door d.m.v. kleine domme foutjes etc.

Normaal gesproken ben ik op een werkdag ongeveer 16 a 17 uur wakker.
700 tot 900 Opstaan, eten, douchen, reizen
900 tot 1800 8 uur Werken (incl 1 uur pauze)
1800 tot 2000 Terug naar huis en boodschappen doen en eten.
2000 tot 2300 a 00:00 Vrijetijdspul (waaronder af en toe zinloze discussies beginnen op dit forum.)

Stel je eens voor dat de mens nauwelijks slaap nodig heeft, laten we zeggen 1 tot 2 uur. Welke gevolgen zou dat hebben?
- Meer vrije tijd en nog steeds 40 uur werken? Meer vrije tijd kost meer geld. Waarschijnlijk besteed ik meer tijd na 23:00. Alleen al aan licht kost dat jaarlijks een vermogen. Ga ik van 5 tot 7 slapen of van 23:00 tot 01:00 waardoor werken van 9 tot 17 op het midden van de dag valt.?
- Of word het een werkweek van 60 uur in vijf dagen? Werken van 9:00 tot 23:00, 12 uur en 2 uur pauze. 00:00 thuis en dan ongeveer tot 5:00 's ochtends tijd om dingen te doen zoals hierboven staan omschreven.
- Niet alleen ik, maar wat gebeurt er met de rest van de maatschappij.

Of nog erger: Wat als we meer slaap per dag nodig hadden. Stel voor 12 uur per dag.

Afgelopen zaterdag heeft het tot een leuke discussie geleid.
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:06 pm
Rie
Leraar
ik slaap ongeveer 6 uur per nacht moet genoeg zijn.. *1*
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:15 pm
Tammy
Forumbeheerster
Ik heb ongeveer 10 uur slaap per dag nodig, liefst nog iets meer.
Tsja wat als de mens minder slaapt ?
Apart deze topic, heb ik nooit over nagedacht.
Ik denk dat het dan heel druk word op deze wereld.
Een stille nachtrust is er dan niet bij in de steden want iedereen is wakker met het nodige lawaai erbij.
Wat werken betreft weet ik niet.
Wel dat je veel meer besteed naarmate je langer wakker blijft.
Al en al geen goede ontwikkeling volgens mij.

This time is unique in our history.............the moment when contact becomes possible.......
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:41 pm
tofu_kronos
Orakel
Ik heb er 7 nodig. Dan voel ik me pas goed de rest van de dag. Vroeger toen ik nog jong was, kon ik voorruit met 5 maar nu heb ik er echt 7 nodig.

Minds are like parachutes, they work better open.
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:44 pm
Tammy
Forumbeheerster
Wat denk jij dan Tofu wat er met de samenleving gebeurt zoals Cardassian schets met 1 of 2 uur slaap?

This time is unique in our history.............the moment when contact becomes possible.......
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 07, 2009 9:45 pm
tofu_kronos
Orakel
Dan hebben we meer vrije tijd. Denk ik. Maar ik vind het zo goed. Meer vrije tijd betekent dat er meer verbruikt word, dus meer millieu vervuiling.

Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Di Dec 08, 2009 6:33 pm
Maxi
Onderzoeker
Rie schreef:
ik slaap ongeveer 6 uur per nacht moet genoeg zijn.. *1*

12 uur int weekend, 8 door de week ;P!
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Di Dec 08, 2009 7:13 pm
Rie
Leraar
Ja weekenden slaap ik meer ook *1*
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Di Dec 08, 2009 10:44 pm
tofu_kronos
Orakel
In het weekend is mijn ritme hetzelfde als door de week.

Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Zo Dec 13, 2009 6:37 pm
Maxi
Onderzoeker
Rie schreef:
Ja weekenden slaap ik meer ook *1*

yep en dan vraag je je af waarom weekenden zo kort zijn :mrgreen:
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Zo Dec 13, 2009 6:49 pm
Tammy
Forumbeheerster
Graag serieus blijven in deze topic a.u.b. heren.

Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Zo Dec 13, 2009 10:59 pm
Maxi
Onderzoeker
Tammy schreef:
Graag serieus blijven in deze topic a.u.b. heren.

sorry boss.

Citaat:
Stel je eens voor dat de mens nauwelijks slaap nodig heeft, laten we zeggen 1 tot 2 uur. Welke gevolgen zou dat hebben?
- Meer vrije tijd en nog steeds 40 uur werken? Meer vrije tijd kost meer geld. Waarschijnlijk besteed ik meer tijd na 23:00. Alleen al aan licht kost dat jaarlijks een vermogen. Ga ik van 5 tot 7 slapen of van 23:00 tot 01:00 waardoor werken van 9 tot 17 op het midden van de dag valt.?- Of word het een werkweek van 60 uur in vijf dagen? Werken van 9:00 tot 23:00, 12 uur en 2 uur pauze. 00:00 thuis en dan ongeveer tot 5:00 's ochtends tijd om dingen te doen zoals hierboven staan omschreven.
- Niet alleen ik, maar wat gebeurt er met de rest van de maatschappij.

ik denk dat dit nog slechter is voor het klimaat is en de overbevolking.

