Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door taigitu » 07 jul 2017, 12:11

Meisje wilt haar kado maar daarvoor moet ze opdrachten doen in verschillende talen
.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Witte wel » 08 jul 2017, 13:11

Toch wel bijzonder te zien dat dit meiske bepaalde registers van kennis weet te bereiken die voor andere moeilijk toegankelijk zijn. Heel apart en onze wetenschap zal er best wel een verklaring voor verzonnen hebben en iedere verklaring zal wel een waarheidsgehalte bezitten.
Hoe het werkelijk werkt zal voor velen een vraagteken blijven.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding


gusteman

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door gusteman » 08 jul 2017, 15:15

De foutjes die er op wijzen dat dit kind niet echt over buitengewone talenten beschikt daar besteden we liever geen aandacht aan?
Oplettend kijken levert op dat Bella wel beschikt over een fenomenaal auditief en visueel geheugen.
Talenkennis en leesvaardigheid zijn echter niet aanwezig maar dat wordt handig weggemoffeld achter het fantastische geheugen.

Bella zou een typisch product van de Sovjet propagandamachine kunnen geweest zijn.
Maar ze past wel perfect in de glamour en glitter wereld van het soort programma waarin ze wordt opgevoerd; die oude Sovjet instellingen dienen dan toch nog ergens voor. :mrgreen:

Och ja, het is altijd maar wat je er wil in zien hé :wink:

Gebruikersavatar
taigitu
Orakel
Berichten: 14687
Lid geworden op: 04 dec 2011, 14:37

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door taigitu » 08 jul 2017, 15:58

Drievierde van alle kritiek spruit voort uit de begeerte te schitteren;
kritiek is eigen lof langs een omweg.

Ernst Hohenemser
Duits aforist en vertaler 1870-1954

.

.

Vraag je af wat anderen van je denken
en je bent voor altijd hun gevangene.


Lao Tse

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Witte wel » 08 jul 2017, 16:04

gusteman schreef:Bella zou een typisch product van de Sovjet propagandamachine kunnen geweest zijn.
Sorry dat ik mij zo uit druk maar waar je deze kwatspraat nu weer vandaan haalt is mij een raadsel.
Zoals ik het al schreef; "Hoe het werkelijk werkt zal voor velen een vraagteken blijven".
Ik ga het je ook niet uitleggen.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gast1

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Gast1 » 08 jul 2017, 16:39

gusteman schreef:Bella zou een typisch product van de Sovjet propagandamachine kunnen geweest zijn.
Maar ze past wel perfect in de glamour en glitter wereld van het soort programma waarin ze wordt opgevoerd; die oude Sovjet instellingen dienen dan toch nog ergens voor. :mrgreen:

Och ja, het is altijd maar wat je er wil in zien hé :wink:
... En dat is dus precies wat je alweer doet, mijn beste gusteman ...
Je blijft het niet doorzien ... :wink:

gusteman

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door gusteman » 08 jul 2017, 23:28

taigitu schreef:Drievierde van alle kritiek spruit voort uit de begeerte te schitteren;
kritiek is eigen lof langs een omweg.

Ernst Hohenemser
Duits aforist en vertaler 1870-1954
Je hoeft niet echt zulke grote letters te gebruiken, beste taigitu, het gebruikelijke lettertype is groot en duidelijk genoeg hoor.
Net zoals je boodschap duidelijk genoeg is.

Wat ik me nu afvraag: is jouw reactie nu ook een vorm van kritiek of ....???

Gast1 schreef:Je blijft het niet doorzien ... :wink:
Ik zie een filmpje waarin een stukje toneel wordt opgevoerd waarbij de kijker aangepraat wordt dat een vierjarig kind vloeiend 7 talen spreekt en leest.
En ik lees reacties van weldenkende mensen die mee in die leugen stappen.

Wat heb ik nog niet doorzien, beste Pierre?

Gast1

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Gast1 » 09 jul 2017, 08:56

gusteman schreef:
taigitu schreef:Drievierde van alle kritiek spruit voort uit de begeerte te schitteren;
kritiek is eigen lof langs een omweg.

