Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door taigitu » 25 okt 2015, 09:43

Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie en bedrijfskunde

Soms refereer ik in mijn presentaties over intuïtie aan de chakra’s in het energieveld van de mens. Bijna altijd zijn er mensen in het publiek die weten wat chakra’s zijn. Toen ik zo’n 25 jaar geleden mijn spirituele zoektocht begon, was er niet veel te vinden over chakra’s. In een antiquariaat had ik het standaardwerk De chakra’s van de theosoof Leadbeater gekocht. Iedereen kan tegenwoordig heel veel te weten komen over het chakrasysteem via internet, tijdschriften, boeken, workshops, DVD’s etcetera. Op mijn iphone heb ik zelfs enkele gedownloade applicaties over het chakrasysteem.

Ik verwacht dat over een jaar of tien het chakrasysteem verplichte studiestof is voor studenten in psychologie, geneeskunde en bedrijfskunde. En over vijfentwintig jaar zullen tieners in het voorgezet onderwijs de basis van het chakrasysteem moeten leren. Vrijwel alle ziekten en kwalen vinden hun oorsprong in storingen in het energieveld van de mens. En als je dat energieveld wilt helen, biedt het veel voordelen om de chakra’s en hun werking te leren kennen.

Alle organisaties hebben een energieveld of aura, zoals ook ieder mens leeft in een persoonlijk energieveld of aura. In allerlei culturen overal ter wereld werden en worden in het energieveld van de mens zeven niveaus onderscheiden. Deze corresponderen met de zeven energiecentra die zorgen voor de opname en omzetting van vitale energie. Tegenwoordig zijn die energiecentra algemeen bekend als chakra’s.

De mens heeft zeven hoofdchakra’s die zich bevinden langs de wervelkolom. Iedere chakra correspondeert met bepaalde levensgebieden. Wanneer bepaalde chakra’s actiever (excessief) zijn dan nodig is, of juist minder actief (deficiënt) zijn dan nodig is, treden er verstoringen op in de aura die zich kunnen uiten in psychische en/of lichamelijke symptomen, kwalen of aandoeningen.

De dieperliggende energetische patronen van een organisatie kunnen we ontdekken en verbeteren aan de hand van de levensgebieden die corresponderen met het chakra systeem. Het gaat te ver om dat hier toe te lichten, maar wellicht geeft het bijgevoegde lijstje een indruk.’

Chakra’s en bijbehorende levensgebieden, met aspecten die van belang zijn voor organisaties.

7. Kruinchakra: kennis, inspiratie en spiritualiteit
Vertrouwen op leiding van hogerhand
Ruimte scheppen om inspiratie op te doen
Lerende organisatie

6. Voorhoofdchakra: inzicht, intuïtie, verbeeldingskracht
Heldere visie bij alle betrokkenen
Aandacht voor intuïtieve impulsen
Zelfrefectie bij alle betrokkenen

5. Keelchakra: communicatie, zelfexpressie, luisteren
Mogelijkheden voor medewerkers om zich kunnen ontplooien
Effectieve en efficiënte communicatie binnen de organisatie
Eerst begrijpen en dan begrepen worden

4. Hartchakra: liefde, relaties, verbondenheid
Medewerkers voelen grote betrokkenheid
Wij-gevoel bij iedereen in de instelling
Voortdurend gericht op het belang van het grote geheel

3. Miltchakra: autonomie, gevoel van eigenwaarde, wilskracht
Medewerkers kunnen hun zelf invulling geven aan hun werk
Medewerkers doen werk wat ertoe doet en worden gewaardeerd
Medewerkers worden verantwoordelijk gemaakt voor bepaalde taken

2. Heiligbeenchakra: gewaarwording, lust, emoties
Mooie inrichting, bijvoorbeeld aan de hand van principes uit feng shui
Lekker en gezond eten
Medewerkers hebben plezier in hun werk

1. Stuitchakra: gezondheid, veiligheid, vertrouwen
Gebouwen met faciliteiten die goed functioneren
Beweging, reinheid, rust en regelmaat
Gezonde financiële situatie

De video bij dit bericht zis een fragment uit een opname van een workshop van Caroline Myss over de chakra’s. Wie meer wil weten kan ik aanraden om alle fragmenten van de workshop te bekijken via Youtube.
Hieronder de eerste video van 10 minuten.
http://www.arendlandman.nl/2009/12/chak ... ijfskunde/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 27 okt 2015, 07:46

Ik ga met je mee in dezen.
Graag wil ik toch ook even betonen dat chakra's 'niet zomaar uit de lucht zijn komen te vallen' of dat het 'verzinsels' zijn,
Dit naar aanleiding van een paar opmerkingen van forumleden, die mogelijk (nog) vastgeroest zitten in hun conditioneringen.