als de mens minder slaap nodig heeft, heeft men ook meer energie nodig. dus moet men meer eten. dus moet er meer eten geproduceerd worden en dus meer gewerkt. met meer werk word er ook langer gewerkt dus ook meer voedsel ge eten en meer geproduceerd. en met meer vrije tijd word er meer aan dingen gedaan dat slecht is voor milieu. zoals sport(karting, varen, autosport), meer reizen, familie bezoeken(auto rijden). en met meer vrije tijd gaat men zich sneller vervelen en uit verveling aan kindjes beginnen denken en heeft mijn meer tijd om zich beter te concentreren voor daad zodat het geboortecijfer in midden-europa en omstreken stijgt met 50% waardoor de overbevolking nog harder toeneemt, en harder en harder en harder... .... .... tot er geen plaats meer is voor een serieuze erectie waardoor het geboortecijfer terug zal zakken met 150% procent, maar voor dat gebeurt zal het milieu toch al na de knoppen zijn!
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Di Dec 15, 2009 2:10 pm
The_Tralala
Student
Gah,
Bende slaapkoppen dat jullie zijn x).
Ik slaap er maximum 3 , SOMS 4 en ik ben de hele dag blij, slaap ik er +6uur ben ik de hele dag moe.
Mijn bioritme is zo ingesteld door mijn werk, can't help it.
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Di Dec 15, 2009 2:45 pm
Maxi
Onderzoeker
The_Tralala schreef:
Gah,
Bende slaapkoppen dat jullie zijn x).
Ik slaap er maximum 3 , SOMS 4 en ik ben de hele dag blij, slaap ik er +6uur ben ik de hele dag moe.
Mijn bioritme is zo ingesteld door mijn werk, can't help it.

3 wat, een uur? gelukzak. ben je wel een mens?
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Za Dec 19, 2009 11:25 pm
The_Tralala
Student
3 Uur per nachtje meestal en als ik moe ben doe ik er 4.
Komt ervan als je Horeca doet :bike:
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Ma Dec 21, 2009 2:16 pm
FuzzyBrains
Student
Wow ik vraag me dan af hoe je eruit ziet!
Zou willen dat ik dat kon, ik heb altijd teveel te doen en tijd te kort, maar als ik minder dan 7 uurtjes slaap ben ik na 3 nachten chaggerijnig en is mn weerstand verminderd.
Optimaal is voor mij 8 uren, in t weekend is 10 niet abnormaal.

Minder hoeven slapen per nacht zou ik wel waarderen, want ik heb zooooveel dingen die ik wil doen, heb gewoon tijd tekort...

Everything is always okay in the end.
If it's not okay...
It's just not the end yet!
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Wo Dec 23, 2009 9:52 am
The_Tralala
Student
FuzzyBrains schreef:
Wow ik vraag me dan af hoe je eruit ziet!
Zou willen dat ik dat kon, ik heb altijd teveel te doen en tijd te kort, maar als ik minder dan 7 uurtjes slaap ben ik na 3 nachten chaggerijnig en is mn weerstand verminderd.
Optimaal is voor mij 8 uren, in t weekend is 10 niet abnormaal.

Minder hoeven slapen per nacht zou ik wel waarderen, want ik heb zooooveel dingen die ik wil doen, heb gewoon tijd tekort...

Wel, ik werk soms dagen van 14-15uur. Als kelner moet ik de opening meemaken en de sluiting.. Dan ben je zo opgefokt 's avonds dat je niet meteen naar je bed kan. Je blijft nog wat op, kijkt nog een film, doet nog de was, eten klaarmaken etc.. Dan zit je al gauw aan 3-4uur later. Dan moet je nog eens "proberen" te slapen. Dagen dat ik maar 8 a 10uur werk doe ik dan andere dingen zoals Fitness, sporten, lopen, fit blijven, ben nu ook gestart met een hele verbouwing in mijn appartement die ik 's nachts uitvoer na mijn werk.

Natuurlijk ben ik wat bleker dan de anderen, dat compenseer ik dan met een zonnebankje van tijd tot tijd (ik moet verzorgd blijven voor de klanten, toch?). Ik word ook wat vlugger ziek dan de andere en soms is er sprake van een humeurtje. Zoals iedere normale mens denk ik?

Als je al jaren op zo'n manier werkt dan past je lichaam zich aan en is je bioritme gewoon helemaal anders.
En als je minder zou willen slapen, train er dan op, zo deed ik het ook x)
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Wo Jan 27, 2010 11:09 pm
FoX
Forum Legende
Ik heb de normale 8 nodig...
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Wo Jan 27, 2010 11:35 pm
Paulus
Technische Admin
Vroeger, toen k nog jong was ( :mrgreen: ), kon ik met 1,5 tot 2 uur per nacht toe.
Nu heb ik toch wel minimaal 4 uur nodig. :wink:

Onderzoek alles, maar behoud het goede
Profiel
Bericht Re: De mens zonder slaap Geplaatst: Wo Jan 27, 2010 11:38 pm
Tammy
Forumbeheerster
Maar 4 Paulus? :shock:
Ooh daar kom ik mijn bed nog niet voor uit :mrgreen:

Profiel
Pagina 1 van 1 [ 20 berichten ] Nieuw onderwerp plaatsen Nieuw onderwerp plaatsen   Op dit onderwerp reageren Op dit onderwerp reageren