Ernst Hohenemser
Duits aforist en vertaler 1870-1954
Wat ik me nu afvraag: is jouw reactie nu ook een vorm van kritiek of ....???
Misschien kun jezelf het antwoord al geven:
gusteman schreef:Och ja, het is altijd maar wat je er wil in zien hé :wink:
... maar misschien doorzie je het wel niet, en die mogelijkheid acht ik vele malen groter:
Gast1 schreef:Je blijft het niet doorzien ... :wink:
gusteman schreef:Ik zie een filmpje waarin een stukje toneel wordt opgevoerd waarbij de kijker aangepraat wordt dat een vierjarig kind vloeiend 7 talen spreekt en leest.
En ik lees reacties van weldenkende mensen die mee in die leugen stappen.

Wat heb ik nog niet doorzien, beste Pierre?
... en precies dát doorzie je niet.
Het filmpje is daar slechts één van de vele voorbeelden van.
Daarbij gaat het zich hier helemaal niet om de inhoud van het filmpje ...
Door mij de vraag te stellen wát je dan niet doorziet, is een toonbeeld dat je het dus niet doorziet.
Dit, terwijl ik het al erg vaak geschreven heb, beste gusteman.

Ik kan daar heel eenvoudig -op die vraag- een antwoord geven.
Maar wanneer het 'deurtje' bij jou niet opengaat kan ik je met die vraag niet helpen.
Lees mijn onderschrift.

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door univers » 09 jul 2017, 09:06

Maar wanneer het 'deurtje' bij jou niet opengaat kan ik je met die vraag niet helpen.
Geef hem dan een sleutel, die op die deur past. :mrgreen:
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gast1

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Gast1 » 09 jul 2017, 09:19

Witte wel schreef:Toch wel bijzonder te zien dat dit meiske bepaalde registers van kennis weet te bereiken die voor andere moeilijk toegankelijk zijn. Heel apart en onze wetenschap zal er best wel een verklaring voor verzonnen hebben en iedere verklaring zal wel een waarheidsgehalte bezitten.
Hoe het werkelijk werkt zal voor velen een vraagteken blijven.
Ik vermeldde al dat dit een :post: was van jou.
Blijkbaar heeft het ook in heel wat kranten gestaan, waarvan hier een voorbeeld.
Je schreef; "Hoe het werkelijk werkt zal voor velen een vraagteken blijven."
Hier nog zo'n bijzonder voorbeeld.

Gast1

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Gast1 » 09 jul 2017, 09:25

univers schreef:
Maar wanneer het 'deurtje' bij jou niet opengaat kan ik je met die vraag niet helpen.
Geef hem dan een sleutel, die op die deur past. :mrgreen:
Het is zijn deurtje Uni ...
Als hij zelf de sleutel niet kan vinden ... hoe kan ik hem die dan aanreiken?
Ik kan hem hooguit adviseren hoe hij die sleutel kan vinden maar hij doorziet het niet/ kan het niet doorzien of wil niet het niet doorzien. :wink:

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door univers » 09 jul 2017, 09:36

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Fenna » 09 jul 2017, 10:27

Bij sommige sloten helpt het niet meer of de sleutel past of niet.
Afbeelding
Je krijgt het niet meer open :wink:
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
univers
Observer
Berichten: 33354
Lid geworden op: 27 jan 2013, 11:10

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door univers » 09 jul 2017, 10:33

Afbeelding
Een mens is net een open boek, je moet het enkel kunnen lezen.

Gebruikersavatar
Fenna
Kletskous
Berichten: 13650
Lid geworden op: 05 mar 2013, 17:16

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Fenna » 09 jul 2017, 11:05

Zelfs dat niet.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte wel
Wetenschapper
Berichten: 4699
Lid geworden op: 14 sep 2012, 16:52

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Witte wel » 09 jul 2017, 11:20

Ik reageerde zo op de reactie van gusteman omdat deze hier een totaal niet gerelateerde emotie toepaste in zijn reactie.
Ik ken meerdere van deze "verassingen" waarbij na een bepaalde staat van zijn plots eigenschappen "ontstonden" welke moeilijk te verklaren waren. En nog struikelt de wetenschap hierover en ik heb hierover diverse verslagen gelezen. Het probleem hier een verklaring te vinden is de wetenschap zelf welke de verklaring zelf in de weg staat.
In feite betreft het hier geen wonder of extreem iets maar, zoals ik schreef, een plotselinge mogelijkheid registers te kunnen bereiken zonder daar voorkennis over te hebben. Voor velen een raadsel voor andere een bevestiging van het weten maar het gebeurd regelmatig alleen niet elke keer komt het in de bekendheid. Veel vaker blijft het onopgemerkt en ziet of hoort niemand hiervan of over.
De relatie die gusteman schets in zijn reactie geeft maar al te goed aan dat velen nog niet toe zijn dit gebeuren te willen begrijpen of te kunnen begrijpen. Prima, het is een proces en soms een proces zonder resultaat. Als men dan zelf obstakels op gaat werpen door een niet gerelateerd historisch gebeuren er bij te gaan betrekken dan zal het meer tot de onmogelijkheden behoren dit gebeuren te kunnen begrijpen dan wel een verklaring te vinden.
Wat men wenst natuurlijk. Het leert wel hoe velen tegen deze gebeurtenissen aan kijken en hoe weinig men open staat voor wat er nu werkelijk gebeurd. Het zal nog wat generaties moeten duren denk ik.
Afbeelding
Geleuvde gij dâ zelluf?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Susan
Ik Ben
Berichten: 8400
Lid geworden op: 19 apr 2012, 05:58

Re: Meisje van 4 jaar oud spreekt gemakkelijk 7 talen

Bericht door Susan » 09 jul 2017, 12:08

Witte wel schreef:Ik reageerde zo op de reactie van gusteman omdat deze hier een totaal niet gerelateerde emotie toepaste in zijn reactie.
Ik ken meerdere van deze "verassingen" waarbij na een bepaalde staat van zijn plots eigenschappen "ontstonden" welke moeilijk te verklaren waren. En nog struikelt de wetenschap hierover en ik heb hierover diverse verslagen gelezen. Het probleem hier een verklaring te vinden is de wetenschap zelf welke de verklaring zelf in de weg staat.
In feite betreft het hier geen wonder of extreem iets maar, zoals ik schreef, een plotselinge mogelijkheid registers te kunnen bereiken zonder daar voorkennis over te hebben. Voor velen een raadsel voor andere een bevestiging van het weten maar het gebeurd regelmatig alleen niet elke keer komt het in de bekendheid. Veel vaker blijft het onopgemerkt en ziet of hoort niemand hiervan of over.
;P!
De relatie die gusteman schets in zijn reactie geeft maar al te goed aan dat velen nog niet toe zijn dit gebeuren te willen begrijpen of te kunnen begrijpen. Prima, het is een proces en soms een proces zonder resultaat. Als men dan zelf obstakels op gaat werpen door een niet gerelateerd historisch gebeuren er bij te gaan betrekken dan zal het meer tot de onmogelijkheden behoren dit gebeuren te kunnen begrijpen dan wel een verklaring te vinden.
Wat men wenst natuurlijk. Het leert wel hoe velen tegen deze gebeurtenissen aan kijken en hoe weinig men open staat voor wat er nu werkelijk gebeurd. Het zal nog wat generaties moeten duren denk ik
Precies, maar het jammere is dat er dan meteen anderen hun ervaringen, (die niet stroken met hun gedachtengang en eigen ervaringen..) die niet 'bewezen' bewezen zijn in hún ogen dus!, afgedaan worden met 'flinke'... woorden als onzin, flauwekul, bullshit
en nog zo wat andere neerbuigende termen.
voor wie weet, hoeft niets verklaard te worden
voor wie niet weet, is geen verklaring afdoende

Plaats reactie