Al zeker vierduizend jaar geleden ontdekten Indiase spirituele genezers de kracht van de chakra’s tijdens het toepassen van spirituele rituelen en behandelingen.
In oude geschriften (Veda's, later Upanishaden genoemd) werd al verwezen naar het belang van chakra's.
Deze kennis breidde zich al snel uit naar nabijgelegen landen als China en Japan, waar het snel aan populariteit won.
In de 16e eeuw schreef een Indiase yogi de tot nu toe de oudste gedetailleerde tekst, de Sat-Chakra-Nirupana.
De westerse wereld is echter pas sinds enkele tientallen jaren op de hoogte van de helende werking van chakra-therapie.
De chakra-theorie is door de jaren heen uitgewerkt tot een diepgaande filosofie.
Oorspronkelijk is chakra een begrip uit de traditionele Indiase geneeskunde.
Het woord ‘chakra’ komt uit het Sanskriet en betekent ‘wiel’ of ‘cirkel’.
In de alternatieve geneeswijze bedoelt men met chakra’s energiecentra in het lichaam die de levensenergie door het lichaam laten stromen.
De chakra’s worden voorgesteld als ronddraaiende trechtervormige energievelden, die gelegen zijn op de belangrijkste zenuwknopen langs de wervelkolom.
In de chakra’s komen de energiekanalen, die ook wel nadi`s genoemd worden, samen. meer hierover.

Door bepaalde lijsten in te vullen, kun je (volgens nogal wat aanbieders van deze lijsten) aflezen welke chakra onderactief, open of overactief is en daaraan bepaalde 'conclusies' verbinden.
Hoe sta jij daar tegenover en is er een specifieke lijst die je aan kunt bevelen?
Volgens mij heb je het daar al een keer over gehad ... maar ik ben het even kwijt.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door univers » 27 okt 2015, 07:54

Leer eerst de kleuren te zien en te beheersen.
Aan de chakra's kan je zien of ze negatief of positief zijn.
Door de energie kan je voelen waar de pijn zit.
Dit naar aanleiding van een paar opmerkingen van forumleden, die mogelijk (nog) vastgeroest zitten in hun conditioneringen.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 27 okt 2015, 08:29

Gast1 schreef:Ik ga met je mee in dezen.
Hoewel ...
taigitu schreef:7. Kruinchakra: kennis, inspiratie en spiritualiteit
Vertrouwen op leiding van hogerhand
Ruimte scheppen om inspiratie op te doen
Lerende organisatie
Kun je dit toelichten taigitu?

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door univers » 27 okt 2015, 08:46

Vertrouwen van leiding van hogerhand, , kan je beter aan je laars lappen.
vertrouw je zelf.
wat dat betreft heb je zelf de beste ondervinding.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 27 okt 2015, 09:18

Hahaha ... Je slaat de spijker patsboem boven op zijn kop.
Vandaar mijn vraag. :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door taigitu » 27 okt 2015, 09:35

Gast1 schreef:Hahaha ... Je slaat de spijker patsboem boven op zijn kop.
Vandaar mijn vraag. :wink:
Wel, dan is dat beantwoord voor je.....
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 27 okt 2015, 10:54

Ik ben niet duidelijk geweest.
Het is evident dat ik er zo over denk, lijkt me ...
Ik richtte mijn vraag overigens aan jou.

Wat ik bedoel is, wat biedt (of zegt) mij het kruinchakra als er geschreven staat 'vertrouwen op leiding van hogerhand' ..?

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door taigitu » 27 okt 2015, 11:49

Gast1 schreef:Ik ben niet duidelijk geweest.
Het is evident dat ik er zo over denk, lijkt me ...

Ik richtte mijn vraag overigens aan jou.

