Christiane Beerlandt - enkele tips

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Christiane Beerlandt - enkele tips

Bericht door taigitu » 19 jun 2015, 12:14

De heupen

Psychologische overeenkomst

Vertegenwoordigen niet alleen de draagkracht van je wezen, liefst in evenwicht , maar tevens de structuur, de vaste lijnen die jij voor jezelf opstelt om dan te kiezen voor één welbepaalde richting, kordaat en zelfbewust.
Enerzijds het rustig stilstaan bij jezelf, om tenslotte met Kracht en Lenigheid voorwaarts te gaan, zonder aarzeling.
Hier wordt vaak een problematiek beleefd van: leef ik vanuit mezelf of voor het oog van de mensen? Deze dualiteit veroorzaakt een onevenwicht.
Twee veilige punten: binnen deze structuur stroomt een enorme energie naar een bepaalde weg toe. Je laten gaan, zonder angsten, naar deze Levensrichting die jij zelf hebt aangewezen. Doorgaan. In evenwicht, op het pad der evolutie.

Aandoeningen, algemeen
In onevenwicht: je weet niet welke beslissing te nemen, je aarzelt; een confrontatie met minstens twee mogelijkheden, waarbij onechte motieven kunnen meespelen. Laat je je leiden door motieven als 'imago', seks, dwangmatigheden..... in plaats van zelfbewust jouw leven te bepalen?
Dualiteit: mag ik deze weg kiezen voor mijn geluk of zal ik mij opofferen voor anderen?
Of zijn het Angsten die jou verhinderen om jouw weg te kiezen?
Waarom durf je niet verder te gaan?
Liefde kent geen opofferen: bemin eerst jezelf. Je komt niet tot handelen; je energie wordt vastgehouden; je zit met je duimen te draaien in plaats van werkelijk te léven en tot actie te komen.
Innerlijk vol energieën zitten, maar je denkt en piekert maar, misschien maak jij je wel voortdurend boos; je voelt je gevangen..... "Doen!" is de oplossing.
Frustratie leidt immers tot agressie: bevrijd je hieruit.
Forceer jij jezelf door te strakke structuren op te stellen, té gedisciplineerd, misschien uit prestatiedrang of bij wijze van 'strenge vader' voor jezelf te zijn: corrigeer jij jezelf op een te harde wijze? Breek hieruit en laat je spontane energieën vrij stromen.
Of omgekeerd, hou jij je aan geen enkele structuur; zie je géén weg; heb je geen ideaal of doelstelling om naartoe te leven?
Je weigert misschien om verder te gaan: en je ene ik zegt naar hier, de andere zegt naar daar.... je trekt je terug in jezelf. Je blijft staan, zonder evolutie!
De basis structuur voor jouw Leven komt voort uit je diepste Zelf: plak geen artificieel, louter rationeel verantwoord kader op je leven, maar hou rekening met je gevoelens.
Weeg het allemaal te zwaar, kan je niet beslissen?
Hak de knoop toch door; vertrouw je intuïtie en wees trouw aan jouw specifieke natuur!
Pijlrecht die éne Levende Richting uitgaan!
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Christiane Beerlandt - enkele tips

Bericht door Gast1 » 19 jun 2015, 14:38

Wat lief ...

Afbeelding

Ik 'trek mij de schoen die mij aangereikt wordt, aan'.
En ga heel eerlijk antwoord geven op dat wat ik lees.
Leef ik vanuit mezelf of voor het oog van de mensen? Deze dualiteit veroorzaakt een onevenwicht.
Werkelijk vanuit mezelf ... en ja, ik ga door. Zonder vrees.
Hak de knoop toch door; vertrouw je intuïtie en wees trouw aan jouw specifieke natuur! Pijlrecht die éne Levende Richting uitgaan!
... en dat ging dus sneller als dat ik dacht.
Dit is wat ik doe, maar toch ... 'onbalans' ... in de heupen.

