Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

Bericht door taigitu » 25 jun 2017, 17:10

72-jarige patiënte bevrijd van chronische diarree... met teatreehoning

Afbeelding

TILBURG - Artsen van het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis in Tilburg heeft een
72-jarige patiënte met een vrijwel onbehandelbare darminfectie toch klachtenvrij
gekregen met behulp van teatreehoning.

De darmflora van de vrouw was door een schadelijke bacterie ernstig verstoord.
Een gebruikelijke behandeling met antibiotica verergerde de gezondheid van de
patiënte. Ze had daardoor al een jaar lang last van chronische diarree.

Helende werking
Van bepaalde soorten honing is bekend dat ze bacteriewerende en helende
eigenschappen hebben. Maag-darm-leverarts Robert Laheij maakte bij de
behandeling gebruik van Manuka honing. Die honing wordt gemaakt door bijen die
rond de manuka- of teatreestruik in Nieuw-Zeeland leven.

Voor zover bekend bij de arts is het wereldwijd de eerste darmpatiënt die met
behulp van deze honing klachtenvrij is gemaakt.

Experimentele behandeling
Laheij verwacht de experimentele behandeling vaker aan te kunnen bieden aan
oudere patiënten die last hebben van een darminfectie met de bacterie clostridium difficile.

Publicatie: 7 maart 2017
Auteur: Robert te Veele
http://www.omroepbrabant.nl/?news/26229 ... oning.aspx
Wil je iets meer weten over teatree op zich (te koop als olie):
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... uiken.html
https://gezondetips.nl/tea-tree-olie
Zelf gebruik ik, indien nodig, al jaren de teatree-olie.
Er staan in de linken verschillende problemen waarvoor je teatree-olie kan gebruiken.
Zelf heb ik hem o.a. gebruikt voor mijn kat. Die kwam uit het asiel en had mijt in zijn
oor. Door een paar druppels teatree in een groot glas water te doen en met een
wattip voorzichtig zijn oren schoon te maken. Na een week was hij weer jeukvrij
en schoon in zijn oren. En ik gebruik het voor meerdere dingen.
Honing is so wie so anti-bacterieel, dus in manukahoning zitten stofjes van de
teatree. Een mooi bericht over een mooi resultaat. Hier werkte de reguliere
medicijnen blijkbaar niet en werd manukahoning ingezet voor genezing.
Er wordt momenteel op verschillende niveaus onderzoek gedaan naar de genezende
kracht van honing. O.a. als een natuurlijke anti-biotica omdat we resistent
worden/zijn voor de medische/reguliere anti-biotica.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

Bericht door Fenna » 26 jun 2017, 12:04

Mensen zouden terug moeten naar natuurlijke bronnen, wij zijn te afhankelijk geworden van chemische troep.
Monniken gebruikten honing aleeuwen geleden als geneesmiddel en energiebron.
Het ljjkt er op dat het herontdekt word.
Ik moest voor mijn hond een zalf gebruiken om een slecht helende operatiewond te laten helen.
Het goedje heet Dermiel en bevat honing en rosemarijn, beide werken antiseptisch.
Het werkte zo goed dat je bijna de wond zag genezen.
Afbeelding
Afbeelding

gusteman

Re: Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

Bericht door gusteman » 02 jul 2017, 10:47

taigitu schreef:... als een natuurlijke anti-biotica omdat we resistent
worden/zijn voor de medische/reguliere anti-biotica.
Of wat hier staat ook zo bedoeld was weet ik niet maar zoals het er staat klopt het niet met de werkelijkheid.

Want het is namelijk zo dat niet wij (de mens) resistent geworden zijn voor antibiotica. Dat zou namelijk inhouden dat enkel mensen die ziek zijn geen baat meer zouden hebben bij het gebruik van antibiotica.

De toestand is veel ernstiger: niet de mens maar de bacteriën zelf worden resistent.
Dat houdt in dat die bacteriën beter bestand zijn tegen afweermiddelen (ook de natuurlijke) en dus veel gevaarlijker worden: een besmetting met een bacterie die vroeger voor enkel wat ongemak zou gezorgd hebben zou op termijn kunnen fataal worden.
Dus niet alleen voor zieke mensen maar ook voor gezonde mensen.

Maar we mogen ook niet gaan denken dat het gebruik van "natuurlijk" middelen zaligmakend zou zijn: het feit dat bacteriën resistent worden voor antibiotica is het gevolg van een overmatig gebruik van die antibiotica. Dat ligt niet aan de producten, of hoe die gemaakt worden (natuur of laboratorium) of waar de grondstoffen vandaan komen.
De resistentie is het gevolg van de evolutie die eigen is aan onze planeet: een duidelijk bewijs voor de stelling van "survival of the fittest"; het wezen dat zich het best weet aan te passen/verdedigen maakt de meeste kans op overleven. Door het massale misbruik van antibiotica (voornamelijk in de veeteelt) worden bepaalde bacteriën resistent tegen het product.
Een overstap naar "natuurlijke" middelen kan tijdelijk voor verbetering zorgen; op termijn echter zal het fenomeen van de resistentie opnieuw de kop opsteken. het is geen zaak van wat er wordt gebruikt maar van de hoeveelheden die worden gebruikt.
Een almaar groeiende wereldbevolking zal automatisch leiden tot overconsumptie van "natuurlijke" antibiotica met bacteriële resistentie als resultaat. Naast dan ook nog eens een hopeloos tekort aan honing en/of koninginnenbrij.
Fenna schreef:Het ljjkt er op dat het herontdekt word.
Plattelandsbewoners (die dan ook nog eens bereid zijn om het oor te luisteren te leggen bij ouders, grootouders en dergelijke) hoeven dit niet te herontdekken; zij kennen dit al levenslang en kunnen ook makkelijker terecht bij een lokale imker.
Voor inwoners van meer of minder grote steden liggen de zaken wel anders. Probeer als geboren Londenaar maar eens om koninginnenbrij op de kop te tikken.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13579
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

Bericht door Fenna » 02 jul 2017, 12:35

gusteman schreef:
Voor inwoners van meer of minder grote steden liggen de zaken wel anders. Probeer als geboren Londenaar maar eens om koninginnenbrij op de kop te tikken.
Ook voor hen is dit te verkrijgen bii speciaalzaken maar er zou meer rugtbaarheid aan gegeven moeten worden.
Ik zou het zeker niet aanraden als medicijn maar wel als ondersteuning voor het genezingsproces.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

Bericht door taigitu » 02 jul 2017, 17:49

gusteman schreef:
taigitu schreef:... als een natuurlijke anti-biotica omdat we resistent
worden/zijn voor de medische/reguliere anti-biotica.
Of wat hier staat ook zo bedoeld was weet ik niet maar zoals het er staat klopt het niet met de werkelijkheid.
Nee, die laatste zin is gewoon een fout van me.
Het is me ook niet opgevallen met het nalezen, gewoon gemist.
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Patiënte bevrijd van chronische diarree met teatreehoning

Bericht door gusteman » 02 jul 2017, 22:01

Fenna schreef:Ook voor hen is dit te verkrijgen bii speciaalzaken maar er zou meer rugtbaarheid aan gegeven moeten worden.
Het lijkt mij, gezien de steeds grotere proporties aannemende bijensterfte, veeleer aangeraden er zo weinig mogelijk ruchtbaarheid aan te geven. De bijenvolken hebben de koninginnenbrij zelf te hard nodig.

_________________
Ruchtbaarheid en niet rugtbaarheid: de oorsprong ligt bij "gerucht / geruchten".

Plaats reactie