Wat ik bedoel is, wat biedt (of zegt) mij het kruinchakra als er geschreven staat
'vertrouwen op leiding van hogerhand' ..?
'Je bent niet duidelijk geweest en tegelijkertijd is het evident' dat je er zo over denkt.
Wat kan ik dan toelichten? Het was voor mij duidelijk dat je het eens bent met Univers.
Wat valt er voor mij, voor jou, dan aan toe te voegen? En ik gaf daarom dat antwoord.
Maar om het duidelijker te krijgen, leg me uit wat en waarom het voor jou evident
is dat het de spijker op de kop slaat. Want ik vermoed te weten waar je op doelt
maar tegelijkertijd weet ik dat niet.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 27 okt 2015, 17:29

Wauw ... :shock:

Het is jou duidelijk dat ik het eens ben met Univers. Soit.
Wat en waarom het voor mij evident is dat het de spijker op z'n kop slaat, is dat wat Uni schreef:
Vertrouwen van leiding van hogerhand, , kan je beter aan je laars lappen.
vertrouw je zelf.
wat dat betreft heb je zelf de beste ondervinding.
Dat was jou toch duidelijk taigitu?

Je accentueert 2 zinnetjes van mij, terwijl ik je heel netjes een vraag stel, zie:
Wat ik bedoel is, wat biedt (of zegt) mij het kruinchakra als er geschreven staat 'vertrouwen op leiding van hogerhand' ..?

Hierop geef je geen antwoord.

Waarom reageer je zo fel met al die onderstrepingen?
Ik begrijp het niet ... ik geef je zelfs ongevraagde pluimpjes, vooral omdat ik het ook meen.

Ook hier reageer je niet op:
Gast1 schreef:Door bepaalde lijsten in te vullen, kun je (volgens nogal wat aanbieders van deze lijsten) aflezen welke chakra onderactief, open of overactief is en daaraan bepaalde 'conclusies' verbinden.
Hoe sta jij daar tegenover en is er een specifieke lijst die je aan kunt bevelen?
Volgens mij heb je het daar al een keer over gehad ... maar ik ben het even kwijt.
Waarom beantwoord je mijn vragen niet en wat is er toch? :-( :-(

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door taigitu » 27 okt 2015, 19:32

Gast1 schreef:Wauw ... :shock:

Het is jou duidelijk dat ik het eens ben met Univers. Soit.
Wat en waarom het voor mij evident is dat het de spijker op z'n kop slaat is dat wat Uni schreef:
Vertrouwen van leiding van hogerhand, , kan je beter aan je laars lappen.
vertrouw je zelf.
wat dat betreft heb je zelf de beste ondervinding.
Dat was jou toch duidelijk taigitu?
Je accentueert 2 zinnetjes, terwijl ik je heel netjes een vraag stel, zie:
Wat ik bedoel is, wat biedt (of zegt) mij het kruinchakra als er geschreven staat 'vertrouwen op leiding van hogerhand' ..?
Hierop geef je geen antwoord.
Als jij op het antwoord van Univers ('Vertrouwen van leiding van hogerhand, kan je beter aan je laars lappen. vertrouw je zelf') reageert met 'Je slaat de spijker patsboem boven op de kop, ' geeft dat voor mij aan dat jij daar hetzelfde over denkt en wel 'leiding van hogerhand kan je beter aan je laars lappen'.
De spijker op de kop slaan. (=de kern van de zaak benoemen.)
Dan heb ik toch weinig toe te voegen, lijkt me.
Gast1 schreef:Waarom reageer je zo fel?
Ik begrijp het niet ... ik geef je zelfs pluimpjes.
Wat doe ik de laatste dagen 'verkeerd'? ... :-(

Ook hier reageer je niet op:
Gast1 schreef:Door bepaalde lijsten in te vullen, kun je (volgens nogal wat aanbieders van deze lijsten) aflezen welke chakra onderactief, open of overactief is en daaraan bepaalde 'conclusies' verbinden.
Hoe sta jij daar tegenover en is er een specifieke lijst die je aan kunt bevelen?
Volgens mij heb je het daar al een keer over gehad ... maar ik ben het even kwijt.
Waarom beantwoord je mijn vragen niet en wat is er toch? :-( :-(
Ik reageer niet fel. Ik reageer in mijn optiek logisch op volgorde van de reacties. En de vraag 'wat doe ik de laatste dagen verkeerd', kan ik ook niet beantwoorden want ik ben me van geen 'verkeerd doen' van je bewust. Maar dank voor de pluimpjes.