Begin 2013 ging ik een revalidatietraject in.
De reden was dat ik met een heel groot onrecht te maken kreeg en dus was een dergelijk traject nodig.
In plaats van er veel te leren, vond ik alleen maar bevestigingen.
Ik kreeg met begrippen en woorden te maken waar ik nog nooit van gehoord had.
Mahāyāna (bijvoorbeeld) is een van de hoofdstromingen in het boeddhisme.
Pāramitā (nog zo'n voorbeeld): "Perfectie" of "Transcendent" is een term die binnen het boeddhisme wordt gebruikt om de perfectie van oefeningen te beschrijven.
Deze oefeningen worden door Bodhisattvas gedaan om van Samsara naar Nirvana (verlichting) te komen.
Het wordt nog dramatischer:
In het Mahayana worden Zes Perfecties gebruikt: (termen in Sanskriet)

Dana paramita: gulheid, zichzelf geven aan anderen
Sila paramita : deugd, moraal, juist gedrag
Prajna paramita : transcendentale wijsheid, inzicht
Ksanti paramita : geduld, tolerantie
Virya paramita : energie, ijver
Dhyana paramita : eenpuntige concentratie, overdenken

Ik ben al die woorden vergeten behalve de vet getypte woorden.
Alle perfecties waren mij bekend en zonder daar ooit bewust mee bezig te zijn geweest, leefde ik al die 'perfecties' na.
Een woord echter, 'plaagde' mij en dat is het woordje geduld.
Dat heb ik geleerd en dat is goed gelukt.
Dat vind ik niet alleen, maar anderen bevestigen dat.
Aardig van ze, maar mij maakt dat niet uit.
Ik weet wat geduld is.

Wat ik nu echter beleef, wetende dat de mens zo is, blijft mij echter pijn doen.
Ik zie en hoor dat ook tal van collega's van mij op een dergelijke wijze behandeld worden zoals ik.
Veel kan en mag ik er niet over schrijven.

Maar je zou het kunnen beschouwen alsof ik naar een onthoofding kijk ...
en dát blijft mij raken
en dat brengt mij uit evenwicht ...

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Christiane Beerlandt - enkele tips

Bericht door taigitu » 30 jul 2015, 15:23

Christiane Beerlandt overleden..
2015 WantToKnow.nl/.bex

Na wat eerst op geruchten leek, blijkt nu toch bewaarheid, dat auteur en levensfilosofe
Christiane Beerlandt (Turnhout – 7 juni 1955), na een korte ziekte, op 18 juni 2015 is
overleden en dat zij op 25 juni in kleine familiekring ten grave is gedragen.Vorig jaar
organiseerden wij nog een lezing met haar in het Centrum van Natuurmonumenten ‘De Schulp’
in Harderwijk/Biddinghuizen, waar ze die zondag voor een groep van zo’n 60 mensen sprak.
Wij zijn geschokt door haar plotselinge dood.


Sinds 2012 woonde ze in een landhuis in Lierde/Geraardsbergen, in het zacht-glooiende
landschap van de Vlaamse Ardennen, tussen weiden, akkers, koeien, schapen en die typisch
Vlaamse pittoreske dorpjes en kerkjes. Haar liefde voor mens, dier, natuur en muziek (vooral
Bach) zijn altijd in haar leven geweest. Zelf componeerde ze ook muziek en speelde
wonderschoon op blokfluit. Daarnaast tekende ze, schilderde naar hartenlust en liet gedichten spreken.
Christiane was auteur van een enorm oeuvre boeken op het gebied van persoonlijke
ontwikkeling, gezin en gezondheid, psychologie, filosofie. Van haar werk werden tot op heden
meer dan 350.000 exemplaren verkocht. Dit aantal is zeer opmerkelijk, als je bedenkt dat de
meeste van haar boeken het formaat benaderen van een Bijbel of Dikke Van Dale. Haar meest
bekende werk, ‘De Sleutel tot Zelf-Bevrijding – Encyclopedie van de Psychosomatiek’, handelt
over de psychologische oorsprong-en-oplossing van 1300 ziekten en andere symptomen en is
een bestseller in verschillende talen.

http://www.wanttoknow.nl/nieuws/christi ... overleden/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Christiane Beerlandt - enkele tips

Bericht door Gast1 » 01 aug 2015, 19:54

Jeetje zeg ... maar amper 60 jaar ... :shock:

Sinds mijn laatste post in dit topic is er nogal wat (met mij) gebeurd.
Maar nog meer met Christiane Beerlandt.
Ik heb haar website even bezocht.

Plaats reactie