Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door taigitu » 05 jul 2017, 09:50

Natuurlijke Bloedverdunners | Bloedverdunners zonder bijwerkingen

Een natuurlijke bloedverdunner gaat bloed verdikking tegen.
Men spreekt van ‘dik bloed’ wanneer het gehalte rode lichaampjes in het bloed te hoog wordt. Hierdoor wordt de bloedstroming vertraagd en kunnen er zelfs verstoppingen ontstaan. Aangezien bloedverdunners vaak andere bijwerkingen hebben en vaak de hele leven lang ingenomen moeten worden is het natuurlijk prettiger om dit op een natuurlijke manier te doen. Natuurlijke bloedverdunners zijn hier de ideale oplossing voor. Ze zijn lekker en gezond. Wij hebben zoveel mogelijk natuurlijke bloedverdunners op een rijtje gezet, speciaal voor jou!

Wat zijn bloedverdunners?

Bloedverdunners, ook wel antistollingsmiddelen genoemd zijn medicijnen die ervoor zorgen dat het bloed minder snel stolt.

Kurkuma als bloedverdunner
Kurkuma heeft naast zijn bloedverdunnend werking nog vele andere voordelen voor het lichaam. Kurkuma voorkomt kanker en helpt het te genezen.

Ginkgo biloba als bloedverdunner
Ginkgo biloba is een heel krachtige kruid en heeft een reeks aan gezondheidsvoordelen.
Een aantal hiervan zijn:
Het is een van de vele natuurlijke bloedverdunners.
Het verscherpt het denken (gaat vergeetachtigheid tegen).
Helpt tegen Multiple Sclerose (MS), dementie, alzheimer en nog veel meer.

Knoflook als bloedverdunner
Knoflook verwijdert de geoxideerde cholesterolaanslag aan de binnenkant van de aders, waardoor het bloed gemakkelijker stroomt en de bloeddruk wordt verlaagd. Daarnaast is knoflook ook een natuurlijke bloedverdunner. Ideaal dus voor hart- en vaatziektes. Verder is knoflook zoals een aantal andere voedingsmiddelen die hier benoemd zijn ook een natuurlijke ontstekingsremmer.

Ananas als bloedverdunner
Verse ananas bevat bromelaïne. Bromelaïne werkt als een bloedverdunner. Dit geldt echter niet voor ananas in blik. Blikwaar is giftig! Koop daarom lekkere verse ananassen.

Water als bloedverdunner
Veel mensen in Nederland drinken te weinig water.
Hierdoor kan het bloed stroperig worden en in de ergste gevallen kan er een opeenhoping van giftige stoffen ontstaan, waardoor je allerlei bloedziektes kan opdoen. Drink daarom voldoende water. Vooral als je bloedverdunners moet gaan gebruiken.

Kiwi als bloedverdunner
Uit onderzoek van de universiteit van Oslo is gebleken dat twee tot drie kiwi’s per dag een bloedverdunnend werking hebben. Het heeft dezelfde werking als een aspirine die vaak door een arts worden voorgeschreven als bloedverdunner. Aspirine heeft echter veel bijwerkingen.

Wilgenbast thee als bloedverdunner
Wilgenbast thee bevat Salicylzuur. Dat is een bekende bloedverdunner. Wees echter voorzichtig met de hoeveelheid.

Pure chocolade als bloedverdunner
Onderzoek aan de Amerikaanse John’s Hopkins universiteit heeft aangetoond dat pure chocolade het dichtslibben van de aderen tegengaat en als een bloedverdunner werkt. De werking is echter niet zo goed als een aspirine.

Pau D’Arco thee als bloedverdunner
Pau D’Arco is een boom dat oorspronkelijk uit Zuid-Amerika komt. Er is weinig onderzoek gedaan naar de gezondheidsvoordelen van Pau D’Arco. Het wordt echter al eeuwen lang naast een natuurlijke bloedverdunner ook gebruikt tegen allerlei ziektes als kanker, artritis, prostatitis, koorts, dysenterie, ontstekingen, steenpuisten, candida, griep, allerlei parasiet soorten zoals darmwormen.