Nee, ik kan je niet verwijzen naar een lijst die je invult en daarna aangeeft in hoeverre je chakra in balans of uit balans en welke conclusie je daar uit mag trekken. Het is niet één chakra die bepaald hoe jij op dat moment in je energie zit.
Het is namelijk niet zo dat hoe we ons voelen slechts door één chakra wordt bepaald. Er is altijd een samenspel. Kijk de video van Caroline Myss nog eens. Zij spreekt daar onder andere over.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Osiris
Wetenschapper
Berichten: 4750
Lid geworden op: 01 apr 2013, 07:53

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Osiris » 28 okt 2015, 06:12

Ik refereer naar 'leiding van hogerhand' alszijnde je eigen 'hogere zelf'.
Je intuitieve ingevingen die niet alleen vanuit jezelf komen,maar ook vanuit de 'oerbron', je lijntje met het kosmische 'boven'.

Je kosmisch bewustzijn wat niet alleen maar hier op aarde binnen jezelf aanwezig is,maar ook nonlokaal zich in het universum bevindt.

Vermoedt dat Univers datzelfde bedoeld met 'vertrouw op jezelf' en niet op hogerhand ;hier gesitueerde fysieke ( spirituele ) leiders .
The only thing that never changes is, that everything is constantly changing

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door univers » 28 okt 2015, 07:01

Ik refereer naar 'leiding van hogerhand' alszijnde je eigen 'hogere zelf'.
Je intuitieve ingevingen die niet alleen vanuit jezelf komen,maar ook vanuit de 'oerbron', je lijntje met het kosmische 'boven'.
Eindelijk iets verstandigs.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 28 okt 2015, 07:21

Hé, ik zie dat Uni ook al gereageerd heeft en alweer slaat hij de spijker patsboem boven op zijn kop.
Maar goed, deze tekst had ik al geschreven en zal het daarna laten rusten.
taigitu schreef:Als jij op het antwoord van Univers ('Vertrouwen van leiding van hogerhand, kan je beter aan je laars lappen. vertrouw je zelf') reageert met 'Je slaat de spijker patsboem boven op de kop, ' geeft dat voor mij aan dat jij daar hetzelfde over denkt en wel 'leiding van hogerhand kan je beter aan je laars lappen'.
De spijker op de kop slaan. (=de kern van de zaak benoemen.)
Dan heb ik toch weinig toe te voegen, lijkt me.

Ik reageer niet fel. Ik reageer in mijn optiek logisch op volgorde van de reacties.
En de vraag 'wat doe ik de laatste dagen verkeerd', kan ik ook niet beantwoorden want ik ben me van geen 'verkeerd doen' van je bewust.
Maar dank voor de pluimpjes.

Nee, ik kan je niet verwijzen naar een lijst die je invult en daarna aangeeft in hoeverre je chakra in balans of uit balans en welke conclusie je daar uit mag trekken.
Het is niet één chakra die bepaald hoe jij op dat moment in je energie zit.
Het is namelijk niet zo dat hoe we ons voelen slechts door één chakra wordt bepaald. Er is altijd een samenspel.
Kijk de video van Caroline Myss nog eens. Zij spreekt daar onder andere over.
Nou, nou zeg ... :-|

Wat ontwaar ik toch allemaal?
Ik ondersteun het topic en geef nog een kleine uitleg waar de chakra's vandaan komen.
Vervolgens stel ik een 'gewoon nette vraag' aan jou, waarop ik geen antwoord krijg.
Daarna stel ik nog een vraag waarop ik tot nu toe ook geen antwoord heb gekregen.
Uni geeft een antwoord op mijn vraag (zonder dat ik dat aan hem gevraagd heb) en zijn laatste zinnetje (wat ik later voor jou nog een keer gekleurd heb onderstreept) vond ik wel grappig.
Daar had hij dan ook groot gelijk in en toen kwam ik met de hamer en de kop. Raar dat ik dát dien uit te leggen
Mijn "Hahaha" laat in mijn reactie zien dat ik het grappig vond, toch stond (en staat) mijn heel serieus gestelde vraag nog steeds open voor jou.
Vervolgens ontvang ik deze reactie van jou:
taigitu schreef:'Je bent niet duidelijk geweest en tegelijkertijd is het evident' dat je er zo over denkt.
Wat kan ik dan toelichten? Het was voor mij duidelijk dat je het eens bent met Univers.
Wat valt er voor mij, voor jou, dan aan toe te voegen? En ik gaf daarom dat antwoord.
Maar om het duidelijker te krijgen, leg me uit wat en waarom het voor jou evident
is dat het de spijker op de kop slaat. Want ik vermoed te weten waar je op doelt
maar tegelijkertijd weet ik dat niet.
Ik lees hier ergernis en frustratie in ...
Ik lees (alweer) de strenge klassenjuffrouw die aan het terechtwijzen is ... en daarom noemde ik het 'fel reageren' ...
Ik voel ook 'kilte' en mis de warmte van iemand die toch prachtige stukken citeert en spiritueel is ...
Ik was heel verbaasd over jouw reactie naar mij toe.
Het kan echter vanzelfsprekend allemaal aan mij liggen ...
Je ziet mijn reactie na jouw stukje, waarin mijn verbazing 'spreekt' ...
... én waarin ik inderdaad het zinnetje "Wat doe ik de laatste dagen 'verkeerd'? ... :-( " schrijf.
Op dat moment dat ik het stukje typte voelde ik dat ook zo, en je weet dat ik ex tempore schrijf.
En klein kwartiertje later heb ik deze zin weggehaald (in die tijd heb je dus gekopieerd).
Maar feitelijk maakt dat niet uit.
Je plaatste je reactie twee uren later dan mijn bericht en hebt blijkbaar niet gezien dat ik mijn zinnetje heb weggehaald.
Je ziet geen 'edit' bij mij en geeft geen antwoord op deze vraag: "Waarom beantwoord je mijn vragen niet en wat is er toch?"
Uiteindelijk heb ik ook nog steeds geen antwoord op mijn eerste vraag, maar om deze nu opnieuw voor de derde keer te stellen, zou op smeken lijken.
Dat gaat mij echt te ver.
Fijn dat je op die andere vraag wel een reactie geeft.

Ik schreef vaker dat ik niets verwacht, maar toch verbaas ik me vaker over jou.

Osiris daarentegen geeft een antwoord waar ik iets mee kan en sterker, zo zie ik het ook.
Dit is wat ik 'miste' bij jou ...

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 28 okt 2015, 07:30

univers schreef:
Ik refereer naar 'leiding van hogerhand' alszijnde je eigen 'hogere zelf'.
Je intuitieve ingevingen die niet alleen vanuit jezelf komen,maar ook vanuit de 'oerbron', je lijntje met het kosmische 'boven'.
Eindelijk iets verstandigs.
:post:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door univers » 28 okt 2015, 07:33

;hier gesitueerde fysieke ( spirituele ) leiders .
Allemaal zakkenvullers.
Op dat moment dat ik het stukje typte voelde ik dat ook zo, en je weet dat ik ex tempore schrijf.
En klein kwartiertje later heb ik deze zin weggehaald (in die tijd heb je dus gekopieerd).
Hoe vaak heb ik dat niet tegen je gezegd, EERST NADENKEN.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door taigitu » 28 okt 2015, 08:58

Osiris schreef:Ik refereer naar 'leiding van hogerhand' alszijnde je eigen 'hogere zelf'.
Je intuitieve ingevingen die niet alleen vanuit jezelf komen,maar ook vanuit de 'oerbron', je lijntje met het kosmische 'boven'.

Je kosmisch bewustzijn wat niet alleen maar hier op aarde binnen jezelf aanwezig is,maar ook nonlokaal zich in het universum bevindt.

Vermoedt dat Univers datzelfde bedoeld met 'vertrouw op jezelf' en niet op hogerhand ;hier gesitueerde fysieke ( spirituele ) leiders .
Je hebt gelijk, de kernwaarde van de kruinchakra is het openstaan voor kosmische
communicatie via ons hogere Zelf. En de reactie van Univers duidde daar, wat mij betreft,
niet op.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 28 okt 2015, 09:12

univers schreef:EERST NADENKEN.
...Tja Uni, daar heb je waarschijnlijk gelijk in.
Zonder off-topic te gaan, wil ik daar graag op in gaan.
We hebben het al eerder gehad over intuïtief iets doen en dat kan dus ook 'schrijven' zijn.
Ik schrijf, zoals ik al schreef, ex tempore.
Je leest op dat moment dat ik dán schrijf, 'mijn gevoel' en wat er in mij omgaat.
Het wordt ook wel 'eerlijkheid' genoemd en eerlijk zijn, is nog lang niet altijd verstandig.
Blijkbaar dien ik daar keer op keer achter te komen, om vervolgens 'niet te leren'.
Ik ga dus steeds de mist in met mijn eerlijkheid.

Nou weet ik natuurlijk, dat ik in het zakelijke verkeer altijd goed moet nadenken, want alles wat je zegt en schrijft kan tegen je gebruikt worden.
Mijn domheid laat echter zien, dat ik ook op een forum blijkbaar goed na dien te denken wat ik schrijf.
Want ook nu wordt dat wat ik al vrij snel heb weggehaald, toch gebruikt.
Gebruikt, zonder na te lezen of ik niet iets heb gewijzigd.
Dat heeft dan weer met NALEZEN te maken, niet?

Wat zegt dat nou allemaal over de charkra's ... terug naar een testje wat ik eerder deed en daar de uitslag van:
Gast1 schreef:Ja, daar ga ik (in beide reacties) in mee.
Inmiddels voor de 'aardigheid' een testje gedaan:

Wortel: onderactief (0%)
Sacraal: overactief (100%)
Navel: open (62%)
Hart: overactief (88%)
Keel: overactief (100%)
Derde Oog: overactief (100%)
Kruin: overactief (75%)

Het zesde chakra is onze derde oog, in het Sanskriet Ajna genaamd (pijnappelklier = epifyse)
Deze chakra zit tussen beide wenkbrauwen (iets hoger) en is verbonden met ons archetypische identiteit. Intuïtie, verbeeldingskracht zijn de trefwoorden.


http://www.eclecticenergies.com/nederla ... ductie.php
1 - Wortelchakra

Als deze chakra overactief is, kun je bijzonder materialistisch en hebzuchtig zijn. Je hebt waarschijnlijk een obsessie voor je veilig voelen, en je gaat verandering tegen.
Dat klopt bij mij dus ...
Ik scoorde -0-
2 - Sacraalchakra

Als deze chakra overactief is, ben je geneigd om altijd emotioneel te zijn. Je zult je emotioneel gehecht voelen aan mensen, en je kunt erg seksueel zijn.
Dat klopt bij mij dus ...
Ik scoorde -100-
3 - Navelchakra

Als deze chakra overactief is, ben je dominerend en mogelijk zelfs agressief.
Dat klopt bij mij dus ...
Ik scoorde -62- Ik ben behoorlijk assertief wat als 'dominerend geïnterpreteerd kan worden en ik 'spreek' ook met gelaatsuitdrukkingen.
4 - Hartchakra

Als deze chakra overactief is, kun je mensen met je liefde verstikken, en zou je liefde wel eens tamelijk zelfzuchtige redenen kunnen hebben.
Dat klopt bij mij dus ...
Ik scoorde -88-
5 - Keelchakra

Als deze chakra overactief is, ben je geneigd teveel te spreken, gewoonlijk om mensen te domineren en op een afstand te houden. Je bent dan ook een slecht luisteraar.
Dat klopt bij mij dus ... Om mensen te domineren en op afstand te houden echter, herken ik in de verste verte niet. Door mijn vele praten en in het algemeen slecht te luisteren, begrijp ik dit wel.
Ik scoorde -100-
6 - Derde oog-chakra

Als deze chakra overactief is, zou je wel eens teveel in een fantasiewereld kunnen leven. In buitensporige gevallen zijn hallucinaties mogelijk.
Dat klopt bij mij dus ...
Ik scoorde -100- Ik voel werkelijk dat ik in een fantastisch sprookje leef, ik heb een heuse uittreding gehad en jawel, ik heb ook visioenen gehad (2007- Rome).
7 - Kruinchakra

Als deze chakra overactief is, intellectualiseer je dingen waarschijnlijk teveel. Je zou verslaafd kunnen zijn aan spiritualiteit, en je zou je lichamelijke behoeften kunnen negeren.
Dat klopt bij mij dus ...
Ik scoorde -75- [jaja]

Alles zo nagelezen te hebben, 3 woord: Het klopt helemaal.
Laatst gewijzigd door Gast1 op 28 okt 2015, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door univers » 28 okt 2015, 09:14

En de reactie van Univers duidde daar, wat mij betreft,
niet op.
Zou ik ook maar eerst beter leren lezen.
Eerst Gast1 een schop, en nu univers.
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Chakrasysteem: geschikt model voor geneeskunde, psychologie

Bericht door Gast1 » 28 okt 2015, 09:25

univers schreef:Zou ik ook maar eerst beter leren lezen.
Eerst Gast1 een schop, en nu univers.
Precies Univers, dat schreef ik hierboven ook:
Gast1 schreef:Mijn domheid laat echter zien, dat ik ook op een forum blijkbaar goed na dien te denken wat ik schrijf.
Want ook nu wordt dat wat ik al vrij snel heb weggehaald, toch gebruikt.
Gebruikt, zonder na te lezen of ik niet iets heb gewijzigd.
Dat heeft dan weer met NALEZEN te maken, niet?
... en dat was uiteraard gericht aan het adres van taigitu ...

Plaats reactie