Tinnitus, een levensgevolg?

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Tinnitus, een levensgevolg?

Bericht door oktagon » 24 dec 2016, 16:03

Ik wordt al sinds een twintigtal jaren geluidsvibraties gewaar,die ook volgens deskundigen en deskundologen allerlei variabele oorzaken zouden hebben en de betiteling Tinnitus verkreeg; op diverse sites worden herstel-resp. verbeteringsreceptuur geproduceerd,met alle geen 100 % oplossing.

Wiki laat lezen : https://nl.wikipedia.org/wiki/Tinnitus

Mijn idee is zo lanzamerhand de volgende en nog niet getoonde mogelijke oorzaak:

Een mens -in al zijn vormen- is een grote en complexe raffinaderij en energieleverancier en de interne aandrijvingen worden gestuurd door in ruststand vn. het autonome zenuwsysteem ( vn.hersenactiviteiten,voedselvertering en-verwerking),
vervolgens het sympatische en parasympatische zenuwsysteem om alle verdere activiteiten van het lichaam van energie te voorzien.

Wat geluidsproductie betreft is er een gelijk te treffen met de menselijke omgeving met nachtelijke lage dB-geluidsdruk (10-20 dB) en overdag door menselijke activiteiten met oa allerhande mechanische apparatuur en geproduceerde hoge
geluidsdruk van meestal tussen de 80-120 dB.
Deze geluidsdrukwaarden zijn ook nog afhankelijk van de geproduceerde frequenties van de apparatuur.Al dit soort geluiden van wij op met vn ons gehoorstysteem,mogelijk ook nog met ons verdere lichaam.

Als we nu naar ons gemiddelde volwassen lichaam denken,dat in leven gehouden moet worden,weten we zo langzamerhand,dat er miljoenen cellen aanwezig zijn in diverse complexe organen en verder in te activeren lichaamsdelen en die zeer complexe "installaties"vergen een aandrijving door een vorm van aandrijvende en transporterende energie en moet nmm. dus geluidsvibraties veroorzaken -in de koers van wrs 10-20 dB met var.frequenties van 0 tot 250 hertz.

Het hele lichaam,maar vooral je hoofd met gehoorsysteem neemt dat waar en kan dat niet plaatsen als een van buiten komend geluid en dus komt dat nmm. van onze eigen in leven houdende systemen en zullen dat dus vooral in rustige ogenblikken waarnemen,hoewel ik momenteel een wasmachine hoor draaien en het uitvoerende aantoetswerk voor dit verslag en verder wat achtergrond-buitengeluid ;volgens de wet toegestaan van 35 db via een cocktail van frequenties.

En natuurlijk de mij niet storende tinnitus,ik weet voor mij wat het is en heb er geen problemen mee! :night:

Ik wens jullie allen een rustige en geluidsarme kerstmis en nieuwjaars-wisseling. :peace: :cheers:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Tinnitus, een levensgevolg?

Bericht door Tammy » 09 jan 2017, 16:23

Ik vind het knap dat jij er geen last van hebt Oktagon.
Ik ken iemand die het heeft, een constant soort gezoem in de oren.
Of iets wát er op lijkt.
Lijkt mij heel erg om dat constant te horen.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gast1

Re: Tinnitus, een levensgevolg?

Bericht door Gast1 » 09 jan 2017, 17:47

Sinds een jaar (?) heb ik een heel hoge pieptoon in mijn hoofd, wanneer ik echter buiten in de Natuur ben heb ik dat niet.
Wanneer ik naar een Natuurfilm of iets anders kijk, heb ik dat ook niet.
Eigenlijk denk ik dat ik het ook dan heb, maar ik ben er dan niet mee bezig.
Op dit moment ben ik er mee bezig en voelt het helemaal niet lekker in mij linkeroor.
Het is een drukkende piep- of fluittoon.
Brrrr ...

Gebruikersavatar
oktagon
Leraar
Berichten: 1867
Lid geworden op: 21 sep 2007, 17:24

Re: Tinnitus, een levensgevolg?

Bericht door oktagon » 10 jan 2017, 20:49

Je moet er niet speciaal negatief denken op afsturen,heeft geen zin;momenteel hoor ik het ook nu ik aan het tikken ben.
Als je in een auto of vliegtuig zit hoor je veel meer kabaal;als je Tinus hoort,hoor je je eigen mechanisme functioneren.

Een faecaliaire wind laten,dan wel een agrariers geluid, hoor je nog duidelijker en ook je eigen stemgeluid.Die laatste beide en vooral die laatste heb je meestal goed onder controle. :peace: :cheers:
Elke vraag,hoe stom ook gesteld,geeft blijk van aanwezigheid van enige vorm van intelligentie!
Doe maar gewoon,dan doe je gek genoeg (aanvulling APM)

Plaats reactie