Vers en gedroogd fruit als bloedverdunner
Vers fruit en groente bevat veel water. Dit zal ons bloed vloeibaar houden. Blijf daarnaast ook in beweging. Dagelijkse rek en strek oefeningen worden vaak aangeraden. Sommige fruitsoorten zoals druiven, pruimen en kersen werken in gedroogde toestand als bloedverdunner.

Meer natuurlijke bloedverdunners
Er zijn natuurlijk nog veel meer natuurlijke bloedverdunners.
Hieronder hebben we nog een paar op een rijtje gezet.

Citroen
Chiazaad
Omega 3 vetzuren (denk aan lijnzaadolie, walnoten, pompoenpitten, vette vis)
Avocado
Gember
Cayenne peper
Chili peper
Dille
Oregano
Zoete aardappels ( vanwege hoge Vitamine B6 gehalte)
Tijm
Zoethout
Uien
Daslook
Bieslook
Prei
Aardbeien
Sinaasappels
Kaneel
Granaatappels
Mandarijnen
Blauwe bessen (bosbessen)
Kamillethee
Ginkgo biloba en ginkgo biloba thee
Citroenmelisse en citroenmelisse thee
Frambozen

Nu je weet dat er zoveel natuurlijke bloedverdunners zijn, begrijp je waarschijnlijk ook dat men niet perse medicatie hoeft te gebruiken. Door ze te gebruiken zal je opmerken welke natuurlijke bloedverdunner het beste resultaat geeft bij jou.

http://www.bodyheal.nl/natuurlijke-bloedverdunners/
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

gusteman

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door gusteman » 05 jul 2017, 12:55

Of iemand al dan niet bloedverdunners nodig heeft moet nog steeds het onderwerp vormen van een standaard klinisch onderzoek en een beoordeling van de uitslag daarvan door een ervaren arts.

Ik zie geen enkele reden om in eerste instantie vertrouwen te betonen aan een geneesheer en daarna, waar het gaat over de aanbevolen remediëring, op eigen houtje te gaan bepalen welk middel nu precies het beste bij jou past.

Zeker dit stukje deed mij de wenkbrauwen fronsen:
taigitu schreef:Citroen
Chiazaad
Omega 3 vetzuren (denk aan lijnzaadolie, walnoten, pompoenpitten, vette vis)
Avocado
Gember
Cayenne peper
Chili peper
Dille
Oregano
Zoete aardappels ( vanwege hoge Vitamine B6 gehalte)
Tijm
Zoethout
Uien
Daslook
Bieslook
Prei
Aardbeien
Sinaasappels
Kaneel
Granaatappels
Mandarijnen
Blauwe bessen (bosbessen)
Kamillethee
Ginkgo biloba en ginkgo biloba thee
Citroenmelisse en citroenmelisse thee
Frambozen

Nu je weet dat er zoveel natuurlijke bloedverdunners zijn, begrijp je waarschijnlijk ook dat men niet perse medicatie hoeft te gebruiken. Door ze te gebruiken zal je opmerken welke natuurlijke bloedverdunner het beste resultaat geeft bij jou.
Hier wordt de indruk gewekt dat je, wanneer je last hebt van een te hoge concentratie rode bloedlichaampjes, gerust kan gaan experimenteren met allerlei bloedverdunnende middeltjes tot je datgene hebt gevonden wat het beste bij jou past.
Gezien de kans dat je lang daarvoor al het slachtoffer zal geworden zijn van een trombose lijkt me dit een heel gevaarlijk artikel.

Ik heb trouwen ook mijn bedenkingen bij dit stukje:
taigitu schreef:Veel mensen in Nederland drinken te weinig water.
Hierdoor kan het bloed stroperig worden en in de ergste gevallen kan er een opeenhoping van giftige stoffen ontstaan, waardoor je allerlei bloedziektes kan opdoen. Drink daarom voldoende water. Vooral als je bloedverdunners moet gaan gebruiken.
:shock: [doh]
Indien het onderzoek aantoont dat de stroperigheid van het bloed te wijten is aan onvoldoende waterverbruik zal de arts aanbevelen om heel veel water te gaan drinken, eventueel aangevuld met een kortstondig gebruik van bloedverdunners om in eerste instantie problemen met bloedklonter vorming te voorkomen.


