Dieet Noormannen heilzaam tegen Alzheimer

In sommige opzichten is het menselijk lichaam te vergelijken met een machine, soms zelfs een zeer geavanceerde: het lichaam herstelt zich en past zich aan aan de omstandigheden. Alles hier over virologie, anatomie, biomedische technologie en genetica en nog veel meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tammy
Forumbeheerster
Berichten: 80589
Lid geworden op: 04 feb 2005, 18:20

Dieet Noormannen heilzaam tegen Alzheimer

Bericht door Tammy » 18 jul 2017, 18:46

Afbeelding


Eten als een Viking is goed voor je brein.

AMSTERDAM - Het traditionele dieet van Noormannen is goed voor je hersenen. Het eten van veel vis, fruit, rijst en kip - weggespoeld met veel water en thee - helpt je brein gezond te houden. En, goed nieuws voor de liefhebbers, ook wijn is toegestaan, al is het met mate.

Dat concluderen Zweedse onderzoekers nadat de eetgewoontes van 2223 Zweden onder de loep werden gehouden. De proefpersonen die zich aan het strikte dieet hielden, deden het aanzienlijk beter in geheugentesten en denkspellen.
Om gezonder te leven is ook het Mediterraanse dieet aan te bevelen, zeggen artsen. Zo concludeerden wetenschappers verbonden aan de Universiteit van Californië dat het verorberen van veel groenten en olijfolie en minder vlees en melkproducten goed is voor je lichaam.

Eten als een Viking zou de kans op een hartaanval met bijna de helft verkleinen, opperden Deense onderzoekers eerder. Het regelmatig eten van roggebrood, haver en knolgroenten zoals wortelen kan dus geen kwaad.

De resultaten van beide studies werden onlangs gepresenteerd bij een Alzheimer-conferentie in Londen. Daar zei arts Maria Carrillo dat zelfs kleine veranderingen in een dieet al kunnen helpen om je hart of brein gezonder te maken. „Gezond eten helpt ons om dementie te voorkomen. Antioxidanten maken het brein schoon en helpen de hersenen om zichzelf gezond te houden.”

BRON.


<>>>>>>>>>>>>>

Ik vind het een boeiend volk die Vikingen.
Ben benieuwd wat onze eigen Viking Vitharr eet. :mrgreen:
Volgens mij veel vis alvast.
Waar of niet waar Vitharr ? :grin:

Waar ik oorspronkelijk vandaan kom is het eten ook goed.
Vraag me af wat het ongezondste land is wat betreft eten in Europa.
Ik denk meteen aan Engeland, dat is een keuken van niks en ik ben er al ruim 20 keer geweest. [joker]

Maar alles hangt ook van geluk en goede genen af.
Je kan nog zo goed eten , je kan altijd een hartaanval of ernstig ziek worden.
Zo is dat nu eenmaal helaas.

Somewhere, something incredible is waiting to be known.

Carl Sagan.

Plaats reactie