---------------->>>
Mogelijks ontstaat hier de bedenking dat de vermelding "taigitu schreef" die boven de citaten staat niet correct is.
Voor wat betreft het auteurschap van de tekst in de citaten klopt dit inderdaad.
Voor wat betreft het plaatsen op het forum klopt dit echter niet.
In de vorm zoals het werd geplaatst (zonder randopmerkingen) staat taigitu voor de volle 100% achter de beweringen die in het artikel worden geuit waardoor het kan worden beschouwd als zijnde eigenhandig geschreven.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door Tammy » 05 jul 2017, 14:27

Gusteman schreef:
In de vorm zoals het werd geplaatst (zonder randopmerkingen) staat taigitu voor de volle 100% achter de beweringen die in het artikel worden geuit waardoor het kan worden beschouwd als zijnde eigenhandig geschreven.
Nee hoor Gusteman, ik zie het niet als zijnde eigenhandig geschreven door Taigitu, want er staat duidelijk een link erbij.
Ik ben het ook niet helemaal eens hoe de auteur dit beschrijft.
En of Taigitu er 100% achter staat weet ik niet.
Ze zal er wel iets in zien , interessant genoeg voor haar om het te plaatsen.
Of misschien had ze even geen tijd om er iets over te vertellen.
Maakt het iets uit ?
Voor mij niet.

Ik snap eigenlijk niet zo goed Gusteman waar jouw reactie en vooral laatste zin vandaan komt .
Wil je dat misschien uitleggen aan mij ?
Bedankt alvast.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
MetalPig
"Oh no, not again."
Berichten: 11945
Lid geworden op: 28 feb 2006, 11:18

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door MetalPig » 05 jul 2017, 14:39

Tammy schreef:Of misschien had ze even geen tijd om er iets over te vertellen.
Ja, misschien heeft ze *nooit* tijd om iets te vertellen over de lappen tekst die ze plaatst.
Tammy schreef:Maakt het iets uit ?
Voor mij niet.
Dan is het wellicht weer eens tijd om de forumregels aan te passen.

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door Tammy » 05 jul 2017, 14:50

MetalPig, deze vraag was voor Gusteman. :wink:
Ik vraag me gewoon iets af.
Maar ik had die vraag niet in deze topic moeten plaatsen.
Maar in die andere topic van Gusteman zelf.

Daar ga ik hem dus ook in plaatsen.

Vanaf hier weer ontopic. :grin:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door Susan » 05 jul 2017, 14:55

MetalPig schreef:
Tammy schreef:Of misschien had ze even geen tijd om er iets over te vertellen.
Ja, misschien heeft ze *nooit* tijd om iets te vertellen over de lappen tekst die ze plaatst.
.
Gaan we weer... [think]
Niets mis mee met 'de lappen tekst' wat je hier 'zo aardig' beschrijft....
Tammy schreef:Maakt het iets uit ?
Voor mij niet.
Dan is het wellicht weer eens tijd om de forumregels aan te passen
O ja? Voor wie en waarom? [think]
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door Tammy » 05 jul 2017, 14:58

Ik heb de vraag bij Forummers opnieuw geplaatst. :grin:

Vandaar a.u.b verder en hier de topic over de natuurlijke bloedverdunners. :hands:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door Susan » 05 jul 2017, 15:02

Tammy schreef:Ik heb de vraag bij Forummers opnieuw geplaatst. :grin:

Vandaar a.u.b verder en hier de topic over de natuurlijke bloedverdunners. :hands:
Je hebt gelijk hoor, ;P!
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80372
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Re: Natuurlijke bloedverdunners zonder bijwerkingen

Bericht door Tammy » 05 jul 2017, 15:04

Thank you. :wink:

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie